Parhaimmat kakut

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Parhaimmat kakut

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10.11.2014 01:53

Tähän ketjuun voitte laittaa parhaimmat kakkureseptinne. Itse leivoin tänään isänpäiväkakun kuudesta kananmunasta. Se oli oma versioni kahdesta eri reseptistä. Kananmunat ja kaksi desiä sokeria vatkataan vaahdoksi. Sitten kuivat aineet sekoitetaan keskenään, kaksi desiä vehnäjauhoja ja desi perunajauhoja, sekä kaksi teelusikkaa leivinjauhetta. Sitten kuivat aineet sihdataan sokerivaahdon joukkoon. Kakkupohja paistetaan uunissa alimmalla tasolla 175 astetta ja noin 40 minuuttia.

Täytteessä oli kermavaahtoon sekoitettu aprikoosihilloa ja maustamatonta tuorejuustoa ja lakkoja.
Kuutar

Re: Parhaimmat kakut

ViestiKirjoittaja M.Aitoparta » 10.11.2014 13:34

Ite väsään silloin tällöin jälkikasvun kanssa suklaakakun, jossa taikina on ns. pikataikina. Helppo ja nopea. Isoäidin tekemä suklaakakku oli parasta mitä olin syönyt, en tiedä johtuiko se pelkästään siitä, että mummon kanssa oli muutenkin mukavaa, mutta vaikka tein samalla reseptillä kuin hän sen suklaakakun, niin ei siitä yhtä hyvää tullut. Joskus vanhemmilla ihmisillä taitaa olla nk. salaisia ainesosia leivonnassa, joita eivät kerro muille.
M.Aitoparta

ViestiKirjoittaja SADE » 11.11.2014 22:54

Perinteinen mansikka-kermakakku on paras.
SADE

ViestiKirjoittaja Airi » 12.11.2014 23:40

Perinteinen mansikka-kermakakku on paras.
Minunkin mielestä mansikka kermakakku on parasta kaikissa juhlissa ja jos se on vielä tehty laktoosittomasta kermasta sitä voi kylässäkin syödä ilman pieruja. Minä teen aina valtavan pohjan uunipellillä sekä runsaat hillot väliin. Laitan mansikoiden lisäksi vadelmia kakun päälle. Tämä on niin hyvää, että perhe ahmii sen samana päivänä :D
Airi

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.11.2014 00:02

Juustokakut ovat yleensä parhaimpia. Joskus on ollut tavattoman hyvää kermakakkua marjoilla, en pidä liian makeasta kakusta mitä useimmat kermakakut ovat. Muita juustokakuista tykkääviä?
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2014 00:37

En enää muista kakkureseptejäni. Mahtoiko reseptejä ollakaan, koska kakkuni olivat kovin vaihtelevaisia...

Perheenäitinä ollessani tein usein synttäreille jonkinlaisen suklaabanaanitäytekakun, jonka täytteenä ja päällysteenä oli banaania, suklaata muodossa tai toisessa, sekä vaniljalla maustettua kerma-rahkavaahtoa. Rahkan ja kermavaahdon yhdistelmä oli täytekakussa kätevä, koska se kevensi ja antoi raikasta makua - ja ennen kaikkea se ei valunut kuten pelkästä kermasta tehdyllä vaahdolla oli tapana.
Jouluiseksi kakun täytteeksi ja päällysteeksi rahkakermavaahdon väänsin jättämällä banaanit, mansikat, suklaat sun muut pois ja lisäämällä vaahtoon ja/tai kakun väliin ja päälle luumuhilloa.

Perheeni oli sillä tavoin helppo ja mukava, että se söi kakkuni hyvällä halulla näyttivät ne miltä hyvänsä. Maku oli tärkeintä, ja minä sain rauhassa harjoitella ja kokeilla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 18.11.2014 03:04

Pinja kirjoitti:Juustokakut ovat yleensä parhaimpia. Joskus on ollut tavattoman hyvää kermakakkua marjoilla, en pidä liian makeasta kakusta mitä useimmat kermakakut ovat. Muita juustokakuista tykkääviä?

Minä pidän juustokakuista, mutta en siitä että niissä on liivatetta. Olen leiponutkin juustokakkuja, mutta ilman liivatetta. Tässä on yksi juustokakku -ohje ilman liivatetta: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta ... atetta%29/
Kuutar

ViestiKirjoittaja Banana » 21.11.2014 22:38

Big Mac-kakku ja makeista Daim-kakku.
Banana

Paluu Romulaatikko