Helevetin vaikeeta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Helevetin vaikeeta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 00:31

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:"... viestieni...."

En usko väittämääsi lyöntivirheeseen. Näppäimistöä tarkastelemalla selviää, että moinen 'lyöntivirhe' on aika mahdoton. Etenkin, kun sinä ilmeisesti olet kymmensormijärjestelmän taitaja.

Mirri,

Koska et kuitenkaan usko mitä sinulle vastaan, miksi ylipäätään vaivaudut kysymään?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 00:33

Kyllä, mutta käsiteltävänä olevassa asiassa viestijä(t) esitti(vät) aivan mahdottomia,
että olisin vuotanut puhelutietoja ym.
*
Näköjään sinäkin teet kärpäsestä härkäsen, Helmis vain sanoi, hänen muistaakseen Psyko toi puhelun olemassa olon noin yleensä esiin, eikä Kyllästynyt, kuten muut muistivat. Kukaan ei ole ajatellutkaan tuollaista vuotamis asiaa sinulta. pöh!
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.02.2015 00:44

Olen ollut viime päivät muissa maalimoissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 00:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

En usko väittämääsi lyöntivirheeseen. Näppäimistöä tarkastelemalla selviää, että moinen 'lyöntivirhe' on aika mahdoton. Etenkin, kun sinä ilmeisesti olet kymmensormijärjestelmän taitaja.

Mirri,
Koska et kuitenkaan usko mitä sinulle vastaan, miksi ylipäätään vaivaudut kysymään?

Kyllästynyt, takuulla uskon järkeviltä kuulostaviin selityksiin. En mahda mitään sille, että antamasi selitys ja höpinäsi 'lyöntivirheestä' ei kuulosta uskottavalta eikä järkevältä. Osaavana ja ammattitaitoisena konekirjoittajana varmaan ymmärrät minkä vuoksi esittämäsi 'lyöntivirhe' ei kuulosta uskottavalta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 00:52

Psykopatologia kirjoitti:Olen ollut viime päivät muissa maalimoissa.

Ei se mitään; täällä varmaan moni on muissa maailmoissa - milloin mistäkin syystä ja kuka enemmän kuka vähemmän. Vaihtelevaisesti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 01:14

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Mirri,

Kyllästynyt, takuulla uskon järkeviltä kuulostaviin selityksiin. En mahda mitään sille, että antamasi selitys ja höpinäsi 'lyöntivirheestä' ei kuulosta uskottavalta eikä järkevältä. Osaavana ja ammattitaitoisena konekirjoittajana varmaan ymmärrät minkä vuoksi esittämäsi 'lyöntivirhe' ei kuulosta uskottavalta.

Voi itku sentään...
Kun sanon, että kyse on lyöntivirheestä, mikä saa sinut luulemaan ettei niin ole?
Mutta ole rauhassa uskomatta, ethän sinä kuitenkaan minua rauhaan jätä vaikka uskoisitkin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 01:28

Kyllästynyt kirjoitti:Kun sanon, että kyse on lyöntivirheestä, mikä saa sinut luulemaan ettei niin ole?

Lukutaitoiset löytävät kirjoittamistani viesteistä vastauksen kysymykseesi. Siteeraan sinulle, jos et itse löydä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 01:40

Jaska kirjoitti:Tämä homma on taas karannut alkuperäisestä aiheestaan. Vai sanoisiko alkuperäiseen aiheeseen. Eli sisäpiiri alkoi taas järmäämään jotain sisäpiirin juttuja, joista ei ota selvää Perttikään.

Huono homma, jos Perttikään ei ota selvää 'sisäpiirin jutuista'. Hän kun foorumin ylläpitäjänä passitti yhden pitkäaikaisen ja vakituisen kirjoittajan peräti kahden vuoden jäähylle.

Jaska, mainitsemasi 'sisäpiirin jutut' voivat olla jonninjoutavaa 'järmäämistä', tai ne voivat olla hyvin tärkeitä asioita keskusteltavaksi ja pohdittavaksi. Ihan riippuen siitä miten yhden kirjoittajan pitkä kirjoituskielto nähdään ja ajatellaan.
Unohdetaanko kyseinen kirjoituskielto, vai pohditaanko sitä aina sopivan tilaisuuden tullen, vaikka miten tuntuisi 'järmäämiseltä'? Minä olen jälkimmäisen kannalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 01:44

Tristanin banneista on syytäkin keskustella, ja lyhentää bannia reilumman pituiseksi.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 02:22

Sateentekijä, luettele ketjut, joissa kyseisestä asiasta keskustellaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 02:34

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kun sanon, että kyse on lyöntivirheestä, mikä saa sinut luulemaan ettei niin ole?

Lukutaitoiset löytävät kirjoittamistani viesteistä vastauksen kysymykseesi. Siteeraan sinulle, jos et itse löydä.
Lienen lukutaidon, koska en sellaista löydä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 07.02.2015 03:53

Voi jösses sentään, ettekö te näe kuka tätä keskustelua vie? Ei kannata levittää persettä vuorokauden ympäri koneen äärellä, näkee asiat selvemmin kun käy pienellä tauolla. Itsekukin, teistä. Vai mitä?
Jaska musaa koneeseen!
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 07.02.2015 04:37

Hymistelijöitä koko porukka!!!
Peilikuva

ViestiKirjoittaja tuuve m » 07.02.2015 11:39

Sateentekijä kirjoitti:Ehdotus
Avatkaa ketju "sisäpiirin jutut", johon ei sitten kenenkään toisen, piireihin kuulumattoman, ole lupa kommentoida! Ketjun alkuun varoitus: Ainoastaan sisäpiiriläisille.

Sinä itse näitä sisäpiiriketjuja availet ja esität joka kerta olevasi uusi vaikka olet ihan yhtä alkuperäinen tukarilainen kuin kaikki muutkin.
Jos tappelu tai kinastelu vähänkin veinaa loppua, sateentekijä heti laittaa uuden ketjun pystyyn.
Koska on kai narsisti ja saa jotain nautintoa siitä, kun hänen ketjunsa on esillä.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.02.2015 11:49

Musta tuntui, että tuo minunkin aloittama ketju oli sellainen, nyt siksi hoksasin poistaa sen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.02.2015 12:51

Sateentekijä kirjoitti:Joo, toki on montakin asiaa mitkä on helvetin vaikeita.Nyt kumminkin haluaisin kiinnittää huomion sellaiseen asiaan, kuinka helevetin vaikeeta on päästä tänne
ns. "sisäpiirin" sisälle. Olen täällä suht. uusi verrattuna teihin vuosikausia kirjoittaneisiin. Jotenkin olen jäänyt siihen käsitykseen ettei täällä saa avata uusia ketjuja tms. jossei"suuri raati" niitä hyväksy.
Millä tavalla täällä toteutuu yksilön kirjoitusvapaus, vai toteutuuko ollenkaan?
Jonkun ylläpitoon kuuluvan aika näyttää kuluvan siihen, miten voisi puhdistaa oman maineensa syytöksiä vastaan. En minä käy tässä mihinkään kannanottoon. Se ei ollut kirjoitukseni tarkoitus.
Mutta se, että ylläpito suojelee joitakin huolimatta siitä onko "se" loukannut jotakuta ja että yrittää pestä omat kätensä. Aina. <sitä munun maalaisjärkeni ei ymmärrä.

En ymmärrä, mitä aloitusviestissä oikein tarkoitetaan. Minne Sateentekijä haluaa päästä? Vai haluaako hän päästä minnekään?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 13:45

Kyllästynyt kirjoitti:minä ns. pimahdin/kilahdin/raivostuin/suutuin - tarkkaan sanoen noita kaikkea - ja samanaikaisesti.

Tässäkin ketjussa sinä ehkä siis ns. pimahdit kilahdit, raivostit ja suutut samanaikaisesti. Tuntuu siltä, että tätä pimahtamista ym tapahtuu ehkä melko useinkin, ja vaikutelma on että tällaisissa tilanteissa ikäänkuin oma kontrollisi omasta käytöksestäsi heikkenee - ellei jopa poistu kokonaan.

Eli ikäänkuin toimisit ns "tolkkua" vaille; ihan kuin et ajattelisi (tai välttämättä edes lue) mitä toinen kirjoittaa, et tunnu liittävän toisen kirjoituksia asiayhteyteen ja melko usein tunnut vain "roiskaisevan" jonkun jopa hyvinkin ilkeämieliseksikin koettavan vastauksen ym.

Tässäkin ketjussa minä muistin erheellisesti viestinnän tapahtuneen puhelimitse, jonka jälkeen Kyllästynyt käytti mm tällaisia ilmaisuja:

tolkutonta paskapuhetta
valehtelet harkiten
emävalhe
toiset seuraavat muuleina perässä.
antipatiasta, parjaamisesta ja mustamaalaamisesta;
antipatian värittämä ja kaunaisuutesi kirvoittama kuvitelma/luulo/juoru

Sitten selvisi, että (ymmärrettävistä syistä) puhelinkeskusteluksi monen muistama viestintä olikin sähköposti. Tämä "virhe" viestintätavasta sai Kyllästyneen argumentoimaan:
Joten Kahvin ja Mirrin "muistamiset" ja "tietämiset" muka käydystä puhelinkeskustelusta ovat olleet täyttä potaskaa.

Nuo potaskat ja paskapuheet ym ovat minusta hyvinkin voimakkaita ilmaisuja, jotka tuntuvat siis "roiskaisuita" tilanteessa, jossa omaa kontrollia omasta käytöksestä ei (ainakaan täysimääräisesti) ole - ns pimahdetaan ja ammutaan kaikkea liikkuvaa kaikella mahdollisella.

Itseäni tässä ehkä häiritsee se, että ko pimahtaminen ym on niin kokonaisvaltaista tms, että oman käytöksen objektiivinen arviointi tuntuu olevan Kyllästyneelle hyvin haasteellista.

--
Arvatenkin myös (useita) puhelinkeskusteluja on käyty välillä Kyllästynyt-Psykopatologia, koska puhelimen käyttöä ei ole kiistetty ja keskustelu hyvin pitkään pyöri sen ympärillä, että onko (jostain) puhelinkeskustelusta kerrottu jossain viestissä. Tätä ajatustani tukee mm Kyllästyneen tämä lause: " edustaa se, että te luulette tietävänne ja muistavanne mitä jossakin puhelinkeskustelussa on sanottu, vaikka mitään asiaa koskevaa puhelinkeskustelua ei ole koskaan ollutkaan."
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 13:58

Kissi kirjoitti:Minusta tuntuu sopivalle se, että tämän palstan asiat puidaan palstan yksityisviesteillä, jos on jotain sydämmellä. Mutta on hassua mielestäni sekin, että vaatii ylläpitäjää yksityisesti ottamaan kantaa mihinkään. Kannatan läpinäkyvyyttä. Se mikä täällä näkyy, siitä keskustellaan täällä.
Mutta soitelkaa ihmeessä, mikähän on Luukkosen kanta siihen, että hänelle soitellaan?
Luulin, että kaikille tuli selväksi jo Tristanin aikaan, ettei sellainen ole ihan ok.

Kannatan minäkin läpinäkyvyyttä; kulissien takana toimimisessa on aina se vaara olemassa, että voi jäädä vaikutelma jostain lehmänkaupoista tms - puhumattakaan siitä, että voi tuntua hyvin, hyvin epäreilulta jos ei tule kuulluksi omassa asiassaan.

Kukin luonnollisesti toimii itse parhaimmaksi katsomallaan tavalla, mutta itse olen mieltänyt niin, että sähköpostit/yksityisviestit Ylläpidolle ovat niitä tilanteita varten, joissa halutaan YP:n olevan tietoinen jostain asiasta tms, jota ei haluta yleiseen tietoon (oma sairaus, elämäntilanne tms). Puhelimella soittaminen taas minusta kuuluu vaan todellisiin "hätätilanteisiin", jolloin ei aikuisten oikeasti yksinkertaisesti ole aikaa odottaa vastausta sähköpostiin tms. Näin ajattelen ihan vaan siksi, että myös Ylläpitäjällä on muutakin elämää kuin paimentaa meitä palstalaisia, ja sitä muuta elämää minä haluan kunnioittaa.

Mutta jos nettikiistoja aletaan hoitamaan useilla privaattiviesteillä niin moisesta tulee kieltämättä ehkä tympeäkin "oikotien" käyttämisen maku. Vastaanottaja voi kokea lukuisat viestit jopa häiritsevänä tms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2015 14:04

Psykopatologia kirjoitti:Lokakuun puolessa välissä 2014 foorumilla on kärhämä trissen ja Kyllästyneen välillä.
21.10. annoin trisselle ukaasin.
22.10. on viitattu Kyllästyneen viesti.
trissen banni alkoi joskus 12.11.

Eli ennen ko ukaasia sait Kyllästyneeltä sähköpostia, josta hän itse kertoi täällä.

Tapahtumajärjestys oli siis jotakuinkin seuraava:
1. Trisse perseili
2. Sähköposti Kyllästyneeltä PP:lle.
3. PP langetti Trisselle ukaasin 21.10.14.
4. Seuraavana päivänä Kyllästynyt kertoi em sähköpostista
5. Trisse perseili = ukaasi toteutui ja bänniä heilahti.

Korjatkaa toki jos on tarvetta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tuuve m » 07.02.2015 14:06

Ei se ole mikään oikotie, jos selvittää riidan yksityisviestin vaan se on aika vaikeaa ja vaatii rohkeutta. Kun ei tiedä miten vastapuoli suhtautuu yks.viestiin ja lukeeko sen edes tai vastaako.
Minä selvitän riitani mielummin yksityisesti kuin julkisesti.

ps. älkää kuitenkaan nyt alkako lähettään yks.viestejä.
tuuve m

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko