Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Jos näin ajatellaan, niin Kyllästynyttä voisi ehkä sanoa trolliksi...
Mutta kun SADE:n ajatus, että noin ajattelisin/tekisin, ei pidä paikkaansa -> minua ei voi sanoa trolliksi.
Kahvi kirjoitti:... Toisaalta taasa SADE katsoi sinun "pitävän hauskaa", sekä kuluttavan aikaasi että huvittelevan, meidän muiden kustannuksella. Kekseliäänä löydät kuitenkin uudenlaisia piirteitä asioista. Lähempänä siis trollia kuin varsinaista kiusaajaa...
En ole kumpaakaan.
Kahvi kirjoitti:... Jos näin ajatellaan, niin Kyllästynyttä voisi ehkä sanoa trolliksi...
Kahvi kirjoitti:... Tätä ajatuskulkua jatkaen voisi todeta, että hän on oikein erinomainen trolli, koska saa kerta toisensa jälkeen porukan trollattua mukaan hyvin kiihkeisiin keskusteluihin...
Ehdotan, ettet jatka "ajatusketjuasi" enää pitemmälle. Asia kun on niin, että jos sokkeli on alunperin valettu vinoon, lopputulos on kenollaan kuin Pisan torni.
Kahvi kirjoitti:... Kovin suoralta tuo sokkeli nyt kuitenkin vaikutti...
Onneksi et ole rakennusmestari. Tai mistä minä tiedän, vaikka olisitkin - kun ajattelee viime aikojen rakentamisen tasoa ja laatua.
Kahvi kirjoitti:... Kuten jo eilen totesin, niin eli liene mitään merkittävää syytä tuoda jo kerran case closed -tilaan saatuja asioita käsittelyyn...
Eli kuten jo eilen totesin; näemmä sinä voit ja saat omasta mielestäsi puhua minusta ja minuun liittyen mitä haluat, mutta minä saa vastata syytöksiisi millään tavalla? Pelkäätkö, että joku huomaa sinun syytteittesi onttouden jos esiin nousevat omat tekosi ja käytöksesi?
Kahvi kirjoitti:... Niin kyllä, asiattomuus ei välttämättä tarkoita kiusaamista. Voi toki tarkoittaa, mutta ei yksinään...
Ei, mutta asiattomuutta, vahingollista ja epätoivottua käytöstä se kuitenkin aina on.
Kahvi kirjoitti:... Samalla myös täysin asiallisin sanankääntein kirjoitettu viesti voi olla kiusaamista...
Kyllästynyt kirjoitti:... Millä perusteella asiallisella kielellä esitetty totuudenmukainen viesti voisi olla kiusaamista? Silläkö, ettei joku pidä kirjoittajan tyylistä tai halua kuulla ääneen sanottavan ikäviä asioita?
Kahvi kirjoitti:Kerroin kyllä tuon viestissäni heti, eli alla alleviivaamani kohta:
... Oleellista kiusaamisessa lienee sekä toistuva että tarkoitushakuinen vastapuolen satuttaminen ja/tai tämän (ihmisarvon) alentaminen, eikä ilmaisun pintapuolinen "siisteys"...
Kyllästynyt kirjoitti:... Mutta miten sinun mielestäsi kiusatun on lupa kiusaajalleen vastata? Pitäisikö sinun mielestäsi hänen pitäytyä kirjoittamasta mitään sellaista, jonka häntä kiusannut/kiusaava henkilö kokee loukkaavana ja jota hän sen perusteella haluaa väittää kiusaamiseksi?
Kahvi kirjoitti:... Itseään saa toki puolustaa (minusta se on jopa hyvin suotavaa), mutta itse rajaisin oikeuden puolustautua vain akuuttiin tilanteeseen; ei siis niin, että tuota puolustautumista harjoitetaan asiaan kuulumattomissa yhteyksissä selvästi itse kiusaamistilanteen jälkeen, tai esim vuosia kiusaamisen jälkeen. Asiaa (kiusatuksi joutumista) voi toki pitää esillä, mutta sitä ei tulisi käyttää lyömäaseena sellaisissa asiayhteyksissä, joihin kiusaamistapahtuma ei suoraan kuulu....
Loppujen lopuksi kaikki liittyy kaikkeen. Vai kuvitteletko, ettei ole merkitystä mitä kukakin on missä tahansa ketjussa kirjoittanut - tai että nuoleskelemalla yhdessä ketjussa voi kaataa paskaa niskaan toisessa - ja päinvastoin?
Kahvi kirjoitti:... Oleellista kiusaamisessa todellakin on uhrin satuttaminen ja/tai tämän (ihmisarvon) alentaminen. On myös oleellisesti eri asia, onko kyse jonkun kimppuun hyökkäämisestä joko huvikseen/ajanvietteekseen/omia kaunojaan ja turhautumia purkaakseen, vai kiusaamista vastaan puolustautumisesta/oman koskemattomuutensa turvaamisesta...
Kerropa Kahvi, mitä sellaista minä sinun mielestäsi olen sanonut jollekulle sellaiselle kirjoittajalle joka ei ole joko itse käynyt ensin minun kimpuuni, tai julkisesti tukenut minun kimpuuni käymistä?