selitys

Re: selitys

ViestiKirjoittaja Kissi » 06.10.2014 20:03

saara kirjoitti:
kiss kirjoitti:Saara ."Kävin vähän vittuuntumassa ja miettimässä syitä ja seurauksia.Kun nyt kumminkin haluan kirjoitella täällä edelleenkin."

Terve taas uusvanha Saara! Mukavaa kun tulit.

Kiss, en ole lainkaan varma, kuinka pitkään viihdyn.

Pöhkö, nää onkii täällä vaan viihdyttämässä viihtyjiä.
Ala itse viihdyttää, niin on hauskempaa kun olla viihdyttetävänä. Mutta Härkä kun olet niin, pitää puskee vaikka betoniseinää. Pääasia että pusket täällä, etkä palstan ulkopuolella, koska täällä on ne syytkin, miksi viihtyy tai ei viihdy.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 06.10.2014 20:05

terttu kirjoitti:Minusta tuntuu etten sovi kaksinaamaisen saaran kanssa samalle foorumille, jos hän tuli takaisin, on minun aika tehdä näyttävä poistuminen.

Ei ole minun päätökseni, jos päätät häipyä, etenkin kun minulle selvisi, kuka olet Pöyhtärin chatissa ollut. Hyvää loppuelämää Sinulle Terttu!Tuskin jään kaipaamaan.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 06.10.2014 20:06

terttu kirjoitti:Minusta tuntuu etten sovi kaksinaamaisen saaran kanssa samalle foorumille, jos hän tuli takaisin, on minun aika tehdä näyttävä poistuminen.

No sovithan, sinä sovit tänne yht hyvin kuin muutkin. Kertakaikkiaan kurjaa jos sinäkin poistut? Mikä virus tää nyt on, että pitää mennä muualle mököttämään, jos täällä ottaa nokkiis.
t.(paraskin puhuja 8-) )
Kissi

ViestiKirjoittaja terttu » 06.10.2014 20:10

saara kirjoitti:

Ei ole minun päätökseni, jos päätät häipyä, etenkin kun minulle selvisi, kuka olet Pöyhtärin chatissa ollut. Hyvää loppuelämää Sinulle Terttu!Tuskin jään kaipaamaan.

Enpä ole ikinä ollut Pöyhtärin chatissa, tukiasemalla olen ollut. Mutta etkö sinä ole valehdellut täällä, kun kerrot ettet ole ollut tukiasemalla. Juuri tuollainen kaksinaamaisuus oksettaa.
Minähän voin muka häipyä, kuten sinäkin.
terttu

ViestiKirjoittaja terttu » 06.10.2014 20:12

kiss kirjoitti:

No sovithan, sinä sovit tänne yht hyvin kuin muutkin. Kertakaikkiaan kurjaa jos sinäkin poistut? Mikä virus tää nyt on, että pitää mennä muualle mököttämään, jos täällä ottaa nokkiis.
t.(paraskin puhuja 8-) )

En mene muualle mököttämään, menen muualle kirjoittelemaan, kuten tein tätä ennenkin.
Tänne ei sovi uusia.
terttu

ViestiKirjoittaja Kissi » 06.10.2014 20:14

No kyllä sopii ja on tervetulleita!
Mulla on olo kuin lammaskoiralla, kun se juoksee ympäri nummia ja yrittää koota laumaa :shock:
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 06.10.2014 20:16

Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 06.10.2014 20:43

Eikö? En puhu kun kerrot vaan syyn, miksei, että sitten tiedän?
Apua, käytin vain kuvakieltä. En tarkoittanut mitään vakavasti otettavaa!
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.10.2014 20:45

saara kirjoitti:

No, jopas! :shock:

Kai te jotenkin voisitte kirjoitella ja kommentoida toistenne ohitse ja ikään kuin toisistanne tietämättä - olisitte kuin toinen ei olisikaan täällä... Onko ihan mahdoton ja toteuttamiskelvoton ajatus?
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 06.10.2014 20:47

terttu kirjoitti:
kiss kirjoitti:

t.(paraskin puhuja 8-) )

En mene muualle mököttämään, menen muualle kirjoittelemaan, kuten tein tätä ennenkin.
Tänne ei sovi uusia.

Terttu, miksi yleensä edes poikkesit?
Terttu, mistä sinä muka voit tietää kuka ja missä ja milloin minä olen ollut? Mutta kuten sanottu, maailmaan mahtuu kaikenmoista nutunkääntäjää:D
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 06.10.2014 20:49

Mirri kirjoitti:
saara kirjoitti:

Kai te jotenkin voisitte kirjoitella ja kommentoida toistenne ohitse ja ikään kuin toisistanne tietämättä - olisitte kuin toinen ei olisikaan täällä... Onko ihan mahdoton ja toteuttamiskelvoton ajatus?

Huomasitte kuvasta varmaan, että laumaa ojentaa kaksi vahtia. töööt.
Kissi

ViestiKirjoittaja terttu » 06.10.2014 20:50

saara kirjoitti:
terttu kirjoitti:
kiss kirjoitti:

t.(paraskin puhuja 8-) )

Tänne ei sovi uusia.

Terttu, miksi yleensä edes poikkesit?
Terttu, mistä sinä muka voit tietää kuka ja missä ja milloin minä olen ollut? Mutta kuten sanottu, maailmaan mahtuu kaikenmoista nutunkääntäjää:D

Kaksinaamaisuuden huippu. Älä viitsi jatkaa.
terttu

ViestiKirjoittaja saara » 06.10.2014 20:52

Mirri kirjoitti:
saara kirjoitti:

Sinänsä kelvoton, jos toinen heittää jatkuvaa p****aa. osaan toki olla kommentoimatta jos joku toinenkin osaa, mutta jos joka toinen lause on suora tai epäsuora "heitto" se alkaa vähitellen vituttaa.
saara

ViestiKirjoittaja terttu » 06.10.2014 20:53

Tulit siis takaisin haastamaan riitaa.
terttu

ViestiKirjoittaja terttu » 06.10.2014 20:57

saara kirjoitti:Tulin vielä sen verran käymään,m että haluan kertoa poistumiseni syyn, niin ettei kukaan huolestu. Jos Luukkonen nyt antaa tämänkään ketjun olla. Poistun täältä ylläpidon mielivaltaisen toiminnan vuoksi. Ei minua kiinnosta paikka, missä jatkuvasti yritetään lytätä. Kiitos niille jotka ovat kirjoittaneet kanssani, Hyvää syksyä.

En ole aikeissa enää palata tänne.
terttu

ViestiKirjoittaja saara » 06.10.2014 21:01

terttu kirjoitti:Tulit siis takaisin haastamaan riitaa.

En tullut takaisin keskustelemaan kanssasi, joten anna olla. Täällä on muitakin, joiden kanssa voi jutella. En ole millään tasolla riippuvainen lausunnoistasi.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 06.10.2014 21:03

saara kirjoitti:
terttu kirjoitti:Tulit siis takaisin haastamaan riitaa.

En tullut takaisin keskustelemaan kanssasi, joten anna olla. Täällä on muitakin, joiden kanssa voi jutella. En ole millään tasolla riippuvainen lausunnoistasi.

Täysin sinusta riippumattomista syistä palasin, en tosin tiedä kuinka pitkäksi aikaa. Sehän ei kuulu sinulle.
saara

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.10.2014 23:40

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Lienee parasta huomauttaa, että minä en pelästy uusia. Kirjoittaja Mirri ilmoitti pelästyvänsä uusien puolesta.

Hilppa, juuri noin; pelästyin uusien puolesta.
Tuskin mikään on tehokkaampi keino karkoittaa uusi nimimerkki foorumilta kuin alkaa vaatia häneltä selityksiä aiemmista mahdollisista kirjoittamisistaan jossakin päin nettiä ja aiemmista mahdollisista nimimerkeistä. Ihmisillä voi olla tuhat ja sata perustelua ja syytä tulla mt-aiheiselle vertaistukifoorumille 'uutena' uudella nimimerkillä, vaikka olisivatkin kirjoitelleet aiemmin jossakin.
Uuden nimimerkin käyttö voi toimia yhtenä anonymiteetin keinona, ja siihen kirjoittajilla täytyisi olla oikeus näin 'arkaluontoisella' foorumilla ilman, että palstalla käydään kimppuun ja aletaan vaatia meriselityksiä uuden nimimerkin nettihistoriasta.

Et muuten vielä vastannut sinulle esittämääni kysymykseen miksi haluaisit tietää minun säikähtämisestäni uusien nimimerkkien puolesta.

Ei tuo millään tavalla selitä sitä, miksi sanoit pelästyväsi uusien puolesta. Minä kysyin ensiksi. Ja minulle on huomautettu foorumilla, että kysymyksiin ei tulisi vastata kysymyksillä, kuten sinä ensin teit.

Mielestäni ei kenelläkään ole aihetta pelätä tai kokea kimppuun käymisenä sellaista, että joltakin kysytään, oletko uusi kirjoittaja vai jokin vanha. Jos hän on aidosti uusi kirjoittaja, eikä ole vieraillut mielenterveyspalstoilla aiemmin, ei hänellä ole mitään salattavaa aiempien nimimerkkien suhteen, koska niitä ei ole. Ei täällä esitetty kysymys "Kuka olet?" tarkoita "Mikäs henkilöllisyytesi oikein on?" vaan ainoastaan oletko kirjoitellut aiemmin jollakin toisella nimimerkillä. Ei sellaisen kysyminen mitään pahaa tarkoittavaa ole. On reilua kertoa, onko kirjoittanut aiemmin jollakin toisella nimimerkillä. Ja jos ei halua paljastaa aiempia nimimerkkejään, muiden on tyytyminen siihen.

Sen sijaan koen, että joku, joka toteaa(, kuten sinä totesit), pelkkäävänsä toisten kirjoittajien puolesta heille asetettujen kysymysten takia, itse asiassa pelkääkin jonkin asian ilmi tulemista. Onko jotakin ilmi tulemista vai eikö ole; sitähän emme tiedä, joten on minusta kovin outoa pelätä toisen ihmisen puolesta toiselle ihmiselle asetettuja kysymyksiä.

Asetan toisen kysymyksen Mirrille. Pidätkö salailusta tai salamyhkäisyydestä ja pelkäätkö avoimuutta?

Jukra, Hilppa! Sinähän ryhdyit tosissasi ruotimaan minun tunteitani! Omalle kohdallesi tuskin hyväksyisit moista utelua, vaan yksinkertaisesti tekisit selväksi, että kyselijä loukkaa sinua tahdittomilla kysymyksillään. Enpä olisi uskonut, että teet toiselle kirjoittajalle juuri sitä mitä et hyväksy omalle kohdallesi.

Kysyn uudelleen ja nyt koskien uuttakin kysymystäsi: miksi haluat tietää? Lienee sanomattakin selvä, että kysymyksesi ovat sellaisia, että sinun tulisi vastata ensin, jotta minä voisin harkita vastaanko tunkeileviin kysymyksiisi vai enkö vastaa. Sekin lienee sanomattakin selvä, ettei minulla ole selitys- eikä vastausvelvollisuutta; sen verran epähienoja - suorastaan tökeröjä - esittämäsi kysymykset olivat. Vielä tökerömmäksi menee, ettet edes kelpuuta vastaustani, vaan sanot, ettei se selitä asiaa, jota minulta utelet.

Paitsi tökerö, kirjoituksesi sisältämä uusi kysymys on loukkaava minua kohtaan. Mielestäni kirjoituksesi on loukkaava myös niitä kirjoittajia kohtaan, jotka oikeasti eivät halua muistella itseään tai nettikirjoituksiaan vuosien takaa - kuka mistäkin syystä. Sinä syytät heitä salaamisesta, salamyhkäisyydestä, 'asioiden' ilmitulemisesta... Ja peräänkuulutat avoimuutta - netissä!
Hilppa, heittäydytkö yksinkertaiseksi ja kieltäydyt ymmärtämästä, vai etkö oikeasti ymmärrä?

Mitä ihmeen epäreilua siinä on, jos joku uusi ei halua kertoa kirjoitelleensa joskus jollakin mt-aiheisella vertaistukifoorumilla?
Mielestäni epäreiluus olisi kyseessä vasta silloin, jos uusi kirjoittaja alkaisi muistella menneitä ja kaivella vuosien takaa toisista kirjoittajista esille vaikka mitä tuomatta reilusti julki sitä, että hän on täällä joillekin tuttu joltakin toiselta foorumilta. Mutta sehän on toinen asia kuin, että foorumilla lähes ensimmäiseksi udeltaisiin uusilta nimimerkeiltä heidän nettitaustojaan ja vaadittaisiin selvityksiä heidän nettihistoriastaan.

Ja vielä: kun ollaan mt-aiheisella vertaistukifoorumilla, voihan käydä niinkin, että ihminen on ollut joskus niin sairas ja jopa psykoosissa, ettei hän muista tai ainakaan ole varma missä on kirjoitellut ja millä nimimerkeillä. Tai vaikka muistaisikin, ei välttämättä halua, että hänet muistetaan uudella foorumilla niin sairaana ja sekaisena kuin mitä hän joskus menneinä vuosina on ollut; ei ehkä itsekään halua netissä muistella menneitä kirjoitusvuosiaan. Tässä yksi niistä tuhannesta ja sadasta mahdollisesta syystä...

Ja sinä sitten törppöydessäsi puhut salaamisesta ja salamyhkäisyydestä... Hilppa, jos kirjoitukseni tuntuu loukkaavalta, niin loukkaava sävy johtuu siitä, että olen aikamoisen tuohtunut; en voi tajuta, että joku aikuinen ihminen olisi oikeasti niin ymmärtämätön kuin sinä nyt annat ymmärtää olevasi.

Vai että ihan oikein jukra pitää sanoa. Minulla on tuossa salailuasiassa täysin toisenlainen näkemys. Ja koen sinun väittämäsi minun törppöydestäni täysin perustelemattomina, loukkaavina ja tökeryyden huippuna. Jos aikuinen ihminen, joka on kirjoituskykyinen ei kykene arvioimaan kertomiensa asioiden laajuutta järkevän salailun näkökulmasta, ei hänen ole syytä kirjoitella avoimella julkisella palstalla lainkaan. Sitä vartenhan ylläpitäjä ja valvoja ovat olemassa, että myös kirjoittajaa itseään suojellaan tiettyyn rajaan asti omalta hölmöydeltään ja sopivuuden rajoissa. Sitä varten on kirjoituskielto olemassa myös.

Minä tulkitsen niin, kun henkilö haluaa salata jotakin, hän kokee itse toimineensa väärin toista kirjoittajaa kohtaan ja häpeää omaa tekoaan, mutta ei pysty pyytämään tai ei halua pyytää anteeksi vaan haluaa jatkaa toimintaansa uuden nimimerkin suojissa. Hyvin suuri mahdollisuus ja paljon suurempi mahdollisuus kuin sinun esittämäsi pyhimysmäinen käsitys oman voinnin heikosta tilasta syyksi kirjoittaa aina uudella nimimerkillä salaamalla vanha nimimerkki on häpeä muita kirjoittajia kohtaan omien vanhojen kirjoitusten johdosta.

Ymmärrän nimimerkin vaihdon, mutta en vanhan nimimerkin salaamista. Tulen tappelemaan kynsin ja hampain sen puolesta, että nimimerkkejä ei jatkuvasti vaihdeta ja aina ilmaannuta uudelleen salaten vanha nimimerkki. Mielestäni sellainen on suurta kaksinaamaisuutta ja jopa ilkeyttä muita kirjoittajia kohtaan. Mitään muuta syytä sellaiseen toimintaan ei ole kuin muiden kirjoittajien kiusaaminen. Eikä sellaista toimintaa voida puolustella huonolla voinnilla tms. syillä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.10.2014 00:22

Hilppa, tarkoitatko, että jos joku on kirjoitellut vaikkapa 'Pöyhtärin Tukiasemalla', hänen pitäisi täällä kertoa silloisesta kirjoittelustaan ja käyttämistään nimimerkeistä?

Arvelinkin, ettet piittaa siitä, että sinun viestisi minuun kohdistuneine kysymyksineen ovat tuntuneet minusta loukkaavilta. Minun sanomani jukra ilmensi sitä tosiasiaa, että oikeasti koin tunkeilevat kysymyksesi loukkaavina - suorastaan pirullisina.

Laitan esittämäsi kysymykset tähän:
Miksi muuten säikähtelet tuntemattomien puolesta?
Pidätkö salailusta tai salamyhkäisyydestä ja pelkäätkö avoimuutta?

Hilppa, sinä olet nyt loukannut minua kysymyksilläsi ja kirjoituksillasi - aika pahastikin vielä. Mitä tehdään?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.10.2014 00:43

Mirri kirjoitti:Hilppa, tarkoitatko, että jos joku on kirjoitellut vaikkapa 'Pöyhtärin Tukiasemalla', hänen pitäisi täällä kertoa silloisesta kirjoittelustaan ja käyttämistään nimimerkeistä?

Arvelinkin, ettet piittaa siitä, että sinun viestisi minuun kohdistuneine kysymyksineen ovat tuntuneet minusta loukkaavilta. Minun sanomani jukra ilmensi sitä tosiasiaa, että oikeasti koin tunkeilevat kysymyksesi loukkaavina - suorastaan pirullisina.

Laitan esittämäsi kysymykset tähän:
Miksi muuten säikähtelet tuntemattomien puolesta?
Pidätkö salailusta tai salamyhkäisyydestä ja pelkäätkö avoimuutta?

Hilppa, sinä olet nyt loukannut minua kirjoituksillasi ja kysymyksilläsi - aika pahastikin vielä. Mitä tehdään?

Älä irrota sanomiani asiayhteyksistään ja siten tee niistä pilkkaa. Et voi vääntelyinesi olla tosissasi. Missään en ole sanonut, että nimimerkin pitäisi palata joihinkin tukiasemateksteihin. Se on sinun omaa keksintöäsi. Sanatarkasti Mirri, kun ryhdyt kaivamaan ja väittämään ja asiayhteyksissä tiiviisti pyydän pysymään! Olen sanonut, että nimimerkkinsä jatkuva vaihtaminen ja entisen salaaminen on tuomittavaa toimintaa. Ja siinä kannassani pysyn, eikä siinä ole mitään loukkaavaa ketään kohtaan. Siinä on kovastikin loukkaavaa, kun toteat minua törpöksi. Mitäs nyt tehdään, Mirri? Sinä olet haukkunut minun toimintaani töpeksinnäksi ilman mitään perusteita. Minulla on oikeus omiin mielipiteisiini ilman, että sinä ryhdyt haukkumaan minun mielipiteitäni töpeksinnäksi! Kysymyksissäni ei ole mitään loukkaavaa, sinä olet pahasti väärässä, Mirri. Miksi olet peloissasi toisen kirjoittajan puolesta, ei ole loukkaavasti sanottu. Se on kysymys, jonka aloit määritellä loukkaavaksi vasta, kun et halunnut ja koska myöhemmin huomasit, että et osaa siihen vastata. Mirri, aina, kun sinulle tehdään kysymys, johon et osaa tai halua vastata ja jonka kysyjä on eri mieltä kanssasi jostain asiasta, sinä käännät huomion kysyjään etsien antipatiaa kysyjästä, jotta sitten voit syyttää häntä loukkaavuudesta. Oletko huomannut, miten ennalta-arvattavasti toimit vastaavissa tilanteissa?
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet