Helevetin vaikeeta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Helevetin vaikeeta

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 23:57

kiitos vain, menen nyt nukkumaan hyvin mielin, koska minua on huomioitu söpösti.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.02.2015 13:02

Psykopatologia kirjoitti:Onhan sinulla yksi hienokin oivallus, mikä liittyy siihen, kuinka pitkälle näkee.

Sinulla Kissi oli toinenkin huomautus, jota jäin miettimään. Tämä liittyi siihen, kun
totesin, että taistelukentällä huudot ja komennot eivät kuuluu aseiden melun vuoksi.

Toit esiin, että keskustelut käydään radioteitse. Luulen, että noin voi tehdä vain
silloin, kun kyseessä on pieni ryhmä esimerkiksi yllätyshyökkäyksessä. Mutta jos
kyse on sadoista miehistä laajalla alueella, luulen, että noin ei voi tehdä:
kaikilla sotilailla ei ole kypärissään tarvittavia laitteita, ja kommunikaatio
sekaantuu, kun sadoista taistelijoista on kyse.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.02.2015 14:24

Ei olekkaan kaikilla sotilailla, se on totta. Us M-1 kypärä vissiin on käytetyin ?
Itse ajattelin tälläistä, kun sanoin, että käskyt tulevat kypärään.

Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja tuuve m » 08.02.2015 15:10

Näyttää tuolla kuitenkin olevan korvanappi johon ne käskyt tulevat.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.02.2015 15:20

Juu, näköjään, kuvittelin sen olevan kypärän varuste.
Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.02.2015 21:50

Varmaan esimerkiksi panssarivaunukomppanian vaunut pystyvät pitämään yhteyttä radiolla.
Mutta jos 500 m matkalla on 10:n ryhmissä 100 miestä ja kaikilla radio, luulen, että viestinsä sekoaa.
Voiko 10 miehen ryhmillä olla kullakin oma "kanava" (tms.)?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.02.2015 22:47

Olen luullut, että radiolla kommunikointi olisi nykypäivän sodankäyntiä, mutta tässä nyt tutkiessani netistä asioita, en enää luule. Osalla sotilaita on varmasti käytössä radioyhteys, mutta ei kaikilla rivisotilailla. Onko käsimerkit ja ääneen huudetut käskyt tänäpäivänäkin rintamalla tms. sotatilanteessa ainoat oppaat joukoille?
Kissi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.02.2015 22:54

03.02.2015 23:47
Kyllästynyt kirjoitti:
kiss kirjoitti:1. Johtava (tossunalla)uros Pertti...

Kenen tossun alla sinä väität Psykopatologian olevan?
kiss kirjoitti:2. Varsinainen Johtava naaras Kyllästynyt,eliminoinut Trissen, orjattaren...

En ole eliminoinut ketään. Tuo on taas noita sinun perättömiä väitteitäsi.
Ja koska samansisältöinen väite on esitetty jo aiemmin (Mirri), totean vielä tässä ja nyt, etten ole vaatinut mitään, eikä (vastoin Mirrin väitettä) bannia saa minun loukkaamisestani.

Nyt kun varsin ikävä sekaannus viestintämetodista on selvitetty, niin lienee selvää että Kyllästyneen privaattiviestinnällä (pimahtaminen ym) oli todennäköisesti vaikutusta PP:n Trisselle langettamaan bänni-ukaasiin. Näin ollen voi olla toki liioittelevaa, muttei ehkä täysin erheellistä, puhua "eliminoinnista" - varsinkin kun nokkimisjärjestys-asiassa kirjoittajat ovat ilmeisesti tavoitelleet humoristista tms otetta.

Arveleen edelleen, että myös aikanaan Kyllästynyt yritti vaikuttaa Tukiasema.netin Ylläpitoon (Janne Pöyhtäri) privaattiviestinnällä, mikä saattoi olla Pöyhtäristä hyvinkin häiritsevän tms oloista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.02.2015 22:57

Oletko sinä Kahvi lainkaan käynyt keskustelua ylläpidon kanssa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.02.2015 22:58

Psykopatologia kirjoitti:Varmaan esimerkiksi panssarivaunukomppanian vaunut pystyvät pitämään yhteyttä radiolla.
Mutta jos 500 m matkalla on 10:n ryhmissä 100 miestä ja kaikilla radio, luulen, että viestinsä sekoaa.
Voiko 10 miehen ryhmillä olla kullakin oma "kanava" (tms.)?

