Genitaalinen vaippa eli ympäröivä hellyys

Re: Genitaalinen vaippa eli ympäröivä hellyys

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 13:28

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
saara kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Toisaalta aihe on aina aktuelli.

perverssiys on aina aktuellia!

Onko tuo vitsi?

Ei.
Ehkä sitten olen luonteeltani perverssi kun käsitän tämän omalla tavallani.

Minun käsityskykyni ei ylety tämmöiseen vertauskuvaan, sori, mutta näin se vaan on.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.10.2014 15:20

Genitaalinen karaktääri ei ole altis persversioille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 17:48

Psykopatologia kirjoitti:Genitaalinen karaktääri ei ole altis persversioille.

Onko oma karaktäärisi genitaalinen?
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2014 09:21

genitaalinen vaihe

(kr. gennan tuottaa; lat. genitalis tuottoisa, syntymä-, genitalia sukuelimet), psykoanalyysissa libido- ja psyko-
seksuaalisen kehityksen latenssin jälkeinen lopullinen vaihe, joka alkaa puberteetissa mutta saavuttaa lopullisen
kypsyytensä vasta nuoressa aikuisuudessa. Freud (1859 - 1939) esitti termin kirjaansa Kolme seksuaaliteoreettista
tutkielmaa
(1905) vuonna 1915 tekemässään lisäyksessä. Genitaalinen vaihe käynnistyy murrosiässä Oidipaali-vaiheen
remobilisoitumisen myötä, ja nyt seksuaalinen mielihyvä on genitaalien ”herruudessa”. Oidipus-kompleksin enemmän
tai vähemmän onnistuneen ratkaisun myötä yksilö etsii perheen ulkopuolelta rakkaussuhteita, joiden luonne on post-
ambivalentti.

Wilhelm Reich (1897 - 1957) korosti 1930-luvulla yksipuolisesti genitaalisen seksuaalisuuden ja orgasmin merkitystä,
mutta myöhemmin genitaalisuus on haluttu nähdä laajemmin kokonais-persoonallisuuden ja myös yhteisön kannalta,
esimerkiksi (Eriksonin) ja myös ns. genitaalisessa karaktäärissä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 10.10.2014 23:08

Onko trissellä joku masokistinen taipumus ajaa itsensä aina vaan uudellleen ja uudelleen banniuhan alle?
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2014 23:38

Suljen yöksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2014 23:55

Lauantaina: joko poistat huonot viestisi tai poistan sinut viesteinesi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2014 10:58

trisse kirjoitti:Minkälaisen kannan otamme huorittelusta-puhumiseen. Onko sinulla oikeus siihen ja minulla ei vai mikä on metodi? Entä millaista tilitystä huoritteluistani olet jäänyt kaipaamaan? Koskevatko ne määrää, tilannetta, jotain seikkaperäistä selontekoa vai jotain yleistä tunnustusta siitä että olen huoritellut? Jos kerrot niin mikään ei ole minulle mieluisempaa kuin tilittää huoritteluni sinulle sinua eniten miellyttävällä tavalla!

Viestini, josta otit pultteja, liittyi siihen, kun olit vaatinut minulta vastausta ja että sitten jättäisit minut rauhaan.
Totesin, ettet sinäkään (vapaaehtoisesti) mitään selityksiä ole antanut, enkä aiemman törttöilysi suhteen mitään
erityistä vaatinutkaan.

Sinun tulee muuttaa allekirjoituksesi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 11:10

trisse kirjoitti:Et selventänyt asiaa niin että sen yhteys aiempaan olisi käsitettävissä.

Jos sinä et käsitä jotakin, tarkoittaako se mielestäsi sitä, että sinulla on oikeus solvata minua???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2014 11:12

11.11.2014 11:12
Asetan sinut (trissen) asetuksista kirjoituskieltoon 12.- 16. 10. 2014.
Jos rikot kirjoituskieltoa tai jos jatkat tänään (lauantaina) moitittavaa toimintaa, poistan sinut kirjoituksinesi.
Tarvittaessa suljen foorumin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 12:11

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Totesin, ettet sinäkään (vapaaehtoisesti) mitään selityksiä ole antanut, enkä aiemman törttöilysi suhteen mitään
erityistä vaatinutkaan.

Olethan sinä vaatinut anteeksipyyntöjä vaikka kuinka monta kertaa. Muistathan - silloin 2009-2010 kun olin heikossa hapessa ja tapasitte kolmestaan (sinä, Kyllästynyt ja raatelulammas) rääkätä ja nöyryyttää minua?

Sinua ei ole kukaan rääkännyt - ja nöyryyttäminenkin on mahdotonta, koska sinä et ymmärrä hävetä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 13:23

trisse kirjoitti:Ei tuo ole mikään perusteltu syy sille että ihmistä saisi (yrittää) nöyryyttää.

Eihän sinua ole nöyryytettykään.

Toisaalta, sinulle nöyryyttäminen ja nöyrtyminen tekisi vain hyvää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 13:30

trisse kirjoitti:Ei se ole tähän mennessä toiminut mutta onhan mahdollista että se jossain vaiheessa alkaa toimia ja päätän esim. tappaa itseni oikeasti.

Nöyryyttämisen tehoa tai toimivuutta ei voi arvioida ennen kuin niin on tehty ja siinä myös onnistuttu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 13:48

trisse kirjoitti:Tuollahan perusteella aina ongelmatilanteissa kannattaisi alkaa nöyryyttää ihmistä ja sitten jos se ei onnistu niin nöyryyttää rankemmin jne. Onko toimintamallia testattu esim. sinun kohdallasi?

Ei tietenkään aina tai ensimmäiseksi, mutta jos ihminen toistuvasti vahingoittaa muita ihmisiä, eivätkä mitkään keinot tai yritykset ole saaneet häntä sitä lopettamaan, pidän pienempänä pahana yrittää nöyryyttämistäkin toisten ihmisten vahingoittamisen lopettamiseksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 14:03

trisse kirjoitti:Totta kenties mutta ei PP sallisi kuitenkaan että rivikirjoittajat alkaisivat toimia tuollatavoin moderaattoria kohtaan...

Koko ajanhan sinä olet pyrkinyt PP:aa nöyryyttämään, eikä hän ole sinua siinä estänyt. Vain selkeät valheesi ja/tai hänen ammattiinsa liittyvät syytökset ja väitteet hän on torpannut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 14:56

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Totta kenties mutta ei PP sallisi kuitenkaan että rivikirjoittajat alkaisivat toimia tuollatavoin moderaattoria kohtaan...

Koko ajanhan sinä olet pyrkinyt PP:aa nöyryyttämään, eikä hän ole sinua siinä estänyt. Vain selkeät valheesi ja/tai hänen ammattiinsa liittyvät syytökset ja väitteet hän on torpannut.

trisse kirjoitti:En puhunut ylläpitäjästä vaan moderaattorista.

Vertailusi ei toimi, koska en ole kenenkään kimppuun hyökännyt tai ryhtynyt ketään solvaamaan.
Eikä ylläpitäjä ole puuttunut esimerkiksi p-freen kirjoitteluunkaan, vaikka se on ollut asiatonta ja ilmeisen riitaahaastavaa.

Lisäys klo 15:00
Oikeastaan voisit kertoa, milloin ja missä yhteydessä ylläpitäjä ei ole sallinut/on estänyt jotakuta toimimaan minua kohtaan nöyryyttävästi tai muuten epäasiallisesti?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 15:01

trisse kirjoitti:Puhuit kuitenkin vahingoittamisesta. Olet pyrkinyt julmuudellasi vahingoittamaan esim. minua, Mirriä ja kahvia. (En tosin ole varma liittyykö tämä keskustelu genitaaliseen vaippaan eli ympäröivään hellyyteen).

Jos sinä väität vahingoittamiseksi esimerkiksi sitä, että minä kerron mitä sinä olet minulle tehnyt - en ymmärrä millä logiikalla sinä omia tekojasi arvioit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 15:04

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Oikeastaan voisit kertoa, milloin ja missä yhteydessä ylläpitäjä ei ole sallinut/on estänyt jotakuta toimimaan minua kohtaan nöyryyttävästi tai muuten epäasiallisesti?

Poistamalla ja sulkemalla keskusteluja. Myös bännäämällä (esim. minut).

Olisiko sinun omasta mielestäsi pitänyt saada jatkaa mm. huorittelujasi?

Entä onko joku toinen saanut huoritella sinua vapaasti tai joutumatta siitä bannille?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 17:13

trisse kirjoitti:Ei, kyllä ihan aiheesta bänni tuli tällä kertaa. Osasin odottaa sitä. Tosin PP provosoi mutta reagoin turhan voimakkaasti.

Näyttää kuin ajattelisit huorittelusi olevan kuitattu sillä kun olet bannilla pari päivää ja sen jälkeen voivasi taas aloittaa alusta "puhtaalta pöydältä".

Ei se niin mene.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 17:24

Outoa että trisse saa terrorisoida täällä jatkuvasti ja parin päivän bannin jälkeen jatkuu sama meno!
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa