.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Pim'slooda

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 10:35

???
Avaisitko hieman aloitustasi?
Kyllästynyt

Re: Seksipaketti

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 13:47

Muutit otsikon "Pim's loodasta" "Seksipaketiksi".

Olen täysin tietoinen - ja ollut jo vuosikymmeniä - että keksiä on jossain päin Suomea ollut tapana sanoa seksiksi.
Selittäisitkö kuitenkin, miksi juuri "Pim's" -keksipaketti sai sinut avaamaan oman ketjun asiasta?

Vai onko tämä on taas vain uusi luku räkänokkakloppialoituksissasi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 15:06

Sateentekijä kirjoitti:No kyllähän Jaska lähettää jos jonkinmoisia provoja ja odottaa jonkun tarttuvan syöttiin :)
Jättäisit omaan arvoonsa . Noistahan tuo lapsellisen pikkupojan psyyken omaana"mies" vain innostuu. Mikäli aloitus häiritsee, pistä huomautus, mutta älä mene leikkiin mukaan.Pääset itse vähemmällä!

Sori, ei ollut tarkoitus neuvoa, miten valvojana menettelet, mutta moni asia kuivuu kokoon kun jättää ne omaan arvoonsa, eikö?

Jaskan jutut ovat typeriä, enkä näe mitään syytä että niitä pitäisi kenenkään kestää, sietää tai sallia. Eivätkä jutut parane tai muutu niin kauan kuin on sinun ja Flowerin kaltaisia "pojat on poikia" -vähättelijöitä ja "ymmärtäjiä".
Kyllästynyt

Re: .

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 17:10

Flower kirjoitti:Kyllästynyt, vaadin sinua poistamaan vääristelevän määrittelysi minusta. En suhtaudu vähättelevästi kenenkään psykopatologiaan, ja toisten toimintaan pyrin suhtautumaan neutraalisti, yrittäen ymmärtää taustalla vaikuttavia tekijöitä.

Viittaan viestiisi:
Flower kirjoitti:Sinä puolustat ainoastaan niitä naisia, jotka ymmärtävät puolustaa kunniaansa, muut naiset leimaat ymmärtämättömiksi, mikä on aika törkyistä, koska sinun sanasihan täällä on se viimeinen. On aivan eri asia höpistä jotain yleisellä tasolla kuin (varsinkin sinun asemassasi) esittää osa naisista ymmärtämättöminä omaan naiseuteensa liittyvästä "kunniasta", jota tulee puolustaa jonkun poikaraasun horinoilta. Mikä noista poikaraasun horinoista tekee sellaisen, että siitä olisi jotain todellista uhkaa jollekin. Ei kertakaikkiaan mitään. Uhkaksi se muuttuu vasta siinä vaiheessa, kun kokoamme joukon talikkokouraisia sitä vastustamaan suureen ääneen. On pitkänäköisempää ja tehokkaampaa tukehduttaa moiset kommentit parvista omaan typeryyteensä ja antaa pojalle hyväksyntää muissa asioissa, jolloin tarve uhoamiseen mahdollisesti vähenee.

Tämä on näkemykseni, ehkä vähä-älyinen sellainen, mutta sillä tässä mennään, mitä on.

Käytät sanoja "poikaraasu" ja vähättelet "poikaraasun" viestien merkitystä.

Mielestäni sinä suhtaudut vähättelevästi Jaskan viestien merkitykseen ja luonteeseen, eikä mielestäni ole liian kaukaa haettua viitata sinuun ja/tai Sateentekijään sanoilla "vähättelijä" ja "ymmärtäjä" - etenkin kun sana "ymmärtäjä" oli alunperinkin sitaattien sisällä osoittamassa kyseisen sanan "sinnepäin" luonnetta ja merkitystä tässä yhteydessä.

Luonnollisesti poistan viestini, jos sinä poistat omasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 17:43

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:No kyllähän Jaska lähettää jos jonkinmoisia provoja ja odottaa jonkun tarttuvan syöttiin :)
Jättäisit omaan arvoonsa . Noistahan tuo lapsellisen pikkupojan psyyken omaava"mies" vain innostuu. Mikäli aloitus häiritsee, pistä huomautus, mutta älä mene leikkiin mukaan.Pääset itse vähemmällä!

Sori, ei ollut tarkoitus neuvoa, miten valvojana menettelet, mutta moni asia kuivuu kokoon kun jättää ne omaan arvoonsa, eikö?

Jaskan jutut ovat typeriä, enkä näe mitään syytä että niitä pitäisi kenenkään kestää, sietää tai sallia. Eivätkä jutut parane tai muutu niin kauan kuin on sinun ja Flowerin kaltaisia "pojat on poikia" -vähättelijöitä ja "ymmärtäjiä".

Samaa mieltä flowerin kanssa. En minä ainakaan tunne itseäni minkäänlaiseiksi mielistelijäksi, kai sinä sen olet huomannut. En myöskään osoita ylimääräistä ymmärtämystä
miespuoliselle kirjoittajalle, joka on typerä.Sinä taas loukkaat ihan aiheetta.Meitä muita kirjoittajia.

Mielistelystä en ole puhunut mitään, mutta mielestäni niin sinä kuin Flowerkin selkeästi annatte ymmärtää, ettei mielestänne/mielestäsi Jaskan kirjoituksiin ole syytä tai tarvetta puuttua.
Katson itselläni olevan yhtäläinen oikeus omiin mielipiteisiini kuin teilläkin omiinne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 21:59

Flower kirjoitti:Kyseessä on sinun virheellinen tulkintasi ko. viestistäni. Ylimääräisen painon laittamatta jättäminen viesteihin on täysin eri asia kuin vähätteleminen...

Tulkinnanvarainen asia; omasta mielestäsi sinä vain "laitat jättämättä ylimääräistä painoa", kun taas minun mielestäni sinä vähättelet.
Flower kirjoitti:... Sukupuoltakaan en tuonut esiin "pojat on poikia"-mielessä, kuten arvelit vaan ihan neutraalisti...

"Poikaraasu" ei ole mikään neutraali termi vaan ko. kohteelle myötätuntoa ja tukea osoittava sanavalinta.
Flower kirjoitti:... Olisi toki selvyyden kannalta ollut parempi käyttää esimerkiksi sanaa sisäinen lapsi...

Samanlaista loukkaavan käytöksen vähättelyä sekin olisi ollut.
Flower kirjoitti:... Jos Jaska koki mainitut nimittelyt epäkunnioittavina, poistan ne heti...

Sehän tästä Jaskan käytöksen ja sen merkityksen vähättelystä vielä puuttuikin, että olet huolissasi Jaskan tuntemuksista.
Flower kirjoitti:... Onko puuttumisesi jollain tavalla vaikuttanut tilanteeseen suotuisasti?

En tiedä, mutta ainakin olen yrittänyt tehdä jotain, enkä vain vähätellyt ja "ymmärtänyt".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2015 22:06

Sateentekijä kirjoitti:Kyllästynyt kyllä useimmiten itse kärjistää ja jatkaakin tilannetta, sen sijaan että ei menisi provoon mukaan.
Vai mahtaako se olla valvojan velvollisuus? Ja onko valvojan velvollisuus/ oikeus "halventaa" muita jotka eivät satu olemaan hänen kanssaan samaa mieltä?

Tottakai "jatkan tilannetta" jos on tarkoitus puuttua jonkun typerään käytökseen.

Kukin saa olla mitä mieltä haluaa, eihän minulla ole mitään mahdollisuutta kenenkään mielipiteisiin puuttua tai niihin vaikuttaa.

Halventamisesta en osaa sanoa muuta kuin, että minun mielestäni halventamiseen syyllistyvät ne jotka vähättelevät huonoa käytöstä ja sen merkitystä muille.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 17.03.2015 02:45

Poikaraasu asiayhteydestä irrotettuna tuo mieleen vähättelyn... niin kuin vanha pappa aikoinaan körötteli pyörällä minun ja ystäväni puistokemistiosaston ohitse ja tokaisi mennessään "voi raasuja".
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.03.2015 10:34

Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Flower kirjoitti:Kyseessä on sinun virheellinen tulkintasi ko. viestistäni. Ylimääräisen painon laittamatta jättäminen viesteihin on täysin eri asia kuin vähätteleminen...

Tulkinnanvarainen asia; omasta mielestäsi sinä vain "laitat jättämättä ylimääräistä painoa", kun taas minun mielestäni sinä vähättelet.

Koska itsekin myönnät, ettei kyseessä ole mitään virallinen totuus Niin poistanet väitteesi minun vähättelijyydestäni...

Kuten sanoin, poistan mielipiteeni jos sinä poistat omasi.
Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:"Poikaraasu" ei ole mikään neutraali termi vaan ko. kohteelle myötätuntoa ja tukea osoittava sanavalinta.

Minä tunnen myötätuntoa myös Jaskaa kohtaan. Onko se täällä kielletty?...

Ei tietenkään ole, mutta minun mielestäni olisi suotavaa, ettei sinun myötätuntosi aiheuttaisi toisille kärsimistä.
Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Flower kirjoitti:... Olisi toki selvyyden kannalta ollut parempi käyttää esimerkiksi sanaa sisäinen lapsi...

Samanlaista loukkaavan käytöksen vähättelyä sekin olisi ollut.

Kyseessä on edelleen sinun näkemyksesi tilanteesta, ei mikään totuus...

Aivan, eikä sinunkaan näkemyksesi mikään totuus ole.
Flower kirjoitti:... Minä olen huolissani kaikkien tuntemuksista, joita olen nimitellyt tai muuten tullut tölväisseeksi, Jaska ei ole tästä poikkeus. Koen, että Jaska on yhdenvertainen palstalainen ja kanssaihminen...

Sinä tapauksessa minä en ilmeisesti kuulu "kaikkiin".
Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En tiedä, mutta ainakin olen yrittänyt tehdä jotain, enkä vain vähätellyt ja "ymmärtänyt".

Tekemisesi ei tunnu toimivan, kuten olet ajatellut. Voisiko olla aika kokeilla jotain uutta?...

Mitähän se voisi olla? Jaskan toilailut eivät ole tippaakaan vähentyneet siitä vaikka niihin ei olisi puututtu. Päinvastoin, hänen näyttämänsä esimerkki on rohkaissut ja kannustanut muita käyttäymään yhtä ääliömäisesti.
Flower kirjoitti:... Ehkä Jaskallekin kuuluva vastuu on livahtanut sinun kontollesi jollain vuorovaikutuksen periaatteella, samalla kun olet yrittänyt huolehtia, ettei Jaska pääse kuin koira veräjästä? Jaskaa ei myöskään tunnu kiinnostavan näkemyksesi, ehkä siksikin, että kunnioitus puuttuu...

Tuo on varmaankin totta; Jaska ns. paskat nakkaa toisista ihmisistä.
Flower kirjoitti:... Jaskasta voi tuntua siltä, että on ihan sama, mitä hän tekee. Koska hänet on jo "tuomittu" etukäteen, voi yhtä hyvin jatkaa hölmöilyä vaikka eihän se ole ollenkaan samantekevää, joten toivonkin, että Jaska nyt ryhdistäytyisi tältä osin...

Ainahan sitä voi toivoa, mutta pahaa pelkään, etteivät pelkät hurskaat toivomukset paranna tilannetta vähääkään.
Flower kirjoitti:... Mitä muuten tarkoittaa heittomerkit sanassa "ymmärtää" ?

Koska en voi olla varma, että ymmärrät (oikein) Jaskan tarkoitukset ja päämäärän, käytin heittomerkkejä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.03.2015 11:25

Flower: "Minä tunnen myötätuntoa myös Jaskaa kohtaan. Onko se täällä kielletty?"

Sinä siis koet myötätuntoa aikuista ihmistä kohtaan keskustelutilanteessa, jossa muita kirjoittajia häiriköiden lähestynyt kyseinen aikuiskirjoittaja saa kielteistä palautetta toimistaan. Et ilmeisesti huomaa, että samalla tulet pyllistäneeksi Kyllästynyttä kohtaan. Mutta vakiolauseeksesihan palstalla jos kohta muodostunut "Mutta minä tunnen myötätuntoa myös sinua kohtaan (siis tässä tapauksessa Kyllästynyttä kohtaan)" tästä tuntuu nyt puuttuvan. Annat itsestäsi kuvan, että tunnet vakavaa tarvetta ilmaista kokevasi myötätuntoa milloin missäkin tilanteessa.

Lisätty jälkeenpäin tarkennus kyseinen aikuis.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.03.2015 12:48

Flower kirjoitti:
Kuten sanoin, poistan mielipiteeni jos sinä poistat omasi.

No sekin riittää, että ilmaiset kyseessä olevan sinun mielipiteesi. Tuo minun viestini ei ole verrannollinen, koska en sinua siinä mainitse vaan kirjoitan puhtaasti yleisellä tasolla...

Koska en voi kirjoittaa kuin vain omia mielipiteitäni ja olen sen myös selkeästi asiayhteydessä kertonut, en näe syytä tai tarvetta asiaa erikseen korostaa.
Flower kirjoitti:... Jos kärsit myötätunnosta niin epäilen sen olevan sinun ongelmasi...

Enhän minä sinun myötätunnostasi kärsi vaan Jaskan toiminnasta - jota sinun myötätuntosi on omiaan kannustamaan ja ylläpitämään.
Flower kirjoitti:... Sinua ei ole mainittu siinä yhteydessä...

???
Flower kirjoitti:... Miten niin? Jos olen sinua nimittelemällä loukannut, pyydän anteeksi (en kylläkään tällaista tilannetta muista, mutta toki pyydän anteeksi, jos niin on päässyt käymään) ja mielestäni olen tölväisyjäkin pahoitellut jne. Jos taas loukkaannut näkemyksistäni niin silloin vastuu loukkaantumisesta on sinulla...

En viitannut nimittelyihin - koska en ole nähnyt sinun Jaskaakaan nimittelevän. Tölväisyjäsi en ole huomannut sinun pahoitelleen tai pyytäneen anteeksi, mutta enpä minä niitä sinulta ole penäämässäkään.
Näkemyksiisi sinulla on tietenkin oikeus.
Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Mitähän se voisi olla? Jaskan toilailut eivät ole tippaakaan vähentyneet siitä vaikka niihin ei olisi puututtu. Päinvastoin, hänen näyttämänsä esimerkki on rohkaissut ja kannustanut muita käyttäymään yhtä ääliömäisesti.
En muista törmänneeni tällaiseen...

Minä muistan.
Flower kirjoitti:... Minusta Jaska vaikuttaa ihan empatiakykyiseltä ihmiseltä...

En epäile, etteikö hän olisi empatiakykyinen; vain halua siihen tuntuu puuttuvan.
Flower kirjoitti:... Jos mietit sitä, kuinka hyvin sinun toimintasi on purrut niin ehkä ymmärrät kommenttisi paradoksaalisuuden.

Eihän kyse ole tuloksista (ei ole koskaan ollutkaan) vaan periaatteesta! Miksi pitäisi toimia kusipäiden ehdoilla ja heitä myötäillen? Siitä toivostako, että he silloin käsittäisivät olevansa kusipäitä?
Tuollaiseen kehitykseen en usko vaan luulen, että kusipäät rohkaisevat muitakin kusipäitä käyttäytymään entistäkin kusipäisemmin -> loputon jatkumo.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 12:52

Flowerin mielestä naisia saa nimitellä ja loukata ihan vapaasti, eikä miehiä ei saisi tästä arvostella. Ei saisi edes loukkaantua.
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.03.2015 13:05

Kyllästynyt:
(- -)
Eihän kyse ole tuloksista (ei ole koskaan ollutkaan) vaan periaatteesta!
Miksi pitäisi toimia kusipäiden ehdoilla ja heitä myötäillen? Siitä toivostako,
että he silloin käsittäisivät olevansa kusipäitä?
Tuollaiseen kehitykseen en usko vaan luulen, että kusipäät rohkaisevat muitakin
kusipäitä käyttäytymään entistäkin kusipäisemmin -> loputon jatkumo.

Kyllä kyse voi olla - ainakin minulla - myös tuloksista periaatteiden lisäksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 14:10

Vaan?
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.03.2015 16:11

Niin, mutta nimittelemällä pääsee helposti vaikutukseen ja se on hauskaa!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 17.03.2015 16:12

Vanhus. Peepee on vanha, peepee on vanha! Vanhoja ei saa nimitellä, niihin pitää suhtautua aina kohteliaamin kuin muihin. Vanha, vanha, vanha!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 19:40

Kukkahoususetä.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.03.2015 19:41

Rane kirjoitti:Kukkahoususetä.

Kukkahousu?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 17.03.2015 20:02

Psykopatologia kirjoitti:Niin, mutta nimittelemällä pääsee helposti vaikutukseen ja se on hauskaa!

Tämä taitaa olla puhtaasti miehinen ominaisuus. Tytärtänikin pojat kiusasivat koulussa siksi, ettei hän voinut estää kyyneliä tulemasta silmiinsä (vaikka olisivat viestineet kiukustakin). Se oli pojista hauskaa. Ei hyvä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.03.2015 20:43

Ei taida. Täällähän tuo on (ollut) arkipäivää.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko