Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

ViestiKirjoittaja SADE » 17.10.2014 20:36

p-free kirjoitti:
SADE kirjoitti:Minusta kuulostaa aivan järkyttävältä, että kovia kipuja kärsivä potilas joutuu odottamaan 2.5 tuntia kivunlievitystä. Kyllä hoitajien olisi pitänyt puhelimitse konsultoida päivystävää lääkäriä ja pyytää lääkemääräys kivunlievitykseen. Kuulostaa melkein hoitovirheeltä (tiedän kyllä, että tällaista sattuu).

Sen lääkärin pitää nähdä mut omin silmin ja tutkittava mut.

p-free, ei lääkärin tarvi nähdä jos on kovista kivuista kärsivä potilas. Hyvä sairaanhoitaja osaa selittää tarvittavat asiat lääkärille (siis esim. sellaiset asiat mitkä ratkaisevat voiko antaa jotain tiettyä särkylääkettä vai ei). Epäilen ennemminkin, että hoitajilla oli joko liian kiire tai liian korkea kynnys soittaa lääkärille.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.10.2014 20:41

Tai suomalainen käytäntö on toisenlainen kuin esimerkiksi länsinaapurissa.

Kyllä minullakin on vuosien varrella syntynyt käsitys, jonka p-free kertoi: lääkärin pitää nähdä ja tutkia ennen kuin kivunlievitystä voidaan antaa. Näin Suomessa - kai...
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 17.10.2014 20:45

Mirri ja p-free, voi käytäntökin olla eri eri paikoissa, mutta täällä kyllä panostetaan paljon kivunlievitykseen (vaikka muuten monet asiat onkin aivan per***stä).
SADE

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 17.10.2014 22:54

Kahvi kirjoitti:15.10.2014 14:20
Helmenkalastaja kirjoitti:...
Tästä oli aikoinaan ketjukin, jossa muistan todenneeni, että tajuan nyt, miksi et miellä omaa kirjoitteluasi
vihollisillesi kiusaamiseksi. Valitettavasti en kyseistä ketjua ole ainakaan vielä löytänyt. Mielelläni viittaisin
siihen...

...

Oisko tämä:

Re: Tukari
01.02.2013 00:42
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ehkä et ole ryhtynyt tarkoituksellisesti kiusaamaan, mutta jatkat edelleen toimintaa, jonka sen kohde kokee kiusaamiseksi, joten kyllä, mielestäni sinä olet kiusannut, ...
viewtopic.php?f=16&t=8200&start=290#p105705

Tämä oli hyvä ja havainnollinen linkki, mutta en siitäkään löytänyt etsimääni. Tarkoitan sellaista ketjua, jossa muistaakseni minä itse olen kopioinut kiusaamisen tunnusmerkkejä joltain nettisivustolta (Wikipediasta?), jotta selviäisi, mitä kukin kiusaamisella tarkoittaa. Silloin selvisi, että Kyllästynyt on selvästi eri linjoilla siitä, mikä on kiusaamista - tai osasta sellaista toimintaa.

____
Lisäys: pahoittelen, että lainasin suoraan. En ollut lukenut vielä uusia ohjeita, vaan kiirehdin kommentoimaan Kahvin linkkiä heti sen huomattuani. En kyllä haluaisi poistaakaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja saara » 17.10.2014 23:07

http://www.do.se/fi/Syrjitty/Tyoelama/M ... kasserier/

"Mitä on kiusaaminen?
Kiusaaminen on toista henkilöä loukkaavaa käyttäytymistä. Kiusaaminen on kiellettyä, jos se liittyy:

Sukupuoleen
Sukupuolet ylittävään identiteettiin tai ilmaisuun
Etniseen kuulumiseen
Uskontoon tai muuhun uskonkäsitykseen
Toimintaesteeseen
Seksuaaliseen taipumukseen
Ikään
Kiusaamista voi olla muun muassa, että käytetään ilkkuvia tai alentavia yleistyksiä esimerkiksi ”naisellisista”, ”homoseksuaalisista” tai ”bosnialaisista” ominaisuuksista. Se saattaa olla myös sitä, että käytetään nimityksiä ”blatte”, ”mongo”, ”hupakko”, ”huora” tai vastaavanlaisia. Se voi olla myös näkymättömäksi tekemistä tai sellaisen informaation antamatta jättämistä, joka liittyy johonkin syrjintäperusteeseen.

Kiusaamiselle on yhteistä se, että sen johdosta henkilö tuntee itsensä loukatuksi, uhatuksi, häpäistyksi tai huonosti kohdelluksi.

Kiusaaminen on ei-tervetullutta käyttäytymistä. Sinä, jota on kiusattu, ratkaiset, mikä on loukkaavaa. Joku saattaa kokea käyttäytymisen kiusaamiseksi, kun taas toinen henkilö ei pahastu lainkaan."

Lisäyksenä tähän voin sanoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta täällä, eräät tahot kuvittelevat oikeudekseen pistellä ja piikitellä kaikesta. Mielestäni se on osoitus piikittelijän omasta emotionaalisesta heikkoudesta, kyvyttömyydestä ilmaista itseään muulla tavalla. Se on erittäin valitettavaa tämmöisellä foorumilla, jossa olettaisi lyötyvän edes jonkinmoista empatiaa.
saara

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Lette » 18.10.2014 12:47

Psykopatologia kirjoitti:En tiedä. Tämän foorumin tapahtumat eivät ole koskaan olennaisimpia "syitä" jollekin.

Näin on. Kun ihminen joutuu kiusaamisen kohteeksi ja kokee tuleensa kiusatuksi, hän kokee kärsimyksen tunnetta, joka jää mieleen. Jos sama ihminen myöhemässä elämäsään joutuu vähäisen kiusaamisen kohteeksi, entinen kärsimyksen tunne palaa mieleen ja ihminen suurentaa asian omaksi vahingokseen.
En itse koe tulleeni kiusatuksi, mutta minulla on muuta ongelmaa alkoholisti-isäni ajalta. Tämä ongelma tulee ylättävissä tilanteissa esille. Olen oppinut tiedostamaan asiaa.
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2014 12:59

Etkö kokenut tulleesi kiusatuksi edes silloin, kun (tiedonantojesesi mukaan)
Suomi24:n psykologia-osiossa viestejäsi poisteltiin yms. (vieläpä minun
toimestani)?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 18.10.2014 13:14

Hyvä kun otit asian esille, koin ongelman olevan sinun puolellasi.
Sinulla oili palstalla vaikeata, yritin auttaa nimettömänä. Sanoin yhdelle tyypille:
Olet alentanut itsesi niin alas, ettet enää alemmaksi pääse. Vastauksena kirosanailu.
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2014 13:23

Mukava lukea vastauksia, jotka eivät ole vastauksia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 18.10.2014 16:52

Psykopatologia kirjoitti:Mukava lukea vastauksia, jotka eivät ole vastauksia.

En kokenut sitä kiusaamiseksi.
Pahaa mieltä se kyllä aiheutti, olimme olleet hyvissä väleissä ennen Tähdenlentoromun tuloa palstalle.
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2014 17:11

Lette kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mukava lukea vastauksia, jotka eivät ole vastauksia.

En kokenut sitä kiusaamiseksi.
Pahaa mieltä se kyllä aiheutti, olimme olleet hyvissä väleissä ennen Tähdenlentoromun tuloa palstalle.

Mitä "sitä"? Sinulla ovat korrelaati hukassa.

Aiemmin kyllä toitotit, että valitit seriffi tähdenlentoromulle minusta
ja että käännyt asiassa oikein poliisin puoleen. Suhtauduit viesteissäsi
välillä minuun niin kuin minulla olisi seriffin tai ylläpitäjän oikeudet
(poistaa viestejä).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris2 » 18.10.2014 17:15

Haista paska saatanan kiusaaja! Jos mä kuolisin niin tuntisitko mitään muuta kuin helpotusta ja vahingoniloa?
Tris2

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2014 19:35

Tris2 kirjoitti:Haista paska saatanan kiusaaja! Jos mä kuolisin niin tuntisitko mitään muuta kuin helpotusta ja vahingoniloa?

Poistan sinut, jos vahvistat asian sunnuntaina 19.10.2014.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 18.10.2014 19:53

Psykopatologia kirjoitti:
Tris2 kirjoitti:Haista paska saatanan kiusaaja! Jos mä kuolisin niin tuntisitko mitään muuta kuin helpotusta ja vahingoniloa?

Poistan sinut, jos vahvistat asian sunnuntaina 19.4.2014.

Väärä päivämäärä?
SADE

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.10.2014 20:15

Täällä ei ole kenenkään pakko olla.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.10.2014 20:19

p-free kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Täällä ei ole kenenkään pakko olla.

Tää paikka aiheuttaa RIIPPUVUUTTA. Monet ihmiset eivät enää pysty olemaan täältä pois vaikka tajuisivatkin että tää paikka aiheuttaa vaan lisää pahaa oloa.
No, Saara lähti. Toivottavasti hän on niin fiksu ettei palaa.

Tälläisiä paikkoja tarvitaan. Jokainen on vastuussa omasta käytöksestään. Riippuvuus on hyvää, jos osaa/pystyy käyttäytyä täällä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.10.2014 20:27

Minä en koe tätä paikkaa ahdistavaksi ja pidän riippuvuutta tähän paikkaan kohdallani hyvänä. Välillä osallistun ja välillä en sanaharkkoihin, helppo täällä on valita osallistuuko niihin ja kuinka paljon hakeutuu PP kohteeksi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2014 20:34

Sinun ei ole asiallista raportoida tietoja toisesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.10.2014 20:35

Minulla ei ole välirikkoa Psykopatolgian kanssa. Luotan häneen täysin. Mielestäni hän on mallikkaasti hoitanut ylläpitäjän tehtäväänsä. trissen ja PP väleihin en puutu, se on heidän selvitettävissään, en osaa myöskään sanoa heidän kiistassaan kumpi on väärässä ja kumpi oikeassa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.10.2014 20:40

trisse olisi voinut soittaa minulle.
Pinja

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet