Helevetin vaikeeta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Helevetin vaikeeta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 21:32

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mirrin syytös siitä, että olen "kulissien takana" ollut vaikuttamassa Tristanin banniin ei myöskään pidä paikkaansa, asian kaikki vaiheet on kerrottu palstalla avoimesti.

Kerro tarkemmin viestissäsi esittämästäsi asiasta: että asian kaikki vaiheet on kerrottu palstalla avoimesti. Ja vielä: kaiva esille dokumenttiaineistoa(!), jotta päästään tutustumaan palstalla avoimesti kerrottuihin vaiheisiin...

Mikset itse kaiva? Ei ole minun tehtäväni vakuutella sinulle, että kaikki on kerrottu. Ja vaikka kaikki sinulle kaivaisinkin, tuskin sinä siihenkään tyytyisit.

Emävalhe oli se, että olisin puhelinkeskustelussa vaatinut jotain tai edes puhunut asiasta. Kyse kuitenkin oli väärinkäsityksestä ja molemminpuolisesta inhimillisestä virheestä, mutta koska olin niin puulla päähän lyöty ja kummastunut siitä, että Kahvi sinnikkäästi inttää jostain puhelinkeskustelusta (jota ei koskaan ole käyty), etten tullut ajatelleeksikaan sitä sähköpostia jonka Pp:lle kirjoitin. Ilmeisesti Psykopatologialle kävi samoin, ja joukkopsykoosin katkua oli ilmassa, koska hän varmasti tiesi yhtä hyvin kuin minäkin, ettei tuollaista puhelinkeskustelua ole käyty.

Pahoittelen tapahtunutta, mutta voisitte sinä ja Kahvi (sekä Helmenkalastaja) joskus uskoa mitä sanon (koska tapanani ei ole puhua palturia).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2015 21:34

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Muistutan, että kyseisestä sähköpostikeskustelusta on (muistaakseni) kului ainakin pari viikkoa ennen kuin Tristanin saamaa kahden vuoden banni alkoi. Tuona aikana en ole kirjoittanut hänelle tai hänestä mitään, joten aivan turha ja perätön oli Jaskan syytös, että minut olisi pitänyt myös bannata, koska hänen mukaansa minä olin Tristania provosoinut (vaikken ollut edes paikalla).

Minulta tuo Jaskan syytös on mennyt ohi silmien. Väärähän se on ilman muuta; Trisse hommasi lopulta bänninsä ihan itse ja tietoisesti. Ei tainnut vain uskoa, että Psykopatologia tarkoitti varoituksellaan totta.

Ainoa, mikä minua on tuossa episodissa jäänyt vaivaamaan, on se mielikuvani, että Trissellä piti olla vuorokausi aikaa poistaa solvauksensa ja ottaa päiväkirjansa talteen, mutta hänet poistettiin ennen kuin vuorokausi oli tullut täyteen.

En ihan varmasti muista tarkkoja aikoja yms, mutta trisse valisti minua myös sähköpostein noina aikoina,
ja jos olen toiminut ennen ko. vuorokautta, se on pohjannut ko. privaattiviesteihin, jotka myös ovat
ohjanneet toimiani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 22:00

Kyllästynyt kirjoitti:Pahoittelen tapahtunutta, mutta voisitte sinä ja Kahvi (sekä Helmenkalastaja) joskus uskoa mitä sanon (koska tapanani ei ole puhua palturia).

Tässä tapauksessa olet kärsinyt pahoista muistikatkoksista. Jos et olisi joutunut muistikatkosten kouriin, olisit kyennyt jo moneen kertaan muistamaan mistä on kysymys, ja olisit kyennyt oikomaan kirjoittajien muistoja, sekä kertomaan miten asiat todellisuudessa menivät.
Mutta sitähän sinä et kyennyt tekemään - tai et halunnut tehdä. Sen sijaan syyttelit asiaa muistelevia kirjoittajia emävalehtelusta ja vaikka mistä muusta.

Kyllästynyt, mielestäni tämän episodin jälkeen on hyvin vähän syytä uskoa mitä sanot. Sinä sanot ja tuot julki tapahtuneita asioita täsmälleen sen mukaan kuin sinulle on edullisinta ja hyödyllisintä. Jos olisit toiminut toisin, olisit jo moneen kertaan hoksannut, ymmärtänyt ja älynnyt mitä asiaa täällä kirjoittajat muistelevat. Ja olisit kertonut sen. Mutta sinä et halunnut paljastaa tapahtuneita tosiasioita.

Jos halutaan syytellä valehtelusta, niin syytösten oikea osoite olet sinä. Minä kun en ainakaan toistaiseksi usko sinun unohtaneen tänne kirjoittamaasi viestiä, jonka Flower kaivoi esille. Enkä usko sinun unohtaneen kirjoittamasi viestin sisältöä.
Jos oikeasti olet unohtanut noin tuoreen ja merkittävän viestisi sisällön, niin tämän jälkeen tällä palstalla on turha höpistä mistään amnesioista tai mitenkään muutenkaan ihmetellä, että eivätkö kirjoittajat muista mitä itse ovat kirjoittaneet...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 22:20

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Pahoittelen tapahtunutta, mutta voisitte sinä ja Kahvi (sekä Helmenkalastaja) joskus uskoa mitä sanon (koska tapanani ei ole puhua palturia).

Tässä tapauksessa olet kärsinyt pahoista muistikatkoksista. Jos et olisi joutunut muistikatkosten kouriin, olisit kyennyt jo moneen kertaan muistamaan mistä on kysymys...

Koska koko ajan puhuttiin puhelinkeskustelusta, en osannut yhdistää viikkoja ennen Tristanin bannin alkua lähettämääni sähköpostia.
Sinäkin Mirri olit koko ajan tietämässä, että kyseisen kaltainen puhelinkeskustelu on käyty.
Mirri kirjoitti:... Mutta sitähän sinä et kyennyt tekemään - tai et halunnut tehdä. Sen sijaan syyttelit asiaa muistelevia kirjoittajia emävalehtelusta ja vaikka mistä muusta...

Voi pyhä sylvi taaskin... Miksen olisi "halunnut tehdä"? En osannut kuvitellakaan, että kyse onkin sähköpostista, eikä puhelinkeskustelusta josta Kahvi (ja sinä sekä Helmenkalastaja) intitte.
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, mielestäni tämän episodin jälkeen on hyvin vähän syytä uskoa mitä sanot...

Kiitos samoin Mirri. Sinä väitit tietäväsi, että kuvatun kaltainen puhelinkeskustelu on täällä ollut puheena, kun itse tiesin tasan tarkkaan (niin kuin asia olikin), ettei mitään tuollaista puhelinkeskustelua ole koskaan ollutkaan. Kuvaa hyvin sinun "tietämistäsi", että luulit tietäväsi mistä on kyse, vaan etpä tiennyt - sinä vain luulit tietäväsi.
Mirri kirjoitti:... Jos halutaan syytellä valehtelusta, niin syytösten oikea osoite olet sinä. Minä kun en ainakaan toistaiseksi usko sinun unohtaneen tänne kirjoittamaasi viestiä, jonka Flower kaivoi esille...

Ethän sinä usko mitään muutakaan kuin vain omat "tietosi" (lue: luulosi). Jos et usko, etten hetkeäkään ajatellut kyse olevan sähköpostista, ole sitten uskomatta.
Mirri kirjoitti:... Mutta sinä et halunnut paljastaa tapahtuneita tosiasioita...

No ainakin tuo on emävalhe.
Mirri kirjoitti:... Jos oikeasti olet unohtanut noin tuoreen ja merkittävän viestisi sisällön, niin tämän jälkeen tällä palstalla on turha höpistä mistään amnesioista tai mitenkään muutenkaan ihmetellä, että eivätkö kirjoittajat muista mitä itse ovat kirjoittaneet...

En edes pitänyt kyseistä viestiä mitenkään merkittävänä alunperinkään, ja kun se vielä oli kirjoitettu viikkoja ennen Tristanin bannia, en osannut yhdistää sitä Kahvin väitteeseen puhelinkeskustelusta. Minä kun sattumoisin muistan aivan tasan tarkkaan (niin kuin asia myös oli), etten ole käynyt mitään Kahvin kuvaaman keskustelun kaltaista puhelinkeskustelua.
Mirri kirjoitti:... Jos oikeasti olet unohtanut noin tuoreen ja merkittävän viestisi sisällön, niin tämän jälkeen tällä palstalla on turha höpistä mistään amnesioista tai mitenkään muutenkaan ihmetellä, että eivätkö kirjoittajat muista mitä itse ovat kirjoittaneet...

Jos olisi alunperin kysytty sähköpostista, olisin varmaan osannut yhdistää asiat ja tiennyt mistä viestistä on kyse, mutta niinhän ei tapahtunut vaan te jankutitte puhelinkeskustelusta ja myös "tiesitte" sellaisesta olleen kyse ja puhe.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 22:37

Kyllästynyt, näytät olevan toinen toistaan kierompien selitysten (mieleni tekisi sanoa valehtelun, mutten sano) mestari. Voihan olla niin, että uskot kaiken mitä selität.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2015 22:40

Lokakuun puolessa välissä 2014 foorumilla on kärhämä trissen ja Kyllästyneen välillä.
21.10. annoin trisselle ukaasin.
22.10. on viitattu Kyllästyneen viesti.
trissen banni alkoi joskus 12.11.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 22:41

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, näytät olevan toinen toistaan kierompien selitysten (mieleni tekisi sanoa valehtelun, mutten sano) mestari...

Mitä kieroa on siinä, etten ymmärtänyt teidän puhuvan sähköpostiviestistä joka oli kirjoitettu viikkoja ennen Tristanin bannia, vaan vastasin väitteisiinne puhelinkeskustelusta ja sen sisällöstä niin kuin tiesin asian olevan?
Mirri kirjoitti:... Voihan olla niin, että uskot kaiken mitä selität.

Ei kyse ole uskosta eikä selityksistä vaan siitä miten asiat ovat/ovat olleet.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2015 22:57

Kyllä minuakin hämäsi edellä kuvattu ajallinen etäisyys.
En kuitenkaan muistanut Kyllästyneen viestiä 22.10.2014
varsinkin kun oli esillä, että minä olisi jotain privaatti-
viestintää vuotanut.

Insidenssin esittelyssä oli detaljeja, jotka veivät
muistamista väärään suuntaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 23:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, näytät olevan toinen toistaan kierompien selitysten (mieleni tekisi sanoa valehtelun, mutten sano) mestari...

Mitä kieroa on siinä, etten ymmärtänyt teidän puhuvan sähköpostiviestistä joka oli kirjoitettu viikkoja ennen Tristanin bannia, vaan vastasin väitteisiinne puhelinkeskustelusta ja sen sisällöstä niin kuin tiesin asian olevan?

Kyllästynyt, puhut yhdestä sähköpostiviestistä. Vai käsitinkö jotakin väärin?

22:13.
Kirjoittaja Kyllästynyt » 22.10.2014 10:52
Väärien käsitysten ehkäisemiseksi ja virheellisten väitteiden oikaisemiseksi:

Koska taas kävi niin, että minua nimiteltiin vaikken ollut edes paikalla tai osallisena tapahtumassa, minä ns. pimahdin/kilahdin/raivostuin/suutuin - tarkkaan sanoen noita kaikkea - ja samanaikaisesti. Otin yhteyttä Psykopatologiaan ja ilmoitin, etten enää jaksa tuollaista, ja vaikka en tarkkaan muista mitä kaikkea sanoin, enkä muistamaanikaan osaa halua kertoa, viestieni sisältö ja sävy oli varsin selvä ja yksiselitteinen.

viewtopic.php?f=8&t=13439&start=30
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 23:23

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä minuakin hämäsi edellä kuvattu ajallinen etäisyys.
viestintää vuotanut.

Psykopatologia, toivottavasti muistat tämän asian vähätellessäsi foorumisi käyttäjien muistamiskykyä ja tivatessasi heiltä milloin minkäkinlaisia muistikuvia omaan foorumiisi ja muuhun nettikirjoitteluun liittyen.
Insidenssin esittelyssä oli detaljeja, jotka veivät muistamista väärään suuntaan.

Noin voi käydä muillekin kuin Kyllästyneelle ja sinulle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 23:31

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Koska taas kävi niin, että minua nimiteltiin vaikken ollut edes paikalla tai osallisena tapahtumassa, minä ns. pimahdin/kilahdin/raivostuin/suutuin - tarkkaan sanoen noita kaikkea - ja samanaikaisesti. Otin yhteyttä Psykopatologiaan ja ilmoitin, etten enää jaksa tuollaista, ja vaikka en tarkkaan muista mitä kaikkea sanoin, enkä muistamaanikaan osaa halua kertoa, viestieni sisältö ja sävy oli varsin selvä ja yksiselitteinen.

Lyöntivirhe.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 23:33

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyllä minuakin hämäsi edellä kuvattu ajallinen etäisyys.
viestintää vuotanut.

Psykopatologia, toivottavasti muistat tämän asian vähätellessäsi foorumisi käyttäjien muistamiskykyä ja tivatessasi heiltä milloin minkäkinlaisia muistikuvia omaan foorumiisi ja muuhun nettikirjoitteluun liittyen.
Insidenssin esittelyssä oli detaljeja, jotka veivät muistamista väärään suuntaan.

Noin voi käydä muillekin kuin Kyllästyneelle ja sinulle.

Toivottavasti sinä Mirri muistat tämän asian vähätellessäsi sanojani ja inttäessäsi milloin minkäkinlaisia vastauksia omaan väärinymmärrykseen perustuviin luuloihisi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2015 23:36

22:35
Totta on, että viestin vastaanottajan tulisi osata korjata lähettäjän virheitä
ja tältä pohjalta oivaltaa, mitä toinen yrittää sanoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 23:57

Psykopatologia kirjoitti:22:35

Tuokin on tärkeä asia tiedettäväksi ja muistettavaksi tällä foorumilla.

Psykopatologia, minulle on jostakin syntynyt sellainen käsitys, että sinä olet foorumin ylläpitäjänä ollut täsmälleen toista mieltä: viestin lähettäjän pitäisi huolehtia siitä, että hänen viestinsä on sellainen, ettei viestin vastaanottajan tarvitsisi yrittää arvailla ja 'oivaltaa' mitä lähettäjä yrittää sanoa.

Aivan kuin nyt olisit kääntänyt kelkkasi/takkisi - tai mitä tällaisessa tapauksessa yleensä sanotaan käännetyn ja vaihdetun.
Mutta samapa tuo; nyt tiedetään, että tällä foorumilla vastaanottajien tulisi osata korjailla lähettäjien virheitä ja oivaltaa mitä lähettäjä yrittää sanoa. Erittäin tärkeä tieto.
Totta on, että viestin vastaanottajan tulisi osata korjata lähettäjän virheitä ja tältä pohjalta oivaltaa, mitä toinen yrittää sanoa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 00:00

Psykopatologia kirjoitti:22:35

Otan vastaan viestin, luen: "tämä on taas niitä sinun höpötyksiäsi"
Korjaan lähettäjän virheen: "ei ole höpötystä!"
ja oivallan
"sehän yritti sanoa, että höpötän :shock: "
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 00:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Lyöntivirhe.

Missä kohdassa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 00:02

"... viestieni...."
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.02.2015 00:04

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia, minulle on jostakin syntynyt sellainen käsitys, että sinä olet foorumin ylläpitäjänä ollut täsmälleen toista mieltä: viestin lähettäjän pitäisi huolehtia siitä, että hänen viestinsä on sellainen, ettei viestin vastaanottajan tarvitsisi yrittää arvailla ja 'oivaltaa' mitä lähettäjä yrittää sanoa.
*
Nimenomaan P. on sanonut, kirjoittakaa selvästi, että muutkin ymmärtävät.
*
tässä on jotain mätää nyt, onks tuo P.ltä tahallista pelleilyä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 00:19

Kyllästynyt kirjoitti:"... viestieni...."

En usko väittämääsi lyöntivirheeseen. Näppäimistöä tarkastelemalla selviää, että moinen 'lyöntivirhe' on aika mahdoton. Etenkin, kun sinä ilmeisesti olet kymmensormijärjestelmän taitaja.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.02.2015 00:29

Kissi kirjoitti:Mirri kirjoitti:
*
Nimenomaan P. on sanonut, kirjoittakaa selvästi, että muutkin ymmärtävät.
*
tässä on jotain mätää nyt, onks tuo P.ltä tahallista pelleilyä.

Kyllä, mutta käsiteltävänä olevassa asiassa viestijä(t) esitti(vät) aivan mahdottomia,
että olisin vuotanut puhelutietoja ym. Tiesin, että näin ei ollut ollut, ja mm. tältä
pohjalta erehdyin arvelemaan, että koko juttu on hölynpölyä.

Molemmat prinsiipit - viestijän tarkkuus ja vastaanottajan tulkinta - täydentävät
toisiaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko