selitys

Re: selitys

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.10.2014 12:45

Jill kirjoitti:Onhan ne tietenkin vakavia syytöksiä, mutta käsitin Saaran laskeneen leikki, hän jopa itse sanoi niin ketjussa, mikä poistettiin.

Vakavilla asioilla ei ole mitään perusteltua syytä laskea leikkiä. Tai ainakin sellainen on hyvin arveluttavaa ja voi loukata asianosaisia tai samoja asioita kokeneita, jotka eivät suhtaudu samoin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 12:47

Eikä metsästysketju kuulunut autisti-keskusteluun mutta saara sen siihen toi, eikä kukaan sanonut sitä epäkorrektiksi.
Mutta, kun vähän pölistelee pienen kuppikunnan kirjoituksia, ollaan heti kimpussa.
terttu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.10.2014 12:53

terttu kirjoitti:Eikä metsästysketju kuulunut autisti-keskusteluun mutta saara sen siihen toi, eikä kukaan sanonut sitä epäkorrektiksi.
Mutta, kun vähän pölistelee pienen kuppikunnan kirjoituksia, ollaan heti kimpussa.

Tuonkaan syytöksen perusteista ei voi tietää mitään sellainen henkilö, joka ei ole lukenut autismi-ketjua. On vain toisen käden tiedon varassa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 12:54

En minä voi asialle mitään.
terttu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.10.2014 13:01

Hilppa kirjoitti:
terttu kirjoitti:Eikä metsästysketju kuulunut autisti-keskusteluun mutta saara sen siihen toi, eikä kukaan sanonut sitä epäkorrektiksi.

Tuonkaan syytöksen perusteista ei voi tietää mitään sellainen henkilö, joka ei ole lukenut autismi-ketjua.
On vain toisen käden tiedon varassa.

Meidän perhe -lehti: Lahjakas lapsi (s. 5) viewtopic.php?f=8&t=13218&hilit=autismi&start=40
saara 29.9.2014 19:52
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 04.10.2014 14:18

Saara! Eihän täällä ole inhimillisyyttä. Sama kuin raivoaisi tietokoneelle. Tuu sieltä esiin taas, et oo eka joka meinaa hypätä kaivoon oltuaan täällä liian tiiviisti. Pp. ei välitä, se on hyväksyttävä. Miksi pitäis hyväksyttää sillä!

Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja Maaria » 04.10.2014 14:22

:) Sinä ainakin oot inhimmillinen.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.10.2014 15:26

terttu kirjoitti:En minä voi asialle mitään.

Voit enemmän kuin ulkopuoliset, joita osin syytät edellisessä viestissäsi:

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 12:47 kirjoitti:Eikä metsästysketju kuulunut autisti-keskusteluun mutta saara sen siihen toi, eikä kukaan sanonut sitä epäkorrektiksi.

En ymmärrä, mihin viittaat kuppikunnan kirjoituksien pölistelemisellä, mikä on mielestäni asiaton ja perusteeton väite.

Sen sijaan ymmärrän hyvin, että loukkaannuit väitteestä, että olisit leuhkinut ja että et olisikaan tavannut, kuten kerroit tavanneesi, kuuluisaa eläintieteen professoria, kenet saara esimerkkinä otti esiin. Minäkin loukkaannuin aikoinaan, kun eräässä pullaketjussa asiantuntemustani koskien kumariineja epäiltiin loukkaavasti. Eihän loukkaaja voinut tietää, että väitöskirjani aikoinaan käsitteli myös fenolisia ainesosia.

Mutta se aihe ja loukkaantuminen olisi pitänyt käsitellä kyseisessä ketjussa (lahjakkaat lapset...) ja saaran pyytää anteeksi. Osittain torjuit, terttu, mahdollisuuden pyytää sinulta anteeksi toteamalla, että lopetat keskustelun kyseisen henkilön kanssa. Tuolloin aihe jää kalvamaan selvittämättömänä ja voit palata kaunaan aina niin halutessasi, vaikka totesikin lopettaneesi keskustelun sinua loukanneen henkilön kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.10.2014 15:49

Hilppa, se krumeluurijuttu liittyi sinun epäselvään viestintääsi; ei asiantuntemukseesi väitöskirjasta puhumattakaan. Kävin tarkistamassa kyseisestä ketjusta.

Olisit voinut sanoa, että kumariinin pelossa sinä jätät kanelin pois, etkä leivo kanelia vaativia pullia, kuten korvapuusteja. Mutta ei, sinä kerroit jättäväsi krumeluurit pois, koska kumariini aiheuttaa monille vatsanpuruja. Ja kuitenkin luettelit mitä kaikkia krumeluureja laitat pikkupulliisi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.10.2014 16:07

saara kyllä pyysi ym. proffa-jutussa anteeksi viiveellä, kun hänellä on sukkanauhasytytys.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.10.2014 16:17

Mirri kirjoitti:Hilppa, se krumeluurijuttu liittyi sinun epäselvään viestintääsi; ei asiantuntemukseesi väitöskirjasta puhumattakaan. Kävin tarkistamassa kyseisestä ketjusta.

Olisit voinut sanoa, että kumariinin pelossa sinä jätät kanelin pois, etkä leivo kanelia vaativia pullia, kuten korvapuusteja. Mutta ei, sinä kerroit jättäväsi krumeluurit pois, koska kumariini aiheuttaa monille vatsanpuruja. Ja kuitenkin luettelit mitä kaikkia krumeluureja laitat pikkupulliisi.

Sinä Mirri et voi tietää ajatuksiani etkä tunteitani tuolloin etkä myöskään käsittää, millä tavalla kyseinen huomautus "sinä taidat sekoittaa krumeluurit kumariineihin" sen ajan meneillään olevassa keskusteluprosessissa ja keskusteluilmapiirissä minuun vaikutti. Tuolloin eräällä toisella kirjoittajalla oli meneillään minun haukkumisprosessini tyhmäksi, imbesilliksi, idiootiksi, pseudointellektuelliksi jne. Aina sopivan tilaisuuden tullen. Ja hän sai sopivaa pontta omille minuun kohdistuneille haukkumaviesteilleen juuri tuon henkilön viesteistä. He yhdessä ivasivat siten minua. Sellainen on tietenkin sinulta Mirri jäänyt huomaamatta.

Ja mitä tuohon krumeluuriviestiini tulee, se oli viittaus Psykopatologian samassa ketjussa aiemmin käyttämään sanaan "krumeluuri". Juuri hän kaivoi täysin yllättäen vanhan ketjun esiin. Palstalle tuolloin ilmaantuneet kirjoittajat eivät olleet lukeneet ketjua alusta, eivätkä näinollen ymmärtäneet lainkaan kommenttiani, joka oli osoitettu lähinnä Psykopatologialle viitteeksi. Lisäksi ketjusta oli lohjennut iso pala pois Kyllästyneen viestien poistopyynnön myötä, joten viittaukseni ja pullaketjun alkuperäisen keskustelun aiheen ja sisällön täysi ymmärrys puuttui muilta kirjoittajilta. Kukaan ei luultavasti muista ketjun alkuosan puuttuvien viestien sisältöä, paitsi minä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.10.2014 16:24

trisse ja vissiin myös tuuve ovat olleet Hilpan kimpussa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.10.2014 16:40

Hilppa, ok. Kaivoin pullaketjun krumeluureineen ja kumariineineen esille:
viewtopic.php?f=16&t=7379&hilit=krumeluuri&start=20
Mirri

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 20:49

Hilppa kirjoitti:
terttu kirjoitti:En minä voi asialle mitään.

Voit enemmän kuin ulkopuoliset, joita osin syytät edellisessä viestissäsi:

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 12:47 kirjoitti:Eikä metsästysketju kuulunut autisti-keskusteluun mutta saara sen siihen toi, eikä kukaan sanonut sitä epäkorrektiksi.

En ymmärrä, mihin viittaat kuppikunnan kirjoituksien pölistelemisellä, mikä on mielestäni asiaton ja perusteeton väite.

Sen sijaan ymmärrän hyvin, että loukkaannuit väitteestä, että olisit leuhkinut ja että et olisikaan tavannut, kuten kerroit tavanneesi, kuuluisaa eläintieteen professoria, kenet saara esimerkkinä otti esiin. Minäkin loukkaannuin aikoinaan, kun eräässä pullaketjussa asiantuntemustani koskien kumariineja epäiltiin loukkaavasti. Eihän loukkaaja voinut tietää, että väitöskirjani aikoinaan käsitteli myös fenolisia ainesosia.

Mutta se aihe ja loukkaantuminen olisi pitänyt käsitellä kyseisessä ketjussa (lahjakkaat lapset...) ja saaran pyytää anteeksi. Osittain torjuit, terttu, mahdollisuuden pyytää sinulta anteeksi toteamalla, että lopetat keskustelun kyseisen henkilön kanssa. Tuolloin aihe jää kalvamaan selvittämättömänä ja voit palata kaunaan aina niin halutessasi, vaikka totesikin lopettaneesi keskustelun sinua loukanneen henkilön kanssa.

Minä opin saaralta tavan sanoa etten enää keskustele sinun kanssasi. Hän sitä käytti aika usein ja minusta oli sopivaa sanoa hänelle samoin.
Mitä teen anteeksipyynnöllä joka esitetään ketjussa missä minua ei loukattu tai missä minä loukkaannuin.
terttu

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 21:00

Minä en nyt ymmärrä tätä parin pikku prinsessan valitusta ylläpidon toimista.
terttu

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 04.10.2014 21:01

terttu kirjoitti:Minä en nyt ymmärrä tätä parin pikku prinsessan valitusta ylläpidon toimista.

Haitanneeko tuo mittään?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 21:19

Helmenkalastaja kirjoitti:
terttu kirjoitti:Minä en nyt ymmärrä tätä parin pikku prinsessan valitusta ylläpidon toimista.

Haitanneeko tuo mittään?

Haittaa.
terttu

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 04.10.2014 21:21

terttu kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:

Haitanneeko tuo mittään?

Haittaa.

Yritä sitten kovemmin!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja terttu » 04.10.2014 21:27

trisse kirjoitti:
terttu kirjoitti:Minä opin saaralta tavan sanoa etten enää keskustele sinun kanssasi. Hän sitä käytti aika usein ja minusta oli sopivaa sanoa hänelle samoin.
Mitä teen anteeksipyynnöllä joka esitetään ketjussa missä minua ei loukattu tai missä minä loukkaannuin.

Kuka marjaterttu sinä olet? Uusi vai vanha?

Kysyitkö minulta vai marjatertulta?
terttu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.10.2014 22:14

En ymmärrä mitä tarkoitat. Ja jos minuun viittaat, olet väärässä. En ole pikku prinsessa enkä valittanut ylläpidon toimista vaan ainoastaan erään aiemman kirjoittajan. Mutta sinuahan valitukseni ei pitäisi koskea, koska olet uusi kirjoittaja, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen asian kanssa.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet