Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kenen kanssa väittelin esimerkiksi silloin kun Tristan kävi minun kimppuuni, vaikka en ollut vielä kymmentäkään viestiä palstalle kirjoittanut - eikä kirjoittamistanikaan yksikään koskenut Tristania?
Entä mikä osuus minulla oli siihen, että Tristan arvioi viestini olevan idiootin kirjoittamia ja ryhtyi "diagnosoimaan" minua - hän kun omien sanojensa mukaan saattoi niin tehdä, koska olihan hän "käytännössä valmis psykologi"?
Ei aavistustakaan. Minulla ei silloin vielä ollut kunnia tuntea kumpaakaan teistä...
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Koska olet ilmeisesti nähnyt minun tekevän "vähintäänkin oman osuuteni", kerropa mikä oli se minun "osuuteni" jonka tein?
Olen nähnyt sinun hyökkäävän monienkin ihmisten kimppuun tilanteissa, joissa mitään objektiivista syytä hyökkäämiseen ei ole ollut...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Henkilö vain on sattunut olemaan sellainen, ettei hänellä sinun mielestäsi ole ollut oikeutta kommentoida ainakaan siihen sävyyn, johon on kommentoinut. Tämä yhtenä yleisluontoisena esimerkkinä...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Tämä yhtenä yleisluontoisena esimerkkinä...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Etkö vielä tuohon ikään mennessä ole tajunnut, että eri ihmiset pitävät erilaisia asioita pahoina/loukkaavina?..
Helmenkalastaja kirjoitti:... Eikä sinulla todellisuudessa ole minkään valtakunnan oikeuksia julistaa tuomioitasi siitä, mistä ihminen saa loukkaantua ja mistä ei...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ei ole minullakaan...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minäkin joskus ihmettelen toisten loukkaantumisia ja aivan varmasti moni voi ihmetellä niitä asioita, joista minä vedän herneen nenääni. Emme kuitenkaan voi kiistää kenenkään tunteita. Jos ne ovat, ne ovat.
Kahvi kirjoitti:Kyllästyneen varsin laajahkoon kommentointiin viestiini: suhtautumusharkintani vain vahvistui. (perustelut olivat viestissäni ja en väittänyt trolliksi).
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kenen kanssa väittelin esimerkiksi silloin kun Tristan...
Ei aavistustakaan. Minulla ei silloin vielä ollut kunnia tuntea kumpaakaan teistä...
Silloin et tunne asiaa, etkä niin ollen ole objektiivinen arvioija.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Henkilö vain on sattunut olemaan sellainen, ettei hänellä sinun mielestäsi ole ollut oikeutta kommentoida ainakaan siihen sävyyn, johon on kommentoinut. Tämä yhtenä yleisluontoisena esimerkkinä...
Jokin tässä mättää; minulleko sinun mielestäsi voi/saa/on oikein/on sallittua jotakin jollakin tietyllä tai tuntemattomalla sävyllä sanoa, mutta jos minä kommentoin minulle osoitettuja kommentteja - minä hyökkään?!?
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Tämä yhtenä yleisluontoisena esimerkkinä...
Mihin viittaat sanalla "tämä"?
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Etkö vielä tuohon ikään mennessä ole tajunnut, että eri ihmiset pitävät erilaisia asioita pahoina/loukkaavina?..
Olen mielestäni tuon tajunnut, mutta oletko sinä, koska juuri äsken esitit pitäneesi Hermitin minulle osoittamia viestejä ymmärtääkseni sinun mielestäsi merkitykseltään vähäisinä tai jotenkin muuten mitättöminä?
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Eikä sinulla todellisuudessa ole minkään valtakunnan oikeuksia julistaa tuomioitasi siitä, mistä ihminen saa loukkaantua ja mistä ei...
Sellaista en ole koskaan sanonutkaan. Toivon, että sinä Helmenkalastaja nyt kerrot, missä olen julistanut tuomioni siitä, mistä ihminen saa loukkaantua ja mistä ei?!?!?
Kyllästynyt kirjoitti:Aika moni on kuitenkin esittänyt minulle sen suuntaisia kommentteja, ettei minulla olisi lupaa/oikeutta puhua siitä mitä minulle on tehty - koska heitä ko. tapahtumat eivät ole haitanneet tai häirinneet - vaan että minun kirjoitukseni ovat heitä häirinneet enemmän kuin ne teot ja kirjoitukset jotka minä olen kokenut loukkaavina.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Minun mielestä bannisi oli aivan kohtuuton! ...
Siinä tapauksessa, mitä luulet; oliko bannini syy jankutus, ketjujen nostelu - vai se että kerroin JP:n valehdelleen?
Minä en lähde arvelemaan mitään. Sen enempää kuin olen jo arvellut.
No ei sitten, mutta olisiko joku bannattu yli kahdeksi vuodeksi vain siitä, ettei suostu olemaan hiljaa (esimerkiksi kiusaamisesta?
Tuskinpa.
Et ole väittänyt, mutta kuka siinä tapauksessa on tehnyt ne "objektiiviset arviot/arvioinnit" joihin olet viitannut?Helmenkalastaja kirjoitti:En ole väittänytkään olevani objektiivinen arvioija. Kerroin vain, miltä tilanne minun silmiini näytti silloin, kun uutena käyttäjänä Tukiasemalle päädyin...
Helmenkalastaja kirjoitti:... En vastaa kysymykseen, kenen kimppuun olen nähnyt sinun hyökkäävän, koska kyseessä en ole ollut minä itse...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Hyökkäämiseksi olen katsonut tilanteet, joissa kommentteja ei ole osoitettu sinulle eikä niillä ole ollut mitään tekemistä sinun kanssasi! Sinä vain olet katsonut, ettei kyseisellä henkilöllä ole ollut oikeutta kirjoittaa niin kuin on kirjoittanut (jostakin aivan yleisluontoisesta asiasta), koska on joskus sanonut jostakin asiasta jotakin, mitä sinä et voi unohtaa...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ihan järkyttäviähän jotkut Hermitin viestit sinulle olivat. Tarkoitin lähinnä, että ne kertoivat lähinnä Hermitistä eivätkä missään mielessä sinusta, ja olivat niin yliampuvia, ettei ehkä olisi kannattanut tuhlata ruutia varikseen... Minä en tietenkään ole sinä enkä edes kykene asettumaan sinun asemaasi kaiken sen kokeneena, mitä olet kokenut, eli tämä on vain ja ainoastaan minun oma ajatukseni - johon minulla lienee oikeus...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minä nyt tulkitsen sinulta mallia ottaen, että julistit tuomiosi Kissin viesteistä Sateentekijälle sanoessasi, etteivät ne ole kiusaamista...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Vaikka Sateentekijä oli loukkaantunut tai kenties enemmänkin. (Sinähän tuon tuostakin väität minun julistavan tuomioita yms. vaikka en tällaista ilmausta ole omassa kirjoituksessani käyttänyt enkä tuomita tarkoittanut!)...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Aikoinaan kommentoin tyyliäsi vetää yhä uudelleen esiin sinulle kirjoitetut inhottavuudet; en ymmärtänyt sitä enkä ymmärrä vieläkään...
Helmenkalastaja kirjoitti:... En kuitenkaan ole koskaan ollut antamassa sinulle lupaa puhua tai kieltämässä sinua puhumasta niistä tai edes ajatellut, että minulla olisi mitään valtuuksia tai oikeuksia niin tehdä...
Helmenkalastaja kirjoitti:... On vain niin vaikea ymmärtää, mitä noista solvauksista ja muista törkeyksistä puhumisesta saat...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minun tarkoitusperäni olivat hyvät, mutta iskin kirveeni kiveen. Emme puhuneet samaa kieltä. Olen pahoillani.
Noolan kirjoitti:Tästä on jauhettu lukemattomia kertoja aiemminkin. Kyllästyneen kokema kiusaaminen on oikeaa kiusaamista, muiden kokemana kyse on oikeasti vain provosoinnista. Ainoastaan Kyllästyneellä on oikeus tulkita milloin mikäkin kiusaamiseksi.
Kahvi kirjoitti:... Käytännössä järjestään aina bänni tulee siitä, miten käyttäytyy - eikä siitä, miksi käyttäytyy niinkuin käyttäytyy.
(lihavointi minun)Kyllästynyt kirjoitti:"... Etkö vielä tuohon ikään mennessä ole tajunnut, että eri ihmiset pitävät erilaisia asioita pahoina/loukkaavina?"... ja "... "Emme kuitenkaan voi kiistää kenenkään tunteita. Jos ne ovat, ne ovat..."
Eihän sinun tarvitsekaan tajuta. Mutta antaako se, ettet sinä tajua, sinulle luvan ja oikeuden jatkuvasti ja kerta toisensa jälkeen tuomita minut julkisesti - tai ainakin "muistuttaa" minua siitä, ettet sinä tajua miksi minä teen niin kuin teen?

Mirri kirjoitti:Helmenkalastaja kysyy sinulta näin: Etkö vielä tuohon ikään mennessä ole tajunnut, että eri ihmiset pitävät erilaisia asioita pahoina/loukkaavina?"
Tekemäsi korjauksen jälkeen sinä vastaat hänelle näin: Eihän sinun tarvitsekaan ymmärtää.
Helmenkalastaja kirjoitti:... On vain niin vaikea ymmärtää, mitä noista solvauksista ja muista törkeyksistä puhumisesta saat...

Helmenkalastaja kirjoitti:... Uuden alustan kanssa näytti olevan vaikeuksia eikä sitä ehditty ottaa käyttöön. Ja sitten tuli Trissen spämmäys - joka tuo mieleeni toisen spämmäyksen pari vuotta aikaisemmin; se johti Kyllästyneen pitkään bänniin...
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt, en lähde enää yksityiskohtaisesti kommentoimaan viestiäsi. Sinä pillastuit tällä kertaa ilmeisesti tästä ensimmäisen tähän ketjuun kirjoittamani viestin osasta:
Kirjoittanut Helmenkalastaja 15.11.2014 klo 12:13Helmenkalastaja kirjoitti:... Uuden alustan kanssa näytti olevan vaikeuksia eikä sitä ehditty ottaa käyttöön. Ja sitten tuli Trissen spämmäys - joka tuo mieleeni toisen spämmäyksen pari vuotta aikaisemmin; se johti Kyllästyneen pitkään bänniin...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Uuden alustan kanssa näytti olevan vaikeuksia eikä sitä ehditty ottaa käyttöön. Ja sitten tuli Trissen spämmäys - joka tuo mieleeni toisen spämmäyksen pari vuotta aikaisemmin; se johti Kyllästyneen pitkään bänniin. Siinä vaiheessa taisi Jannen motivaatio romahtaa (tämä on siis vain minun spekulaatiotani)...
Mirri kirjoitti:Helmis, ok. Nyt luulen ymmärtäväni.
15:05. Tai oikeastaan tuli tunne, että Kyllästyneen viestistä sivullisena menen pyörryksiin, jos yritän saada tolkkua. Siinä ikään kuin puhutaan pyörryksiin. Sitä tunnetta pieni korjauskaan ei korjannut.
Viittaan tähän viestiin: Kirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2014 14:10
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa