Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pitäisikö kirjoittelua ja kommentointia määrällisesti rajoittaa?

Ei
7
47%
Ehkä
4
27%
En osaa sanoa
1
7%
Ehdottomasti pitäisi
0
Ei ääniä
En ymmärrä mistä äänestetään
3
20%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2015 01:09

Sateentekijä kirjoitti:Mutta onko siinä sitten jotain väärää, jos palstan mode heittää kysymyksen jota yhdessä sitten pohditaan?

Mielestäni lukijoiden pitäisi aivan ehdottomasti saada tietää onko kysymys heitetty modena vai rivikirjoittajana. Modella kun on aivan erilaiset vallankäyttömahdollisuudet rivikirjoittajiin verrattuna.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt, tuskinpa tarkoitetaan sitä, että jollekin satunnaiselle kirjoittajalle - tai ylipäätään kenellekään - olisi ongelma, että kirjoitat valvojana vihreällä kursivoidulla fontilla. Pikemminkin ongelma saattaisi syntyä siitä, ettei tiedetä, että sinä vihreänä nimimerkkinä tavallisella fontilla kirjoittaessasi olet vain tavallinen rivikirjoittaja. Tietämätön saattaa luulla, että sinä olet aina valvojanroolissasi. Sillä niin kuin sanoit, kirjoitat harvoin valvojana eikä erilainen kirjoitustapasi siinä roolissa kovin nopeasti tule lukijalle vastaan...

Mutta mikä tai minkälainen olisi se merkittävä vahinko jos noin kävisi?

Mielestäni ei ole mitään järkevää syytä tehdä ongelmaa sellaisestakin mikä ei ongelma ole, kun oikeitakin epäkohtia ja ongelmia on jo etuudestaan roppakaupalla.

Samaa mieltä. En minäkään osaa kuvitella, mikä se ongelma voisi olla.
Ajatukseni esitin, koska sinun kirjoitustesi perusteella jäin käsitykseen, että arvelit ongelman olevan erivärisillä fonteilla kirjoittaminen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2015 01:17

Mirri kirjoitti:Mielestäni ongelmana on juuri se, että esimerkiksi tämän ketjun aloituksesta nähdään aivan liian selvästi, että ketju on palstan valvojan aloittama ja että kyseessä on palstan valvojan mielipiteet ja näkemykset.

Voi itku sentään. Kenelle tuo on nyt ollut ongelma? Jollekulle satunnaiselle lukijalleko?
Entä miksei palstan valvoja saisi esittää näkemyksiään ja mielipiteitään? Ketäänhän ei aloituksessa ole nimetty tai syytetty.

Kuten olen sanonut; kirjoittaessani moderaattorina, ilmoitan asiasta sanallisesti ja tekstini on vihreää kursiivia, mutta jos nuo varokeinot eivät riitä, en usko että nimimerkki "Valvoja-Kyllästynyt" tehoaisi oleellisesti paremmin.
Ja jos mahdollinen riski mahdollisen sivullisen mahdollisesti saamasta väärästä käsitystä minun asemastani toteutuisi, puren mahdollisesti hammasta ja mahdollisesti koetan kestää mahdollisen katastrofin.
Mahdollisesti suosittelenkin, että sinäkin Mirri mahdollisesti tekisit niin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 24.01.2015 01:18

Sateentekijä
Kyllästynyt on aika usein huomautellut sinulle 'onko pakko joka ketjuun höpöttää, vaik ei ole mitn. sanomista.'
Psykopatologia on Jaskan hahmossa näyttänyt oikein mallia, miten huolimattomasti suhtaudut.
Luukkonen on komentanut ja ohjannut, välillä oikein käskenyt.
Tämän ketjun alku koskee sinua Sateentekijä. Ymmärrä jo.
Helmis oli armelias ja sanoi, että vie aikansa tottua ja että ei aina tarvia avata sulle kaikkea, voisi opetella käyttämään niitä omia aivoja itsekkin, ilman jatkuvaa huomauttelua.
Ja tämä ei tarkoita sitä, ettet ole tervetullut tänne, vaan sitä, että yrityksistä huolimatta sinä et näytä tajuavan, että sinua tarkoitetaan usein, kun käsketään supistaa häsläämistä ja keskittymään.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 24.01.2015 01:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:19

Mirri kirjoitti:Mielestäni lukijoiden pitäisi aivan ehdottomasti saada tietää onko kysymys heitetty modena vai rivikirjoittajana. Modella kun on aivan erilaiset vallankäyttömahdollisuudet rivikirjoittajiin verrattuna.

Tietääkseni Kyllästyneellä ei ole oikeutta poistaa muita käyttäjiä. Hän voi asettaa jonkun ennakkomoderointiin, mutta ei poistaa. Sen voi tehdä vain ylläpitäjä eli Psykopatologia. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.

En ymmärrä, mitä merkitystä sillä on aloittaako tällaisen mielipidekyselyn valvoja vai tavallinen käyttäjä. Asiasta voidaan käydä keskustelua, ikään kuin neuvoa-antavana kansanäänestyksenä, mutta ei palstan ylläpitäjällä ole minkäänlaista velvoitetta noudattaa edes eniten ääniä saanutta vaihtoehtoa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2015 01:21

Kyllästynyt, toistan itseäni: mielestäni lukijoiden pitäisi aivan ehdottomasti saada tietää onko kysymys heitetty modena vai rivikirjoittajana. Modella kun on aivan erilaiset vallankäyttömahdollisuudet rivikirjoittajiin verrattuna.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 24.01.2015 01:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2015 01:21

Mirri kirjoitti:Mielestäni lukijoiden pitäisi aivan ehdottomasti saada tietää onko kysymys heitetty modena vai rivikirjoittajana...

Miksi?
Oliko asia sinulle epäselvä? Jos oli, etkö muista mitä olen kertonut esiintymisestäni moderaattorin roolissa?
Mirri kirjoitti:... Modella kun on aivan erilaiset vallankäyttömahdollisuudet rivikirjoittajiin verrattuna.

Mutta heti aloitusviestissähän ilmoitin, etten minä asiasta päätä!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 24.01.2015 01:23

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, toistan itseäni: mielestäni lukijoiden pitäisi aivan ehdottomasti saada tietää onko kysymys heitetty modena vai rivikirjoittajana. Modella kun on aivan erilaiset vallankäyttömahdollisuudet rivikirjoittajiin verrattuna.

Minulle ainakin on epäselvää, koska joskus luulen Kyllästyneen olevan täällä kirjoittelemassa muuten vaan ja yhtäkkiä sanookin mulle, että se on sitten seuraavasta mokasta rangaistus.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2015 01:29

Kyllästynyt, kyllä minä tiedän sinun aloittaneen tämän ketjun rivikirjoittajana ja tiedän myös sinun kirjoittavan tässä ketjussa rivikirjoittajana ilman sen suurempaa vaikutusvaltaa kuin muillakaan rivikirjoittajilla. Senkin tiedän, että rivikirjoittajana olet yhtä tarkan tarkkailun alaisena kuin me muutkin rivikirjoittajat tällä foorumilla.

Tämä asia tietysti olisi satunnaistenkin lukijoiden hyvä tietää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2015 01:33

kiss kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, toistan itseäni: mielestäni lukijoiden pitäisi aivan ehdottomasti saada tietää onko kysymys heitetty modena vai rivikirjoittajana. Modella kun on aivan erilaiset vallankäyttömahdollisuudet rivikirjoittajiin verrattuna.

Minulle ainakin on epäselvää, koska joskus luulen Kyllästyneen olevan täällä kirjoittelemassa muuten vaan ja yhtäkkiä sanookin mulle, että se on sitten seuraavasta mokasta rangaistus.

Niin... Varmaan Kyllästynyt sanoo tähän asiaan jotakin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2015 01:38

Helmenkalastaja kirjoitti:... Tietääkseni Kyllästyneellä ei ole oikeutta poistaa muita käyttäjiä...

Pystyisin, mutta katson ettei minulla ole sellaiseen oikeutta.
Yritän myös välttäää porttikieltojen antamista ja käytän mieluummin kirjoittajan ennakkovalvontajonoon asettamista, mutta ennakkovalvonnan aikana kirjoitetuista viesteistäkin olen tarkastuksen jälkeen julkaissut kaikki muut, paitsi (yleensä ne on esitetty huutamalla) selkeät häirintä- ja solvausviestit. Preferoin ennakkomoderointia siksi, koska silloin en kokonaan blokkaa kyseisen henkilön mahdollisuutta kirjoittaa.

Viime aikoina olen kuitenkin useita kertoja käyttänyt mahdollisuuttani poistaa nimimerkkejä, mutta kaikki poistamani nimimerkit ovat olleet esim. Kiinasta, Romaniasta tai Venäjältä tulleita spammipostin lähettäjiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 24.01.2015 01:39

Sateentekijä.Enpäs ole juonut pisaraakaan mitään alkoholia, sen viimesen uudenvuoden jälkeen.
käskit sanoa suoraan ja sanoin.
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:40

Eli oikeus on, mutta valitset olla sitä käyttämättä paitsi selkeissä spämmikäyttäjissä. Hyvä periaate!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:45

Kiss ei ole aivan väärässä suorine sanoineen. En tiedä varmasti, ketä Kyllästynyt on tarkoittanut, mutta minulla ainakin tekee välillä tiukkaa olla ärähtämättä, kun luen tämänkaltaisia viestejä:

Sateentekijä kirjoitti:Minä ainakaan en enää tajua tuosta väännostä hölökkäsen pölläästä, kuten meillä syntyperäisillä ? savolaisilla on tapana sanoa, kun tipumme kärryiltä.

Tällaisten turhien viestien kirjoittelua karsisin, jos minulla olisi valta ja keksisin hyvän keinon.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:46

Sateentekijä kirjoitti:
kiss kirjoitti:Sateentekijä.Enpäs ole juonut pisaraakaan mitään alkoholia, sen viimesen uudenvuoden jälkeen.
käskit sanoa suoraan ja sanoin.

Kiss näköjään olet täys p---- siis ilman alkoakin.Kuten sanoin, sinä et ole täällä siinä asemassa, että voisit arvostella ketään tai esittää muitakaan modelle kuuluvia teorioita. Ei taida mennä kaaliin, vai?

On lähes huvittavaa lukea tällainen viesti sinun kirjoittamanasi, Sateentekijä. Syytät Kiss'iä juuri siitä, mitä itse tällä palstalla harrastat.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2015 01:46

kiss kirjoitti:Minulle ainakin on epäselvää, koska joskus luulen Kyllästyneen olevan täällä kirjoittelemassa muuten vaan ja yhtäkkiä sanookin mulle, että se on sitten seuraavasta mokasta rangaistus.

Tarkoittanet niitä kertoja jolloin olet pyrkinyt provosoimaan käyttämällä minusta nimeä "Kyltsi".
Et kuitenkaan ole koskaan saanut "yhtäkkiä" ilmoitusta, "että se on sitten seuraavasta mokasta rangaistus" vaan sinulle on sanottu asiasta useita kertoja, muttet ole ottanut niitä huomioon lainkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:49

Sateentekijä kirjoitti:Helmenkalastaja, ja minullako ei ole oikeus suuttua Kissin kaltaisen mollaajan kirjoituksesta?
Onko Kissillä täysi oikeus kirjoittaa tuommoisia?

Kiss sanoi sanottavansa niin kauniisti kuin osasi. Hän ei mollannut sinua.
Hän nimenomaan sanoi suoraan, niin kuin itse sanoit toivovasi tehtävän.
Ja totta kai sinulla on oikeus suuttua. Suuttumalla kuitenkin vältät tarpeen kohdata sen, mitä Kiss sinulle haluaa sanoa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2015 01:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Tietääkseni Kyllästyneellä ei ole oikeutta poistaa muita käyttäjiä...

Pystyisin, mutta katson ettei minulla ole sellaiseen oikeutta.
Yritän myös välttäää porttikieltojen antamista ja käytän mieluummin kirjoittajan ennakkovalvontajonoon asettamista, mutta ennakkovalvonnan aikana kirjoitetuista viesteistäkin olen tarkastuksen jälkeen julkaissut kaikki muut, paitsi (yleensä ne on esitetty huutamalla) selkeät häirintä- ja solvausviestit. Preferoin ennakkomoderointia siksi, koska silloin en kokonaan blokkaa kyseisen henkilön mahdollisuutta kirjoittaa.

Viime aikoina olen kuitenkin useita kertoja käyttänyt mahdollisuuttani poistaa nimimerkkejä, mutta kaikki poistamani nimimerkit ovat olleet esim. Kiinasta, Romaniasta tai Venäjältä tulleita spammipostin lähettäjiä.

Jaskalle kirjoittamasi vitsiksi tarkoittamasi viesti aloittaisinko [nimimerkkien likvidoinnin] sinusta? on edellä kertomasi perusteella varsin mielenkiintoinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 01:58

Voidaan olla eri mieltä, joo. Kiss näköjään koki tarpeelliseksi sanoa sanottavansa myös tiukasti,
sillä tottahan se on, etteivät sinulle ystävälliset ohjeistukset ole tähän asti oikein menneet perille.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.01.2015 02:00

Sateentekijä kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Kiss ei ole aivan väärässä suorine sanoineen. En tiedä varmasti, ketä Kyllästynyt on tarkoittanut, mutta minulla ainakin tekee välillä tiukkaa olla ärähtämättä, kun luen tämänkaltaisia viestejä:

Sateentekijä kirjoitti:Minä ainakaan en enää tajua tuosta väännostä hölökkäsen pölläästä, kuten meillä syntyperäisillä ? savolaisilla on tapana sanoa, kun tipumme kärryiltä.

Tällaisten turhien viestien kirjoittelua karsisin, jos minulla olisi valta ja keksisin hyvän keinon.

Tämän kirjoitin ihan huumori mielessäni, mutta ei Kiss tätä tarkoittanut. Hän halusi vaan töväistä tapansa mukaan mitään ajattelematta.

En ole sanonutkaan, että Kiss olisi tarkoittanut tätä viestiä; ei hän käsittääkseni mitään yksittäistä viestiä tarkoittanutkaan.
Tuo minun kopioimani lause on vain esimerkki siitä, mitä minä pidän tyhjinä / turhina viesteinä. Sattui olemaan lähellä.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko