Master card ei toimi

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Master card ei toimi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.10.2014 12:47

trisse kirjoitti:Yritin tilata itselleni ulkomailta uuden seinäkalenterin ja pöytäkalenterin ensi vuodelle. Vuosi sitten tein saman ja olin tyytyväinen ostoksiini - vaikka postikuluihin meni rahaa ovat taidekalenterit niin törkeän hintaisia Suomessa että säästyi rahaa ja sai valita suuremmasta valikoimasta mieluisat. Nyt vaan korttini ei toimi. Valittaa että numero ei toimi ja olen tarkistanut sen moneen kertaan. Vuosi sitten tilasin samasta paikasta samalla kortilla että on siksikin outoa :shock: Mikä ihme voi ongelmana olla?

Onko korttiisi (korttitiliisi) asetettu rajoitus luotto/nettikäyttöä varten?

Jotkut myyjät edellyttävät myös, että kortti on voimassa vielä (esim.) puoli vuotta ostopäivän jälkeen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.10.2014 13:46

Voit itse käydä korottamassa rajaa nettipankista. Tai ainakin minä voin omassa nettipankissani.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.10.2014 16:02

Yksi mahdollisuus on, että sivustossa oli eilen jotakin vikaa...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja SADE » 05.10.2014 18:23

Hei trisse,
itselleni kävi muutama vuosi sitten vähän näin. Oli perjantai-iltapäivä ja olin eräässä ostarissa. Ostin kortillani jotain, ilman mitään ongelmia. Tämän jälkeen menin ostarissa ruokakauppaan ja siellä kassalla yllätyksekseni kuulin ja huomasin, että kortti ei toimi, ei sitten millään. Ihmettelin, koska olin juuri ostanut kortillani.

Menin lähimpään automaattiin ja yritin nostaa rahaa, ei antanut. Kuitenkin tiesin, että tililläni oli rahaa. No perjantaina en enää sen enempää asiaa miettinyt, mutta lauantaina sama juttu toistui. Yritin käyttää korttiani monessa paikassa, mutta missään ei toiminut.
Sunnuntai-iltana menin katselemaan nettipankkiini ja huomasin tililtäni häipyneen rahaa ostoksiin, joista minulla ei ollut mitään muistikuvaa. No tässä vaiheessa kirjoitin pankkiini meiliä, että mikä juttu tämä nyt on..

Pankistani olivat yrittäneet ottaa minuun yhteyttä jo perjantaina, mutta koska puhelinnumeroni ei ole "yleisessä jakelussa", niin eivät olleet saaneet minua kiinni. Lähettivät siis kirjeen, jonka sain vasta tiistaina. Nettipankin kautta vastasivat jo su-iltana ja pyysivät ottamaan yhteyttä.

Kun soitin pankkiini, niin yhdistivät "petososastolle" ja siellä kertoivat, että pankkiliikennettä seuraavat (seuraavat muuten yötäpäivää!) olivat perjantaina todenneet, että korttiani käytettiin yhtäaikaa sekä asuinmaassani että Portugalissa. Siksi olivat siis mitätöineet korttini välittömästi. En tiedä miten tämä on mahdollista ja mistä joku oli saanut kortti-tietoni.

Näinkin voi siis käydä, mutta toivon todella, että korttisi toimimattomuuteen löytyy kivempi ja helpompi selitys.
SADE

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.10.2014 12:27

trisse kirjoitti:Samaa mäkin toivon sillä olen nyt kyllä ostanut pieniä ja edullisia ostoksia kahdesta nettipaikasta, sieltä Hong kongista ja Suomesta. En tarkastanut sivustojen turvallisuutta ja sain oudon tekstarin jossa kysyttiin Sotuani. No, se oli kyllä varmaan sen Hong kongin tabletin tullausta varten kun siitä pitää maksaa vissiin jotain vittua. Pitää kyllä soittaa pankkiin huomenna. En edes muista miltä sivustoilta noi ostokset tein. Olen välillä sinisilmäinen taulapää...

Ei sotuja millään sms:llä tule kysyä eikä vatata sellaiseen tai antaa omaa sotuaan tai muita tietoja (tunnuksia) s-postitse tai sms-viestinä. Koskaan ei salasanoja tai muitakaan krusiaalisia lukuja kysytä noin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.10.2014 16:21

Olisit soittanut kyseiseen numeroon. Ja tarkistanut, onko se oikeasti DHL:n.
Mikään oikealla asialla oleva taho ei kysy henkilötunnusta sähköpostilla!
Helmenkalastaja

Paluu Romulaatikko