Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pitäisikö kirjoittelua ja kommentointia määrällisesti rajoittaa?

Ei
7
47%
Ehkä
4
27%
En osaa sanoa
1
7%
Ehdottomasti pitäisi
0
Ei ääniä
En ymmärrä mistä äänestetään
3
20%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 12:27

Vaadin kompromissia, että saan käyttää sanaa tissit omista tisseistäni, mutta muiden rinnoista puhun rintoina. Kuulostaa kyllä oudolta minun suustani tai näppäimistöltäni ja vaatii totuttelua. Siis naisella on rinnat. Se on pelottavampi sana kuin tissit.

Lisäys tähän väliin: mutta onko miehellä sitten mitkä?

Joku voisi pitää myös sanaa nutturaosasto loukkaavana.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 12:30

On naisellakin rintalihakset.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2015 12:35

Ja isommat!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 12:52

Johtopäätös parista edellisestä kommentista: olen mies.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 13:02

Jaska kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Jos joku kertoo vielä mitä pahaa on sanassa tissit, niin kuulisin mielelläni. Ehkä tisseistä tulee rinnat silloin kun kasvaa henkisesti aikuiseksi?

Ihan näppituntumalla heitän, että nainen itse saanee ilman paheksuntaa käyttää sanaa tissit, mutta miehen käyttämänä sana muuttuu näitä kyseisiä ulokkeita ja sitä kautta naista halventavaksi.

Eikös tuommoinen ole kaksinaismoralismia? Sallitaan toisille se mikä toisilta kielletään.

Juuri sitä. En kuitenkaan osaa kuvitella edes Kyllästyneen menevän huomauttamaan kenellekään naispuoliselle tissit-sanan käytöstä...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 13:08

Käytin Jaskan palstalle lähettämästä kaaviokuvasta nimeä "tissikuva" - koska juuri tuollainen kuva on halventava ja loukkaava. Toisin sanoen, kyseisestä kuvasta ei mielestäni ole mielekästä puhua kuvana rinnoista - vaan siinä (halventavalla ja loukkaavalla tavalla) puhutaan tisseistä.

Mutta yhtä vastenmielinen ja halventava se minun mielestäni sanana ja terminä on, käytti sitä sitten kuka tahansa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 13:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Harmillista on kyllä sitten se, että tällä palstalla on käytännössä vaikeaa puhua tietyistä seksuaalisuuteen liittyvistä aiheista. Itse en ainakaan suosittele, että paljastaa mitään omasta seksuaalisuudesta koska on käynyt niinkin, että päiväkirjasta on poimittu ja levitetty melko suruttoman oloisesti pitkin yleistä puolta - Ylläpitäjän selkeäsanaisesta ohjeistuksesta välittämättä...

Aikamoista liioittelua, etenkin kun itse selkeäsanaisesti käskit minut muualle ja pois päiväkirjastasi huutomerkillä varustetulla käskyllä.
Kahvi kirjoitti:... Toisekseen on esitetty hyvinkin voimakkaan oloista, ellei jopa hyökkäävääkin kritiikkiä siitä, että naisten rinnoista ei tulisi käyttää termiä "tissit". Moiselle rajoittamiselle varmasti löytyy omat perusteensa, mutta jos "vääränlaisen" termistön käyttämistä joutuu varomaan tms, niin kyllä se helposti voi viedä innon/uskalluksen puhua seksuaalisuuden moninaisista ilmiöistä...

Minun mielestäni se on halventava ja loukkaava tapa puhua rinnoista - joille on olemassa ihan asiallinen ja oikea nimi: "rinnat". Mikä siis estäisi käyttämästä asiallista termiä?
Kahvi kirjoitti:... Jos muistan Ylläpitäjän ohjeistuksen oikein, niin tulisi kertoa mihin nimimerkkeihin viittaa: Kyllästynyt on minusta käytännössä se lähestulkoon ainoa taho, joka näistä seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on nostanut "älämölöä" - usein jopa impulsiivisen ja liioittelevan oloisesti, joskus vaikutelmana on ollut sekin että hän on piittaamaton yleisistä normeista (esim "päiväkirjarauhan" rikkominen) ja varsinkin itse toisille asettamistaan normeista (käyttää eri mittapuuta itseensä kuin muihin)...

Voi taivaan talikynttilät! Et näytä taaskaan "muistavan", että olet itse käskenyt (huutomerkillä varustetulla käskyllä!) minun poistua päiväkirjastasi - ja minä menin. Mitään suuria paljastuksia ei yleisellä puolella ole ollut, ei esimerkiksi mainittu kenenkään nimimerkkiä kuin vasta sitten kun sinä itse ilmoittauduit ja valitit minun levittävän sinun päiväkirjasi sisältöä.
Kahvi kirjoitti:... Moiselle rajoittamiselle varmasti löytyy omat perusteensa, mutta jos "vääränlaisen" termistön käyttämistä joutuu varomaan tms, niin kyllä se helposti voi viedä innon/uskalluksen puhua seksuaalisuuden moninaisista ilmiöistä...

Niin, ja uskalluksen puhua moninaisista ilmiöistä vie sangen tehokkaasti, se että "poikamaiseen tapaan" käytetään nimityksiä kuten esim "tissit" ja kehua retostellaan seksikumppanien määrällä tai ominaisuuksilla.
Kahvi kirjoitti:... Ällistyttävintähän tässä minusta on se, että Ylläpito antaa tuon tapahtua; mutta kuten aikaisemmissa keskusteluissa on todettu, niin Kyllästynyt on täällä tasa-arvoisempi kuin muut - ja tuohon faktaan meidän on tyytyminen.

Kuten missä ja milloin?

Mitä sellaista minä olen tehnyt tai sanonut jota ei kuka tahansa muu olisi saanut sanoa tai tehdä???

Noita tasa-arvoisempi- ja päiväkirja-asiaa, on käsitelty aikaisemmin useassakin ketjussa. En koe tarkoituksenmukaiseksi vastata uudelleen samoja vastauksia samoihin kysymyksiin, joten viittaan noihin aikaisempiin keskusteluihin - joista tässä yksi: viewtopic.php?f=16&t=11323&hilit=p%C3%A4iv%C3%A4kirja*&start=70#p158545

Riittääkö tuo linkki tuollaisenaan vai copypastaanko ko viestin tähän ketjuun?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 13:10

Saa siitä huomauttaa, jos sen kokee loukkaavana, ei aina voi tietää mikä ketäkin loukkaa. Hyvä tietää, että on sopivampaa puhua rinnoista kuin tisseistä. Tää on mulla jokin oma ongelma, että koen tissi-sanan miellyttävämpänä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 13:13

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Mitä sellaista minä olen tehnyt tai sanonut jota ei kuka tahansa muu olisi saanut sanoa tai tehdä???

Noita tasa-arvoisempi- ja päiväkirja-asiaa, on käsitelty aikaisemmin useassakin ketjussa. En koe tarkoituksenmukaiseksi vastata uudelleen samoja vastauksia samoihin kysymyksiin, joten viittaan noihin aikaisempiin keskusteluihin - joista tässä yksi: viewtopic.php?f=16&t=11323&hilit=p%C3%A4iv%C3%A4kirja*&start=70#p158545

Riittääkö tuo linkki tuollaisenaan vai copypastaanko ko viestin tähän ketjuun?

Muttet ole vieläkään vastannut siihen, mitä sellaista olen muka sanonut jota ei kuka tahansa olisi saanut sanoa?

Ja muistutan vielä, että sinä itse olet käskenyt minun huutomerkillä varustetulla käskyllä pois päiväkirjastasi, ja että sinä itse tulit yleisellä puolella julistamaan, että minä olen muka sinun päiväkirjasi sisältöä levitellyt julkisella puolella.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 13:13

Pohjanmaalla puhutaan kikeistä...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 13:16

Ryysy kirjoitti:Saa siitä huomauttaa, jos sen kokee loukkaavana, ei aina voi tietää mikä ketäkin loukkaa. Hyvä tietää, että on sopivampaa puhua rinnoista kuin tisseistä. Tää on mulla jokin oma ongelma, että koen tissi-sanan miellyttävämpänä.

Ei ole kyse saamisesta. En vain usko enkä ole kertaakaan nähnyt, että esimerkiksi Kyllästynyt olisi puuttunut tissi-sanan käyttöön, jos käyttäjä on ollut nainen. Häntä se tuntuu loukkaavan vain miehen käyttämänä, vaikkei toki naisenkaan käyttämänä siitä pidä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 13:16

Pidin pienen aikalisän kun hernepelto kavereineen imuroitui hengityselimiini. Kiitos kysymästä, tauko kyllä auttoi.

Se, että Kyllästynyt on levitellyt päiväkirjani sisältöä ympäri palstaa (sen lisäksi että se vaikuttaa piittaamattomuudelta yleisistä normeista) ikäänkuin tuntuu minusta siltä, että hän ei kunnioita yksityisyyttäni yhtään; ellei jopatäysin päinvastoin: minua saa, ellei jopa täytyy, hakata kuin vierasta sikaa. Myös muutama muukin Kyllästyneen toiminta minua kohtaan on sellaista, mistä vastaavanoloisia tunteita olen kokenut (en näe tarpeelliseksi nyt alkaa erittelemään niitä tämän tarkemmin).

Närästää moinen kokemani totaalisen oloinen kunnioituksen puute, kuten närästää sekin että Ylläpito ei tilanteeseen puutu - mutta kuten olen aikasemminkin todennut, niin näillä pelimerkeillä tällä palstalla mennään ja pulinat pois.

(mielenkiinnolla odotan, kuinka ylläolevaan tunnepuheeseeni reagoidaan)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 13:16

Jaska kirjoitti:
Tissit ovat naisen ruumiissa tavallisesti noin rintalastan korkeudella sijaitsevat kädensijat. Emättimen ohella tissejä pidetään yhtenä naisen merkittävimmistä eduista miehiin verrattuna. Miehet voivat kompensoida em. asioiden puutteen esimerkiksi lihaksikkaalla kropalla tai perseen esteettisyydellä, joista jälkimmäisessä ei päästä kuitenkaan samalle tasolle naisten kanssa.

http://hikipedia.info/wiki/Tissit

Just.
Juuri tuollaista tarkoitan räkänokkakloppimaisella kirjoittelulla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 13:20

Helmenkalastaja kirjoitti:Pohjanmaalla puhutaan kikeistä...

Kikit. Meillä puhuttiin myös kikeistä ja kikkiliiveistä. Onko nuo kikit jo ihan lapsesta alkaen vai onko ne sellaiset, jotka tulee vasta rintojen kasvun myötä? Mielestäni minulla oli jo lapsena kikit, mutten ole ihan varma.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 13:21

Kahvi kirjoitti:Pidin pienen aikalisän kun hernepelto kavereineen imuroitui hengityselimiini. Kiitos kysymästä, tauko kyllä auttoi.

Se, että Kyllästynyt on levitellyt päiväkirjani sisältöä ympäri palstaa (sen lisäksi että se vaikuttaa piittaamattomuudelta yleisistä normeista) ikäänkuin tuntuu minusta siltä, että hän ei kunnioita yksityisyyttäni yhtään; ellei jopatäysin päinvastoin: minua saa, ellei jopa täytyy, hakata kuin vierasta sikaa. Myös muutama muukin Kyllästyneen toiminta minua kohtaan on sellaista, mistä vastaavanoloisia tunteita olen kokenut (en näe tarpeelliseksi nyt alkaa erittelemään niitä tämän tarkemmin).

Närästää moinen kokemani totaalisen oloinen kunnioituksen puute, kuten närästää sekin että Ylläpito ei tilanteeseen puutu - mutta kuten olen aikasemminkin todennut, niin näillä pelimerkeillä tällä palstalla mennään ja pulinat pois.

(mielenkiinnolla odotan, kuinka ylläolevaan tunnepuheeseeni reagoidaan)

Kerro nyt jo vihdoinkin, mitä sellaista olen muka sanonut jota kuka tahansa ei olisi saanut sanoa?

Minä en ole maininnut sinun nimimerkkiäsi yleisellä puolella, vaan sinä itse tulit vaahtoamaan, että olen muka levitellyt sinun päiväkirjasi sisältöä.
Etkä näytä myöntävän sitäkään, että olet itse käskenyt minut muualle päiväkirjastasi - ja vieläpä huutomerkillä vahvistetulla käskyllä!

Jos et salli, että kirjoituksiasi kommentoidaan päiväkirjassasi, missä niitä olisi ollut lupa kommentoida?

Ja mitä tulee erityisoikeuksiin; minkälaisen rangaistuksen sinä olet saanut minulle osoittamistasi törkeistä solvauksista?
Et niin yhtään mitään.

Ja tuosta voi hyvin päätellä kuka täällä on saanut lyödä ja ketä - ja täysin ilman minkäänlaista rangaistusta!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 13:46

Kahvi, vaikea ottaa kantaa päiväkirjanlevittelyyn, kun näin ulkopuolisena ei tiedä kaikkea, kuten jotkut ovat sanoneet. Olet kuitenkin (nyt on vaikea löytää sanaa mitä ei voisi ottaa loukkauksena, enkä seuraavaa sellaisena tarkoita) kehityskelpoinen henkilö. Vaikuttaa, että et pysty ymmärtämän kaikkea, mikä voi olla loukkaavaa, mutta esim. Laasasen kirjoituksessa ymmärsit sen, että siinä on kuitenkin jotakin epäilyttävää ja naisia halventavaa.

Tällä palstalla on ilmeisesti paljon kaunoja. Minullakin olisi niitä vuosien takaa. Koska jäin jonkinlaiseen foorumikoukkuun tai foorumi-imuun, niin kaikkien sanomiset saivat häkellyttävän suuren merkityksen. Olin huonommassa hapessa mitä itsekään tajusin. Kun olin ahdistunut ja haudoin itsemurhaa, luulen, muistelen, että muiden kirjoituksista sain haettua vielä buustia siihen, että itsemurha olisi minulle oikea ja hyvä ratkaisu. Muut ovat ehkä tarkoittaneet sanomisensa huumorina tai kevyenä vittuiluna (onko sopiva sana?), mutta silloin minulle sanoilla oli hyvin suuri merkitys. Muistan ainakin sen, että minua kehotettiin hyppäämään jostakin laivasta mereen. Paljoa muuta en muistakaan. Siksi kannattaa välttää ilkeilyä, koska ei voi koskaan tietää kuinka huonossa kunnossa toinen on. Olen myös varmasti itse käyttäytynyt ikävästi, nyt en kuitenkaan muista kuinka. En halua esittää marttyyria, vaikka siltä se nyt varmaan vaikuttaakin. Toivoisin tänne jotakin suodatinta, että liian huonossa kunnossa ei saisi kirjoittaa.. Jokaisella sellainen suodatin pitäisi olla sisäisesti, mutta kun on päässä vikaa, niin sitä sitten on.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 13:55

Kahvi kirjoitti:...
Jos muistan Ylläpitäjän ohjeistuksen oikein, niin tulisi kertoa mihin nimimerkkeihin viittaa: Kyllästynyt on minusta käytännössä se lähestulkoon ainoa taho, joka näistä seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on nostanut "älämölöä" - usein jopa impulsiivisen ja liioittelevan oloisesti, joskus vaikutelmana on ollut sekin että hän on piittaamaton yleisistä normeista (esim "päiväkirjarauhan" rikkominen) ja varsinkin itse toisille asettamistaan normeista (käyttää eri mittapuuta itseensä kuin muihin).

Ällistyttävintähän tässä minusta on se, että Ylläpito antaa tuon tapahtua; mutta kuten aikaisemmissa keskusteluissa on todettu, niin Kyllästynyt on täällä tasa-arvoisempi kuin muut - ja tuohon faktaan meidän on tyytyminen.

Juttelet aivan höpöjä. Minä ilmoitin ala-arvoisen tissikuvan asiattomaksi. Ja tulen vastedeskin toimimaan samoin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 14:04

Tissikuvaan en pahemmin kiinnittänyt huomiota, vilkaisin vain, en edes ehtinyt etsimään sieltä omiani. Kuitenkin huomasin siirtyä pois kuvan ääreltä, koska täällä yksi lapsukainen sattui kävelemään ohi näytön. Voisikohan kuvien sopimattomuutta sitten puntaroida sitä kautta, että kuvankin pitäisi olla sellainen, että sen voisi lapsellekin näyttää... ehkäpä se voisi olla yksi kriteeri, en tiedä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 14:04

Kahvi kirjoitti:... Jos muistan Ylläpitäjän ohjeistuksen oikein, niin tulisi kertoa mihin nimimerkkeihin viittaa: Kyllästynyt on minusta käytännössä se lähestulkoon ainoa taho, joka näistä seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on nostanut "älämölöä" - usein jopa impulsiivisen ja liioittelevan oloisesti, joskus vaikutelmana on ollut sekin että hän on piittaamaton yleisistä normeista (esim "päiväkirjarauhan" rikkominen) ja varsinkin itse toisille asettamistaan normeista (käyttää eri mittapuuta itseensä kuin muihin).

Ällistyttävintähän tässä minusta on se, että Ylläpito antaa tuon tapahtua; mutta kuten aikaisemmissa keskusteluissa on todettu, niin Kyllästynyt on täällä tasa-arvoisempi kuin muut - ja tuohon faktaan meidän on tyytyminen.

Taitaa tuokin olla vain yksi niitä sinun "oman elämäsi faktoja", koska mitään perusteita sinulla ei näköjään ole väitteesi tueksi esittää.

Mutta jos on, kerro missä minä olen saanut tehdä jotakin sellaista mitä kuka tahansa ei olisi saanut tehdä???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 14:09

Ei rinnoissa mitään pahaa ole per se. Luonnollinen osa naiseutta ja naisia. Tapa, jolla ne esiteltiin oli loukkaava, enkä voi käsittää, miksi tuntematon mies haluaa kerrata toisensa jälkeen läväyttää palstalle tissit, pyllyt ja >12 cm korkkarit. On kerta kaikkiaan mennyt yli normaalin ymmärryksen. Enkä siltä pohjalta aio jatkaa keskustelua palstalla.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko