Ostammeko rakeetteja?

Re: Ostammeko rakeetteja?

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.12.2014 00:31

Kyllähän koiralle 'kuulemma' saa antaa ihmisten rauhoittavia, en kuitenkaan anna, vaan menemme kylppäriin joka vuosi, mulla on siel sit patja ja radio. Sinne ei tule ruudinhaju, eikä näy väläykset, annan vähän herkkuja ja loikoillaan siellä. Ei viitti vanhaa koiraa kiusata. Se kylppis on meijän pommari! Ja koira ottaakin sen tosissaan, eikä tuu pois, vaik mää käyn muualla välillä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.12.2014 00:45

Tuo suihke on feromonia, joten pitäisi olla luomuvaihtoehto. Vaikka niin on tavallaan kylpyhuonekin. Minne viet koiran sitten tarpeille?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.12.2014 01:11

Käytän ehtool tuos 6.maissa kävelytiellä ja sitten vast aamuste5- 6mais. Annan vain pieniä annoksia ruokaa, ettei tule jano.Ja pisuhätä. On tämä kuulkaa ihan oikea asia, jonka takia saa järjestää erikoisolosuhteet, kun ei halua koiran kärsivän.

Voisin sulkea sen kylppäriin ja lähtee itse juhlimaan, mutta ei luonto anna periksi kun toista niin kovaa pelottaa. Itteään vituttaa aivan äärettömästi, että mikä järki tuossa häiriköinnissä on? Tulisi vaan laki, joka kieltäisi ilotulitteet kokonaan. Täysin holtitonta terveydellä hölmöilyä ja ilmanpilaamista, sekä ympäristön sotkemista. En ymmärrä-en!
Kissi

ViestiKirjoittaja GAD » 30.12.2014 14:40

Emme todellakaan osta, emme ole kaiketi ostaneet kuin muutaman kerran yli kolmenkymmenvuoden aikana. Sen sijaan toiset näyttävät tai siis kuuloni perusteella ovat ostaneet ja niitä jo ahkerasti paukutelleetkin. Ei kiva, ei.
GAD

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.12.2014 15:43

kiss kirjoitti:Käytän ehtool tuos 6.maissa kävelytiellä ja sitten vast aamuste5- 6mais. Annan vain pieniä annoksia ruokaa, ettei tule jano.Ja pisuhätä. On tämä kuulkaa ihan oikea asia, jonka takia saa järjestää erikoisolosuhteet, kun ei halua koiran kärsivän.

Kyllä on ihan oikea asia. Minä olen ollut paukkuja pelkäävän collien kanssa lapsena, ja muistan sen koiran panikoinnin koko lopun ikäni. Ei ollut kivaa, ei. Suuri collie läähätti, vapisi, kuolasi ja tahtoi istua sylissä. Ulko-oven kanssa piti olla tarkkana, koska koira myös pyrki karkuun - luuli kai pääsevänsä jonnekin turvaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 30.12.2014 18:27

Onhan ne nuo raketit varmasti ympäristöhaitta. Minä kuitenkin rakastan ilotulitusta. Itken aina "ilosta".
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.12.2014 19:08

Sama juttu, minäkin olen aina rakastanut ilotulitusta. Eikä lapsenomainen ihastukseni yhtään himmene, vaikka miten yrittäisin itselleni muistutella kaikista ilotulituksen toinen toistaan järkyttävämmistä haitoista. Se paukkuva ja räiskyvä väriloiste on lumoavaa ja kiehtovaa - vuosikymmenestä toiseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 30.12.2014 20:26

Kunpa tulitteet vain eivät paukkuisi niin kamalasti. Viime vuosina on pahimpina hetkinä tuntunut, kuin olisi sodassa.
Visuaalisesti ilotulitukset ovat minulle nimensä mukaisesti ilo ja nautinto.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.12.2014 20:30

On niistä toinenkin haitta. Jos ilma on täysin tyven, palokatku raskasmetalleineen jää ilmaan pitkäksi aikaa leijumaan savuna. Eikä välttämättä,voi edes tuulettaa kotona.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 30.12.2014 20:34

Ymmärrän, että tuokin voi haitata. Minä en ole koko asiaa pannut merkille.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.12.2014 20:42

Aika harvoin on juuri sellainen matalapaine ja tyyntä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.12.2014 20:46

Helmenkalastaja kirjoitti:Kunpa tulitteet vain eivät paukkuisi niin kamalasti. Viime vuosina on pahimpina hetkinä tuntunut, kuin olisi sodassa.
Visuaalisesti ilotulitukset ovat minulle nimensä mukaisesti ilo ja nautinto.

Niinpä.
Tuntuu, että vuosi vuodelta ääni on muodostunut yhä tärkeämmäksi efektiksi näyttävyyden rinnalle, tai kenties jopa sen sijaan. Ilotulitemainoksissakin esitellään nykyisin ilotulitteiden paukkumista ja muita ääniä; aivan kuin kuuluvuus olisi vähintään yhtä tärkeä kuin näyttävyys.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.12.2014 20:54

Hilppa kirjoitti:On niistä toinenkin haitta. Jos ilma on täysin tyven, palokatku raskasmetalleineen jää ilmaan pitkäksi aikaa leijumaan savuna. Eikä välttämättä,voi edes tuulettaa kotona.

Katku on aikamoinen ja pahimmillaan voi viipyä pitkälle aamuun. Pakko pitää ikkunat visusti kiinni paitsi äänen myös savun vuoksi. Varmaan riippuu asuinpaikasta kuinka paljon tai vähän ilotulitteiden käryjä joutuu vuodenvaihteessa hengittelemään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 31.12.2014 01:25

Toivoisin tuulista säätä, joskus olen kokenut tän, että kaikki savu ja haju jää seisomaan paikoilleen, en pysty itse sitä hengitäämään, kuinka voimakkaana sitten herkän hajuaistin omistavat eläimet haistavat sen katkun-varmasti tukahduttavana!
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.12.2014 01:33

Nykyajan sodissa pauke taistelukentällä on niin kova, että käskyjä ei kuule
(kuten elokuvissa kuulevat). Mutta savua on vähemmän kuin ennen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 31.12.2014 02:00

Psykopatologia kirjoitti:Nykyajan sodissa pauke taistelukentällä on niin kova, että käskyjä ei kuule
(kuten elokuvissa kuulevat). Mutta savua on vähemmän kuin ennen.

Nykyajan sodissa sotilaat kuuntelevat rauhoittavaa/agressiisuutta ruokkivaa n musiikkia tilanteen mukaan kypärässään. Käskyt tulevat myös suoraan kypäräradioon, olet kai seurannut esim. Irakin sodasta dokkareita, jossa musan soidessa pystyi ampumaan lapsia ja muita, vähän vielä pilvee siihen polttelee, niin ei ahista. Näin nykyään .
Ja tietenkin huippulaatuiset hengitys-suojaimet, gps, ultravioletti kamerat, kaikkea sellaita tekniikkaa mitä emme edes ymmärrä. Paukkeet ja savut ei paljoa merkitse enää-
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 31.12.2014 21:44

Kyllä on kamalaa!Jytinä alkoi iltaviiden ja jatkuu ja kovenee.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 01.01.2015 00:05

Ei kaljaa, ei auttanut muukuin ottaa auto ja koira ja mennä ajelulle,nyt raukka makaa
puol tajuttomana kylppärissä. Täällä alkoi sellainen rytinä ja savu seisoi,ettei läpi nähnyt, joku soitti Maijan paikalle, kun ei ollut enää mitään tolkkua ampumisella. Nyt kuuluu kyllä jytinää, mutta ei ihan ikkunat tärise. Voi vitun vittu!!!
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.01.2015 00:16

Täällä on melko rauhallista ollut. Sanoivat eilen uutisissa, että raketteja on myyty tavallista vähemmän Venäjän taloustilanteen vuoksi, kun turistit idästä eivät tule samalla lailla viettämään uudenvuoden/pakkasukon juhlaa tänne Suomeen. Kävin autolla myös Helsingin puolella eikä sielläkään kovin paljon raketteja näkynyt. Sellainen tasainen pienehkö pommitus kuuluu taustalla, että ehkä jossain Koivukylässä tai Korsossa ampuvat raketteja. Edes yhtä todella hienoa korkeata rakettia en ole nähnyt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 01.01.2015 01:47

Kyllä oli hurjaa!! Tässä lähellä on koulujen ja muiden laitosten isot parkkikset jossa tulitettiin viimeistä päivää ja joku hyväkäs saki viel tunki tuohon ikkunan alle plaanille pommeines. Käry oli liikkumaton pilvi ja tukahdutti. Vieläkin kuuluu tasainen pauke koulun piha-alueella. Tuos kun autoilin,niin järjetön roskamäärä jokapuolella, kauheeta roskaamista. nyt menemme nukkumaan, koira ei saanu sydäriä, vaik luulin niin. Kaupungissa juoksenteli city-kettu eestaas autojen joukossa. Voi parkaa eläintä!
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista