Meikkaaminen

Re: Meikkaaminen

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.01.2015 22:12

Ricil's -harjan kastoin juoksevan lämpimän veden alla, ehkä kolautin liiat pois ja hankasin kakkua, jotta siitä irtosi sopivamusta paksuhkon juokseva värineste. Se levittyi sopivan ohueksi kerrokseksi ripsiin. Kun antoi kuivua välillä ja lisäsi notkeaa liuosta uudemman kerran, sai paksummat ripset. Sitten oli myös keino erotella silmäripset toisistaan nuppineulalla, jotta lopputulos näytti vielä kauniimmalta. Huh, huh!! En haluaisi enää noin vaivalloisesti toimia.

Onneksi elämme nykyaikaa.... Nyt silmäripsiini käy oivasti Kanebo, Clinique (joka nyt käytössä, mutta kuntoa en tunne enkä tiedä), YSL jos vain jaksan ja viitsin alkaa maalailla.

Keskusteltaisiinko mieluummin rajauksista, jotka ovat mielestäni huomattavasti haastavampi aihe ja josta Helmenkalastaja on jo kirjoittanut?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2015 22:17

Ihana kuulla, että sinäkin, Hilppa, erottelit ripsiä nuppineulalla!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.01.2015 22:21

Samoin minäkin nupparilla eroittelin ripset, se oli tapana, koska ripsikampa ei mennyt läpi niin paksuista ripsari kerroksista, kun silloin piti laittaa.
Silloin kun aloin meikata teininä, oli muotia vetää siveltimellä leveät ja ja melkein ohimoille ylettyvät mustat rajaukset yläluomeen. Se oli haastavaa saada kumpaakin luomeen samanlaiset viirut.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.01.2015 22:25

Kerran minulla oli päätkääntävä meikkaus ja iiihanat rajaukset. Kunpa osaisin sellaiset tehdä, meikkaisin aina.

Kosmetologi oli kutsuttu taloon ja kävimme kukin vuorollamme laittautumassa. Ostin tuon meikin ja se oli upea. En olisi uskonut, että hän saisi esiin niin hyvin silmien muodon; olin kuin kissanainen tai itämaisen palatsin kuningatar. Rajauksien vetäminen on taitolaji, jonka todella harvat osaavat. Toistamiseen en ole onnistunut saamaan edes ammattilaiselta yhtä hyviä. Oli jotenkin huvittavaa, kun hän itse kehui laittamaansa (minua) kauniiksi koko ajan olin suorastaan häkeltynyt. Ilmeisesti hän oli niin hämmästynyt ja innoissaan itsekin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.01.2015 22:31

Helmenkalastaja kirjoitti:Ihana kuulla, että sinäkin, Hilppa, erottelit ripsiä nuppineulalla!

Kaikkea hullua sitä on tullut tehtyäkin. Ja miten vaarallista!!!
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.01.2015 22:41

Silloin oli vakaa käsi ja näkö kuin haukalla. Tnpnä yrittää sohia silmälasien taakse ja tökkää silti jumbo mascaralla silmäänsä.
Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.01.2015 23:01

Tyylikäs rajaus tekee juhlameikin. Silmät, sielun peilit korostuvat ja salaperäistä tenhoa tulee katseeseen.

Kynällä voisi yrittää, mutta muodon ja häivytysten pitäisi olla oikein ja kasvojen ja silmien muotoon sopivat. Vaatisi monta harjoittelukiertaa. Itse en osaa.

2. Kynärajaus (suosikkini)
http://karkkipaiva.indiedays.com/2009/0 ... perusteet/
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 11.01.2015 23:07

Minä olen aina ollut aika ruma. Siksipä meikkaan aina ennen kuin poistun asunnosta. Nuorena käytin vähän liikaa meikkiä. Nyt en enää jaksa niin kauheasti sutia, eikä se mitään auttaisikaan.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.01.2015 07:48

-
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 14:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.01.2015 18:19

Saimi Hoyer?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 12.01.2015 21:48

Se, että ajellaan kulmat pois ja meikin päälle piirretään tai teipataan uudet kulmat vähän ylemmäs otsalle, niinkuin Tiina Jylhällä esim. on jotenkin pahannäköistä. Kumminkin aina huomaa, missä niiden kulmakarvojen paikka alunperin on ollut.
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2015 21:48

Enemmänkin huomioni kiinnittävät erityisen upeat kulmakarvat. Kyllä toki järkyttävät mustat viirutkin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 12.01.2015 22:05

Suorat pikimustat viivat otsalla on kyllä oudot, eniten miellyttää mun silmää just nää klassiset mallit
Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2015 22:08

Joo, malli on hyvä, mutta paksuutta sais mun makuun olla rivi enemmän.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 12.01.2015 22:26

oh! Vieläkö näkyvämmät, itse en uskaltaisi olla niin julkea :D
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2015 22:41

Mun mielestä itse asiassa tuon "sotkemattoman" puolen kulmakarvat ovat lähes täydelliset, toisella puolella hieman liian ohuet.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.01.2015 23:58

Pidän myös kulmakarvoista. Kiira Korvella erityisen kauniit.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2015 00:37

kiss kirjoitti:Suorat pikimustat viivat otsalla on kyllä oudot, eniten miellyttää mun silmää just nää klassiset mallit
Kuva

Kuvassa on nenäkin vähän vinksallaan. :D
Saadaan arvailla kumpi puolisko on aidompi...
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.01.2015 11:05

Kyllä minulla ainakin toinen silmä (oikea) on aina ollut helpompi meikata. Myös kulmakarvat sillä puolella kasvavat ystävällisemmin, eivät esimerkiksi suuntaudu alaspäin niin kuin toisessa, mikä tekee nyppimisestä haasteellista, kun en halua koloja.
Luulen siis, että tuolla kuvan naisella on vain hieman erilaiset kasvonpuoliskot, niin kuin meillä kaikilla enemmän tai vähemmän.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Rane » 13.01.2015 11:51

Minulla toinen puoli kasvoista on osittain halvaantunut.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet