Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pitäisikö kirjoittelua ja kommentointia määrällisesti rajoittaa?

Ei
7
47%
Ehkä
4
27%
En osaa sanoa
1
7%
Ehdottomasti pitäisi
0
Ei ääniä
En ymmärrä mistä äänestetään
3
20%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 21:30

Kyllästynyt kirjoitti:
Jaska kirjoitti:... Kuvat ovat peräisin tuolta:
http://hugmetinkerhell.blogspot.fi/2012 ... uksia.html

Jos joku laittaa blogiinsa idioottimaisuuksia, miksi sinun pitää niitä tänne tunkea?

Oli oikein sympaattinen bloginpitäjä. Nuori nainen ja kommenteissa toiset nuoret naiset käyttivät mennen tullen tissit-sanaa; rintoja en huomannut kertaakaan.

Kyllä sun kanssa, Kyllästynyt, olisi taiteilemista, jos livenä tavattaisiin. Pitäisi varoa joka sanaa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 21:34

Näkyykö jollain ID-kanava? Siellä tulee mielestäni (huonolla enkullani muotoiltu) foorumia hyvin kuvaava mainoslauseke, jossa murha on toki vain vertauskuvallisessa mielessä tänne tuotuna:

"Careless whispers turns to gossips (...) turns to scandal (...) turns to murder."
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 21:38

Helmenkalastaja kirjoitti:Oli oikein sympaattinen bloginpitäjä...

Minun mielestäni kyseinen blogi oli typerää, lapsellista oman navan (kirjaimellisesti) ympärillä pyörimistä.
Helmenkalastaja kirjoitti:... nuoret naiset käyttivät mennen tullen tissit-sanaa; rintoja en huomannut kertaakaan...

Niin juuri! Ja kadulla kuulee V-kieltä nuorten naistenkin suusta "mennen tullen"; todella tympeää kuunneltavaa ja mielestäni kertoo paljon kyseisen henkilön kypsyydestä.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kyllä sun kanssa, Kyllästynyt, olisi taiteilemista, jos livenä tavattaisiin. Pitäisi varoa joka sanaa.

Onneksi kukaan minua erityisen ongelmallisena keskustelukumppanina pitänyt ei ole kehdannut minulle tuollaista sanoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 21:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kyllä sun kanssa, Kyllästynyt, olisi taiteilemista, jos livenä tavattaisiin. Pitäisi varoa joka sanaa.

Onneksi kukaan minua erityisen ongelmallisena keskustelukumppanina pitänyt ei ole kehdannut minulle tuollaista sanoa.

En minäkään sitä sulle livenä uskaltaisi sanoa. Hyvä jos uskaltaisin sanoa päivää.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 21:45

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

En minäkään sitä sulle livenä uskaltaisi sanoa. Hyvä jos uskaltaisin sanoa päivää.

No onneksi sinä tiedät ketä pitää varoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 21:52

Paitsi etten tunnista sinua, ainakaan sen jälkeen, kun ripsipidennykset ovat tippuneet / poistettu.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2015 21:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Niin tämä koko "tissi-gate" alkoi kun pohdittiin että kuinka ja minkälaisia seksuaalisuuteen liittyviä asioita voisi täällä käsitellä;...

Eikä alkanut!
Tässä ketjussa tissikeskustelu lähti liikkeelle siitä, ettei Sateentekijä muistanut mitä oli itse kirjoittanut ja sen vuoksi Jill aloitti keskustelun.
Miksi sinä Kahvi puhut totaalisesti muunnettua totuutta?

Eikö se ollut Psykopatologia, joka tähän ketjuun lykkäsi lukijoille ja kirjoittajille syötin nimeltään naisen rinnat?
Muistaakseni foorumin ylläpitäjä erittäin asiattomasti ja perustelemattomasti - siis täysin turhaan ja pahimmassa tapauksessa provosointimielessä - veti keskusteluun yhden kirjoittajan rintavarustuksen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 26.01.2015 21:59

Miehen erottaa pojasta siitä, puhuuko tisseistä vai rinnoista. Pojat ja keskenkasvuiset miehet sanovat tissit, ne jotka mieheksi kasvavat keskenkasvuisista pojista mieheksi puhuvat rinnoista.
Toisaalta en ymmärrä Kyllästynyt pillastumistasi. Etenkään kun en oleta sinun olevan niin tyhmä takertuaksesi moiseen sinua varten viritettyyn ansaan. Sanokoon Jaska mitä sanoo, nauttii tilanteesta tai toinen vaihtoehto että nautitte molemmat.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Kissi » 26.01.2015 22:00

Helmis sanoi Kyllästyneelle: "hyvä jos uskaltaisin sanoa sinulle päivää" :) Olen joskus miettinyt, että jos ois pakko, niin miten tulisin toimeen Kyllästyneen kanssa samassa tilassa, mutta en usko että tavallinen juttelu olisi oikeesti näin monimutkaista ja vaativaa kuin täällä. Kyllästynyttä vanhempana
suhtautuisin kuin nuoreen naiseen, että jaaha, tämmöistä tänään.
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 22:00

Kyllästynyt kirjoitti:No onneksi sinä tiedät ketä pitää varoa.

Tämä kommentti kuulosti hieman loukkaavalta tai uhkaavalta, mutta saattoi olla vain tokaisu.

Helmenkalastaja kirjoitti:Paitsi etten tunnista sinua, ainakaan sen jälkeen, kun ripsipidennykset ovat tippuneet / poistettu.

Tämä kuulosti ehkä jonkinlaiselta kuittailulta, mutta saattoi olla harmiton huumoripläjäys.

Eikö olekin mukava, kun ulkopuolisena puuttuu keskusteluun? (Tämä on tokaisu ja viittaa siihen, että todennäköisesti ei ole mukavaa ja todennäköisesti tästä [puuttumisesta] ei seuraa mitään rakentavaa.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2015 22:01

Tuli mieleeni...
Mitä pitemmälle tämän ketjun rönsyilevä ja polveileva keskustelu jatkuu sitä epäluotettavammaksi ketjussa oleva äänestys käy. Tämä ketju kun luultavasti vaikuttaa vahvasti siihen mitä mieltä lukijat ovat otsikon, aloitusviestin ja äänestyksen aiheesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 26.01.2015 22:06

Tämä ketju on ainoa tällähetkellä mihin oikeestaan uskaltaa kaikki osallistua, on tullut sen verran paineita että tuntuu turvallisimmalta kirjoittaa roskikseen ja yhteen ketjuun, missä kaikki ovat rönsyilleet.
Kissi

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 26.01.2015 22:08

Mirri kirjoitti:Tuli mieleeni...
Mitä pitemmälle tämän ketjun rönsyilevä ja polveileva keskustelu jatkuu sitä epäluotettavammaksi ketjussa oleva äänestys käy. Tämä ketju kun luultavasti vaikuttaa vahvasti siihen mitä mieltä lukijat ovat otsikon, aloitusviestin ja äänestyksen aiheesta.

:lol: Vähän samaan tapaan kuin vaalikeskusteluissa yleensä. Paljon keskustelua, eikä asiasta ollenkaan :)
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 22:10

Tissikeskustelu viittaa kuitenkin myös laadulliseen, ei vain määrälliseen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 22:13

Peilikuva kirjoitti:Miehen erottaa pojasta siitä, puhuuko tisseistä vai rinnoista. Pojat ja keskenkasvuiset miehet sanovat tissit, ne jotka mieheksi kasvavat keskenkasvuisista pojista mieheksi puhuvat rinnoista.
Toisaalta en ymmärrä Kyllästynyt pillastumistasi. Etenkään kun en oleta sinun olevan niin tyhmä takertuaksesi moiseen sinua varten viritettyyn ansaan. Sanokoon Jaska mitä sanoo, nauttii tilanteesta tai toinen vaihtoehto että nautitte molemmat.

Jaska varmaan nauttii tilanteesta, koska alusta lähtienhän on hän tarkoituksensa ollut provosoida ja saada aikaan sekasortoa, mutta minua tilanne ei miellytä tai hauskuuta lainkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 22:14

Sateentekijä kirjoitti:Kyllä . PP. veti minun luomurintani täällä esiin jostain vanhasta ketjusta. Ilmeisen hyvä provo, kun on poikinut näi paljon mielenilmaisuja.

Mutta kysehän oli siitä, ettet muistanut mitä olet itse kirjoittanut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 22:14

Ryysy kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:No onneksi sinä tiedät ketä pitää varoa.

Tämä kommentti kuulosti hieman loukkaavalta tai uhkaavalta, mutta saattoi olla vain tokaisu.

Helmenkalastaja kirjoitti:Paitsi etten tunnista sinua, ainakaan sen jälkeen, kun ripsipidennykset ovat tippuneet / poistettu.

Tämä kuulosti ehkä jonkinlaiselta kuittailulta, mutta saattoi olla harmiton huumoripläjäys.

Eikö olekin mukava, kun ulkopuolisena puuttuu keskusteluun? (Tämä on tokaisu ja viittaa siihen, että todennäköisesti ei ole mukavaa ja todennäköisesti tästä [puuttumisesta] ei seuraa mitään rakentavaa.)

Ryysy, tilanne on sellainen, että Kyllästynyt tietää, miltä minä näytän; minä en tiedä, miltä hän näyttää. Asumme samalla suunnalla ja hän aikoinaan tunnisti minut bussikeskustelun perusteella (kävin sitä tyttäreni entisen opettajan kanssa) ja minä menin myöntämään, kun hän kysyi, olinko se minä. Tämä on minun kannaltani vähän ahdistavaa.

Taannoin Kyllästynyt kertoi saaneensa ripsiinsä pidennykset ja minä riemastuin: nyt minun saattaisi olla mahdollista tunnistaa hänet, jos vielä sattuisimme samaan bussiin. Ei ole kyllä näkynyt...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 22:18

Helmenkalastaja kirjoitti:Ryysy, tilanne on sellainen, että Kyllästynyt tietää, miltä minä näytän; minä en tiedä, miltä hän näyttää...

Voin vakuuttaa, etten tunnistaisi sinua vaikka tulisimmekin vastakkain.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 26.01.2015 22:20

Ehkä niinkin Ryysy, tosin niille jotka haluavat keskustella tissien/rintojen laadullisesta tai määrällisestä merkityksetä luultavasti löytyy parempikin keskustelupalsta kuin mielenterveysaiheinen sellainen.
Toisaalta, virittäähän tämäkin vähän kuollutta keskustelua ja ehkä nostaa viestimäärässä muihin vertailtuihin palstoihin. Ehkä se kärkisija näillä aloituksilla heltiää vuoden lopussa.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 22:22

Ryysy kirjoitti:Näkyykö jollain ID-kanava? Siellä tulee mielestäni (huonolla enkullani muotoiltu) foorumia hyvin kuvaava mainoslauseke, jossa murha on toki vain vertauskuvallisessa mielessä tänne tuotuna:

"Careless whispers turns to gossips (...) turns to scandal (...) turns to murder."

Ei näy mutta noinhan tuo täällä ikäänkuin menee. Eikä siihen tarvita kuin se, että joku (toistuvasti) flippaa tietyistä samoista asioista - ja saa muut mukaansa "tunneimuun".
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko