Vajaakuntoisen työllistäminen

Re: Vajaakuntoisen työllistäminen

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 05.08.2010 16:53

Ymmärrän.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 13.10.2010 16:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja 00__00 » 05.08.2010 16:55

Biancaliina kirjoitti:Ajatteleppa kuinka vihainen se Majakka-haisuli on sinulle, kun täällä suoraan sanot kuinka hän haisee ja karkoittaa sinut :cry:

No, kyllä hienhaju on sellainen döffis, että loukkaantuminen jää häpäisyn taakse.
00__00

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 05.08.2010 17:02

00__00 kirjoitti:BL, onko sinulla varaa ojenteluun?

On, kunhan ensin korjaan omat (mittavat) mokani.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 13.10.2010 16:26, muokattu yhteensä 2 kertaa
Biancaliina

ViestiKirjoittaja discokid » 05.08.2010 17:28

Minä siis yritän selvittää, voinko ja miten työllistyä palkkatuella.
On tosi vaikea edes kirjoittaa nettiin eli ihan vaan tiedoksi jo palkkatuella työllistyneelle, sekä palkkatyössä olevalle, että voisitteko joustaa hieman ja pysyä aiheessa. Tai pysykää poissa. Tämä keskustelu ei kylläkään ole vertaistuki osiossa, mutta voisiko sen tyyliin muuttaa siihen suuntaan?

Muistan hämärästi kuinka joskus irl-elämässä jää syrjään, kun naiset pohtii keskenään kuka on kuka.
Kukkotappeluita en enää livenä katsele, enkä tiedä jaksanko tässä ihmeruudussakaan.
Disco Kid ryömii kohti auringonlaskua lepäämään katveeseen, koska huomenna on uusi sairas päivä.
discokid

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2010 22:33

discokid kirjoitti:Minä siis yritän selvittää, voinko ja miten työllistyä palkkatuella.
On tosi vaikea edes kirjoittaa nettiin eli ihan vaan tiedoksi jo palkkatuella työllistyneelle, sekä palkkatyössä olevalle, että voisitteko joustaa hieman ja pysyä aiheessa. Tai pysykää poissa. Tämä keskustelu ei kylläkään ole vertaistuki osiossa, mutta voisiko sen tyyliin muuttaa siihen suuntaan?

Muistan hämärästi kuinka joskus irl-elämässä jää syrjään, kun naiset pohtii keskenään kuka on kuka.
Kukkotappeluita en enää livenä katsele, enkä tiedä jaksanko tässä ihmeruudussakaan.
Disco Kid ryömii kohti auringonlaskua lepäämään katveeseen, koska huomenna on uusi sairas päivä.

Jatkossa pysytään asiassa. (Muut viestit poistetaan.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja discokid » 06.08.2010 15:41

Sain sen palkkatukisetelin ja se on voimassa vuoden loppuun. Sitä voi käyttää myös osa-aikatyön hakuun.
Virkailija oli asiallinen ja osasi vastata kaikkiin kysymyksiin, mitä keksin.
Kerroin heti aluksi, että yritän saada työtä ensi vuoden alusta tai myöhemmin,
mutta tuo osa-aika mahdollisuus voi ehkä aikaistaa ainakin työn hakemista.

Mukana oli henkkari, cv ja kuntoutustukipäätös ja muuten osasin selostaa tilanteen tarpeeksi ymmärrettävästi.
Varalta otin mukaan printin keskustelun aloituksesta, mutta sitä en tarvinnut.
Ehkä ensi käynnillä se olisi ollut hyvä olla mukana.
discokid

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.08.2010 18:03

Hyvä uutinen muillekin vammaisille!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 06.08.2010 19:56

Minulla tämä ei varmaan jatku enkä kehtaa pyytääkään kun olen lähetellyt kirjojakin vääriin paikkoihin. Sen sijaan ajattelin levätä hetken syyskuussa ja pyrkiä edelliseen työelämävalmennustyöpaikkaan lokakuun alusta joulukuun alkuun. Tuolloin saisin siitä työkokemusta ja rahaa ja mikä tärkeintä niin voisin lähettämiini työhakemuksiin - koskien vuoden 2011 alkua - kirjata sen että olen parhaillaan töissä.
Tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2010 10:50

Olen tässä ketjussa (5.8.2010) 22:33 kieltänyt aiheen sivuun menevät viestit ja tuonut esiin, että ne poistetaan.

Käsken Trisiä ja Kyllästynyttä poistamaan ko. asiattomat viestinsä. Jos se ei Trisiltä onnistu teknisesti ennakkomoderoinnin vuoksi, vääpeli säätäköön hänen asetuksiaan niin, että se onnistuu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 07.08.2010 13:03

Muokkaaminenkin vaatii valvojan hyväksynnän enkä rupea saatana joka viestin numeroa (vai onko täällä niitä edes) jonka olen muokannut pistämään ylös. Mitä pitää siis poistaa? Palkkatuestahan olen pitkälti puhunut.
Tris

ViestiKirjoittaja discokid » 07.08.2010 13:05

Tris kirjoitti:Minulla tämä ei varmaan jatku enkä kehtaa pyytääkään kun olen lähetellyt kirjojakin vääriin paikkoihin. Sen sijaan ajattelin levätä hetken syyskuussa ja pyrkiä edelliseen työelämävalmennustyöpaikkaan lokakuun alusta joulukuun alkuun. Tuolloin saisin siitä työkokemusta ja rahaa ja mikä tärkeintä niin voisin lähettämiini työhakemuksiin - koskien vuoden 2011 alkua - kirjata sen että olen parhaillaan töissä.

Tuo vaikuttaa hyvältä suunnitelmalta. Voikohan niitä palkkatukiseteleitä käyttää kahden vuoden ajan eri työpaikoissa?
Kannattaa kysyä kuitenkin nykyiseltä työnantajalta, että mitä mieltä se on jatkon kannalta. Monissa paikoissa ihmiset tekee virheitä, mokailee ja sählää, eikä se vaikuta sen oikein tehdyn työpanoksen rinnalla paljoakaan.
discokid

ViestiKirjoittaja Tris » 07.08.2010 13:33

Palkkatukiseteli on pelkkää rekvisiittaa. Palkkatukeen on oikeutettu tai ei. Sitä ei setelinkään kanssa myönnetä jos määrärahat on vuodelta loppu. Näin siis ihan työkkärin tyyppi on sanonut. Pelleilyä.

Aion kysyä jatkosta myöhemmin kun ei ole niin noloa (pitkäaikaisesti) jos/kun en pääsekään. Suurin este sille on että on ollut työvoimatoimiston kanssa kovaa tappelua heillä eivätkä ole käytännössä saaneet palkkatukea edes kesäkuulta vielä. On ollut kovin hankalaa ja toimistosihteerimme päivitteli että ihme jos kukaan työtön työllistyy kun saa lähettää valtuutuksia valtuutusten perään. Täytyisi ensin tietää että edes nykyinen palkkatuki on hyväksytty.
Tris

ViestiKirjoittaja discokid » 08.08.2010 19:15

Tris kirjoitti:Palkkatukiseteli on pelkkää rekvisiittaa. Palkkatukeen on oikeutettu tai ei. Sitä ei setelinkään kanssa myönnetä jos määrärahat on vuodelta loppu. Näin siis ihan työkkärin tyyppi on sanonut. Pelleilyä.

Aion kysyä jatkosta myöhemmin kun ei ole niin noloa (pitkäaikaisesti) jos/kun en pääsekään. Suurin este sille on että on ollut työvoimatoimiston kanssa kovaa tappelua heillä eivätkä ole käytännössä saaneet palkkatukea edes kesäkuulta vielä. On ollut kovin hankalaa ja toimistosihteerimme päivitteli että ihme jos kukaan työtön työllistyy kun saa lähettää valtuutuksia valtuutusten perään. Täytyisi ensin tietää että edes nykyinen palkkatuki on hyväksytty.

Suurkiitokset tiedosta, kannattaa siis sijoittaa haku alkuvuoteen. Tuli vaan mieleen, että mun seteli on voimassa vuoden loppuun eli jos määrärahat on jo käytetty tai loppumassa, niin sain tosiaan työllistymisen kannalta turhan lappusen, mikä ei todellakaan ole muuta kuin törkeää tiedon panttaamista virkamiehen toimesta.

Mikähän tuo valtuutus on? Toistaiseksi tiedän vain yrityksen hakemuksen palkkatuesta (TEM3.21 tai TEM3.22).
discokid

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista