Mirri kirjoitti:Kuten kerroin: säikähdin uusien nimimerkkien puolesta.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kuten kerroin: säikähdin uusien nimimerkkien puolesta.
Miksi muuten säikähtelet tuntemattomien puolesta?

Mirri kirjoitti:terttu kirjoitti:Onko mukavaa uhkailla ja kohta perua uhkaukset ja muuttaa asia leikinlaskuksi.
Ja se johon pilkka ei kohdistu, hyväksyy selityksen. Tässä tapauksessa se oli Mirri. Minä olin kohteena enkä hyväksy selityksiänne. Minä voin vain jatkossa olla lukematta teidän viestijänne, muuta mahdollisuutta ei minulla kai ole.
Terttu, minun säikähdykseni uusien nimimerkkien puolesta näkyi niin, että ilmoitin Kissin 'uhkailuviestin' ylläpidolle. Kuitenkin uskon, että Kissin viesti ei ollut pahantahtoisuutta, vaan ajattelemattomuutta.
Mutta turha kai minun on mitään yrittää selittää, koska olet loukkaantunut minuun niin vakavasti, ettet enää lue viestejäni.
terttu kirjoitti:Mirri kirjoitti:terttu kirjoitti:Onko mukavaa uhkailla ja kohta perua uhkaukset ja muuttaa asia leikinlaskuksi.
Ja se johon pilkka ei kohdistu, hyväksyy selityksen. Tässä tapauksessa se oli Mirri. Minä olin kohteena enkä hyväksy selityksiänne. Minä voin vain jatkossa olla lukematta teidän viestijänne, muuta mahdollisuutta ei minulla kai ole.
Terttu, minun säikähdykseni uusien nimimerkkien puolesta näkyi niin, että ilmoitin Kissin 'uhkailuviestin' ylläpidolle. Kuitenkin uskon, että Kissin viesti ei ollut pahantahtoisuutta, vaan ajattelemattomuutta.
Mutta turha kai minun on mitään yrittää selittää, koska olet loukkaantunut minuun niin vakavasti, ettet enää lue viestejäni.
Tarkoitukseni oli kertoa etten lue uhkailijoitten viestejä, ethän sinä Mirri ole minua uhkaillut.
Miksi ette tee tästä suljettua ryhmää, johon ei oteta uusia jäseniä, kun uudet nikit teitä näin hirveästi pelottaa.
Hilppa kirjoitti:Lienee parasta huomauttaa, että minä en pelästy uusia. Kirjoittaja Mirri ilmoitti pelästyvänsä uusien puolesta.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Lienee parasta huomauttaa, että minä en pelästy uusia. Kirjoittaja Mirri ilmoitti pelästyvänsä uusien puolesta.
Hilppa, juuri noin; pelästyin uusien puolesta.
Tuskin mikään on tehokkaampi keino karkoittaa uusi nimimerkki foorumilta kuin alkaa vaatia häneltä selityksiä aiemmista mahdollisista kirjoittamisistaan jossakin päin nettiä ja aiemmista mahdollisista nimimerkeistä. Ihmisillä voi olla tuhat ja sata perustelua ja syytä tulla mt-aiheiselle vertaistukifoorumille 'uutena' uudella nimimerkillä, vaikka olisivatkin kirjoitelleet aiemmin jossakin.
Uuden nimimerkin käyttö voi toimia yhtenä anonymiteetin keinona, ja siihen kirjoittajilla täytyisi olla oikeus näin 'arkaluontoisella' foorumilla ilman, että palstalla käydään kimppuun ja aletaan vaatia meriselityksiä uuden nimimerkin nettihistoriasta.
Et muuten vielä vastannut sinulle esittämääni kysymykseen miksi haluaisit tietää minun säikähtämisestäni uusien nimimerkkien puolesta.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Lienee parasta huomauttaa, että minä en pelästy uusia. Kirjoittaja Mirri ilmoitti pelästyvänsä uusien puolesta.
Tuskin mikään on tehokkaampi keino karkoittaa uusi nimimerkki foorumilta kuin alkaa vaatia häneltä selityksiä aiemmista mahdollisista kirjoittamisistaan jossakin päin nettiä ja aiemmista mahdollisista nimimerkeistä. Ihmisillä voi olla tuhat ja sata perustelua ja syytä tulla mt-aiheiselle vertaistukifoorumille 'uutena' uudella nimimerkillä, vaikka olisivatkin kirjoitelleet aiemmin jossakin.
Uuden nimimerkin käyttö voi toimia yhtenä anonymiteetin keinona, ja siihen kirjoittajilla täytyisi olla oikeus näin 'arkaluontoisella' foorumilla ilman, että palstalla käydään kimppuun ja aletaan vaatia meriselityksiä uuden nimimerkin nettihistoriasta.
Et muuten vielä vastannut sinulle esittämääni kysymykseen miksi haluaisit tietää minun säikähtämisestäni uusien nimimerkkien puolesta.
Ei tuo millään tavalla selitä sitä, miksi sanoit pelästyväsi uusien puolesta. Minä kysyin ensiksi. Ja minulle on huomautettu foorumilla, että kysymyksiin ei tulisi vastata kysymyksillä, kuten sinä ensin teit.
Mielestäni ei kenelläkään ole aihetta pelätä tai kokea kimppuun käymisenä sellaista, että joltakin kysytään, oletko uusi kirjoittaja vai jokin vanha. Jos hän on aidosti uusi kirjoittaja, eikä ole vieraillut mielenterveyspalstoilla aiemmin, ei hänellä ole mitään salattavaa aiempien nimimerkkien suhteen, koska niitä ei ole. Ei täällä esitetty kysymys "Kuka olet?" tarkoita "Mikäs henkilöllisyytesi oikein on?" vaan ainoastaan oletko kirjoitellut aiemmin jollakin toisella nimimerkillä. Ei sellaisen kysyminen mitään pahaa tarkoittavaa ole. On reilua kertoa, onko kirjoittanut aiemmin jollakin toisella nimimerkillä. Ja jos ei halua paljastaa aiempia nimimerkkejään, muiden on tyytyminen siihen.
Sen sijaan koen, että joku, joka toteaa(, kuten sinä totesit), pelkkäävänsä toisten kirjoittajien puolesta heille asetettujen kysymysten takia, itse asiassa pelkääkin jonkin asian ilmi tulemista. Onko jotakin ilmi tulemista vai eikö ole; sitähän emme tiedä, joten on minusta kovin outoa pelätä toisen ihmisen puolesta toiselle ihmiselle asetettuja kysymyksiä.
Asetan toisen kysymyksen Mirrille. Pidätkö salailusta tai salamyhkäisyydestä ja pelkäätkö avoimuutta?

Kävin vähän vittuuntumassa ja miettimässä syitä ja seurauksia.Kun nyt kumminkin haluan kirjoitella täällä edelleenkin, kunnes taas joku tai jokin epäoikeudenmukaisesti hyökkää kimppuuni....jatkuuMirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Lienee parasta huomauttaa, että minä en pelästy uusia. Kirjoittaja Mirri ilmoitti pelästyvänsä uusien puolesta.
Ei tuo millään tavalla selitä sitä, miksi sanoit pelästyväsi uusien puolesta. Minä kysyin ensiksi. Ja minulle on huomautettu foorumilla, että kysymyksiin ei tulisi vastata kysymyksillä, kuten sinä ensin teit.
Mielestäni ei kenelläkään ole aihetta pelätä tai kokea kimppuun käymisenä sellaista, että joltakin kysytään, oletko uusi kirjoittaja vai jokin vanha. Jos hän on aidosti uusi kirjoittaja, eikä ole vieraillut mielenterveyspalstoilla aiemmin, ei hänellä ole mitään salattavaa aiempien nimimerkkien suhteen, koska niitä ei ole. Ei täällä esitetty kysymys "Kuka olet?" tarkoita "Mikäs henkilöllisyytesi oikein on?" vaan ainoastaan oletko kirjoitellut aiemmin jollakin toisella nimimerkillä. Ei sellaisen kysyminen mitään pahaa tarkoittavaa ole. On reilua kertoa, onko kirjoittanut aiemmin jollakin toisella nimimerkillä. Ja jos ei halua paljastaa aiempia nimimerkkejään, muiden on tyytyminen siihen.
Sen sijaan koen, että joku, joka toteaa(, kuten sinä totesit), pelkkäävänsä toisten kirjoittajien puolesta heille asetettujen kysymysten takia, itse asiassa pelkääkin jonkin asian ilmi tulemista. Onko jotakin ilmi tulemista vai eikö ole; sitähän emme tiedä, joten on minusta kovin outoa pelätä toisen ihmisen puolesta toiselle ihmiselle asetettuja kysymyksiä.
Asetan toisen kysymyksen Mirrille. Pidätkö salailusta tai salamyhkäisyydestä ja pelkäätkö avoimuutta?
Jukra, Hilppa! Sinähän ryhdyit tosissasi ruotimaan minun tunteitani! Omalle kohdallesi tuskin hyväksyisit moista utelua, vaan yksinkertaisesti tekisit selväksi, että kyselijä loukkaa sinua tahdittomilla kysymyksillään. Enpä olisi uskonut, että teet toiselle kirjoittajalle juuri sitä mitä et hyväksy omalle kohdallesi.
Kysyn uudelleen ja nyt koskien uuttakin kysymystäsi: miksi haluat tietää? Lienee sanomattakin selvä, että kysymyksesi ovat sellaisia, että sinun tulisi vastata ensin, jotta minä voisin harkita vastaanko tunkeileviin kysymyksiisi vai enkö vastaa. Sekin lienee sanomattakin selvä, ettei minulla ole selitys- eikä vastausvelvollisuutta; sen verran epähienoja - suorastaan tökeröjä - esittämäsi kysymykset olivat. Vielä tökerömmäksi menee, ettet edes kelpuuta vastaustani, vaan sanot, ettei se selitä asiaa, jota minulta utelet.
Paitsi tökerö, kirjoituksesi sisältämä uusi kysymys on loukkaava minua kohtaan. Mielestäni kirjoituksesi on loukkaava myös niitä kirjoittajia kohtaan, jotka oikeasti eivät halua muistella itseään tai nettikirjoituksiaan vuosien takaa - kuka mistäkin syystä. Sinä syytät heitä salaamisesta, salamyhkäisyydestä, 'asioiden' ilmitulemisesta... Ja peräänkuulutat avoimuutta - netissä!
Hilppa, heittäydytkö yksinkertaiseksi ja kieltäydyt ymmärtämästä, vai etkö oikeasti ymmärrä?
Mitä ihmeen epäreilua siinä on, jos joku uusi ei halua kertoa kirjoitelleensa joskus jollakin mt-aiheisella vertaistukifoorumilla?
Mielestäni epäreiluus olisi kyseessä vasta silloin, jos uusi kirjoittaja alkaisi muistella menneitä ja kaivella vuosien takaa toisista kirjoittajista esille vaikka mitä tuomatta reilusti julki sitä, että hän on täällä joillekin tuttu joltakin toiselta foorumilta. Mutta sehän on toinen asia kuin, että foorumilla lähes ensimmäiseksi udeltaisiin uusilta nimimerkeiltä heidän nettitaustojaan ja vaadittaisiin selvityksiä heidän nettihistoriastaan.
Ja vielä: kun ollaan mt-aiheisella vertaistukifoorumilla, voihan käydä niinkin, että ihminen on ollut joskus niin sairas ja jopa psykoosissa, ettei hän muista tai ainakaan ole varma missä on kirjoitellut ja millä nimimerkeillä. Tai vaikka muistaisikin, ei välttämättä halua, että hänet muistetaan uudella foorumilla niin sairaana ja sekaisena kuin mitä hän joskus menneinä vuosina on ollut; ei ehkä itsekään halua netissä muistella menneitä kirjoitusvuosiaan. Tässä yksi niistä tuhannesta ja sadasta mahdollisesta syystä...
Ja sinä sitten törppöydessäsi puhut salaamisesta ja salamyhkäisyydestä... Hilppa, jos kirjoitukseni tuntuu loukkaavalta, niin loukkaava sävy johtuu siitä, että olen aikamoisen tuohtunut; en voi tajuta, että joku aikuinen ihminen olisi oikeasti niin ymmärtämätön kuin sinä nyt annat ymmärtää olevasi.
terttu kirjoitti:Käytän hyväkseni taas saaran kirjoituksia ja sovitaan, että minulla on samat oikeudet eli olen ollut alkuperäisellä tukiasemalla.
viewtopic.php?f=5&t=13228&p=191711#p191711
kiss kirjoitti:terttu kirjoitti:Käytän hyväkseni taas saaran kirjoituksia ja sovitaan, että minulla on samat oikeudet eli olen ollut alkuperäisellä tukiasemalla.
viewtopic.php?f=5&t=13228&p=191711#p191711
-----------
Kirjoittaja terttu » 06.10.2014 19:41
En minä todellakaan aio kertoa millä nimimerkillä ja millä mt-foorumeilla olen kirjoittanut aikaisemmin. Enkä edes kerro kirjoittelenko tällä hetkellä jollakin toisella foorumilla.
-----------
Olet siis Jannen palstalla ollut. Siksi vain kysyin, että jos vaikka tunnetaan, niin ois kiva!
kiss kirjoitti:Saara ."Kävin vähän vittuuntumassa ja miettimässä syitä ja seurauksia.Kun nyt kumminkin haluan kirjoitella täällä edelleenkin."
Terve taas uusvanha Saara! Mukavaa kun tulit.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa