kellastunut10.12.2010 10:08+1 SULJE
Väärää tietoa "cryztal82"
1. Lain mukaan asuinkunta on velvollinen järjestämään jokaiselle hoidon tarpeessa olevalle hoitoa - eikä psykoterapia ole mikään poikkeus!
Edes kunnan raha- tai resurssipula ei ole pätevä syy jättää potilaan tarvitsema hoito järjestemättä. Tuo tarkoittaa siis sitä, että jos kunnalla/sairaanhoitopiiirillä ei ole tarjota psykoterapiaa -> sen pitää se vaikkapa ostopalvelusopimuksella (potilaalle maksuttomasti) yksityissektorilta hankkia.
2. VALTAVA-rahaa ei ole ollut olemassa vuosikausiin.
3. VALTAVA-rahoitus koski koko maata, eikä suinkaan vain pääkaupunkiseutua.
Julkisen sektorin työntekijät usein tarkoituksella ja harkiten kusettavat potilaita luulemaan, että ainoa keino psykoterapian saamiseksi on hakea KELA:n harkinnanvaraista psykoterapiatukea.
Tuo on täysin väärin, koska KELA ei edes järjestä hoitoa vaan KUNTOUTUSTA - mutta tuota asiaahan ei psykoterapiaa tarvitsevalle potilaalle "muisteta" kertoa.
Jos siis haluaa hoidokseen psykoterapiaa, sitä pitää vaatia sieltä jonka järjestettäväksi se lain mukaan kuuluu eli asuinkunnalle (käytännössä sairaanhoitopiirille).
Jos joku haluaa lisäohjeita psykoterapian hakemiseen, minut (Kyllästynyt) löytää täältä:
index.php
On täällä http://keskustelu.suomi24.fi/node/1721135
Minulla on nimittäin todella pahoja ongelmia aiheesen liittyen:
Lääkärissä käynti
Menin lääkäriin koska kuntotustukeni on loppumassa. Vantaan Läntinen Mieliala poliklinikan Lääkäri oli taas uusi nuori lääkäri jolla oli uudet mielipiteet.
Käytännön viesti oli se että tämä masennus on minun vikani en ole saanut hoitoa tai apua aikaisemmista hoidoista koska en yritä tarpeeksi. Tämä on masentuneen kyllä kiva kuulla että oma vika.
Hän ei myöskään allekirjoittanut mitään papereita eli tukeni tulee katkeamaan Joulukuun lopussa.
Lääkäri oli myös vihainen kun olen lopettanut lääkkeet jotka eivät auttaneet muuten kuin turruttamalla ja lihottamalla niin että minulla on jo esidiabetes. Minun olisi pitänyt keskustella lääkärin kanssa vaikka näen hänet kuka sattuu olemaankin vain kerran vuodessa eikä soittopyyntöihin vastata. Hoitajalle olin ilmoittanut useasti.
Lääkärin käynnillä oli muutenkin hyvin painostava tilanne 3 yhtä vastaa Lääkäri, sossu ja hoitaja kaikki painostivat urakalla masentunutta ahdistunutta ihmistä jonka omainen sai vielä juuri aivohalvauksen.
Kotimatkalla mietin miten voisin tappaa itseni.
Hän antoi kaksi vaihtoehtoa:
1. Hän kirjoittaa eläkepaperit joiden läpimenemistä epäili ja kaikki hoidot lopetetaan ja minulla ei ole enää hoitopaikkaan mitään asiaa tuli eläke tai ei.
2. Hommaan jostain terapeutin joulukuun puoleenväliin mennessä ja rahat palkkioihin.niin hän kirjoittaa paperin mutta tuet katkeaa joka tapauksessa koska kelan päätös voi kestää 3-4kk. Hän yritti myös voimakkaasti painostaa Sähköhoitoon ja lääkkeisiin vaikka aikasemmin minulla on sanottu olevan lääkeresistenssi eikä niistä ole apua mutta niitä pitäisi silti syödä.
Sanoin lääkärille että "lopetetaan koko paska sitten voin tappaa itseni" hän ei kommentoinut hän ei muutenkaan vaikuttanut lääkäriltä joka piittaisi potilaista pätkääkään. Tärkeämpää on että ne ketkä on mahdollista kuntouttaa työkykyisiksi kuntoutetaan ja loputa tajuaa tappaa itsensä pois kuluttamasta yhteiskunnan varoja.
Heillä nimittain on tarjolla myös ilmaista 6kk terapiaa mutta koska hän ei usko että se riittää saamaan minut työkuntoon en saa sitä ollenkaan. Sillä terveydellänihän ei ole mitään väliä jos en töihin pysty kuolkoon pois.
Hirveä ahdistus päällä tilanteen takia ja mistään ei saa apua: http://syrjaytetty.blogspot.fi/