Teknisesti voi olla, esim viranomaisten yms käyttämässä Virve-verkossa on ryhmäliikenne-ominaisuus: vain määritellyt henkilöt kuulevat tietyt ryhmät. http://fi.wikipedia.org/wiki/VIRVE#VIRV ... n_palvelut

Sotilasvermeistä ei minulla ole tarkkaa tietoa, ja vaikka olisi niin en varmaan saisi niistä kertoakaan. Varusmiehet varmaan vielä puljaavat "venttiseiskan" kanssa mutta voisi ajatella spezial-hat-hat -joukoilla olevan käytössä uudempaakin kalustoa. Radiohäirintä on melko vanha idea, että eiköhän siihenkin ole vastakeinot keksitty.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.02.2015 23:02

Hilppa kirjoitti:Oletko sinä Kahvi lainkaan käynyt keskustelua ylläpidon kanssa?
No ainakin hyvin suppeita, kuten laittanut yksityisviestillä tietoa että jokin asia voi ehkä vaatia Ylläpidon huomiota tms.

Muutoin pyrin noudattamaan tätä aikaisemmin kirjoittamaani:

07.02.2015 12:58
Kahvi kirjoitti:Kukin luonnollisesti toimii itse parhaimmaksi katsomallaan tavalla, mutta itse olen mieltänyt niin, että sähköpostit/yksityisviestit Ylläpidolle ovat niitä tilanteita varten, joissa halutaan YP:n olevan tietoinen jostain asiasta tms, jota ei haluta yleiseen tietoon (oma sairaus, elämäntilanne tms). Puhelimella soittaminen taas minusta kuuluu vaan todellisiin "hätätilanteisiin", jolloin ei aikuisten oikeasti yksinkertaisesti ole aikaa odottaa vastausta sähköpostiin tms. Näin ajattelen ihan vaan siksi, että myös Ylläpitäjällä on muutakin elämää kuin paimentaa meitä palstalaisia, ja sitä muuta elämää minä haluan kunnioittaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.02.2015 23:04

Kahvi kirjoitti:... Nyt kun varsin ikävä sekaannus viestintämetodista on selvitetty, niin lienee selvää että Kyllästyneen privaattiviestinnällä (pimahtaminen ym) oli todennäköisesti vaikutusta PP:n Trisselle langettamaan bänni-ukaasiin...

En ole vaatinut mitään.
Kahvi kirjoitti:... Näin ollen voi olla toki liioittelevaa, muttei ehkä täysin erheellistä, puhua "eliminoinnista" - varsinkin kun nokkimisjärjestys-asiassa kirjoittajat ovat ilmeisesti tavoitelleet humoristista tms otetta...

Ei naurata.
Kahvi kirjoitti:... Arveleen edelleen, että myös aikanaan Kyllästynyt yritti vaikuttaa Tukiasema.netin Ylläpitoon (Janne Pöyhtäri) privaattiviestinnällä, mikä saattoi olla Pöyhtäristä hyvinkin häiritsevän tms oloista.

Ei naurata tuokaaan, ja mitä ihmettä se sinulle kuuluu miltä Pöyhtäristä on mikäkin saattanut tuntua (paitsi ehkä niiltä osin kuin olit itse kiusaamista harjoittamassa ja riitaa haastamassa)?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.02.2015 23:04

Sateentekijä kirjoitti:Mutta miksi ihmeessä Kahvi taas palaa noihin menneisiin? Ketä enää jaksaa edes kiinnostaa, mitä Kyllästynyt tai Kahvi on tehnyt vuonna nakki ja kirves?
Päästiin sujuvasti jo nykysodankäyntiin, niin eikö hän taas tule noine vanhan jauhamisineen väliin??

Teille muille asia voi olla "menneisiin palaamista" mutta itse kun olen pystynyt huonosti olemaan linjoilla (kuten aikaisemmin kerroin), niin ikäänkuin jatkan keskustelua mihin se osaltani jäi.

Tarkoitus tuskin on tapella tappelun itsensä vuoksi, vaan keskustella - jolloin hitaampikin vastaaminen ei ole kovinkaan haitallista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.02.2015 23:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Nyt kun varsin ikävä sekaannus viestintämetodista on selvitetty, niin lienee selvää että Kyllästyneen privaattiviestinnällä (pimahtaminen ym) oli todennäköisesti vaikutusta PP:n Trisselle langettamaan bänni-ukaasiin...

En ole vaatinut mitään.
Kahvi kirjoitti:... Näin ollen voi olla toki liioittelevaa, muttei ehkä täysin erheellistä, puhua "eliminoinnista" - varsinkin kun nokkimisjärjestys-asiassa kirjoittajat ovat ilmeisesti tavoitelleet humoristista tms otetta...

Ei naurata.
Kahvi kirjoitti:... Arveleen edelleen, että myös aikanaan Kyllästynyt yritti vaikuttaa Tukiasema.netin Ylläpitoon (Janne Pöyhtäri) privaattiviestinnällä, mikä saattoi olla Pöyhtäristä hyvinkin häiritsevän tms oloista.

Ei naurata tuokaaan, ja mitä ihmettä se sinulle kuuluu miltä Pöyhtäristä on mikäkin saattanut tuntua (paitsi ehkä niiltä osin kuin olit itse kiusaamista harjoittamassa ja riitaa haastamassa)?

Kirjoitin "vaikutusta" (en "vaatimassa" tms).
Humoristinen ote ei tarkoita sitä, että kaikkia naurattaisi.
Mietin vain, että miltä PP:ltä mahtaa tuntua privaattiviestintäsi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.02.2015 23:14

Kahvi kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Mutta miksi ihmeessä Kahvi taas palaa noihin menneisiin? Ketä enää jaksaa edes kiinnostaa, mitä Kyllästynyt tai Kahvi on tehnyt vuonna nakki ja kirves?
Päästiin sujuvasti jo nykysodankäyntiin, niin eikö hän taas tule noine vanhan jauhamisineen väliin??

Teille muille asia voi olla "menneisiin palaamista" mutta itse kun olen pystynyt huonosti olemaan linjoilla (kuten aikaisemmin kerroin), niin ikäänkuin jatkan keskustelua mihin se osaltani jäi.

Tarkoitus tuskin on tapella tappelun itsensä vuoksi, vaan keskustella - jolloin hitaampikin vastaaminen ei ole kovinkaan haitallista.

Kahvi kirjoitti:Kirjoitin "vaikutusta" (en "vaatimassa" tms).
Eikö sillä, että Tristan on kiusannut minua vuosikausia, saisi olla ollut vaikutusta asiaan?
Humoristinen ote ei tarkoita sitä, että kaikkia naurattaisi...

"Humoristinen ote" edellyttää, että edes jotakuta naurattaisi.
Kahvi kirjoitti:Mietin vain, että miltä PP:ltä mahtaa tuntua privaattiviestintäsi.

Ja minä mietin, mitä se sinulle kuuluu?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.02.2015 23:21

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Oletko sinä Kahvi lainkaan käynyt keskustelua ylläpidon kanssa?
No ainakin hyvin suppeita, kuten laittanut yksityisviestillä tietoa että jokin asia voi ehkä vaatia Ylläpidon huomiota tms.

Muutoin pyrin noudattamaan tätä aikaisemmin kirjoittamaani:

07.02.2015 12:58
Kahvi kirjoitti:Kukin luonnollisesti toimii itse parhaimmaksi katsomallaan tavalla, mutta itse olen mieltänyt niin, että sähköpostit/yksityisviestit Ylläpidolle ovat niitä tilanteita varten, joissa halutaan YP:n olevan tietoinen jostain asiasta tms, jota ei haluta yleiseen tietoon (oma sairaus, elämäntilanne tms). Puhelimella soittaminen taas minusta kuuluu vaan todellisiin "hätätilanteisiin", jolloin ei aikuisten oikeasti yksinkertaisesti ole aikaa odottaa vastausta sähköpostiin tms. Näin ajattelen ihan vaan siksi, että myös Ylläpitäjällä on muutakin elämää kuin paimentaa meitä palstalaisia, ja sitä muuta elämää minä haluan kunnioittaa.

Tätä edeltänee "turha lainaus". Mutta mielenkiinnosta kysyn: oletko seurannut tämän päivän / illan itsemurha-aiheista ketjua psykopatologia-osastolla? Sisältääkö mielestäsi se viestintää, mikä vaatisi ylläpidon / valvojan huomiota?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.02.2015 23:24

Tuntuuko sinusta Ryysy, että sen ketjun kirjoitukset jotenkin ovat paheksuttavia?
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.02.2015 23:30

Minusta _tuntui_, että Tuuven ja Sateentekijän välisessä viestinnässä olisi ollut jotakin epämiellyttävää... En osaa nyt kuvailla paremmin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.02.2015 23:31

jooo, molemmat haluaa hiukan haastaa toistaan. Antaa niiden verryytellä sanallista taistoaan. Ei Ryysy tarvitse herkistyä, kun kaks piraijaa pureskelee toisiaan huvikseen.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.02.2015 23:33

No onhan se taas helevetin vaikeaa antaa kirjotuslupa.
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko