Hilppa kirjoitti:Mielestäni artikkeli kertoo kaamosoireilun ilmenemisestä ihan kohtuullisesti eikä pitäisi ehkä käyttää termiä kaamosmasennus.
Sen sijaan kysyn. Kumpi on pahempi asia: äidin traumaattinen menettäminen vai se, että joka syksy ulkona tulee pimeätä?
Hilppa kirjoitti:Mielestäni artikkeli kertoo kaamosoireilun ilmenemisestä ihan kohtuullisesti eikä pitäisi ehkä käyttää termiä kaamosmasennus.

tuuve m kirjoitti:Oletkin Hilppa pahemmin sairas kuin koskaan olen kuvitellut.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mielestäni artikkeli kertoo kaamosoireilun ilmenemisestä ihan kohtuullisesti eikä pitäisi ehkä käyttää termiä kaamosmasennus.
Artikkelissa puhutaan myös kaamosmasennuksesta. Totta kai sitä termiä pitää käyttää silloin, kun kyseessä on kaamosmasennus. Ei kaamosmasennus sillä lievene, että masennuksesta alettaisiin puhua oireiluna.
Hilppa kirjoitti:tuuve m kirjoitti:Oletkin Hilppa pahemmin sairas kuin koskaan olen kuvitellut.
Tuo on usein johtopäätöksesi silloin, kun et ymmärrä tai hyväksy jotain asiaa. Mikä oli nyt se asia, josta et hyväksy, että täällä keskustellaan?
Minä olen kokenut eri asiat kuin sinä, mutta sinä luulet, että minä olen vain hullu. Erikoista.
Mirri kirjoitti:Hilppa, miksi vertaat äidin kuolemaa kaamosmasennukseen? Minulla meni täysin yli ymmärryksen.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa