Kaamosoleskelu

Re: Kaamosoleskelu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.12.2014 22:25

Todellakin. Täällä oli aurinkoinen päivähetki, minkä jälkeen taivas muuttui mustanharmaaksi ja sen jälkeen ilma valkeaksi. Pyry laskeutui valkoisena puuterina maahan. Järvi oli jäässä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 22.12.2014 16:39

http://aiheet.domnik.net/kalenteri/talv ... saus.shtml
Tänä vuonna 2014 talvipäivänseisaus on maanantaina 22. joulukuuta klo 1.03 Suomen aikaa.

Talvipäivänseisaus on vuoden pimein päivämäärä. Tänä vuonna silloin on erityisen pimeää, koska samalle päivämäärälle osuu uusikuu. Näin ollen kuukaan ei silloin valaise yötaivasta.

Aurinko nousee Helsingissä klo 9.24 ja laskee 15.13. Päivän pituus on siten 5 tuntia ja 49 minuuttia. Oulussa päivän pituus on vain 3 tuntia ja 35 minuuttia. Napapiirin pohjoispuolella aurinko ei nouse lainkaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.12.2014 23:45

Tämä talviseisauksen päiväkin oli harvinaisen kaunis. Paistoi jopa aurinko. Iltapäivällä alkoi leijailla hiutaleita. Lupasivat seitsemää senttiä, mutta taitaa jäädä tulematta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 22.12.2014 23:48

Täällä Turunpuoles satoi kunnon hangen, aura-autot huhkii ja maailma on kaunis ja hiljainen. Huomenna viel luvattu pakkasta ja aurinkoa! Ulkoilupäivä, pulkkamäessä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.12.2014 02:07

Kello on 1:06 ja nyt lumiaura jyrisee tuossa ikkunan alla, auraa pihatietä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.12.2014 12:26

Meillä tuli lumiaura pihaan klo 5 (katsoin kelloa klo 5:08). Luulin, että siellä oli jokin helvetinkone repimässä asfalttia ylös...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.12.2014 14:04

Ihmettelin, kun kello yksi yöllä alkoivat käsikolalla skrapata pihaa. Tänne ylös asti kuului moinen rapina.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.12.2014 23:58

Mies on töissä, töissä ja taas töissä. Minä se vaan oleskelen. Juoksin 7,5 km, uin avannossa 25 m, saunoin ja palelin. Join kuin sieni. Vesi ei millään tuntunut riittävän. Lopulta jano meni yhdellä Corona–oluella. Jäitäkin sain.

Parvekkeelle on laseihin tullut jääkukkia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuve m » 27.12.2014 10:43

Olut ei taida olla paras palautumisjuoma. Kannattaisi hieman asiaan tutustua ennen seuraavaa liikuntaharrastusta.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.12.2014 16:00

Ei sitä palautusjuomaksi ole kukaan ehdottanutkaan. Mistä moinen mieleesi tuli?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Maaria » 27.12.2014 16:02

Join muutamia jouluoluita ja niistä tuli vissiin heikotusta, koska eivät sovi lääkkeiden kanssa.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.12.2014 16:06

Yhdestä ei vielä tule, mutta useammasta saattaa tulla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuve m » 27.12.2014 16:10

Hilppa kirjoitti:Ei sitä palautusjuomaksi ole kukaan ehdottanutkaan. Mistä moinen mieleesi tuli?

Koska sinä joit sen liikunnan jälkeen.
Jotenkin menee koko liikunnan hyöty pieleen, jos juo kaljan sen jälkeen.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.12.2014 20:18

tuuve m kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Ei sitä palautusjuomaksi ole kukaan ehdottanutkaan. Mistä moinen mieleesi tuli?

Koska sinä joit sen liikunnan jälkeen.
Jotenkin menee koko liikunnan hyöty pieleen, jos juo kaljan sen jälkeen.

Mistä noin päättelet? Et koko totuutta tiedä, joten äläpä hölise paskaa. Minä en palautusjuomaksi olutta nauti.

Join vettä 2,5 dl juostuani 7,5 km. Sitten söin salaattiannoksen ja lautasellisen kalakeittoa. Ja join lisää vettä. Päälle join kahvia vajaan 1 dl. Saunassa jatkoin veden juontia (3x2,5 dl). Koska jano ei vielä ollut loppunut vedenjuonnin ja saunomisen jälkeen, koska kalakeitossa ilmeisesti oli kohtuullisen paljon suolaa, join vielä vähän vettä ja yhden Corona-oluen. Maistui todella hyvältä. Mikä tuossa ottaa sinua pattiin, kun pitää vittuilla?
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuve m » 27.12.2014 20:26

Hilppa kirjoitti:Mies on töissä, töissä ja taas töissä. Minä se vaan oleskelen. Juoksin 7,5 km, uin avannossa 25 m, saunoin ja palelin. Join kuin sieni. Vesi ei millään tuntunut riittävän. Lopulta jano meni yhdellä Corona–oluella. Jäitäkin sain.

Parvekkeelle on laseihin tullut jääkukkia.

Ensin sinä kerrot näin ja josta todella saa kuvan, että sinä juot olutta heti veden perään.
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 27.12.2014 20:28

Hilppa kirjoitti:. Mikä tuossa ottaa sinua pattiin, kun pitää vittuilla?

HAISTA SINÄ HILPPA JO PASKA.
Minä en enää oikeasti jaksa olla samalla foorumilla sunkaltaisen hörhön kanssa, mulle riitti.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.12.2014 20:29

tuuve, ehkä voisit vaan jättää Hilpan kirjoitukset huomiotta.
Mieluummin minä sinun juttujasi luen, eli mulle on menetys, jos et jaksa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.12.2014 20:36

Jos äänestys pidetään, niin minun siis tulisi poistua? Mutta en aio sitä tehdä.

Enkä ymmärrä teitä, miksi ajaudutte tuohon pisteeseen, että jonkun olisi lähdettävä. Hieman aikuisuutta kiitos.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.12.2014 20:42

Olenko sanonut, että sinun - tai jonkun - pitäisi poistua? :shock:

Toivoisin, ettet yrittäisi työntää sanoja suuhuni! :evil:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.12.2014 20:45

tuuve m on niin kirjoittanut.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet