jouluvalmistelut

jouluvalmistelut

ViestiKirjoittaja Maaria » 01.12.2014 19:39

En ole valmistellut yhtään joulua. Muutaman lahjan siskon lapsille ostin.
En häärää keittössä rakennellen piparitaloa, tai tee laatikoita.
Olen aina jotenkin ihaillut ihmisiä, jotka jaksavat keskittyä sellaiseen.
Äitihän teki vähän vinon piparitalon aina jouluksi, sen seinät olivat erimittaiset ja siksi se oli vino.

Entinen koirani Honey, rakasti pipareita ja seisoi uunin edessä, odotellen niiden valmistumista.
Kultainen noutaja tuli hurmioon jo pelkästä piparkakun tuoksusta.
Maaria

Re: jouluvalmistelut

ViestiKirjoittaja Rane » 01.12.2014 19:43

Minä neulon villaisia, punaista ja harmaata, palmikoita.
Rane

ViestiKirjoittaja tuuve m » 01.12.2014 19:44

Minä siivoan tänä jouluna vaan kaapit, koska olen aina halunnut kokeilla Marttojen lausetta "älä siivoa kaappeja, jos et vietä jouluasi siellä".
Joten mulla on nyt näissä joulukokeiluissa kaappijoulu vuorossa.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.12.2014 20:20

Minäkään en valmistele joulua, en millään lailla. Viime hetkellä tosin ryntään lähimpään kauppaan ostamaan harmaasuolatun joulukinkun, jota ilman en osaa kuvitella jouluani. Lisäksi ostan muutaman laatikon tarjotakseni lapsilleni joulupäivänä muutakin kuin kinkkua. Pipareitakin pitää olla, mutta nekin ostettuina.

Jos minulla olisi pipareita tai muita jouluherkkuja rakastava koira, tilanne voisi olla toinen... Tuskin voisin vastustaa houkutusta katsella koiran jouluiloa pipareiden paistuessa. Varmaan syöttäisin joulukoiralle taikinaakin, jos se sattuisi tykkäämään siitä.
Vähän kuin lasten kanssa 'ennenvanhaan'; joulua valmisteltiin innosta puhkuen, koska lapset puhkuivat innosta. :)

Tuuve, kuulostaa hyvältä - ainakin mielenkiintoiselta kokeilulta. Päädytkö jouluksi siivoamaasi kaappiin vai et...
Mirri

ViestiKirjoittaja Banana » 01.12.2014 22:03

Kiitos ihailusta.
Banana

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.12.2014 11:23

Jouluvalot.

Joillakin on sinisiä tuhansista pienistä LED-valoista koostuvia valonauhoja. En pidä niitä kovin kauniina. Näyttävät lähinnä kaupallisten mainosten valomadoilta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.12.2014 22:05

Minulle kelpaavat valot kuin valot, kunhan ne ovat toisten parvekkeilla ja ikkunoissa. Ehkä moniväriset vilkkuvat valot näyttävät mauttomilta, lähinnä mainosvaloilta, mutta kaikkia muita ihastelen ja olen iloinen siitä, että toiset näkevät vaivaa meidänkin iloksemme, jotka emme syystä tai toisesta halua tai jaksa vaivautua jouluvalojen eteen. Sininen ja valkoinen, sekä niiden yhdistelmät ovat valoina kauniita; myös vilkkuvina valoina. Sopivan hillittyjä ja tyylikkäitä verrattuna niihin riemunkirjaviin vilkkuvaloihin, joita onneksi taitaa nykyisin nähdä harvemmin.

Nyt pitäisi vain jaksaa tehdä kävelylenkkejä pimeän aikaan; ei jouluista valoloistoa muuten pääse ihailemaan. Jouluvalaistusten kannalta asun kivalla paikalla; on monenlaisia ikkunoita, pieniä ja suuria pihoja, sekä parvekkeita lasitettuina ja ilman. Joten - muiden - jouluvaloja rakastavalle riittää katseltavaa.
Mirri

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet