Kiusataankohan mua?

Re: Kiusataankohan mua?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.10.2014 20:36

Ei.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.10.2014 20:38

Minulla oli joskus nuorena samanlaisia tuntoja. Ei auta kysyä töitä ajankulukseen, koska niillä toisillakin on tekemistä, että saavat itse annettua sen mielikuvan, että töitä on ihan kiiruuksi asti. Kuolettavan tylsää, mutta kyllä se alkaa sujua. Sitten myöhemmin kun olet jo tuttu et itsekkään halua, että joku tulis kyselee mitä teet ja voisko auttaa?
Auta siinä sitten, kun et voi rauhassa olla fb:ssä vaan joku nulkki kyttää vieressä muka oppiakseen sulta jotain.

Olet vaan rauhassa, SITTEN kun joku kysyy sua jonnekkin muualle, sitten tietenkin iloisena meet auttelee. Vanhat työporukat pelkää uusia ja on epäluuloisia, koska eivät tiedä voiko sinuun luottaa, vai otatko yhteyttä työnjohtoon.
Se olisi paha virhe! Koska työnjohtokaan ei voi sinulle mitään keksiä tyhjästä ja tulee turhaa ongelmaa.
Ole vaan muinamiehinä, tarkkaile ja pistä korvantaa. Älä vaan ääneen valittele töiden puutetta, se on luopion merkki vanhojen mielestä.

(ollut joskus nuori ja uusi kaupungilla töissä)
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.10.2014 20:47

Ala kirjoittaa kirjaa!! Ja sano suoraan, että tässä välissä, kun ei ole muuta, niin teen omia kirjallisia töitäni, mutta sanokaa vaan, jos tarviitte mua.
Sitten ainakin näyttää siltä, että olet ainakin itsellesi hyödyllinen ja sinun annetaan rauhassa keskittyä. Näin mä tekisin .
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.10.2014 21:16

Tai sitten ne alkaisi pelätä sua, ai sillä on joku hieno akateeminen tehtävä työn alla.
Se on koulutettu tyyppi, ei häiritä sitä, että saa sen sivutyönsä valmiiksi. Kyllä on kiva, että meillä on melkein Psykologi(muista kertoa se) töissä. Ne aattelee, että tuon koulutettu, eikä kai hyväksy meitä kavereiksi. Siinä kaikessa kun taiteilet parhaan kysysi
mukaan, olt kohta jo vanha ja sunhun luotetaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.10.2014 22:46

Kuule pikkusisko! Nyt kun olet töissä kaupungilla, laitat avoimen työpaikka anomuksen, jossa kerrot cv:n ja että olet para-aikaa töissä siellä.
Kerrot, että haluat jatkaa kunnan töissä! Vie se työnjohdolle. Voi käydä munkki, kun aikas olet sijaisena tai paikkaamassa, tulet tutuksi ja sinut otetaankin kaupungille vakkariksi. Se vaatii muutaman vuoden, mutta kannattaa yrittää. Kunta on varma ja pysyvä työnantaja, vielä nykyään. Pistä aina jalka oven väliin ja hae kaikkia avoimia toimia! Kunta on hyvä työnantaja, edut ovat loistavat! Mutta se liittoon liittyminen on pakollinen, ymmärräthän, että jos jäät työttömäksi, saat normaalin palkkasi jonkun vuoden.
tsemppiä oikein paljon !
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.10.2014 14:58

Ei pidä "tehdä" asioista (suurempia) ongelmia, jos ne pyrkivät olemaan sitä pääosin itsen kannalta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.10.2014 23:03

Psykopatologia kirjoitti:Ei pidä "tehdä" asioista (suurempia) ongelmia, jos ne pyrkivät olemaan sitä pääosin itsen kannalta.

Työpaikassasi vanhoilla työntekijöillä saattaa olla työhön perehdyttämisen velvoite mutta toisaata paljon omaa
työtä. Tällöin motivaatio perehdyttämiseen saattaa olla niukka: aikaa kuluu perehdyttämiseen ja valvomiseen,
ja sitten kun opastettava vihdoin osaa työnsä, hän lähteekin pois!

Kannattaa pitää vaan pää kylmänä ja olla tärkeän näköinen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 13:54

Trisse, minun mielestäni sinun olisi nyt mentävä lähimmän esimiehesi juttusille kysymään mitä työsi toimenkuvaan kuuluu, kun et itse näytä sitä tietävän. Saattaa olla ,että sinut leimataan haluttomaksi, josset tiedä mitä toimenkuvaasi kuuluu.
Jokaisessa työpaikassa suhtaudutaan miltei poikkeuksetta nuivasti uusiin, outoihin tulijoihin, osa suorastaan välttelee heitä, osa taas pyrkii näyttämään pätevyytensä heti kättelyssä. Alistamaan.

Sinun on itse "ansaittava" paikkasi, kysyttävä josset tiedä, olla kiinnostunut kaikesta. Omasta aktiivisuudesta on paljolti kiinni, millaisen kuvan itsestäsi annat.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 17:46

Niin, ennenkaikkea, pidä puolesi! Tiedän, että pystyt siihen, älä alistu! Tule sitten vaikka tänne purkautumaan 8-)
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 09.10.2014 20:49

trisse työtehtäväsi ja alueesi pitäisi olla selvemmät -selvä. Mikä kaikki kuuluu sun tehtäväalueeseesi ja vastuullesi. Ota selvää, jos ei ole sulle selvä ja sen pitäsi olla myös muille työntekijöille selvä.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet