Psykopatologia kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun trisse rupesi satuilemaan.
Mikä viesti on satuilua?
Psykopatologia kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun trisse rupesi satuilemaan.

trisse kirjoitti:Mirri kirjoitti:Trisse, missä vaiheessa tämä(kin) ketju kääntyi sinuun ja sinun asioidesi miettimiseen?Psykopatologia kirjoitti:Niin. Mutta pelkällä juoru-uteliaisuudella ei pärjää työssä eikä rakkauden markkinoilla.
Esmes tästä ja PP:n muista provosoivista kommenteista. Aluinhan kerroin kätilöystäväni kokemuksista abortista jotka PP sitten käänsi minun kiinnostuksenputteeseeni, satuiluuni, ystäväni epäluotettavuuteen ja siihen että kaikki olisi pelkkää urbaania huhua! Ja jopa miessuhteisiini! Minä puhuin asiaa alussa mutta olen provosoitavissa vittuilulla ja epäilyillä muuhuinkin kuin asiakeskusteluun!

Psykopatologia kirjoitti:Kätilö-opiskelijan kertomaa.

trisse kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kätilö-opiskelijan kertomaa.
Väitätkö että
1. koko kätilöopiskelijaa ei ole
vai että
2. olen valehdellut hänen kertomuksistaan?
vai että
3. hän on valehdellut minulle?

trisse kirjoitti:Banana kirjoitti:Aborttilaista löytyy hyvää tietoa ihan googlettamalla. Yleinen raja: raskauden kesto 12 vkoa mutta erityisluvalla ->...
Kätilöksi opiskeleva kaveri kertoi kuinka joku nainen oli sosiaalisista syistä tehdä abortin myöhemmin (en tiedä tarkkaa raskausviikkoa). Lapsi oli syntynyt elävänä ja se oli sitten vaan jätetty kuolemaan. Lääkärikin oli itkenyt.

Psykopatologia kirjoitti:Viesti kuvaa tapahtumia, jotka eivät tuossa muodossa ole totta.
trisse kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Niin. Mutta pelkällä juoru-uteliaisuudella ei pärjää työssä eikä rakkauden markkinoilla.
Mikä oikeus sinulla on kirjoittaa tälläistä minulle?
Psykopatologia kirjoitti:Viesti kuvaa tapahtumia, jotka eivät tuossa muodossa ole totta.

Kätilöksi opiskeleva kaveri kertoi kuinka joku nainen oli sosiaalisista syistä tehdä abortin myöhemmin (en tiedä tarkkaa raskausviikkoa). Lapsi oli syntynyt elävänä ja se oli sitten vaan jätetty kuolemaan. Lääkärikin oli itkenyt.

Kotimaa 2.10.2012 | STT
Kehittynyt sikiö abortoitava kuolleena
Pitkälle edenneen raskauden keskeyttämisessä pitäisi varmistaa, että sikiö syntyy kuolleena, esittää käypä hoito -suosituksia päivittävä työryhmä.
Käytännössä asia varmistettaisiin ruiskuttamalla sikiön sydämeen kaliumia.
Aborttilain mukaan raskaus voidaan keskeyttää 24. raskausviikon loppuun asti, jos sikiö on vakavasti vammainen. Toisinaan myöhäisessä vaiheessa tehty abortti voi johtaa sikiön syntymiseen hengittävänä. Elonmerkit loppuvat kuitenkin pian.
- Meillä on muutamia kymmeniä tällaisia tapauksia vuodessa. Se on se kaikista rankin paikka vanhemmille ja henkilökunnalle, sanoo lehtien haastattelema käypä hoito -työryhmän puheenjohtaja, dosentti Oskari Heikinheimo.
Heikinheimon mukaan ruiskevaihtoehtoa tulisi ainakin voida tarjota vanhemmille.
Jos abortti tehdään raskauden alkuvaiheessa, sikiö kuolee toimenpiteen aikana.

Psykopatologia kirjoitti:Jos kirjoittaa satuja, voi perään lisätä esimerkiksi, että
"tässä muodossa muistan kertomuksen minulle esitetyn".

saara kirjoitti:Kummallista kuinka tämäkin ketju muodostui Trissen ja PP.n keskinäiseksi väittelyksi. asiasta , josta kummallakaan ei ole eksaktia ensikäden tietoa.

Mirri kirjoitti:saara kirjoitti:Kummallista kuinka tämäkin ketju muodostui Trissen ja PP.n keskinäiseksi väittelyksi. asiasta , josta kummallakaan ei ole eksaktia ensikäden tietoa.
Syystä tai toisesta Psykopatologialla on kova tarve mitätöidä Trissen viestin sisältämät asiat. Noin olen näkevinäni Psykopatologian väitteen satuilusta. Miksi hän haluaa mitätöidä, sitä en tiedä. Kenties jokin asia viestin sisällöstä on sellainen, jonka hän haluaisi 'sensuroida'...
Saara, aloitusviestistä päätellen abortti sopii ihan hyvin keskusteltavaksi tässä ketjussa. Sitähän alunalkaen pohdittiin; saako terveydenhuollon ammattilainen kieltäytyä omantunnon syistä vai eikö saa. Trissen esiin tuoma asia on oleellinen mietittäessä terveydenhuollon ammattilaisten omantunnonvapauden rajoja.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa