p-free kirjoitti:SADE kirjoitti:Hej p-free,
Sinänsä jointti pari kuukaudessa ei varmasti ole pahin mahdollinen vaihtoehto, liuottaa aivoja siinä missä alkoholi, mutta muut subjektiiviset , fyysiset haittavaikutukset ehkä alkoholia pienemmät. Omasta näkökulmastani katsottuna ongelman asiaan tuo aineen laittomuus.
Entäs jos nollaat pääsi unilääkkeellä? Nyt en tarkoita mitään yliannosteluja. Kerran viikossa n. 10 tunnin yöunet nollaa aika hyvin.
Kiitos viestistäsi.
Niin, eihän mikään päihde ole millään tavalla terveellinen ainakaan fyysisesti. Joillakin päihteillä voi sitten olla henkisesti hyvinkin positiivisia vaikutuksia, esim. LSD on avannut monille ihan uusia ikkunoita elämään, tosin aiheuttanut myös paljon vakaviakin psyykkisiä vaurioita.
Joo, jointti silloin tällöin ei tuhoa ainakaan haimaa kuin mitä alkoholi tekee, ja se haimahan mun ongelmani juuri onkin. Eli mulla on ollut haimatulehduksia ja nyt lääkäri sanoi etten ikinä saa juoda enää alkoholia.
P-free, haiman toiminnanvajauksen myötä sinulla on seurauksena diabetes ja kaikki sen aiheuttamat komplikaatiot. Se ei ole leikin asia. Ex miehelläni on kakkosvaiheen diabetes, siis elintavoilla itse hankittu, munuaiset lakkasivat toimimasta ja hän käy dialyysissä kaksi kertaa viikossa, lisäksi jaloista on hermostollisten ja verenkierrollisten seikkojen takia amputoitu molemmista kaikki varpaat ja nyt on harkinnassa toisen jalan amputointi polvesta alaspäin. Lisäksi hänelle on tehty sydämeen ohitusleikkaus sunien tukkeutumisen takia, sekin diabeteksen syytä..Diabetes on kavala sairaus jonka etenemistä voi vain hidastaa, ei estää.Alkon ja huumeet lopettamalla voit rajoittaa jo syntyneitä muutoksia, et kumminkaan niitä poistaa. Nyt olisi tärkeintä miettiä mikä on sinulle tässä vaiheessa tärkeintä. Et todennäköisesti ole vanha, joten sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet.
Kerroin tämän, en pelotellakseni vaan siksi että nämä ovat estämättömiä faktoja joitten etenemisen vain sinä itse voit katkaista.