Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, pyydän sinua poistamaan viesteistäsi viitteet minun mahdollisiin asuinkaupunginosiini. Ne ovat asiattomia ja aiheettomia. Sitä paitsi kyseinen tehdas ei ole koskaan ollut minun 'reviirilläni'; sinä vain et näköjään käsitä sellaista mahdollisuutta. Piikittelet turhaan ja asiattomasti.
Poistan tämän viestin, kunhan sinä poistat pyytämäni.
Poistin - vaikka pidänkin toivettasi hätävarjelun liioitteluna, koska olet itse oma-aloitteisesti kertonut lapsuutesi kaupunginosasta.
Kiitos poistosta; minä poistin oman viestini. Pikkulapsilla on yleensä aika pieni 'reviiri' ja lukutaidottomiakin ovat, kuten hyvin tiedetään. Jos maailmaa tarkastellaan vaunuissa, rattaissa, ja leikkipuistoihin taaperrettaessa, ei siinä paljon ehdi tehtaita näkemään.
Kumma juttu. Kyllä minä tiesin jo ennen kouluikää, että muutaman kilometrin päässä oli Valmetin ja Laten telakat sekä Pansion laivastoasema. Jalostajan tehdas oli suorastaan vieressä, ja kun tuuli kävi idästä ja haisi mädälle kananmunalle, tiesi että viiden kilometrin päässä Vuoksenniskan rautatehtaalla tyhjennettiin masuunia.