Helmenkalastaja kirjoitti:Minun mielestäni sinua, Kyllästynyt, ei ole kukaan kiusannut...
Aikamoista vähättelyä mm. Tristanin tekoja ja käytöstä ajatellen. Oudointa väitteessäsi on kuitenkin se, että minua sinä kiusaamisesta syytät.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Koska sinulla on oma määritelmä kiusaamiselle, voi minullakin sellainen olla: mikä voidaan jollain muulla sanalla
täsmällisemmin ilmaista, ei ole kiusaamista...
Sinulla voi olla, niinkuin onkin, mielipidevapaus kiusaamisestakin, mutta jos Tristanin teot ja käytös eivät ole kiusaamista, onko sinun mielestäsi ihan hyväksyttävää, jos minä siirryn vastaavaan kielenkäyttöön ja käytökseen? Vai olisiko se kuitenkin minun tekemänäni kuitenkin kiusaamista?
Kysyn siis sinulta lupaa ja hyväksyntää kirjoitteluni suuntamuutokselle?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinä olet kätevästi rajannut oman määritelmäsi ulkopuolelle kaiken sellaisen sinun harjoittamasi toiminnan, jonka muut kokevat kiusaamiseksi...
Selvästikin sinulla ja minulla on erilainen käsitys siitä mikä on kiusaamista ja mikä ei, mutta voin kyllä ottaa käyttöön Tristanin käyttämät standardit. Toivottavasti sinä hyväksyt kirjoitukseni sellaisina.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinulle on kyllä vittuiltu ja sinua on solvattu ja sinua on huoriteltu, mutta kiusattu sinua ei nähdäkseni ole...
Asia selvä; sinun mielestäsi solvaaminen ja huorittelu ei ole kiusaamista.
Otanko sinun hyväksymäsi kirjoittelustandardit käyttöön heti, vai haluatko vielä kysyä second opinionia vaikkapa Psykopatologialta?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Itse olet omalla käytökselläsi vaikuttanut ja vaikutat siihen, että tällainen käytös sinua kohtaan jatkuu eikä loppua näy...
Millä tavalla olen viime kerralla ollut vaikuttamassa Tristanin aloittamaan huoritteluun? Sitenkö, että minun tiedetään olevan olemassa, ja etten tule koskaan hyväksymään minulle osoitettuja solvauksia ja nimittelyjä?
Entä mikä oli rikokseni alunperin kun en vielä ollut edes kymmentä viestiä kirjoittanut, eikä niistä yksikään ollut Tristanille tai Tristanista, kun hän minun kimppuuni kävi?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Aina silloin tällöin joudut jopa sijaiskärsijäksi, kun halutaan vahingoittaa Luukkosta...
Mutta sinun mielestäsi ei ole kiusaamista että niin tehdään?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kurja juttu, mutta ne tilanteet ovat sellaisia, että (ainakin) ulkopuoliset pystyvät varsin luotettavasti ennustamaan, milloin niin on käymässä...
Millä perusteella se, että tilanteet ovat ennalta arvattavissa mitätöi niiden merkityksen ja sisällön? Entä miksi ne eivät ole kiusaamista silloin kun ne on suunnattu minulle? Olenko minä sinun mielestäsi luvallinen syntipukki ja luvallinen kohde minkälaiselle kohtelulle ja käytökselle hyvänsä?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Olen iloinen voidessani sanoa, että tässä viestissäni ei ole yhtään asiatonta sanaa.

Sepä hyvä, että sinä olet iloinen.
Muista kuitenkin, että perättömien väitteiden esittäminen on kiusaamista - ja niitä sinun viestisi sisältää.