Kyllästynyt kirjoitti:Ryysy kirjoitti:Voin yrittää käydä läpi, mutta siinä menee aikaa. Ainakin aamuun. Näin vaikeaita asiat minulle ovat (ulkopuolisena).
Jo ensimmäinen ongelma tulee eteen siinä, kun mietin mitä tarkoittaa vääristely. Onko vääristely yhtä kuin tahallinen väärintulkinta?
Kiitos Ryysy.
Minun ymmärtääkseni vääristely on juuri sitä; tahallista väärintulkintaa.
Flower kirjoitti:Ryysy kirjoitti:Ehkä ei uskottu, että et aidosti tiennyt, että kyse olisi kiusaamisesta.
Äkkiä editoimaan: Flower, vielä yksi kysymys, ei ole pakko vastata, mutta tuntuuko sinusta, että yllä oleva lause on sinun mitätöintiä, lauseiden vääristelyä tms.? Koska se voi nyt, kun uudestaan katsoin, vaikuttaa siltä tai jopa olla sitä. En ole ihan varma. Tarkoitus se ei kuitenkaan ollut, mutta pyyhälsin silti äkkiä takaisin.
En kokenut lausettasi mitätöintinä. Sellainen vaikutelma minullekin tuli, ettei jotain kirjoittamassani olevaa uskota, mutta en osannut arvioida tarkalleen mitä se oli tai mitä tein väärin. Myös aiemmat kokemukseni saattoivat olla vaikuttamassa siihen, miten tilanteen koin, jos ylireagoin. Menin varmaan jotenkin lukkoon.
Kahvi kirjoitti:... Näin ollen on vastaukseni että toki vanhoissa ketjuissa on vanhoja asioita, mutta tässä tapauksessa ei voi sanoa minun nostaneen vanhoja asioita uudelleen käsiteltäväksi sillä perusteella, että teknisesti nostin tämän ketjun 13.1.2015 siirtääkseni suonet ketjusta Kyllästyneen vittuilun kautta esiin nostaman vanhan asian käsittelyn minusta mielekkäämpään ketjuun...
Kahvi kirjoitti:... Vastasinko kysymykseesi?
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Ryysy kirjoitti:Voin yrittää käydä läpi, mutta siinä menee aikaa. Ainakin aamuun. Näin vaikeaita asiat minulle ovat (ulkopuolisena).
Jo ensimmäinen ongelma tulee eteen siinä, kun mietin mitä tarkoittaa vääristely. Onko vääristely yhtä kuin tahallinen väärintulkinta?
Kiitos Ryysy.
Minun ymmärtääkseni vääristely on juuri sitä; tahallista väärintulkintaa.
Vääristely on tahallista. Jos ajattelen tilanteita, joissa koen Kyllästyneen vääristelleen minun sanomisiani, haluan tähdentää, että ensimmäinen virhetulkinta mistä tahansa kirjoituksesta on ymmärrettävää, mutta kun samaa virhetulkintaa toitotetaan minun jo selvitettyäni, mitä olen tarkoittanut, siinä vaiheessa tahaton virhetulkinta muuttuu vääristelyksi. Toki vääristellä voi alusta alkaenkin, mutta ainakin minä yleensä ensin oletan virhetulkinnan olleen tahaton ja annan lisätietoa oikein ymmärtämisen mahdollistamiseksi.
Flower kirjoitti:Tuossa pillkuketjussa Kyllästynyt hyökkää kimppuuni aivan syyttä...
Flower kirjoitti:... Hän väenvängällä halusi, että uskon hänen tietämykseensä, mitä en kuitenkaan voinut tehdä, koska ei hänellä voinut olla absoluuttista tietoa asiasta...
Flower kirjoitti:... Koin erittäin ahdistava sen, että minua pakotettiin uskomaan totena jotain sellaista mitä ei kuitenkaan voi oikeasti todentaa, ja vihjaillaan, että tiedän ihmeellisen paljon palstan asioista yms. jota en ollenkaan ymmärrä mihin sekään liittyi...
Flower kirjoitti:Aiemmin oli esitetty vihjailuja, että minä olisin joku muu kuin olen, enkä oikein tiennyt, ajatteliko Kyllästynytkin niin ja sellainenkin vaikutelma siinä alkoi tulla, kun en keksinyt, mikä muu voi tuollaiseen täysin tarpeettomaan hyökkäykseen olla syynä...
Tuohon en usko. Mirri on saattanut omiin tarkoituksiinsa sopien esittää sen mahdollisuuden, että kyse voisi olla harhoista tai Hilpan tekemästä varkaudesta, mutta niin järjetön tuollainen väite on, etten löydä sanoja sitä kuvaamaan (Hilpalla oli ollut kyseinen allekirjoitus jo vuosia).Flower kirjoitti:... Minä aluksi oletin, että Mirri myös ajatteli, että huolieilinen on harhainen, mutta hän luulikin, että Hilppa on varastanut allekirjoituksen...
Lihavointi minun.Flower kirjoitti:... Oletin siis, että huolieilinen joko kiusaa tai kuvittelee sairauden takia Hilpan varastaneen allekirjoituksen. Ei minulla ollut mitään varsinaista mielipidettä asiasta. Luotin sitten Pp:n näkemykseen, mitä Kyllästynyt ei sulattanut.
Flower kirjoitti:Minähän sanoin, että luotan Pp:n näkemykseen, mutta se ei tuntunut kelpaavan sinulle. Miksi puhut oikeusturvasta?
Flower kirjoitti:Kun sanoin, että luotan Pp:n näkemykseen (alla), sinä silti jatkoit.Ajattelin nyt luottaa PP:n näkemykseen tässä asiassa. Jos hän sanoo, että on valehdeltu niin ei minulla ole mitään syytä olla uskomatta. Todella ikävää toimintaa Huolieiliseltä.
Flower kirjoitti:- -
Myös Minä olen ollut sellaisessa tilanteessa, jossa minua virheellisesti luultiin kiusaajaksi, joten minä näen asian niin, että kiusaamistilanteet tulee kartoittaa pyrkien pitäytymään tosiseikoissa. En ole puolustellut huolieilisen kiusaamista, se on virheellinen tulkinta.
Jos olen tuossa tilanteessa toiminut väärin toivoisin, että Pp voisi ottaa kantaa.
Lisäyksenä, en ole mielestäni toiminut mitenkään häilyvästi vaan periaatteideni mukaan ja loogisesti. Mielestäni sairaus tässä yhteydessä toimi ns. augmentaatioperiaatteena eli asiana, joka vaikuttaa toiminnan motiivien tulkintaan. Olisi ollut totuuden vääristämistä olla ottamatta sitä huomioon (yhtenä näkökantana). En myöskään ymmärrä miten minun toimintani on ollut vaikuttamassa Bethin toimintaan? Minusta tuntuu nyt, että laitat vastuulleni sinne kuulumatonta.
Flower kirjoitti:Sinä jatkoit sitä, mitä teit. Kun luet, mitä olet kirjoittanut tuon sanomiseni jälkeen niin siitä on kyse. Sinä varmaan itse paremmin tiedät, mitä siinä teit. Minä en oikein osaa tarkasti arvioida, mitä se oli, mutta hyökkäykseltä se tuntui.Kyllästynyt kirjoitti:Flower kirjoitti:Kun sanoin, että luotan Pp:n näkemykseen (alla), sinä silti jatkoit.Ajattelin nyt luottaa PP:n näkemykseen tässä asiassa. Jos hän sanoo, että on valehdeltu niin ei minulla ole mitään syytä olla uskomatta. Todella ikävää toimintaa Huolieiliseltä.
Jatkoin mitä - ja missä viestissä?
Voisitko osoittaa missä olen kohdellut sinua kaltoin tai hyökännyt kimppuusi. Jos et pysty tuollaista osoittamaan tapahtuneen, ehdotan, ettet enää jatkossa levitä perättömiä väitteitä minuun liittyen ja syytä minua asioista joita en ole tehnyt, etkä väitä minun "itse kaatavan niskaani" (yhtään mitään).
Tuo on juuri sitä mitä tarkoitin sillä kun sanoin, että minua pidetään sylkykuppina ja niskaani kaadetaan mitä tahansa (paskaa) levittämällä perättömiä syytöksiä ja väitteitä minusta ja teoistani - jakun pyydän perusteluja vain inttää esimerkiksi: "siinä ketjussa se on" tai "kyllä se siellä on, katso itse" tai "ainakin olet joskus hyökännyt", muttei kuitenkaan suostuta näyttämään missä olen vääristellyt, hyökännyt tai tehnyt jotakin niistä asioista mistä minua milloinkin on syytelty.
huolellinenhan valehteli.
Ok, en tiennyt. Oletin olevan mahdollista, että hän todella kuvitteli Hilpan vieneen hänen allekirjoituksensa
Golden flower kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Golden flower kirjoitti:viestissäni ei ollut muita merkityksiä kuin mitä siinä luki. Ensin kerroin oman näkemykseni Mirrin närkästyksistä suhteessa sinuun...
Mutta miksi?
Koska en ole huomannut sellaista. En tiennyt, ettet halua minun arvioivan asiaa. Ajattelin, että ulkopuolinen arvio voisi tuntua huojentavalta tms. (itselleni olisi näin) Ilmeisesti arvioin väärin (sen, että ulkopuolinen arvio tässä olisi paikallaan) ja olen pahoillani siitä.
Kursivoitu lisätty jälkikäteen.
Kyllästynyt kirjoitti:Et ole huomannut Mirrin närkästymisiä etkä tunne palstan historiaa sen vertaa, että olisit tiennyt Huolieilisen valehtelevan vain Hilppaa kiusatakseen.
Katsot kuitenkin tarpeelliseksi selittää minulle, mistä Huolieilisen (ja Mirrin) kirjoituksissa on kyse.
"Sinä jatkoit sitä, mitä teit. Kun luet, mitä olet kirjoittanut tuon sanomiseni jälkeen niin siitä on kyse. Sinä varmaan itse paremmin tiedät, mitä siinä teit. Minä en oikein osaa tarkasti arvioida, mitä se oli, mutta hyökkäykseltä se tuntui.
Flower kirjoitti:Flower kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Aika deterministinen tuo "ei ole mitään syytä olla käyttämättä" eikä luonnetta yhtään vähennä tuo "mielestäni".
Itse asiassa "tuo" on myös deterministinen ilmaisu, jonka viljelemisen olen valitettavasti oppinut tällä palstalla.
Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.
Tajusin nyt, että tarkoititko minua tällä vai kenen vihaan masennukseen tai ahdistukseen viittaat?
Hilppa?
Flower kirjoitti:Sinä halusit tietää mistä ketjusta on kyse, muuten en olisi koko ketjua esiin ottanut! Sitten vielä huutelit kaikkia lukemaan ketjua!.
On mielestäni kohtuutonta, että sitten vielä valitat:"Sinä varmaan itse paremmin tiedät, mitä siinä teit. Minä en oikein osaa tarkasti arvioida, mitä se oli, mutta hyökkäykseltä se tuntui."
"... Nyt tämä alkaa mennä aika törkeäksi."
Flower kirjoitti:Mutta kun minä en ole myötäillyt yhtään ketään!
Re: '
ViestiKirjoittaja Golden flower » 03.09.2014 12:02
Eihän Mirri sanonut, että huolieilisen toiminta tai käytös olisi ollut hyväksyttävää vaikka kyse ei olisi ollut kiusaamisesta. Ehkä hän todella kuvitteli (harhaisesti) Hilpan vieneen allekirjoituksen. En minä tiedä onko niin, mutta sekin mahdollisuus on olemassa. Ei kyse ole vähättelystä.
Flower kirjoitti:Eihän tuossa ole mitään kohtuutonta!
Kyllästynyt kirjoitti: Mielestäni asia kuitenkin sovittiin, mutta nyt sinä kuitenkin viittaat pilkku-ketjuun ja väität minun kohdelleen sinua kaltoin ja hyökänneen kimppuusi.
Flower kirjoitti:Törkeää valehtelua!
Kirjoittaja Golden flower » 04.09.2014 08:08
Olet väännellyt ihmeellisyydeksi suunnilleen jokaisen lauseeni tässä ketjussa. Minun lienee turha yrittää selvemmin sanoa, mitä olen kirjoittanut. Jos et tajua selvää suomenkieltä niin ei minulla ole aikaa tai sen enempää intoa ryhtyä tulkkaamaan.
Kyllästynyt kirjoitti:En tosiaankaan ymmärrä mitä olen väännellyt ihmeellisyyksiksi, mutta tarkoitukseni se ei ainakaan ole ollut.
Olen pahoillani jos sinusta siltä on tuntunut.
Golden flower kirjoitti:Minusta todellakin tuntuu, että tulkitsit kirjoituksistani sellaista, mitä niissä ei lukenut. Yritin kirjoittaa niin selvästi ja ymmärrettavästi kuin osaan, mutta olen pahoillani, jos silti jotenkin onnistuin esittämään asiat liian epäselvästi (jos virhetulkinnat johtuvat siitä). Asia on minun puolestani ok.
Flower kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti: Mielestäni asia kuitenkin sovittiin, mutta nyt sinä kuitenkin viittaat pilkku-ketjuun ja väität minun kohdelleen sinua kaltoin ja hyökänneen kimppuusi.
Flower kirjoitti:Törkeää valehtelua!
Kirjoittaja Golden flower » 04.09.2014 08:08
Olet väännellyt ihmeellisyydeksi suunnilleen jokaisen lauseeni tässä ketjussa. Minun lienee turha yrittää selvemmin sanoa, mitä olen kirjoittanut. Jos et tajua selvää suomenkieltä niin ei minulla ole aikaa tai sen enempää intoa ryhtyä tulkkaamaan.Kyllästynyt kirjoitti:En tosiaankaan ymmärrä mitä olen väännellyt ihmeellisyyksiksi, mutta tarkoitukseni se ei ainakaan ole ollut.
Olen pahoillani jos sinusta siltä on tuntunut.Golden flower kirjoitti:Minusta todellakin tuntuu, että tulkitsit kirjoituksistani sellaista, mitä niissä ei lukenut. Yritin kirjoittaa niin selvästi ja ymmärrettavästi kuin osaan, mutta olen pahoillani, jos silti jotenkin onnistuin esittämään asiat liian epäselvästi (jos virhetulkinnat johtuvat siitä). Asia on minun puolestani ok.
Kyllästynyt kirjoitti:Mistä minä siis valehtelen ja kuinka törkeästi???
Flower kirjoitti:Sinä valehtelet, kun esität, että pilkkuketju olisi tullut esiin minun aloitteestani. Sinä sitä itse pyysit!
on siis kahdella tavalla virheellinen:"Sinä valehtelet, kun esität, että pilkkuketju olisi tullut esiin minun aloitteestani. Sinä sitä itse pyysit!"
Flower kirjoitti:Viittasin pilkkuketjuun, koska se oli ainoa ketju, jossa muistelin ilmaisseeni ilmoittavani viestisi. Muisteluni taas johtui siitä, että sinä otit tuon uhkailuasian puheeksi. Muuten en olisi vanhoihin ketjuihin koskenut lainkaan. Mikä taas tarkoittaa, että ketju on täällä esillä sinun ansiostasi!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa