Kaamosoleskelu

Re: Kaamosoleskelu

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.12.2014 23:07

No välillä tai oikeestaan koko ajan joulun jälkeen on ollut surullinen olo.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.12.2014 23:07

Näkikö kukaan viime iltayöstä revontulia?

Katselin eilen itätaivaalle illalla myöhään ja näin kirkkaan vihreitä pystyvaloja. Ensin luulin niitä laservaloiksi, mutta niiden talojen kohdalla, joden yllä valot näkyivät, ei ole mitään kauppaliikkeitä tai marketteja. Aamuyöstä töihin lähtiessään mies oli nähnyt revontulia.

Nämä olivat siis vihreitä ja nyt olen melko varma, että ne olivat revontulia. Minun olisi pitänyt ottaa kiikarit ja kaukoputki esiin ja katsoa niillä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.12.2014 23:14

kiss kirjoitti:Hemis lupas kerran vetää mua turpaan, jos satun pimellä vastaan :D

Nyt muistat väärin. Ikinä en oo tollasta luvannut kenellekään. Kun ei tulis mieleenkään...
Jotain muuta, vähän sivistyneempää taisin luvata ;) (Jos tuo Hemis siis tarkottaa mua.)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.12.2014 23:39

Aamuyöstä on ainakin Kilpisjärvellä voinut olla komeat tulet.

http://aurora.fmi.fi/public_service/

Lisäys jälkeenpäin: mutta nyt on niin sumuista nopean lauhtumisen myötä, että ei toivoakaan revontulista täällä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.12.2014 23:49

Sateentekijä kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
kiss kirjoitti:Hemis lupas kerran vetää mua turpaan, jos satun pimellä vastaan :D

Nyt muistat väärin. Ikinä en oo tollasta luvannut kenellekään. Kun ei tulis mieleenkään...
Jotain muuta, vähän sivistyneempää taisin luvata ;) (Jos tuo Hemis siis tarkottaa mua.)

Hemis hehee. Uusi nimi hänelle.

Mitä tulee palstalaisten muuttumiseen, tuskin ne /te ootte paljonkaan muuttuneet, mutta ehkä minä itse olen oppinut sanomaan muutakin kuin vääntöä. Ja tajuamaan, että toisillakin on muitakin mielipiteitä kuin vittuilu. :roll:

Pahus, piti laittaa Helmis! Sulle sopis Saltsu, jos sulle sopii? Ois helpompi kirjoittaa se ja kotoisempi.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.12.2014 23:52

Saltsu:
"minä itse olen oppinut sanomaan muutakin kuin vääntöä. Ja tajuamaan, että toisillakin on muitakin mielipiteitä kuin vittuilu. :roll:"

Tuo on hyvä! Mulla kesti tuskallisen kauan tajuta, että voin jutella ja mulle vastataan.
Olin muiden palstojen tyyliin oppinut ainostaan taistelemaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.12.2014 23:57

Helmenkalastaja kirjoitti:

No muistaakseni olin soittanut sulle suuta ja vastasit jotain tuollaista, mutta malttillisin sanankääntein, itse lupasin tarjota sinulle kahvit jos tapaimme! se oli joku hömppä juttu vuonna ekatukari.
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 30.12.2014 00:12

Kyllä mulla on mielikuva tällaisesta sanailusta, mutta en muista tarkkaan, miten se meni.
Tuo turpaan vetäminen ei kuitenkaan mitenkään voi olla oikein. Kannatan asioiden ratkaisemista neuvotteluteitse. 8-)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.12.2014 00:23

Helmis, et ole uhannut minua, se oli jotain hölmöilyä vain, jonka yht´äkkiä muistin.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.01.2015 23:24

Täysikuu. Eikä revontulista tietoakaan? Mutta Jupiter näkyy itätaivaalla jopa kuineen, jotka suoraan linjaan näyttävät asettautuneen. Kuin meitä varten.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2015 20:32

Hilppa kirjoitti:Näkikö kukaan viime iltayöstä revontulia?

Katselin eilen itätaivaalle illalla myöhään ja näin kirkkaan vihreitä pystyvaloja. Ensin luulin niitä laservaloiksi, mutta niiden talojen kohdalla, joden yllä valot näkyivät, ei ole mitään kauppaliikkeitä tai marketteja. Aamuyöstä töihin lähtiessään mies oli nähnyt revontulia.

Nämä olivat siis vihreitä ja nyt olen melko varma, että ne olivat revontulia. Minun olisi pitänyt ottaa kiikarit ja kaukoputki esiin ja katsoa niillä.

Ne valot olivatkin haloilmiö. Johtuvat jostakin heijasteilmiöstä ja jostain hiukkasista, lumikiteistä tms. Ihan hieno juttu silti.

Revontulia, niitä oikeita, siis taas odotellaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2015 01:52

Ohi on.

Kevät keikkuen tulevi. Tänään katselin varista linssien läpi. Näytti tyytyväiseltä oloonsa tähystellessään rauduksen riippalatvassa. Lopuksi levitti viuhkaksi pyrstönsä kuin valmistautuakseen lentoon. Aivan kuin olisi aavistellut, että tarkkailin.
Hilppa

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet