Oikeaa keskustelua

Oikeaa keskustelua

ViestiKirjoittaja Maaria » 14.02.2015 21:12

Voi olla tietysti ihan omassa päässäni, mutta täällä keskustelu tuntuu olevan paljon toisen haukkumista, ja jos ei haukkumista, niin arvostelua. Ei hyv ää sanaa sanota, kiinnitetään huomio toisen heikkoihin kohtiin tai huomataan vai negatiivinen toisessa.
Maaria

Re: Oikeaa keskustelua

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.02.2015 21:21

Kannattaa siirtyä muihin ketjuihin tai aloittaa itse uusi ketju aivan uudenlaisesta aiheesta. Ehkä kuvaamasi ilmiö sitten tyrehtyy.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Maaria » 14.02.2015 21:42

Sateentekijä, on helppo provosoitua, sitä helpompi mitä kaaottisemmassa olossa täällä on.
Hilppa, olet oikeassa. Ongelmani on etten osaa keskustella.
Maaria

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 09:31

Hienosti sinäkin Jill teet yhteenvetosi.
Sateentekijä on ollut alusta lähtien pelkkä provo eikä häntä kenenkään ole tarvinnut provosoida.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.02.2015 11:05

En tunne tarkkaan ihmisiä täällä. Tarkoitin aloituksellani lähinnä sellaista yleiskuvaa palstan ilmapiiristä, ketään yksittäistä syyllistämättä. Eikä tämä koko ajan ole riitainen, on hyviä päiviä ja hyviä juttuja.
Maaria

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 12:38

Tämä on koko ajan riitainen vaikka minä olisin poissa tai Tristan.
Täällä on koko ajan taistelupareja.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.02.2015 13:34

Luulen, että Jill tarkoitti, että on välillä rauhallisempaakin. Riippumatta siitä, ketkä ovat paikalla. Niin kuin onkin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 13:49

Mutta tämä foorumi on elossa vain siksi, kun ihmiset nauttivat riitelystä.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Ryysy » 15.02.2015 14:26

Olen kuullut sanottavan, että kaikki tarvitsevat jonkun jota vihata. (Ei välttämättä foorumilla - vaan muussakin arjessa.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.02.2015 14:38

Tuuve, saatat hyvinkin olla oikeassa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.02.2015 14:47

tuuve m kirjoitti:Mutta tämä foorumi on elossa vain siksi, kun ihmiset nauttivat riitelystä.

Saatat hyvinkin olla väärässä. - Olet itse pitänyt riitelyä yms. yllä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.02.2015 15:16

Tutkijaluonne ei alistu alkeelliseen kehäpäätelmään. Motiivit ovat itse kullakin moninaiset. Halu keskustella voi olla yksi ja itse tulkitsen tuon halun jonkinlaisena kaipuuna sosiaalisuuteen siis ajatusten vaihtoon, mutta myös omien ajatusten esille tuomiseen ja jonkinlaisen vastakaiun saamiseen niille omille jutuille. Ehkä vielä sellaisille jutuille, joista ei ehkä tule keskusteltua muiden tuttujen kanssa. Joillakin voi esiintyä uteliaisuutta erilaisuutta kohtaan, mikä voi myös olla motiivi. Foorumin ylläpitäjän kirjoitukset voivat joillekin olla tärkeä motiivi, joko halu kuulua laumaan tai päästä osalliseksi foorumin annista. Tai jopa vaikuttaa siihen.

En myöskään usko, että Ryysyn esittämä aivan pitäisi paikkansa, en ole kyyninen riippuvuuden suhteen. Kuvaa kiinni jäämistä johonkin. Miksi jokainen tarvitsisi jonkun, jota vihata? Jokainen tarvitsisi jonkun, jonka kanssa olla kaveri.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 15:49

Psykopatologia kirjoitti:
tuuve m kirjoitti:Mutta tämä foorumi on elossa vain siksi, kun ihmiset nauttivat riitelystä.

Saatat hyvinkin olla väärässä. - Olet itse pitänyt riitelyä yms. yllä.

Minä kuitenkin olen pitkiä aikoja poissa foorumilta ja silti riidellään.
Entä sinä itse, etkö nosta esiin jonkun vanhan riitelyketjun, jos kukaan ei muuten muista riidellä pariin päivään?
tuuve m

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.02.2015 16:02

Voin nostaakin, mutta en siksi, että riideltäisiin. En usko, että riiteleminen
- vaikka se voi olla kiintoisaakin - olisi pitemmän päälle edullista foorumille.
- Riitely sitä paitsi tuottaa "turhaa" työtä yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 15.02.2015 19:07

Kun riitelee täällä niin ei tarvi sitten enää kotona riidellä.
SADE

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 19:13

:D osuvasti sanottu.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.02.2015 19:29

En riitele kotona. Hermostun jos yritän riidellä, siksi sitä tapahtuu harvoin, eli olen ns. huono riitelijä.
Mieluummin olen hiljaa. Saahan sitä riidellä, jos haluaa.
Maaria

ViestiKirjoittaja Ryysy » 15.02.2015 20:53

Iltapäivälehdet ja muut vastaavat toitottavat rakentavasta riitelystä. Mistä kyse, en muista enkä näin ollen tiedä. Minäkään en osaa riidellä, sen sijaan osaan kiehahtaa yli ja sanoa väärälle ihmiselle pahasti... eli purkaa pahan olon johonkin kohteeseen ihan kuin tällä "kohteella" ei muka olisi tunteita.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.02.2015 20:56

Näin käy minullakin, sanon, teen jotain typerää. En edes osaa väitellä korrektisti, vaan ryntään suurinpiirtein suoraan toisen kurkkuun kiinni.
En aloittanut tätä ketjua ylistääkseni sitä, kuinka puhtoinen olen tässä saatanallisessa maailmassa, vaan ihan vain ehkä sikso, että itsekukin myös minä mietitään välillä , mitä hyvää toisessa on.
Sen jälkeen voi taas riidellä. :D
Maaria

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet