Pelleilyä! - ei aivan...

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Pelleilyä!- Ei aivan...

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 21:38

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ei kai se ole kaksoisnikkeilyä, että kirjoittaja vaihtaa nimimerkkinsä toiseen, tai tulee palstalle takaisin uudella nimimerkillä?

Siis vanhan nimimerkin uudestituleminen eri nimimerkillä ja pienen valhetarinan mukaan heitto, jotta vanha nimimerkki ei paljastuisi ainakaan heti.
(lihavointi minun)

Hilppa, mistään ei voida tietää tapahtuiko noin kuin sanot.
Mirri

Re: Pelleilyä!- Ei aivan...

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 21:40

Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijä: En silti usko etteikö minua olisi isäni käyttänyt hyväkseen.

Mitä tuossa sanotaan?

En silti usko, että isäni ei olisi käyttänyt minua hyväkseen.
Mirri

Re: Pelleilyä! - Ei aivan...

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2014 21:49

Noinhan suunnilleen tapahtui. "Kaikki" toivottivat uuden nimimerkin "sateetekijä" tervetulleeksi uutena kirjoittajana.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2014 22:08

Sateentekijä (21:43)
Jokaisella lienee oikeus tehdä johtopäätöksensä ja päätyä haluamaansa lopputulokseen.
Tarinoita ja tarinointia voi jokainen määritellä ihan mielensä mukaan.

Jokaisella on oikeus tulla huijatuksi - Halooooooooo??
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 22:09

Toivottavasti foorumilla on mahdollisuus suoda ja saada uusi alku. On kai tänne ennenkin ilmaantunut 'vanhoja' kirjoittajia uusilla nimimerkeillä. Ehkä tervetulleeksi toivottajien olisi realistista ottaa nettifoorumilla huomioon sellainen mahdollisuus, ettei uudella nimimerkillä tulija ole uusi kirjoittaja. Ei tulisi sitten niin suuria pettymyksiä, jos ja kun hoksataan 'vanhan' tulleen takaisin uudella nimimerkillä.

Tuskin se keneltäkään on pois tai ketään vahingoittaa, jos 'vanha' kirjoittaja haluaa aloittaa kirjoittamisen uudelleen (ehkä erilaisista lähtökohdista ja erilaisista näkökulmista) ja palaa takaisin uudella nimimerkillä. Mielestäni ennemminkin voitaisiin olla ilahtuneita siitä, että 'vanha' kirjoittaja haluaa palata - vaikka tulisikin uudella nimimerkillä ja ikään kuin uutena kirjoittajana.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.10.2014 22:12

"Vanhaa viiliä uudessa leilissä" -tilanteen paljastuminen on yleensä pettymys, eikä pettymyksen tuottaminen voi koskaan olla mikään hyvä "uusi" alku.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 24.10.2014 22:14

.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 25.10.2014 21:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.10.2014 22:17

kiss kirjoitti:Voisikohan ajatella tälläisen asian olevan ihan totta, että jokunen nimimerkki onkin vain tuote.
Hahmo, joka on tehty palvelemaan palstaa. Ei Ihme että Gyver joutui suljetulle, koska luki ja uskoi tätä kuin piru raamattua, sanonta-

Kiss,

Juttusi ovat yksinkertaisesti älyttömiä.

Enkä pidä hyvänä sitäkään, että levittelet juoruja ja spekulaatioita toisen kirjoittajan terveydentilasta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 24.10.2014 22:20

Sateentekijä, ihan omasta mielenkiinnostani haluaisin tietää, että miksi vaihdoit nimimerkkisi ja palasit ikäänkuin uutena persoonana tänne? Koitko mahdollisesti, että sinua ei hyväksytty täällä tai että sinua kiusattiin? Häpesitkö mitä olit kirjoittanut aikaisemmin vai pientä jännitystäkö vain kaipasit?
SADE

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.10.2014 22:23

Minulle tulee mieleen mahdollisena syynä nolottaminen. Voisin kuvitella olevan kiusallista tulla niin pian takaisin palstalle, jolta on juuri lähtenyt Lopullisesti, jouduttuaan omasta mielestään kokemaan täällä kaikenlaista epäoikeudenmukaisuutta. Vaatii kanttia palata muina naisina, kun on poistattanut nikkinsäkin ja halunnut kaikki tekstinsä täältä pois. Häntä koipien välissä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Noolan » 24.10.2014 22:32

Netti-itsarit ja muut "ovet paukkuen" lähdöt ovat aina vähän noloja -siksipä viisaampi ymmärtää niitä olla tekemättä. Vielä nolompaa kuin on joutua multinikkikierteeseen.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Kissi » 24.10.2014 22:45

.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 25.10.2014 21:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

Re: Missä voi esittäytyä?

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.10.2014 23:11

Sateentekijä kirjoitti:
kiss kirjoitti:Onko Sateentekijä/saara/sandra Luukkosen luoma hahmo.

En ole Luukkosen luoma . olen santra, saara ja nyt Sateentekijä, sori jos olen näin jonkun mielen pahoittanut.
Asiat joita täällä olen eri nikkien alla purkanut ovat kuitenkin tosielämääni.

Et ole muuttunut mihinkään nimimerkkisi vaihdon jälkeen. Sama vanha...
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 23:18

Nimimerkin vaihto tuskin muuttaa ihmistä millään lailla. Mutta nimimerkin vaihto voi tarjota uusia näkökulmia oman elämän ja kokemusmaailman tarkasteluun. Sillä edellytyksellä tietysti, että mt-aiheisella vertaistukifoorumilla annetaan tilaa sellaiselle tarkastelulle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.10.2014 23:31

Sateentekijä kirjoitti:
Noolan kirjoitti:Netti-itsarit ja muut "ovet paukkuen" lähdöt ovat aina vähän noloja -siksipä viisaampi ymmärtää niitä olla tekemättä. Vielä nolompaa kuin on joutua multinikkikierteeseen.

Noolanille:
En katso olevani missään multinikkikierteessä! Ise olen kertonut kuka ja mikä olen ja olen ollut.

Helmenkalastajalle:

En minä mitenkään häntä koipien välissä paluutani tehnyt, siitä nyt vaan muodostui ennennäkemätöntä draamaa.
Totta on, että olin tosi vihoissani ja pyysin poistamaan nikkini ja päiväkirjani ym.
Totta sekin, että paluuni oli jollain tasolla nolo juttu.
Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta yritetäänkö nyt vaan elää sen kanssa?

Mun puolestani kaikki on ihan ok. Mahdut tänne siinä missä muutkin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2014 23:35

Noin on!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 25.10.2014 21:30

Kyllästynyt kirjoitti:
kiss kirjoitti:Voisikohan ajatella tälläisen asian olevan ihan totta, että jokunen nimimerkki onkin vain tuote.
Hahmo, joka on tehty palvelemaan palstaa. Ei Ihme että joutui suljetulle, koska luki ja uskoi tätä kuin piru raamattua, sanonta-

Kiss,

Juttusi ovat yksinkertaisesti älyttömiä.

Enkä pidä hyvänä sitäkään, että levittelet juoruja ja spekulaatioita toisen kirjoittajan terveydentilasta.

Kyllästynyt! Nuo juttuni ovat senverran ikäviä, että pyydän poistamaan kaikki missä esiintyy tuo nimi
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 25.10.2014 22:55

Olen miettinyt asiaa huolella. Minulla ei ole mitään syytä olla kirjoittelematta. Se on minulle hyödyksi.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.10.2014 23:32

kiss kirjoitti:Olen miettinyt asiaa huolella. Minulla ei ole mitään syytä olla kirjoittelematta. Se on minulle hyödyksi.

Sitähän minäkin. :)
Olen havainnut omalla kohdallani saman asian. Ja huolella olen miettinyt - moneen kertaan vuosien varrella...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.10.2014 00:21

Sateentekijä kirjoitti:Huolella mietitty on puoliksi tehty.

Kyllä.
Minun kohdallani huolellinen miettiminen on johtanut tarvitsevuuden 'tunnustamiseen': tarvitsen kirjoittelua mt-aiheisella vertaistukifoorumilla; tarvitsen sitä oman psyykeni vuoksi. Käytännössä sellainen tarvitseminen tarkoittaa sitä, että tarvitsen foorumilla kirjoittavia ihmisiä - aivan sama millä nimimerkillä he kulloinkin kirjoittavat.
Lisäksi huolellinen miettiminen on johtanut siihen, että olen vakaasti luvannut itselleni, ettei mikään saa estää kirjoitteluani - sikäli kuin minusta riippuu. Jo vuosia olen onnistunut pitämään kiinni siitä, että vaikka miten olisin huonossa kunnossa, sairas, ja elämän runnoma, kirjoitan ainakin nettipäiväkirjaani. Tärkeä ja erittäin hoitava asia. Lisähyötyä ja -terapiaa saan, jos jaksan ja kykenen kirjoittamaan muutakin kuin päiväkirjaani.

Muun kirjoittaminen ei onnistu ilman toisia kirjoittajia. Niinpä toiset kirjoittajat ovat korvaamattoman tärkeä asia; nimimerkeistä ja niiden vaihtumisesta viis.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko