Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

ViestiKirjoittaja Kissi » 15.10.2014 22:56

HK:
"Tarkoitan, että kun Psykopatologia näkee asioiden menevän tuolle "tuhon tielle", hän voisi toimia ennen kuin homma leviää käsiin."

Sanon seuraavaa:Trisin isä on alkoholisti ja Tris tarviaa Luukkosta isäksi(oma luuloni, olen tarkkaillut)

Tris tarviaa kaiken huomion ja ohjauksen suoraan, Luukkosen mielestäni olisi hyväksyttävä se, että Tris tarviaa niinpaljon enemmän huomiota ja neuvoja ja kanssakäymistä Pertin kanssa, että kokee Kyllästyneen olevan tiellä ja haukkuu hänet , saadakseen Pertin reagoimaan itseensä.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 23:03

kiss kirjoitti:HK:
"Tarkoitan, että kun Psykopatologia näkee asioiden menevän tuolle "tuhon tielle", hän voisi toimia ennen kuin homma leviää käsiin."

Sanon seuraavaa:Trisin isä on alkoholisti ja Tris tarviaa Luukkosta isäksi(oma luuloni, olen tarkkaillut)

Tris tarviaa kaiken huomion ja ohjauksen suoraan, Luukkosen mielestäni olisi hyväksyttävä se, että Tris tarviaa niinpaljon enemmän huomiota ja neuvoja ja kanssakäymistä Pertin kanssa, että kokee Kyllästyneen olevan tiellä ja haukkuu hänet , saadakseen Pertin reagoimaan itseensä.

Heille on siis palstailun myötä muodostunut jonkinmoinen riippuvuus- suhde. Enkä tarkoita tällä mitään patologista, vaan trisse tuntee tarvitsevansa PP.tä vaikka nyt menetetyn isähahmonsa tilalle ja PP kokee olevansa "puun ja kuoren välissä" eikä halua "antaa itsestään " liian paljon yhdelle kirjoittajalle ? Tai jotain tuommoista...
saara

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.10.2014 23:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Muista kuitenkin, että perättömien väitteiden esittäminen on kiusaamista - ja niitä sinun viestisi sisältää.

... Täsmentäisitkö? Mikä viestissäni oli perätön väite?

Ketä on kiusattu ja että olen itse sen aiheuttanut.

Olen esittänyt käsityksiä, jotka ovat muodostuneet aikojen saatossa, en väitteitä. Ei niitä voi osoittaa sen paremmin vääriksi kuin oikeiksikaan!
Olenko yksilöinyt, ketä on kiusattu? Jos olen, niin ketä ja missä niin olen tehnyt?

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinä valitset liittää ne sinuun kohdistettujen loukkausten yms. arkistoon, josta ne ovat helposti otettavissa esille tarpeen tullen...

Eikä pidä paikkaansa tuokaan.

Siltä se kuitenkin näyttää. Koska ihmisellä on vapaa tahto, hän valitsee itse, miten suhtautuu mihinkin asiaan. Sinä näyttäisit valitsevan muistamisen maailman tappiin ja jopa vapaaehtoisesti toistat sinuun kohdistettuja loukkauksia. Tästä muistamisesta käytin kuvaannollisessa mielessä ilmaisua 'arkisto'; tosin minulle on myös syntynyt vaikutelma, että sinä ihan oikeasti arkistoit koneellesi tms. muiden viestejä, etteivät ne vain pääsisi vahingossa unohtumaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.10.2014 23:09

Psykopatologia kirjoitti:22:19
Minusta Kyllästyneen viesti on yksiselitteinen mutta ei tarkka.

Mitä viestiä tarkoitat?

Jill & saara.

23:17
Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen.
Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.10.2014 23:23

Selvä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 23:25

Psykopatologia kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:22:19
Minusta Kyllästyneen viesti on yksiselitteinen mutta ei tarkka.

Mitä viestiä tarkoitat?

Jill & saara.

23:17
Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen.
Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.

Tuotahan ei voi käsittää kuin yhdellä tavalla.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.10.2014 23:31

SADE kirjoitti:Lisään vielä edelliseen viestiini. Minusta Kyllästynyt on sisäisesti kaunis. Siitä päätellen mitä olen netissä nähnyt.
On hän tästä huolimatta minuakin välillä ärsyttänyt, varsinkin Tukiasemalla ja jos jaksaisin, niin varmasti voisin
käydä hänen kanssaan kiivaan keskustelun esim. feministeistä. Ei nämä asiat siltin muuta perusnäkemystäni
Kyllästyneestä.

Itse näkisi mitään kaunista siinä, jos joku on täällä pelleilemässä muiden kustannuksella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 23:39

SADE kirjoitti:Lisään vielä edelliseen viestiini. Minusta Kyllästynyt on sisäisesti kaunis. Siitä päätellen mitä olen netissä nähnyt.
On hän tästä huolimatta minuakin välillä ärsyttänyt, varsinkin Tukiasemalla ja jos jaksaisin, niin varmasti voisin
käydä hänen kanssaan kiivaan keskustelun esim. feministeistä. Ei nämä asiat siltin muuta perusnäkemystäni
Kyllästyneestä.

Itse näkisi mitään kaunista siinä, jos joku on täällä pelleilemässä muiden kustannuksella.

No jos nyt Kyllästyneen puolia aletaan ruotia, hyvä puoli hänessä on, että hän on reilusti ja rehelliseti lausumaansa mieltä jopa jääräpäisesti. Pelleily vakavissa asioissa ja muitten ivaaminen ei kuulu korrektiin keskusteluun kenenkään taholta. tosin en tämmöistä ole Kyllästyneen kohdalla havainnut.
Lipsahduksia sattuu kaikille, mutta on valitettavaa että niillä saatetaan satuttaa..

Ja kuten jo sanoin, luonteen kauneutta ei täällä voi havaita, viisautta on myös olla hiljaa ellei ole mitään sanottavaa!( :oops: 8-) Omaa itseäni toki unohtamatta)
saara

ViestiKirjoittaja SADE » 15.10.2014 23:41

Kyllästyneestä.

Ei kai Kyllästynyt pelleilemässä ole? Vaikka olisi niin pidän häntä sisäisesti kauniina.
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 23:46

Muinoin oli allekirjoitukseni: Sisäinen kauneuteni näkyy vasta ruumiinavauksessa.

Ehdotan, että lopetamme Miss Suoli -kilpailun tähän.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 23:49

Kyllästynyt kirjoitti:Muinoin oli allekirjoitukseni: Sisäinen kauneuteni näkyy vasta ruumiinavauksessa.

Ehdotan, että lopetamme Miss Suoli -kilpailun tähän.

Sisälmysten kaivaminen ei todellakaan ole miellyttävimiä aiheita.Jokainen istuu piinapenkillä vuorollaan, syystä tai syyttä, sen pituinen se.
saara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.10.2014 09:24

SADE kirjoitti:En todellakaan halua vähätellä tai aliarvioida Kyllästyneen tuntemuksia, mutta minulle on jo kauan, kauan sitten tullut tunne, että Kyllästynyt "pitää hauskaa" meidän kustannuksella. Hän on kekseliäs ja todellakin, löytää ihan uudenlaisia piirteitä asioista.
Otan Kyllästyneen "kiusaamiset" (huom! en koe niitä itse kiusaamisiksi) vain hänen tapanaan kuluttaa aikaa ja huvitella meidän muiden kustannuksella.

Jos näin ajatellaan, niin Kyllästynyttä voisi ehkä sanoa trolliksi. Tätä ajatuskulkua jatkaen voisi todeta, että hän on oikein erinomainen trolli, koska saa kerta toisensa jälkeen porukan trollattua mukaan hyvin kiihkeisiin keskusteluihin.

Vakavemmin puhuen tilanne vaikuttaisi siltä, että Kyllästynyt koittaa tuoda esiin oman asemansa kiusaamisen uhrina (mikä on totta, tai ainakin vähintään on ollut totta), ja muut koittavat toitottaa hänelle, että hänen käytöksensä on kiusaamista tms. Siis se kuuluisa aita-aidan seipäät -tilanne.

On kyllä mahdollista, että on samanaikaisesti kiusaamisen uhri, että myöskin kiusaaja. Tai ainakin niin, että käytös näyttää muiden silmissä täyttävän kiusaamisen tunnusmerkistön.

Itse en pidä asiattomien ilmaisujen käyttämistä varmana tunnusmerkkinä kiusaamisesta. Samalla myös täysin asiallisin sanankääntein kirjoitettu viesti voi olla kiusaamista. Oleellista kiusaamisessa lienee sekä toistuva että tarkoitushakuinen vastapuolen satuttaminen ja/tai tämän (ihmisarvon) alentaminen, eikä ilmaisun pintapuolinen "siisteys".
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.10.2014 10:26

Kahvi kirjoitti:Jos näin ajatellaan, niin Kyllästynyttä voisi ehkä sanoa trolliksi...

Mutta kun SADE:n ajatus, että noin ajattelisin/tekisin, ei pidä paikkaansa -> minua ei voi sanoa trolliksi.
Kahvi kirjoitti:... Tätä ajatuskulkua jatkaen voisi todeta, että hän on oikein erinomainen trolli, koska saa kerta toisensa jälkeen porukan trollattua mukaan hyvin kiihkeisiin keskusteluihin...

Ehdotan, ettet jatka "ajatusketjuasi" enää pitemmälle. Asia kun on niin, että jos sokkeli on alunperin valettu vinoon, lopputulos on kenollaan kuin Pisan torni.
Kahvi kirjoitti:... Vakavemmin puhuen tilanne vaikuttaisi siltä, että Kyllästynyt koittaa tuoda esiin oman asemansa kiusaamisen uhrina (mikä on totta, tai ainakin vähintään on ollut totta), ja muut koittavat toitottaa hänelle, että hänen käytöksensä on kiusaamista tms. Siis se kuuluisa aita-aidan seipäät -tilanne...

En minä mitään "koita tuoda esille", vaan vastaan kun minua syytetään kiusaamisesta. Mm. sinun esittämäsi syytös, että olisin harjoittanut sinua kohtaan henkistä väkivaltaa Tukiasema.net -palstalla on hermeettisen älyvapaa, enkä tiedä pitäisikö siitä itkeä vai sitä nauraa. Nauraminen on kuitenkin jäänyt, koska ilmeisesti joku/jotkut ovat jopa sinun älyttömyyksiäsi uskoneet.
Kahvi kirjoitti:... On kyllä mahdollista, että on samanaikaisesti kiusaamisen uhri, että myöskin kiusaaja. Tai ainakin niin, että käytös näyttää muiden silmissä täyttävän kiusaamisen tunnusmerkistön...

Niin no, riippuu ihan siitä minkä väriset laput silmillään kukin elää (viittaan yllä mainitsemaani väitteeseesi siitä, että minä olisin sinua kiusannut/harjoittanut henkistä väkivaltaa jo Tukiasema.net -palstalla).
Kahvi kirjoitti:... Itse en pidä asiattomien ilmaisujen käyttämistä varmana tunnusmerkkinä kiusaamisesta...

Ei se mikään ainoa tuntomerkki olekaan, mutta kyllä esimerkiksi jonkun/joidenkin nimittäminen huoraksi/huorittelu on asiatonta aina, ellei kyse ammattimaisesta prostituutiosta. Ja jos siitä olisi kyse, prostituoitu, tai nykyisin käytetty "seksityöläinen" ovat parempia termejä, koska niihin ei liity niitä (erittäin) loukkaavia komponentteja ja sävyä mikä sanassa "huora" on.
Se minkälaista termistöä joku omassa seksuaalisessa elämässään kumppaninsa kanssa yhteistyössä käyttää on ihmisten oma ja yksityinen asia.
Kahvi kirjoitti:... Samalla myös täysin asiallisin sanankääntein kirjoitettu viesti voi olla kiusaamista...

Millä perusteella asiallisella kielellä esitetty totuudenmukainen viesti voisi olla kiusaamista? Silläkö, ettei joku pidä kirjoittajan tyylistä tai halua kuulla ääneen sanottavan ikäviä asioita?
Kahvi kirjoitti:... Oleellista kiusaamisessa lienee sekä toistuva että tarkoitushakuinen vastapuolen satuttaminen ja/tai tämän (ihmisarvon) alentaminen, eikä ilmaisun pintapuolinen "siisteys".

Mutta miten sinun mielestäsi kiusatun on lupa kiusaajalleen vastata? Pitäisikö sinun mielestäsi hänen pitäytyä kirjoittamasta mitään sellaista, jonka häntä kiusannut/kiusaava henkilö kokee loukkaavana ja jota hän sen perusteella haluaa väittää kiusaamiseksi?
Kahvi kirjoitti:... Oleellista kiusaamisessa lienee sekä toistuva että tarkoitushakuinen vastapuolen satuttaminen ja/tai tämän (ihmisarvon) alentaminen, eikä ilmaisun pintapuolinen "siisteys".

Oleellista kiusaamisessa todellakin on uhrin satuttaminen ja/tai tämän (ihmisarvon) alentaminen. On myös oleellisesti eri asia, onko kyse jonkun kimppuun hyökkäämisestä joko huvikseen/ajanvietteekseen/omia kaunojaan ja turhautumia purkaakseen, vai kiusaamista vastaan puolustautumisesta/oman koskemattomuutensa turvaamisesta.
Mielestäni kenenkään ei tarvitse tyytyä vain sormi pyllyssä ihmettelemään, kuka ja mitä paskaa hänen niskaansa taas kaataa,
Kyllästynyt

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.10.2014 10:30

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ja miksi Tristan viimeksikin ryhtyi minua huorittelemaan? Ehkä hänellä a) kävi aika pitkäksi tai b) hän halusi huomiota Psykopatologialta - tai c) kumpaakin.

No, saihan hän huomiota niin Psykopatologialta kuin muiltakin, mutta minä kuitenkin olen se jota huoriteltiin, vaikka kukaan ei näytä pitävän sitä edes mainitsemisen arvoisena tekona vaan pikemminkin jonkinlaisena vitsinä. Minua siis huoriteltiin ja käytettiin välineenä huomion hankkimiseen, ja minun kustannuksellani Tristan sitten saikin haluamansa. Entä mitä minä sain? Helvetinmoisen vitutuksen siitä, että minua voi ja saa nimitellä ja kiusata miten kutakin sattuu huvittamaan, eikä siitä seuraa kiusaajalle oikeastaan yhtään mitään; vaivainen neljän päivän banni - mutta minulle syytöksiä siitä, että minä kiusaan ja olen, voi voi, epäystävällinen.

Purin jotain työpaikkastressiä. Nollasin päätäni vihastumalla perjantaina. Olen pahoillani puolestasi ja pahoillani että käytin sinua välineenä. Kukaan ei täällä tunnu huomioivan Luukkosen vastuuta näistä tilanteista. Hän yhä uudelleen provosoi minua eikä suostu vastaamaan tai puhumaan kanssani. Päätös ottaa Kyllästynyt modeksi oli ilmeisen epäonnistunut sillä se tuki valtasuhde-eroavaisuuksia liiaksi ja antoi kuvan että Luukkonen hyväksyy kaiken Kyllästyneen tekemän vaikkei ehkä hyväksykään. Ja Luukkonen on moneen kertaan sanonut ettei hän pidä näitä nettiryhmään kirjoitettuja asioita syinä kenenkään huonoon vointiin joten hän ei huomioi näitä asioita täällä koska ei pidä näitä tärkeinä. Luukkonen pystyisi rikkomaan syntynyitä kuvioita jos paneutuisi asiaan mutta häntä ei kiinnosta.

Purat jotain stressiä, mutta et spesifioi, mitä työpaikkastressi on. Ainakaan se ei voi olla työstressiä, koska et ole ollut vielä kuukauttakaan töissä.

En ole huomannut minkäänlaista provosoimista Psykopatologian taholta. Näyttää siltä, että olisit provosoitunut provosoitumisen (=huomion) puutteen vuoksi.

Kyllästyneen tehtävä on moderaattori, mikä vastaa lähinnä teknistä ylläpitoa. Psykopatologia on pitänyt asiasisällöllisen ylläpidon ja vastuun itsellään, onhan tämä hänen palstansa.

"Luukkonen pystyisi rikkomaan syntynyitä kuvioita jos paneutuisi asiaan mutta häntä ei kiinnosta." Eikös Psykopatologia ole mielestäsi hoitanut ylläpitäjän tehtäviään vai mitä tarkoitat? Kirjoittajilla on vastuu siitä, mitä he kirjoittavat ja Psykopatologialla viime kädessä vastuu siitä, mikä materiaali saa palstalla olla hakukoneiden käytettävissä ja suurelle yleisölle julkaistuna. Sinä trisse et ole käyttäytynyt palstalla aina vastuullisesti omalta osaltasi.
Hilppa

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.10.2014 10:39

trisse kirjoitti:Purin jotain työpaikkastressiä. Nollasin päätäni vihastumalla perjantaina. Olen pahoillani puolestasi ja pahoillani että käytin sinua välineenä...

Ei sinulla(kaan) ole oikeutta käyttää minua (tai ketään muutakaan) oksennussankonasi. Olet itse vastuussa tekemisistäsi, eikä mikään tekosyy oikeuta sinua kiusaamaan ketään - ei edes minua.
trisse kirjoitti:... Päätös ottaa Kyllästynyt modeksi oli ilmeisen epäonnistunut...

Kenen kannalta? Sinunko, vai joidenkin muidenkin?
trisse kirjoitti:... Päätös ottaa Kyllästynyt modeksi oli ilmeisen epäonnistunut sillä se tuki valtasuhde-eroavaisuuksia liiaksi ja antoi kuvan että Luukkonen hyväksyy kaiken Kyllästyneen tekemän vaikkei ehkä hyväksykään...

Pitäisikö Pp:n hyväksyttää kaikki ratkaisunsa ensin sinulla, että olisit tyytyväinen/edes tyytyisit niihin?
trisse kirjoitti:... Ja Luukkonen on moneen kertaan sanonut ettei hän pidä näitä nettiryhmään kirjoitettuja asioita syinä kenenkään huonoon vointiin joten hän ei huomioi näitä asioita täällä koska ei pidä näitä tärkeinä...

En ole täysin samaa mieltä, mutta jotain itua ajatuksessasi ehkä onkin, koska mielestäni sinulle annettu neljän päivän banni oli minusta kuin pilkantekoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.10.2014 11:21

Tukiasema.netin (2007->) aikaisiin tapahtumiin ei liene syytä palata, koska ko. kahdenväliset (Kahvi-Kyllästynyt) asiat on case closed -tilassa ja varsinkin kun ne eivät liity oikein kait mitenkään suoraan nyt käsiteltäviin asioihin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.10.2014 11:29

Voi tietysti olla työn aloitus -"stressi" varsinkin jos on tottunut syyttämään muita yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.10.2014 11:40

Kahvi kirjoitti:Tukiasema.netin (2007->) aikaisiin tapahtumiin ei liene syytä palata, koska ko. kahdenväliset (Kahvi-Kyllästynyt) asiat on case closed -tilassa ja varsinkin kun ne eivät liity oikein kait mitenkään suoraan nyt käsiteltäviin asioihin.

Sinä saat arvostella minua, mutten minä sinua?

Käytöksestäsi päätellen, ne liittyvät oleellisesti kiinnostukseesi aiheeseen "Kyllästynyt".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.10.2014 11:52

trisse 16.10.2014 10:05 (- -)
Ja Luukkonen on moneen kertaan sanonut ettei hän pidä näitä nettiryhmään kirjoitettuja asioita syinä
kenenkään huonoon vointiin joten hän ei huomioi näitä asioita täällä koska ei pidä näitä tärkeinä.
Luukkonen pystyisi rikkomaan syntynyitä kuvioita jos paneutuisi asiaan mutta häntä ei kiinnosta.

En ole (täsmälleen) noin todennut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 16.10.2014 12:05

Heti kun tämänkin ketjun avaa, oitis puskee päin näköä kaikenmoiset vanhat jo hapantuneet kaunat

Kertokaa hei ihan totta., kuinka te jaksatte päivästä toiseen, illasta iltaan jauhaa noita tuhat kertaa käsiteltyjä asioita ja juupas-eipäs jankutusta !
_"Sinä sanoit vuonna nakki ja yksi noin ja noin...!

"En se minä ollut. se
olit sinä!"

" Enkä ollut, se oli naapurin silmäpuoli kolli."

Eikö vaikuta yhtään naurettavalta?

EIKÖ KUKAAN OSAA PANNA PISTETTÄ?
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet