saara kirjoitti:Lapselleni sattui pyöräonnettomuus vaikka oli kypärä . Hän oli pyöräilemässä kotiin koulusta ja kuinka ollakkaan, joku ryntäsi arvaamatta pyörän eteen. Hän tietty jarrutti nopeasti sillä seurauksella että pyörä kaatui ja hän lensi ohjaustangon yli katuun, satutti kasvonsa, pari hammasta meni ylähuulen läpi ja otsa verille. Ei auttanut kypärä, kun kaatuminen oli syöksy kasvoille. Tästä on jo aikaa, mutta ylähuulessa on vieläkin arpi
Hilppa kirjoitti:Kiitos kyllä sain nukuttua ja olin erittäin väsynyt. Mieltäni jäi kuitenkin askarruttamaan itse tilanne, jossa en itse ollut silminnäkijänä. Vaarallinen yhdistelmä oli lukkopolkimet (miehellä), kypärättömyys (miehellä), tilannenopeus?, lapsen liikehdintä(?). Näkyvyyttä ilmeisesti oli, koska alikulkutunnelin (tapahtumapaikka) pyörätieväylä on suora (ei risteävä, eikä peittäviä kulmia). Askarruttava kysymys on myös, käyttikö mies soittokelloa riittävän ajoissa ja hiljensikö nopeuttaan. Sitä en tiedä, koska en ollut silminnäkijänä tapahtumahetkellä.
Hilppa kirjoitti:saara kirjoitti:Lapselleni sattui pyöräonnettomuus vaikka oli kypärä . Hän oli pyöräilemässä kotiin koulusta ja kuinka ollakkaan, joku ryntäsi arvaamatta pyörän eteen. Hän tietty jarrutti nopeasti sillä seurauksella että pyörä kaatui ja hän lensi ohjaustangon yli katuun, satutti kasvonsa, pari hammasta meni ylähuulen läpi ja otsa verille. Ei auttanut kypärä, kun kaatuminen oli syöksy kasvoille. Tästä on jo aikaa, mutta ylähuulessa on vieläkin arpi
Onnettomuus voi sattua, vaikka olisi kypärä. Onnettomuushan on vain epäonnisten sattumien summa. Lapsesi onneksi välttyi kallovammoilta, ja kypärästä saattoi olla hänelle kuitenkin hyötyä. Ei ainakaan haittaa.
Psykopatologia kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kiitos kyllä sain nukuttua ja olin erittäin väsynyt. Mieltäni jäi kuitenkin askarruttamaan itse tilanne, jossa en itse ollut silminnäkijänä. Vaarallinen yhdistelmä oli lukkopolkimet (miehellä), kypärättömyys (miehellä), tilannenopeus?, lapsen liikehdintä(?). Näkyvyyttä ilmeisesti oli, koska alikulkutunnelin (tapahtumapaikka) pyörätieväylä on suora (ei risteävä, eikä peittäviä kulmia). Askarruttava kysymys on myös, käyttikö mies soittokelloa riittävän ajoissa ja hiljensikö nopeuttaan. Sitä en tiedä, koska en ollut silminnäkijänä tapahtumahetkellä.
Kun ajaa (varsinkin tunnelissa) kenen tahansa (hoippuilevan) pyöräilijän lähelle, tulee nopeus hiljentää (melkein) edellä ajavan tasolle.
Lukkopolkimet eivät sinänsä ole "pahat".
Psykopatologia kirjoitti:Lapselleni sattui pyöräonnettomuus vaikka oli kypärä.
Kypärä ei suojaa pyöräilyonnettemuuksilta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa