Helevetin vaikeeta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Helevetin vaikeeta

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.02.2015 14:28

Minusta yksityisviesteille on paikkansa. Joskus on asioita, jotka haluaa jakaa vain privaatisti.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 14:54

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:minä ns. pimahdin/kilahdin/raivostuin/suutuin - tarkkaan sanoen noita kaikkea - ja samanaikaisesti.

Tässäkin ketjussa sinä ehkä siis ns. pimahdit kilahdit, raivostit ja suutut samanaikaisesti...

No en.
Kahvi kirjoitti:... Tuntuu siltä, että tätä pimahtamista ym tapahtuu ehkä melko useinkin, ja vaikutelma on että tällaisissa tilanteissa ikäänkuin oma kontrollisi omasta käytöksestäsi heikkenee - ellei jopa poistu kokonaan...

Vaikutelmasi jotka päässäsi synnytät eivät ole minun vallassani. Eikä väitteesi kontrollin menettämisestä kokonaan pidä paikkaansa.
Kahvi kirjoitti:... Eli ikäänkuin toimisit ns "tolkkua" vaille; ihan kuin et ajattelisi (tai välttämättä edes lue) mitä toinen kirjoittaa, et tunnu liittävän toisen kirjoituksia asiayhteyteen ja melko usein tunnut vain "roiskaisevan" jonkun jopa hyvinkin ilkeämieliseksikin koettavan vastauksen ym...

Ilkeämielinen vastaus asialliseen kysymykseenkö?
Kahvi kirjoitti:... Tässäkin ketjussa minä muistin erheellisesti viestinnän tapahtuneen puhelimitse, jonka jälkeen Kyllästynyt käytti mm tällaisia ilmaisuja:

tolkutonta paskapuhetta
valehtelet harkiten
emävalhe
toiset seuraavat muuleina perässä.
antipatiasta, parjaamisesta ja mustamaalaamisesta;
antipatian värittämä ja kaunaisuutesi kirvoittama kuvitelma/luulo/juoru
...

Niin, koska ilkeämielinen aloituksesi oli aivan tolkutonta paskapuhetta. Mistä minä tiesin, että sinä puhuit tarkoitit viikkoja aiemmin kirjoittamaani sähköpostia kun sinä tenttasit minulta jostakin puhelinkeskustelusta jollaista ei ole koskaan käytykään.
Kahvi kirjoitti:... Sitten selvisi, että (ymmärrettävistä syistä) puhelinkeskusteluksi monen muistama viestintä olikin sähköposti. Tämä "virhe" viestintätavasta sai Kyllästyneen argumentoimaan:
Joten Kahvin ja Mirrin "muistamiset" ja "tietämiset" muka käydystä puhelinkeskustelusta ovat olleet täyttä potaskaa.

Nuo potaskat ja paskapuheet ym ovat minusta hyvinkin voimakkaita ilmaisuja, jotka tuntuvat siis "roiskaisuita" tilanteessa, jossa omaa kontrollia omasta käytöksestä ei (ainakaan täysimääräisesti) ole - ns pimahdetaan ja ammutaan kaikkea liikkuvaa kaikella mahdollisella...

Ehkä, mutta niin ovat olleet väitteesikin.
Kahvi kirjoitti:... Itseäni tässä ehkä häiritsee se, että ko pimahtaminen ym on niin kokonaisvaltaista tms, että oman käytöksen objektiivinen arviointi tuntuu olevan Kyllästyneelle hyvin haasteellista...

Ja minua vastaavasti häiritsee sinun käytöksesi; aivan kuin luulisit, että sinulla on oikeus juosta perässsäni räksyttämässä ja valittamassa milloin mistäkin keksit suurta vääryyttä kokeneesi.
Kahvi kirjoitti:... Sitten selvisi, että (ymmärrettävistä syistä) puhelinkeskusteluksi monen muistama viestintä olikin sähköposti. Tämä "virhe" viestintätavasta sai Kyllästyneen argumentoimaan:
Joten Kahvin ja Mirrin "muistamiset" ja "tietämiset" muka käydystä puhelinkeskustelusta ovat olleet täyttä potaskaa....
Niinhän ne olivat. Sanoin sinulle alusta saakka, ettei kuvaamasi kaltaista puhelinkeskustelua ole koskaan käyty. Niin kuin ei ollutkaan.
Kahvi kirjoitti:... Nuo potaskat ja paskapuheet ym ovat minusta hyvinkin voimakkaita ilmaisuja, jotka tuntuvat siis "roiskaisuita" tilanteessa, jossa omaa kontrollia omasta käytöksestä ei (ainakaan täysimääräisesti) ole - ns pimahdetaan ja ammutaan kaikkea liikkuvaa kaikella mahdollisella...

Voimakkaita, ehkä, mutta voimakkaasti olet sinäkin perässäni juossut ja minua jahdannut kaikesta mistä ikinä mitään räksyttämisen aihetta keksit.
Kahvi kirjoitti:... Itseäni tässä ehkä häiritsee se, että ko pimahtaminen ym on niin kokonaisvaltaista tms, että oman käytöksen objektiivinen arviointi tuntuu olevan Kyllästyneelle hyvin haasteellista...

Sinä et tiedä mitään minun "pimahtamisistani" - enkä sinuna kehtaisi puhua mitään oman käytöksen objektiivisesta arvioimisesta.
Kahvi kirjoitti:... Arvatenkin myös (useita) puhelinkeskusteluja on käyty välillä Kyllästynyt-Psykopatologia, koska puhelimen käyttöä ei ole kiistetty ja keskustelu hyvin pitkään pyöri sen ympärillä, että onko (jostain) puhelinkeskustelusta kerrottu jossain viestissä. Tätä ajatustani tukee mm Kyllästyneen tämä lause: " edustaa se, että te luulette tietävänne ja muistavanne mitä jossakin puhelinkeskustelussa on sanottu, vaikka mitään asiaa koskevaa puhelinkeskustelua ei ole koskaan ollutkaan."

Entä sitten? Kuuluuko asia jotenkin sinulle?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 14:59

Kahvi kirjoitti:... Kukin luonnollisesti toimii itse parhaimmaksi katsomallaan tavalla, mutta itse olen mieltänyt niin, että sähköpostit/yksityisviestit Ylläpidolle ovat niitä tilanteita varten, joissa halutaan YP:n olevan tietoinen jostain asiasta tms, jota ei haluta yleiseen tietoon (oma sairaus, elämäntilanne tms). Puhelimella soittaminen taas minusta kuuluu vaan todellisiin "hätätilanteisiin", jolloin ei aikuisten oikeasti yksinkertaisesti ole aikaa odottaa vastausta sähköpostiin tms. Näin ajattelen ihan vaan siksi, että myös Ylläpitäjällä on muutakin elämää kuin paimentaa meitä palstalaisia, ja sitä muuta elämää minä haluan kunnioittaa.

Mutta jos nettikiistoja aletaan hoitamaan useilla privaattiviesteillä niin moisesta tulee kieltämättä ehkä tympeäkin "oikotien" käyttämisen maku. Vastaanottaja voi kokea lukuisat viestit jopa häiritsevänä tms.

Uskon, että ylläpitäjä on kykenevä pitämään puolensa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 15:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Eli ikäänkuin toimisit ns "tolkkua" vaille; ihan kuin et ajattelisi (tai välttämättä edes lue) mitä toinen kirjoittaa, et tunnu liittävän toisen kirjoituksia asiayhteyteen ja melko usein tunnut vain "roiskaisevan" jonkun jopa hyvinkin ilkeämieliseksikin koettavan vastauksen ym...

Niitäkin on minusta nähty.
Toki tuo ilkeämielisyys on subjektiivinen asia, että sitä ei oikein voi todistaa faktaksi oikein mitenkään (siksi käytin termiä "tuntuu" ko kohdassa).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 15:31

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Niitäkin on minusta nähty...

Entä omat kommenttisi ja viestisi? Niissäkö et ole olleen nähnyt ilkeämielisiä kirjoituksia?
Kahvi kirjoitti:... Toki tuo ilkeämielisyys on subjektiivinen asia, että sitä ei oikein voi todistaa faktaksi oikein mitenkään (siksi käytin termiä "tuntuu" ko kohdassa).

Sinä sanot "tunnut roiskaisevan" ilkeämielisiä vastauksia - et "tuntuu olevan" ilkeämielisiä vastauksia.
Koska nuo ovat kaksi eri asiaa; lieneekö taas kyse "oman elämäsi faktoista".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 15:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Kukin luonnollisesti toimii itse parhaimmaksi katsomallaan tavalla, mutta itse olen mieltänyt niin, että sähköpostit/yksityisviestit Ylläpidolle ovat niitä tilanteita varten, joissa halutaan YP:n olevan tietoinen jostain asiasta tms, jota ei haluta yleiseen tietoon (oma sairaus, elämäntilanne tms). Puhelimella soittaminen taas minusta kuuluu vaan todellisiin "hätätilanteisiin", jolloin ei aikuisten oikeasti yksinkertaisesti ole aikaa odottaa vastausta sähköpostiin tms. Näin ajattelen ihan vaan siksi, että myös Ylläpitäjällä on muutakin elämää kuin paimentaa meitä palstalaisia, ja sitä muuta elämää minä haluan kunnioittaa.

Mutta jos nettikiistoja aletaan hoitamaan useilla privaattiviesteillä niin moisesta tulee kieltämättä ehkä tympeäkin "oikotien" käyttämisen maku. Vastaanottaja voi kokea lukuisat viestit jopa häiritsevänä tms.

Uskon, että ylläpitäjä on kykenevä pitämään puolensa.

Mutta mitäs sitten tehdään, jos vaikka jollakulla puhelinkeskustelun aikana pimahtaa (tms), YP lyö luurin korvaan ja puhelinkeskustelun asiat jäävät selvittämättä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 15:40

Kahvi kirjoitti:Mutta mitäs sitten tehdään, jos vaikka jollakulla puhelinkeskustelun aikana pimahtaa (tms), YP lyö luurin korvaan ja puhelinkeskustelun asiat jäävät selvittämättä?

Ellet ole itse osapuolena, asia ei liene sinun ongelmasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 15:41

Piti vielä mainita siitä sähköposti (ei-puhelin) -viestistä:

Kyllästynyt kirjoitti:nimittely jatkuu -> minulla pimenee -> nimittely yltyy ja eskaloituu -> ja kierre jatkuu aina niin kauan kunnes lopputuloksena on ruumiita.

On kuitenkin minusta hyvä, että edes toinen osapuoli tietää pimenevänsä tietyissä tilanteissa, ja että tilanne siitä eskaloituu ikäänkuin pidäkkeettömästi aina ruumiisiin asti.

(oletan, että ko ruumiit ovat tässä vertauskuvallisia, vaikka ehkä kerran meinasi ruumita tulla lähes kirjamellisestikin)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 15:43

Kahvi kirjoitti:Piti vielä mainita siitä sähköposti (ei-puhelin) -viestistä:

Kyllästynyt kirjoitti:nimittely jatkuu -> minulla pimenee -> nimittely yltyy ja eskaloituu -> ja kierre jatkuu aina niin kauan kunnes lopputuloksena on ruumiita.

On kuitenkin minusta hyvä, että edes toinen osapuoli tietää pimenevänsä tietyissä tilanteissa, ja että tilanne siitä eskaloituu ikäänkuin pidäkkeettömästi aina ruumiisiin asti.

(oletan, että ko ruumiit ovat tässä vertauskuvallisia, vaikka ehkä kerran meinasi ruumita tulla lähes kirjamellisestikin)

Päättele itse. Niinhän sinä näytät tekevän kuitenkin, vastasinpa mitä tahansa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 15:44

Psykopatologia kirjoitti:
Kissi kirjoitti:Mirri kirjoitti:
Psykopatologia, minulle on jostakin syntynyt sellainen käsitys, että sinä olet foorumin ylläpitäjänä ollut täsmälleen toista mieltä: viestin lähettäjän pitäisi huolehtia siitä, että hänen viestinsä on sellainen, ettei viestin vastaanottajan tarvitsisi yrittää arvailla ja 'oivaltaa' mitä lähettäjä yrittää sanoa.
*
Nimenomaan P. on sanonut, kirjoittakaa selvästi, että muutkin ymmärtävät.
*
tässä on jotain mätää nyt, onks tuo P.ltä tahallista pelleilyä.

Kyllä, mutta käsiteltävänä olevassa asiassa viestijä(t) esitti(vät) aivan mahdottomia,
että olisin vuotanut puhelutietoja ym. Tiesin, että näin ei ollut ollut, ja mm. tältä
pohjalta erehdyin arvelemaan, että koko juttu on hölynpölyä.

Molemmat prinsiipit - viestijän tarkkuus ja vastaanottajan tulkinta - täydentävät
toisiaan.

Psykopatologia, ei kukaan ole esittänyt, että sinä olisit 'vuotanut' jotakin - puhelutietoja tai mitään muutakaan. Muutakaan aivan mahdotonta ei olla esitetty.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 15:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Mutta mitäs sitten tehdään, jos vaikka jollakulla puhelinkeskustelun aikana pimahtaa (tms), YP lyö luurin korvaan ja puhelinkeskustelun asiat jäävät selvittämättä?

Ellet ole itse osapuolena, asia ei liene sinun ongelmasi.

Niin mm tuon korvaanlyömisen takia itse olenkin mieltänyt puhelinkeskusteluiden kuuluvan vain "hätätilanteisiin" (kuten viestissäni kirjoitin).

Kukin sitten itse toki toimii niinkuin parhaaksi näkee, aikuisihan tässä kaikki ollaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 15:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Nuo potaskat ja paskapuheet ym ovat minusta hyvinkin voimakkaita ilmaisuja, jotka tuntuvat siis "roiskaisuita" tilanteessa, jossa omaa kontrollia omasta käytöksestä ei (ainakaan täysimääräisesti) ole - ns pimahdetaan ja ammutaan kaikkea liikkuvaa kaikella mahdollisella...

Voimakkaita, ehkä, mutta voimakkaasti olet sinäkin perässäni juossut ja minua jahdannut kaikesta mistä ikinä mitään räksyttämisen aihetta keksit.
Lihavoinnit minun.

Juuri tällaisista ehkä hyvin voimakkaitakin ilmaisuja minusta käytät ehkä melko pidäkkeettömästikin; sanotaanko vaikka, että noissa ilmaisuissa on mm voimakkaan liioittelevaa otetta (tms) mikä osaltaan saa ne tuntumaan "roiskaisuilta".

Minusta muiden palstalaisten erilaisten tunneväritteisten ym ilmaisujen käyttö on selkeästi pidättäytyvämpää, viestintä on ikäänkuin epäsymmetristä. Ehkä tuohon ilmaisutapaasi on jo totuttu, ettei se nosta meissä muissa karvoja pystyyn niin paljon kuin ehkä nostaisi jonkun muun käyttämänä.

Tosin siihenkin lienee totuttu, että voimakkaaseen ilmaisuun puuttuminen voi aiheuttaa melko pitkänkin dialogin, että esim laiskuuskin voi olla syynä korvasta-sisään-ja-toisesta-ulos -ilmiöön.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.02.2015 15:57

ei olla esitetty - Po. ei ole esitetty
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 17:54

... Juuri tällaisista ehkä hyvin voimakkaitakin ilmaisuja minusta käytät ehkä melko pidäkkeettömästikin; sanotaanko vaikka, että noissa ilmaisuissa on mm voimakkaan liioittelevaa otetta (tms) mikä osaltaan saa ne tuntumaan "roiskaisuilta".

Minusta muiden palstalaisten erilaisten tunneväritteisten ym ilmaisujen käyttö on selkeästi pidättäytyvämpää, viestintä on ikäänkuin epäsymmetristä. Ehkä tuohon ilmaisutapaasi on jo totuttu, ettei se nosta meissä muissa karvoja pystyyn niin paljon kuin ehkä nostaisi jonkun muun käyttämänä...

Hohhoijaa... Mikä voisi olla tekopyhempää kuin saarnaaminen "roiskaisuista" kirjoittajalta joka itse nimittelee toisten kirjoituksia hätäpaskoiksi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 19:15

Kyllästynyt kirjoitti:
... Juuri tällaisista ehkä hyvin voimakkaitakin ilmaisuja minusta käytät ehkä melko pidäkkeettömästikin; sanotaanko vaikka, että noissa ilmaisuissa on mm voimakkaan liioittelevaa otetta (tms) mikä osaltaan saa ne tuntumaan "roiskaisuilta".

Minusta muiden palstalaisten erilaisten tunneväritteisten ym ilmaisujen käyttö on selkeästi pidättäytyvämpää, viestintä on ikäänkuin epäsymmetristä. Ehkä tuohon ilmaisutapaasi on jo totuttu, ettei se nosta meissä muissa karvoja pystyyn niin paljon kuin ehkä nostaisi jonkun muun käyttämänä...

Hohhoijaa... Mikä voisi olla tekopyhempää kuin saarnaaminen "roiskaisuista" kirjoittajalta joka itse nimittelee toisten kirjoituksia hätäpaskoiksi?

Joo siis tuo "hätäpaska" oli tosiaan liian roisi tms ilmaisu, siksi pahoittelin sitä aikaisemmin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 21:30

Sateentekijä, sir
Jos haluaa selvitellä aiempia kirjoituksia, jos on siihen tarve, niin mikä estää? Ei ole ollenkaan tekopyhää. Mikä ihme tarve sinulla on aina estää muita tekemästä mitäs tykkäävät. Jos ei halua osallistua, niin ei tietenkään tarvia. Se kuka toivoo, että kirjoituksensa jäisivät unhoon on tekopyhä. Pakkohan se on niellä omat kirjoitukset, tai voi aina pyytää, ettei jotain asiaa kaiveltaisi, koska se on liikaa itselle.
Siihen se varmaan jää. Jos joku alkaa vetää minua vastuuseen mun hölmöilyistä, niin olisihan se epämukavaa, mutta luultavasti opiksi. Tai pääseehän täältä pois jos ei kestä.
Kyllästyneellä ja Kahvilla on akateeminen keskustelu :D kuldduuri, se etenee aina omaa rataansa, muut hiukan käy välissä muistamassa, oikein tai väärin ja itse asianomaiset sitten soveltavat sopivan lopun. Ei saa kieltää kirjoittelemasta.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.02.2015 22:17

Onhan sinulla yksi hienokin oivallus, mikä liittyy siihen, kuinka pitkälle näkee.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.02.2015 22:51

joka
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 23:01

Psykopatologia kirjoitti:Onhan sinulla yksi hienokin oivallus, mikä liittyy siihen, kuinka pitkälle näkee.

oliko ehkä tähtihetkeni täällä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.02.2015 23:33

Ainakin minulle, koska sain.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko