Oletko tehnyt jo testamentin?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Oletko tehnyt jo testamentin?

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 08.01.2015 15:31

Leskellä on oikeus jäädä asumaan parin yhteiseen kotiin,
mutta jos leski haluaakin myydä yhteisen kodin ja muutta esim. pienempään asuntoon,
hän menettää hallintaoikeutensa.

Me päädyimme asunnon osalta miehen kanssa keskinäiseen testamenttiin lähinnä minun tahdostani.
Ei minulla ole halua eikä varaakaan asua yhteisessä kodissamme, jos jään leskeksi.

Tiedän, että lasten kanssa ei tule ongelmia siitä, että he vaatisivat perintöään.
Ongelmia tulee siitä, että ilman keskinäistä testamenttia joutuisin hankkimaan uuden kodin itselleni yhdessä lasteni kanssa.
Kummallakin jälkeläisellä on todennäköisesti mielipide siitä, mistä ja millainen koti minun pitäisi hankkia.
Onhan uusi kotini heille tavallaan sijoitus.

Jos jään leskeksi, haluan hankkia kotini sieltä mistä haluan, ilman että minun täytyy ottaa huomioon lasteni mielipiteet.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja M.Aitoparta » 09.01.2015 16:40

En ole, enkä tee.

...koska ei ole mitään testamentattavaa.
M.Aitoparta

ViestiKirjoittaja Golddigger » 13.01.2015 15:38

kiss kirjoitti:Ainoastaan elintestamentti tehty, missä sen hoitotestamentin voi tehdä ?

Elintestamenttia ei tarvi muuten tehdä enään. Kaikki elimesi saa luovuttaa toisillesi kuoltuasi, ellet erikseen kiellä sitä. Vai tarkoititko että olet kieltänyt elimiesi käytön kuoleman jälkeen? :o
Hoitotestamenttiin löytyy googlella erilaisia pohjia.

M.Aitoparta kirjoitti:En ole, enkä tee.
...koska ei ole mitään testamentattavaa.

Mulla on velkaa jotain 30 000€. Mutta tein testamentin missä testamennttaan Amazonin ja Elisan sähkö- ja äänikirjakokelman, Steamin ja GOGin pelit, sekä ostamani MP3-tiedostot, sekä kaiken muunkin digitaaliomaisuuden sukulaisilleni. Lisäksi olen tehnyt hoitotestamentin.
Golddigger

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.01.2015 17:49

Ei ole mitään testamentattavaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 13.01.2015 21:47

Golddigger.
Elin testamenttia ei enää tarvita.
*
En tosiaan ole tiennytkään, ettei lupaa muka enää tarvita? Olen sellaisen tehnyt netissä ja ajokortin kanssa samassa on viel sellainen keltainen kortti.
Voiko olla totta, että kuolleeksi julistetulta saa ottaa varaosia ilman omaisten lupaa tjtn. Entäs alaikäiset ? eiiii voi olla noin?
Kissi

Edellinen

Paluu Romulaatikko