Re: Asiakaspalvelun iloja

ViestiKirjoittaja Pinja » 12.11.2014 23:09

Kaksi vuotta ja sinulla on käärme taas povellasi.
Minua kohtaan trisse ei käyttäydy noin kuin sinulle, johtuu siitä, että ollaan trissen kanssa kavereita.

22.29
Moitittavaa toimintaa nimitellä runkkariksi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.11.2014 00:56

Sateentekijä, näet väärin.
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 13.11.2014 01:07

[quote="Sateentekijä"]"Edesmenneellä " trisilla trissellä tris2.llä ymym näyttää täällä olevan ihailijaketjuja useampikin[/quote
Ennemminkin luulen, että ihmiset näkevät hyvin sairaan ihmisen.
SADE

ViestiKirjoittaja SADE » 13.11.2014 13:10

Sateentekijä, olen samaa mieltä kanssasi.
Minusta Psykopatologian teko (ko. henkilön sulkeminen pois tältä foorumilta) oli vain ja ainoastaan täysin oikea teko. Näin hän otti vastuun myös ko. henkilöstä. Aivan kuten vanhempien tehtävä on irroittaa napanuora lapseensa, jos se ei meinaa irrota muuten.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.11.2014 13:13

Sateentekijä, juttujasi lukiessani tulee mieleeni, että sinä olet menettänyt jotakin Trissen jouduttua pois foorumilta. Kenties ainakin yhden kauhistelun ja paheksumisen kohteen.

Sanoit, ettei noin sairaan ihmisen paikka ole mielenterveysfoorumilla... Näillä foorumeilla on kirjoiteltu suljetulta osastoltakin ja täydessä psykoosissa toinen toistaan sekopäisempiä tekstejä; ehkä ei ole sinun asiasi määritellä kuka on liian sairas kirjoittelemaan mielenterveysaiheisella vertaistukifoorumilla.

Mitä jos jättäisit jo Trissen rauhaan ja unohtaisit hänen olemassaolonsa, koska hän ei enää edes ole täällä. Miksi vatvoa ja kirjoittaa (pahansuovasti?) ihmisestä, jolla ei ole oikeutta kommentoida itseään koskevia kirjoituksia millään lailla. Päiväkirjastaankin varmaan voit pysytellä poissa, koska ihmettelit mitä varten sen osoite laitettiin tänne tiedoksi; tuskin sinä sitä kaipailet tai haluaisit lukea.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kapteeni » 13.11.2014 13:35

Sateentekijä kirjoitti: Kyllä trisse tarvitsisi muuta apua.

Olet oikeassa. Minä Trissen ystävänä vaan tunnen oloni aika avuttomaksi kun en tiedä miten voisin häntä auttaa.
Kapteeni

ViestiKirjoittaja Maaria » 13.11.2014 18:02

Olet sitä mitä olet ollutkin, hänen ystävänsä.

Luulen, ettei ystäviä voi olla liikaa. Ei kelläkään. Ammattiauttajat ovat sitten erikseen
ja heillä on toinen rooli.

Kaikkea hyvää Trissen blogille.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.11.2014 23:28

PP onko trisse käynyt rikkomassa omaisuuttasi vai ymmärsinkö väärin hänen bloginsa kirjoituksen?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2014 00:04

Minusta tätä ketjua ei tarvitsisi välttämättä jatkaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 14.11.2014 01:05

Toivottavasti olet tehnyt rikosilmoituksen. Trissen on aika saada kantaa vastuuta teoistaan.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 04:14

Psykopatologia kirjoitti:Minusta tätä ketjua ei tarvitsisi välttämättä jatkaa.

Olen samaa mieltä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2014 11:24

Mirri kirjoitti: [6.11.2014 20:07] Helsingin kaupungin kannattaisi valita asiakaspalvelijansa huolellisemmin.
Syntyy huono kuva kaupungista, kun sen työntekijä vitsailee asiakkaillaan julkisesti.

Tuosta asiassa oli alun perin kysymys. Ylläpitäjänä minulla on oikeus päättää, mitä materiaalia
foorumilla julkaistaan. Poistamisvaade oli signaali sekä muille että trisselle, joka ei suostunut
poistoon vaan käytti "Kyllästynyt-koodia" (tupla-rike).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2014 11:25

Lukitsen ketjun tänään perjantaina.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 12:53

Lukitseminen on varmaan järkevää. Mutta onko järkevää jättää julkisuuteen viestit, jotka vihjaavat mahdollisesti netin ulkopuolella tapahtuneisiin asioihin - minusta ei. Lukitseminen aiheuttaa sen, että niiden kirjoittajatkaan eivät pääse poistamaan niitä, vaikka saattaisivat jossakin vaiheessa halutakin; sinun ja Trissen välillä mahdollisesti tapahtuneet asiat ovat ja pysyvät täällä tallessa lukijoiden arvailtavina.

Toivottavasti et ole suunnitellut Trisselle lisärangaistusta tässä muodossa.

(Sinnikkäästi ilmoitin uudelleen poistoon, ja samalla pari muutakin viestiä, jotka mielestäni joutaisivat poistettaviksi ennen lukitsemista.)
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 14.11.2014 17:56

Tukiasema suljettiin kokonaan aikoinaan paljolti juuri trissen käytöksen vuoksi (hän mm. soitteli Jannelle kotiin yms.). Itse olen miettinyt, että kauanko Psykopatologia jaksaa vetää tätä foorumia (johtuen mm. juuri trissen käytöksestä). Minusta ei ole mitään syytä lässyttää trisselle ja antaa anteeksi kerta toisensa jälkeen. Hän ei ole psykoottinen eli myös häneltä voi ja pitää vaatia asiallista käytöstä.
Toisen omaisuuden rikkominen tahallisesti on vakava asia ja tuomio voi tulla tällöin, ei ainoastaan toisen omaisuuten kajoamisesta ja sen tuhoamisesta vaan myös mm. uhkailusta, kotirauhan rikkomisesta jne. Tässä puhutaan todella vakavasta asiasta.
Trisse ei tempullaan ole ajanut kenenkään tämän foorumilaisen etuja. Päinvastoin.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 18:15

Miksi tuoda tähän ketjuun ja julkiseksi ('keskusteltavaksi' vai kauhisteltavaksi ja reposteltavaksi?) netin ulkopuolella mahdollisesti tapahtuneita asioita; sitä en ymmärrä. Kuka sellaisesta hyötyy, vai hyötyykö kukaan? Netin ulkopuolella tapahtuneet asiat pitäisi selvittää netin ulkopuolella; noin minun järkeni ja ymmärrykseni mukaan. Enkä usko tämän foorumin ylläpitäjän olevan niin avuton, että hän kaipailisi ohjeita tai neuvoja netissä (tai mahdollisesti netin ulkopuolella) kohtaamiensa asioiden ratkomiseen; hän tietää tasan tarkkaan mitä tehdä ja miten toimia vaikkapa tilanteessa, jossa joutuisi rikoksen uhriksi - netissä tai sen ulkopuolella. Hän osaa pitää puolensa ja suojella itseään.

SADE, Tukiasema.netissä oli toinen toistaan häiriöisempiä kirjoittajia pilvin pimein. Käsittääkseni he pommittivat ylläpitäjää kuka milläkin tavalla. Miten pystyt nimeämään jonkun tietyn 'häirikön' erityisesti aiheuttaneen Tukiaseman lakkauttamisen; sitäkään en käsitä. Tosin et ole ainoa, joka uskoo ja kuvittelee joidenkin tiettyjen kirjoittajien aiheuttaneen Tukiaseman lakkaamisen.
Tukiasema kaatui teknisiin ongelmiin, ja elävä elämä vetäisi sen ylläpitäjän pyörteisiinsä niin, ettei ollut enää tarmoa, tai motiivia, korjata teknisiä ongelmia ja jatkaa nettifoorumin pyörittämistä. Mielestäni on tosi uskaliasta - ja väärin - ryhtyä syyttelemään Tukiaseman käyttäjiä ja kirjoittajia foorumin kaatumisesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 14.11.2014 18:26

Mirri, ko. konfliktihan on nimenomaan syntynyt tällä foorumilla. Siksi on mielestäni ihan ok käsitellä asiaa ja siihen johtaneita syitä sekä siitä seuranneita asioita juuri täällä.

Miksi Psykopatologia olisi kaikkien muiden "yläpuolella" eikä tarvitsisi myös tukea ja apua? Kuka vaan, joka joutuu rikoksen kohteeksi, tarvitsee tukea. Ei sellaisessa tilanteessa auta ammatit ja muut koulutukset ja kokemukset.

Mitä tulee Tukiasemaan, niin ei minulla ole paljoakaan faktaa sen lopettamiseen johtuneista syistä. Muistan vain Jannen maininneen trissen häiritsevästä käytöksestä ja tuolloin uhanneen mahdollisesti sulkevansa koko foorumin.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 18:46

SADE, Trisse ei pääse kirjoittamaan tällä foorumilla ja Psykopatologia antoi ymmärtää, ettei tätä ketjua enää kannattaisi jatkaa. Joten se 'konfliktin käsittelystä' juuri täällä ja tällä foorumilla. Mielestäni nyt ollaan tekemisissä sellaisten asioiden kanssa, etteivät ne hoidu - eivätkä ainakaan muutu paremmiksi - sivullisten vatvoessa niitä oman mutu-tuntumansa ja -tietämyksensä pohjalta. Pitäisi olla niin tietämystä kuin tuntemustakin paljon enemmän kuin netti tarjoaa, jotta 'käsittely' olisi rakentavaa ja auttavaa.

Edelleen ihmettelen, että kuka tällaisesta sivullisten toimesta netissä julkisesti tapahtuvasta 'konfliktin käsittelystä' hyötyy, vai hyötyykö kukaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 18:54

Mielestäni Psykopatologia tekisi viisaasti, jos poistaisi tämän ketjun. Siis poistaisi, eikä vain lukitsisi. Jos lukitaan, minun käsityskykyni mukaan pitäisi ensin poistaa viestit, jotka viittaavat ja vihjaavat mahdollisiin netin ulkopuolella ja elävässä elämässä sattuneisiin asioihin; ne eivät saisi jäädä tänne luettaviksi ja taivasteltaviksi ja 'elämään omaa elämäänsä'.
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 14.11.2014 18:55

Minua ainakin tämä asia järkyttää syvästi ja tunnen tarvetta kirjoittaa asiasta. En tarvitse enempää faktaa, olen ymmärtänyt, että tris on syyllistynyt rikokseen, joka kohdistui Psykopatologiaan ja se kertoo asian vakavuuden.
Uskon, tämän ehdottomasti olleen suuri trauma PP:lle ja harvoinpa trauman kokenut haluaa, ainakaan heti, asiasta puhua. Niin, ja ei varsinkaan täällä julkisesti.
SADE

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet