En tiedä olenko oikeassa paikassa

En tiedä olenko oikeassa paikassa

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2014 21:17

Voi, kun pääsisin irti tästä paikasta, ei tämä hyvää minulle tee. Sairasta olla täällä, en tiedä olenko riittävän terve poistumaan.
Pinja

Re: En tiedä olenko oikeassa paikassa

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 21:32

Pinja.Täällä on ihan hauskaa ja mukavia tyyppejä, myös Psykopatologi on hyvää seuraa. Poistumista ei kannata edes haaveilla, niinkauan kun asia askarruttaa. Mukaan vaan, ei saa pelästyä!
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 21:41

Pinjalle
Jukka Poika
Älä tyri nyt
https://www.youtube.com/watch?v=WfzYXN_MuwI 3:46
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 21:54

Jamppa kääriäinen-mualima on kaanis

http://www.youtube.com/watch?v=4D1lZwSAWnQ 3.16
Kissi

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2014 21:58

En minä ole muuhun täällä koukussa kuin siihen, että saan teiltä vastauksia, kiva lukea mitä muut vastaavat.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 22:00

Kiva! Elikkäs kysy mitä haluat, me vastaamme mitä haluamme.
vitsi, vuodelta nakki.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 22:02

Sateentekijä kirjoitti:Pinja. ei tämä paikka kenellekään mitään hyvää tee. Huomasithan trissen blogista mitä tämä on tehnyt trisselle.
Vaikeasti sairaille tämä paikka ei ole.

Sateentekijä, et tiedä tekeekö tämä paikka kenellekään hyvää vai eikö tee. Luulet vain tietäväsi.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että vaikeasti sairaille psykiatrisille potilaille tällaiset vertaistukifoorumit eivät välttämättä ole hyväksi. Mutta poikkeuksiakin olen vuosien varrella nähnyt; vaikeasti sairas ja psykoottinen kirjoittaja on vertaistuen voimin ohjattu - suorastaan painostettu - menemään osastolle, ja sieltä hän on sitten palannut psykoosinsa selättäneenä ja ikään kuin uutena ihmisenä kertoakseen, että olipa hyvä, kun painostitte...
Kyllä tällaiset foorumit voivat olla hyödyksi vaikeastikin sairaille mt-ongelmaisille ihmisille - tai sitten eivät ole, ja sairaus vain pahenee...

Olisi helppoa ja yksinkertaista, jos voitaisiin tietää millainen psykiatrinen potilas mt-aiheisista vertaistukifoorumeista hyötyy ja millainen ei. Valitettavasti ei voida tietää eikä ennustaa. Kuitenkin on meitä, jotka hyödymme ja saamme apua tällaisesta netissä toimivasta vertaistuesta; kirjoittamis-, keskustelu-, ja lukemismahdollisuudesta. Luulen ja uskon, että on myös vaikeasti sairaita psykiatrisia potilaita, joille netissä olevat mt-aiheiset vertaistukifoorumit ovat aiheuttaneet enemmän hyvää kuin huonoa.

21:06. Tuli vielä mieleeni: aikamoista taituruutta tällaisen foorumin ylläpitäminen vaatii, jotta foorumista olisi mahdollisimman monelle käyttäjälle enemmän hyötyä kuin haittaa. Siihen asiaan toivotan tsemppiä ja sinnikkyyttä tämän foorumin ylläpitäjälle.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 14.11.2014 22:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 22:10

Ota vaan rohkeesti minusta tukea, jos et ite pysy pystyssä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 22:15

jaa jaa, nosta munt sitten täältä, ettei tarvi koko yötä maata turvallas.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 22:43

Sateentekijä kirjoitti:Mirri, palstan varsinaiseen merkitykseen, mt- ihmisten vertaistukeen tämä paikka kai alunperin oli tehty. Mutta kuten muuallekin, niin myös tänne, eksyy vähemmän tukevia ja enemmän vittuilevia, se on surullista.
Tarkoitin sitä, että todellista vertaistukea täältä on vaikeaa saada.

Vähemmän tukevat ja enemmän vittuilevat lienevät usein niitä, jotka kaipailevat paljon vertaistukea, mutteivät vain kehtaa myöntää tai 'tunnustaa'.
Voi kai vittuilu kertoa myös vakavasta psyykkisestä häiriöisyydestä, jota omistaja ei tunnista, eikä ollenkaan tarvitse mitään vertaistukea mihinkään. Ei ainakaan tiedä eikä tunne tarvitsevansa.

Tiedä häntä... Vaikea pulma. Luulisin, että todellista vertaistukea on vaikea saada ihan senkin vuoksi, että foorumin käyttäjien enemmistö tarvitsee kipeästi vertaistukea itselleen. On vaikeaa, tai mahdotonta, antaa vertaistukea tilanteessa, jossa itse on avun tarpeessa. Noin olen omalla kohdallani kokenut asian.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2014 23:11

Ihmiset voivat keskustella ilman vertaistukea, ei kaikissa asioissa voi tukea. Eikä ole kiva jatkuvasti heittäytyä tuettavaksi tai toista tukevaksi. Tiedän mielenterveysyhdistyksen, missä on vertaistukihenkilöitä erikseen, kuitenkaan mielenterveystoimiston ensijainen tarkoitus ei ole vertaistuki vaan ajanviete ja keskusteluseuran löytäminen. Siten vertaistukifoorumi on huono nimi, mieluummin pelkkä mielenterveysfoorumi, jossa on sitten vertaistukipalstakin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2014 23:22

Sateentekijä kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Ihmiset voivat keskustella ilman vertaistukea, ei kaikissa asioissa voi tukea. Eikä ole kiva jatkuvasti heittäytyä tuettavaksi tai toista tukevaksi. Tiedän mielenterveysyhdistyksen, missä on vertaistukihenkilöitä erikseen, kuitenkaan mielenterveystoimiston ensijainen tarkoitus ei ole vertaistuki vaan ajanviete ja keskusteluseuran löytäminen. Siten vertaistukifoorumi on huono nimi, mieluummin pelkkä mielenterveysfoorumi, jossa on sitten vertaistukipalstakin.
'

NO sinne sitten vaan, jos täällä olo ahdistaa.

Enköhän itse päätä miss olen ja minne menen ilman toivotuksia tai ehdotuksia.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2014 23:30

Sateentekijä kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Ihmiset voivat keskustella ilman vertaistukea, ei kaikissa asioissa voi tukea. Eikä ole kiva jatkuvasti heittäytyä tuettavaksi tai toista tukevaksi. Tiedän mielenterveysyhdistyksen, missä on vertaistukihenkilöitä erikseen, kuitenkaan mielenterveystoimiston ensijainen tarkoitus ei ole vertaistuki vaan ajanviete ja keskusteluseuran löytäminen. Siten vertaistukifoorumi on huono nimi, mieluummin pelkkä mielenterveysfoorumi, jossa on sitten vertaistukipalstakin.
'

NO sinne sitten vaan, jos täällä olo ahdistaa.

Enköhän itse päätä miss olen ja minne menen ilman toivotuksia tai ehdotuksia.

Miksi aloitit tämän ketjun?

Asiasta pystyy puhumaan muutakin kuin, että mene vaan pois tai pysy täällä.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet