"Mikä on seksismin ja naisvihan ero?"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: "Mikä on seksismin ja naisvihan ero?"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2015 20:26

Kahvi kirjoitti:Jos joku kokee, että olen joko hänen itsensä tai jonkun muun kirjoittajan päälle aiheetta ja ilman syytä hyökännyt, kertokaa kenen ja missä. En todellakaan tiedä missä noin olisi tapahtunut.
HEP!

Muistat varmaan kun lähdit lopullisesti pois täältä joskus loppuvuodesta 2013 (poistattaen viestisi siinä yhteydessä). Poistumisesi jälkeen sinusta ei käytännössä keskusteltu lainkaan, muistelisin että sinut mainittiin vain lähtöösi liittyvissä asioissa. Mitään poissaolevan haukkumisia tms täällä ei siis kuitenkaan harrastettu.

Sitten aivan yhtäkkiä, "out of the blue" palasit tänne käyden minun päälle aiheetta ja syyttä hyökäten. Nostaen samassa viestissä myös sellaisia aikaisempia asioita esille, jotka eivät suoraan liittyneet käsiteltävään teemaan.

Kysymys on siis tästä Kyllästynen "paluuviestistä":

Re: Perheen päästä perheen hännäksi
10.01.2014 19:32
viewtopic.php?f=8&t=11183&start=10#p154818

Kopioin tuon seuraavaan viestiini kokonaisuudessaan, niin asian käsittely lienee helpompaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2015 20:27

Re: Perheen päästä perheen hännäksi
10.01.2014 19:32
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Oiskohan yksi syy tuohon miesten sylkykupiksi joutumiseen just noi tasa-arvopyrkimykset, jotka on käytännössä menneet överiksi. Kun joskus näkee sellaisiakin asenteita, että tasa-arvo tarkoittaa jotenkin oudosti naisten ylivaltaa tms.

Uteliaisuutta pullollani kysyn, missä ja millä tavoin Kahvin mainitsema naisten ylivalta näkyy tai kuuluu?

Kysyn Kahvilta myös, kumpi sukupuoli on sylkykupin asemassa maassa jossa yleisin kirosana on naisen sukupuolielimen kansanomainen nimi, jossa naisiin viitataan lukemattomilla halventavilla nimityksillä kuten "horo", "huora", "akka", "ämmä", "muija" jne. ja jossa vastaavia halventavia nimittelyjä ole olemassakaan kuvaamaan miehiä.

Kysyn Kahvilta vielä sitäkin, mitä on ollut se asiallinen kritiikki jota tällä palstalla on naisiin liittyen esitetty - ja jota naiset eivät ole suvainneet tai hyväksyneet. Minulla kun ei tule mieleen muuta kuin lukemattomia asiattomuuksia kuten "YÖÖÖK, mitkä heltat", "kaamea kotka", "uskomattomia horoja", "itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpärä" jne.

Pyydänkin nyt, että Kahvi täsmentää vastaustaan kertomalla, missä ja minkälaista asiallista kritiikkiä hän alla lainaamassani viestissään tarkoittaa?
Kahvi kirjoitti:... että tasa-arvo tarkoittaa jotenkin oudosti naisten ylivaltaa tms...
Psykopatologia kirjoitti:
Ajateltu ylivalta ei kuitenkaan julkisesti juuri näy.

Ehkä ei näy, vaikkakin aloitusviestin kolumnissa mainittu miespuolisoiden kyykyttäminen voidaan ehkä katsoa ylivallan ilmentymäksi.

No se ainakin on (myös täällä) nähty, että miesten naisiin/naiseuteen esittämää asiallistakin kritiikkiä ei oikein tahdota suvaita. Samanaikaisesti miestä/mieheyttä tunnutaan voivan ruotia hyvinkin voimakkaasti ja asiattomastikin ja sitä pidetään joskus jopa suotavana.
viewtopic.php?f=8&t=11183&start=10#p154818
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.02.2015 20:33

Kyllästynyttä on varmaan kiusattu tjtn. mutta, jos meistä jokainen toisi jatkuvasti esille kaikkea mitä
joskus joku on pahasti sanonut, niin kuka sitä jaksaisi. Pitääkö ruveta listaamaan kaikki mitä minulle on joku sanonut ja alkaa kiusata häntä. Kyllästynyt tajuaa, että Psykopato on voimaton, mutta miksi toimii niinkuin toimii, kun kerran tajuaa asian.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 20:33

Flower kirjoitti:... Jos syytä uhkailuun ei sinun mielestäsi ollut niin miksi siitä sitten niin kovasti häiriinnyit...

Kuka on sanonut, että häiriinnyin?
En häiriintynyt, ihmettelin vain että onpa erikoinen tapa suhtautua ja ottaa kantaa asiaan jota ei ole edes nähnyt.
Flower kirjoitti:... Minulla olisi ollut erinomainen syy ilmoittaa viestisi, joissa todellakin vääntelit kirjoituksiani. Ilmeisesti et sitten huomaa itse, mitä teet.

Mikset sitten ilmoittanut?

Tapanani ei ole vääristellä kenenkään sanoja. Olen varmasti tehnyt vääriä tulkintoja, mutta tahallista vääristelyä en tee.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 20:35

Kahvi kirjoitti:... Muistelisin vuotta 2013. Saatoimme Kyllästyneen kanssa noin vuosi sitten hyvinkin monta asiaa case closed -tilaan, mukaanlukien ko solvaukset.

Miksi sitten otat esiin näitä vanhoja ketjuja? En minäkään tätäkään keskustelua aloittanut, sinä sen teit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 20:37

Rane kirjoitti:Mirri, minä en ole kaunainen sinua kohtaan. Olenko ollut?

Pidätkö itseäsi niin hyvänä ja erehtymättömänä, ettei sinun tekojasi saa arvostella? Etkö usko, että olisit voinut käyttäytyä minua kohtaan huonosti? Jos et muista etkä myönnä, niin et voi pyytää anteeksi, joten eihän minun tarvitsekaan antaa anteeksi. En usko, että olet vieläkään kypsä vastaanottamaan minun sanomisiani, joten en minä niitä ala tässäkään nyt muistelemaan ja kertaamaan. Sen voin sanoa, että osa kommenteistani koski pelkästään minua itseäni, joten minulla oli syytäkin loukkaantua, kun olit sitä mieltä, etten mahdu kirjoittelemaan silloiselle tukarille. Se näistä tällä erää.

Vaikea myöntää mitään, kun en tiedä mistä puhut.
Ja luulen, että kaunaisuus sai sinut tonkimaan esille jotakin vuosien takaista, josta minulla ei ole mitään muistikuvaa - ja josta sinä epämääräisiä vihjailuja lukuunottamatta visusti vaikenet.

Sanoit, että se näistä tällä erää; toivottavasti et tarkoita, että järjestät uusia eriä joskus sopivaksi katsomallasi hetkellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 20:40

Kahvi kirjoitti:... Taisi kyllä nyt unohtua se syy miksi nostin tämän ketjun - ja sehän selviää heti seuraavassa viestissä (13.01.2015 22:32), viisi minuuttia Kyllästyneen linkittämän viestin jälkeen.

Ja ko syy oli se, että Kyllästynyt nosti "oman elämäni fakta" -asian esiin sellaisessa yhteydessä johon se ei minun mielestäni liittynyt mitenkään järkevästi. Syytäkin kysyin tuohon, mutta vastausta en ole huomannut.

Siis Kyllästynyt oli se, joka tässä asiassa kaivoi vanhan asian esiin, eikö niin?

Kahvi seuraavassa viestissään:
Kahvi kirjoitti:
Rane kirjoitti:Mielestäni se, että rajoitettaisiin keskustelua joistakin aiheista, on jotenkin keinotekoista, esim. jos ei saisi puhua vaikka vanhoista tukariaikaisista traumoista tai kaunoista, jos sellaisia on jäänyt.

Joo ei minustakaan keskustelua tulisi rajoittaa millään ehdottomilla rajauksilla tms.

Sinähän puhut ristiin itsesi kanssa.

Jos termi "oman elämänsä fakta" on sinun mielestäsi käypä termi, miksei sitä saisi käyttää? Sinä näköjään haluat rajoittaa keskustelua vaikka väität muuta väitätkin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 20:43

Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologian osa on ollut jäädä puun ja kuoren väliin. Toisaalta hän ei halua rangaista minua ilman selkeää syytä (vaikka moni minulle jonkinlaista rangaistusta jostakin haluaisin), mutta toisaalta hän ei myöskään voi puolustaa minua (esimerkkinä voitte lukea ketjun "Miksi valvojaan ei luoteta"), koska silloin häntä syytettäisiin puolueelliseksi ja epäoikeudenmukaiseksi muita kirjoittajia kohtaan.

Siis tiedät, että hän on sinun puolellasi kuitenkin ja haluaisi sinua puolustaa, mutta ei voi?

En minä tuollaista sano!
En rupea tunkemaan sanoja tai mielipiteitä Psykopatologian suuhun.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2015 20:45

Mirri: Ehkä se sinun sanomisesi Hilpan tukarien seuraamiseen toi muistot mieleeni tai jotain. En ole kaunainen sinua kohtaan, vaikka vähän varonkin sanomisiani etenkin sinun kohdallasi, koska olet teräväkynäinen kirjoittaja, niin kuin olet itse itseäsi mainostanut.

Se, etten kehtaa nyt muistella menneitä enempää johtunee siitä, että olen joko traumatisoitunut tai oppinut, ettei niistä asioista kannata sinulle/täällä kirjoitella. LIekö hyvä vai paha.

Mietin täällä nyt sitä, että voisiko tukari-sana olla ihan hyvä yleissana kuvaamaan kaikkia vertaistukea tarjoavia keskustelupalstoja. Mitä mieltä olet, Mirri?
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 20:46

En mitään mieltä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 20:47

Kahvi kirjoitti:... Taisi kyllä nyt unohtua se syy miksi nostin tämän ketjun - ja sehän selviää heti seuraavassa viestissä (13.01.2015 22:32), viisi minuuttia Kyllästyneen linkittämän viestin jälkeen.

Ja ko syy oli se, että Kyllästynyt nosti "oman elämäni fakta" -asian esiin sellaisessa yhteydessä johon se ei minun mielestäni liittynyt mitenkään järkevästi. Syytäkin kysyin tuohon, mutta vastausta en ole huomannut.

Siis Kyllästynyt oli se, joka tässä asiassa kaivoi vanhan asian esiin, eikö niin?

No ei todellakaan!
Miksi sinua häiritsi termi "oman elämänsä fakta" - jonka olet itse luonut ja jonka pitävyyttä ja osuvuutta olet kymmenien viestien voimalla puolustanut? Jos sanaa "oman elämänsä fakta" ei saa käyttää, miksi sanot, ettei mielestäsi keskustelua pidä rajoittaa?

Sinä Kahvi nostit tämän ketjun, asia jonka kuka tahansa voi käydä toteamassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 20:50

Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Jos joku kokee, että olen joko hänen itsensä tai jonkun muun kirjoittajan päälle aiheetta ja ilman syytä hyökännyt, kertokaa kenen ja missä. En todellakaan tiedä missä noin olisi tapahtunut.
HEP!...

Sinä olet itse oma-aloitteisesti ja täysin ilman syytä ryhtynyt minua kiusaamaan.

Älä tule minulle väittämään, että olet viaton uhri jonka kimppuun minä olen hyökännyt!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 21:03

Flower kirjoitti:
Rane kirjoitti:Flower, mistä tässä on kysymys?

Minä olen puuttunut siihen, että Kyllästynyt on minun näkemykseni mukaan kiusannut muita. Hän itse rajaa kiusaamisen siihen, että nimitellään tai esitetään perusteettomia väitteitä, minun mielestäni kiusaaminen voi olla esim.totuuksien hieromista naamaan tai piilotetumpaakin, mutta toki tällöin vaikeampi todentaa...

Kyllä, minä katson oikeudeksi "hieroa totuuksia naamaan" kunhan kirjoitan asiallisesti ja esitän myös perusteeni.
Flower kirjoitti:... Puuttumiseni on kuitenkin useimmiten johtanut siihen, että Kyllästynyt on ryhtynyt vääntämään kirjoituksista omiin tarkoituksiinsa sopivia vääristettyjä versioita, jonka olen kokenut erittäin ahdistavana...

Vääntelyä tai vääristelyä en harjoita. Jos koet vastaukseni ahdistaviksi, silloin on syytä katsoa vielä kerran mitä olen kirjoittanut.
En valitettavasti voi luvata kirjoittaa niin, ettet sinä kirjoituksistani ahdistuisi tai peräti niistä pitäisit.
Flower kirjoitti:... Hänen mielestään hänellä ilmeisesti on täysi oikeus niin tehdä vaikka muilla ei samaa oikeutta kuitenkaan ole hänen kirjoituksistaan...

En ole väännellyt sinun sanojasi!
Jos olen ymmärtänyt väärin, olisi hyvä jos tarkentaisit sanomaasi, mutta miksi rupeat väittämään, ettet ole sanonut sitä mitä asiassa olet sanonut.
Flower kirjoitti:... Minusta näyttää siltä, että Kyllästynyt pitää muita sylkykuppeinaan pelätessään joutuvansa itse toimittamaan sellaisen virkaa...

En vain pelkää vaan tiedän siinä asemassa olevani.
Sylkykuppina en ole muita kirjoittajia pitänyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2015 21:06

Minä olen aiemmin kokenut, että Kyllästyneelle ei voinut sanoa mitään hyvääkään ilman että hän loukkaantui.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 21:14

Epäilemättä minun väitetään nyt asettuvan uhrin asemaan, mutta siihen en ole koskaan ollut halukas.

Eikö kukaan muu näe mitään outoa siinä, että tässä(kin) ketjussa minua "lyödään kuin vierasta sikaa" väittäen mm. että minä olen nostanut tämän ketjun - jota en ole nostanut. Asia joka on hyvin helppo kenen tahansa todeta.
Se, että käytän termiä jonka Kahvi itse on luonut, ei ole mikään pätevä syy Kahville nostaa esiin niitä ketjuja joiden esiinottamisesta ja vatvomisesta Kahvi (ja moni muu) on minua syyttänyt.

Kahvi syyttää minua siitäkin, että pyrkisin pesemään itseäni puhtaaksi, vaikka viesti päinvastoin kertoo siitä mitä olen tehnyt (ja miksi).

Kahvi myös esittää, että hän olisi sellainen kirjoittaja jonka kimppuun olen hyökännyt ilman, että kyseinen henkilö on ensin hyökännyt minun kimppuuni. En tiedä millä perusteilla Kahvi tuollaista väittää, hän kun on ryhtynyt kiusaamaan minua aivan oma-aloitteisesti.

En selvästikään ymmärrä Kahvin logiikkaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 21:17

Rane kirjoitti:Minä olen aiemmin kokenut, että Kyllästyneelle ei voinut sanoa mitään hyvääkään ilman että hän loukkaantui.

Kummaksun tuollaista käsitystä, mutta jos niin on, olen pahoillani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2015 21:24

Joskus aiemmin ihan normaali asiallinen vastauksesikin minun johonkin kysymykseeni tuntui minusta masentavalta. Olen ajatellut, että ehkä olet masentunut ja minä vaistoan sen viesteistäsi.

Ei kuitenkaan mitään kestämätöntä tai anteeksipyydettävää, tosiaankaan. Ehkä vika on vastaanottimessa.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2015 21:35

Se on diagnoosini.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2015 21:48

Minä en ole ehkä kovin masentunut, joten voi olla, etten oikein ymmärrä muita masentuneita. Anteeksi Kyllästynyt, Mirri ja muut.
Rane

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.02.2015 21:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Flower kirjoitti:^^Sinähän pidät kiinni oikeudestasi kirjoittaa totuuksia muiden tunteista piittaamatta, se on varsin selvää ja sen itsekin myönnät.

Minun nähdäkseni toimintasi motiivi on itsekäs vaikka esität, että se olisi altruistinen.

Jos tuo on osoitettu minulle, niin voin ilmoittaa, etten toimi altruismin hengessä vaan suoraan ja pelkästään itsesuojeluvaistoni vaatimalla tavalla - siis itsekkäästi.

Kyllä sinä olet useasti pyrkinyt kietomaan motiivisi altruismin viittaan sanomalla, että pyrit siihen, ettei kiusaaja ainakaan pääse kiusaamaan ketään muuta.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko