kiss kirjoitti:En pidä tyhmänä, Kyllästyneen kieroiluja selittelen ittelleni.
Tällä kertaa en ottanu sitä kieroiluna vaan huumorina.
kiss kirjoitti:En pidä tyhmänä, Kyllästyneen kieroiluja selittelen ittelleni.
saara kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Aa.. otsikon "genitaalinen" siis tarkoittaa genitaalivaihetta.
Koimme suuren oivalluksen!![]()
![]()
![]()
trisse kirjoitti:Huomaamani mukaan sinun genitaalinen hellyytesi kärsii - ainakin näin nettiympäristössä - samoista vajauksista.
Ehkä oikeaa genitaalista hellyyttä ei voi ollakaan online edes genitaalisesti kehittyneiden kesken.
trisse kirjoitti:Täytyyhän sinun itsesi olla genitaalisesti kehittynyt että pystyisit antamaan mitään terapiaa!
trisse kirjoitti:saara kirjoitti:trisse kirjoitti:Täytyyhän sinun itsesi olla genitaalisesti kehittynyt että pystyisit antamaan mitään terapiaa!
Trisse, eiköhän PP.n tarkoitus ole lähinnä valistaa meitä ja tuoda asioista uusia näkökulmia esiin. Ei siinä välttämättä tarvitse olla oma itse aina kyseessä, vaikka siltä saattaa tuntua.
Myönnän kyllä, että meidän" tavallisten tallaajien" asettaminen joittenkin oppien alapuolelle ,ikäänkuin alakastiin, on turhauttavaa, mutta otetaan se eräänä PP.n persoonallisena piirteenä. Luulisin, että se on useimmiten tahatonta hänen puoleltaan Kyllähän hän melko paljon joutuu sitämään myös meiltä.
Sorge mutten tajunnut lausettakaan...
trisse kirjoitti:En ymmärrä miksi minkäänlaiseen hellyyteen vaadittaisi genitaalisuutta.

Mirri kirjoitti:trisse kirjoitti:En ymmärrä miksi minkäänlaiseen hellyyteen vaadittaisi genitaalisuutta.
Ovatko esim. oraalista tai anaalista vaihettaan elävät ihmiset kykeneväisiä ympäröimään toista ihmistä hellyydellä? Hellyyden vastaanottamiseen ei varmaankaan vaadita 'genitaalisuutta', mutta hellyyden antaminen, tai peräti hellyydellä ympäröiminen, voi olla toinen juttu.
Olen ymmärtänyt asian niin, että tässä ketjussa puhutaan ihmisen psykoanalyyttisista kehitysvaiheista. 'Genitaalinen vaihe' olisi yhtä kuin tunne-elämän aikuisuus tai kypsyys.
(Luotan siihen, että Psykopatologia korjailee, jos olen käsittänyt enemmän tai vähemmän pieleen.)
(lihavointi minun)saara kirjoitti:Mirri kirjoitti:trisse kirjoitti:En ymmärrä miksi minkäänlaiseen hellyyteen vaadittaisi genitaalisuutta.
Ovatko esim. oraalista tai anaalista vaihettaan elävät ihmiset kykeneväisiä ympäröimään toista ihmistä hellyydellä? Hellyyden vastaanottamiseen ei varmaankaan vaadita 'genitaalisuutta', mutta hellyyden antaminen, tai peräti hellyydellä ympäröiminen, voi olla toinen juttu.
Olen ymmärtänyt asian niin, että tässä ketjussa puhutaan ihmisen psykoanalyyttisista kehitysvaiheista. 'Genitaalinen vaihe' olisi yhtä kuin tunne-elämän aikuisuus tai kypsyys.
(Luotan siihen, että Psykopatologia korjailee, jos olen käsittänyt enemmän tai vähemmän pieleen.)
Mirri, ennen genitaalista vaihetta lapsi ei pysty tajuamaan hellyyttä, ainoastaan omaa lapsen kehitykseen kuuluvaa kulloistakin kehitysvaihetta. Jos mirri taaskin olistl lukenut ketjut , siis kaikki ketjut, etkä vain joittenikin sanomiset, voisit kenties ymmärtää,,,

Psykopatologia kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Mutta genitaalisuus lienee enemmänkin ominaisuus kuin seksin synonyymi?
Oletan, että tässä yhteydessä seksi on pikemminkin hyvin genitaalista (raivokasta seksiä ym) kuin hellää rakastelua tms.
Hellää (rakastelua) => raivokasta ym. => hellää (rakastelua).
Hellyys ja "raivokkuus" eivät oikein voi käydä rinta rinnan.
Mirri kirjoitti:Psykopatologia, kiitos vastauksesta. Luulen, että alan päästä jyvälle käsittämättömältä tuntuneen ketjun otsikosta.
Etenkin tämä kohta taisi tuoda valaistusta:Adekvaatimpi kysymys voisi olla:
Minkälaisella vaipalla oraalinen ja anaalinen (karaktääri) ympäröi m u i t a ?
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia, kiitos vastauksesta. Luulen, että alan päästä jyvälle käsittämättömältä tuntuneen ketjun otsikosta.
Etenkin tämä kohta taisi tuoda valaistusta:Adekvaatimpi kysymys voisi olla: Minkälaisella vaipalla oraalinen ja anaalinen (karaktääri) ympäröi m u i t a ?
Oraalisen (karaktäärin) keskeinen kvaliteetti on saaminen - ei antaminen - ja tämän myötä myös huono turhaumansieto.
Hänellä voi olla suuria vaikeuksia a n t a a muille varsinkin jos hän ei ole kokenut saaneensa.
Anaalisen (karaktäärin) keskeinen modaliteetti on muiden h a l l i n t a. Tällöin ko. vaippa on herkästi "korsetti".
trisse kirjoitti:Psykopatologia ja kyllästynyt ovat kummatkin anaalisia

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa