Keittoja laiskoille

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Keittoja laiskoille

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.09.2014 21:48

Kuva Tomaatti-vuohenjuustokeitto (300 g; 2,45)

Kokkikartano http://www.kokkikartano.fi/ruokamme/keitot
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Keittoja laiskoille

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.09.2014 21:51

Tämä keitto ei ole mulle, koska en ole laiska, mutta olen sairas ja köyhä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 30.09.2014 21:54

Olen syäny joitakin kokkikartanon ruokia, ihan hyviä. Broileriananas pasta esimerkiksi.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hermes » 30.09.2014 22:05

Olen syönyt juuri tuota täyteläinen tomaatti-vuohenjuustokeittoa joitain kertoja. Se on varmaan myös ainoa tuon valmistajan keitoista tai muista tuotteista, joita olen kokeillut.

Pertin aloitusviestissä on kuva täyteläisestä tomaatti-vuohenjuustokeitosta, selityksessä lukee lohikeitto.

Kun tarkemmin mietin, niin olen ehkä joskus kokeillut myös saman valmistajan lohikeittoa. Oli sekin varmaan ihan hyvää.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.09.2014 22:25

Niinpä onkin (korjaan). Tuota tomaattia söinkin ekaks; kotona on lohta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.09.2014 22:28

trisse kirjoitti:Jääkaapissa on Indian curry soup 570 ml (3euroa)

Onpa halapaa. Minkä firman?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.10.2014 00:38

En syö noita, koska niissä on lähes poikkeuksetta sipulia.
Sellaisissakin valmisruoissa joiden tuoteselosteessa ei sipulia mainita, sitä on kuitenkin saatettu ujuttaa kierosti mukaan salanimellä "mausteet".

Jos ostaa valmista, se ei koskaan ole sellaista kuin itse haluaisi. Mutta jos tekee itse, siitä tulee juuri sellaista kuin kulloinkin sattuu tulemaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.10.2014 10:10

Ostin kerran Kokkikartanon porkkana- ja lantulaatikkoa, kun mainostettiin, että se on parasta ja maukkainta valmislaatikkoa. Vatsani tuli kipeäksi ja kärvistelin joulun niillä. Sisältävät ilmeisesti poikkeuksellisen paljon (myös lisättyä) laktoosia. En ole sen jälkeen ostanut enkä syönyt Kokkikartanoa.

Halvin ja paras keitto on itse tehty juuressosekeitto bataatista, porkkanasta ja ehkä parsakaalista. Mausteena tuoreita yrttejä (mäkimeirami/oregano). Isoon annokseen puolet Koskenlaskijaa. Hyvää tulee Bamixilla tai muulla sauvasekoittimella ja voi myös pakastaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.10.2014 10:48

Tarkoitit kai koskenkorvaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.10.2014 11:42

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En syö noita, koska niissä on lähes poikkeuksetta sipulia.

Vain hullu inhoaa sipulia!

Vain tyhmä syö sipulia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.10.2014 11:47

trisse kirjoitti:Niin koska se on edullista ja terveellistä ravintoa? Tosi tyhmää onkin... :roll:

Sipuli maistuu pahalta ja sipulinsyöjien hengitys haisee.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.10.2014 12:44

Itse tehty juureskeitto ei ole laiskan keitto, niin paljon siinä on hommaa kuorimisineen ja pilkkomisineen. Laiskan version saisi valmistamalla soppansa pakastejuureksista, tai peräti valmiista juuressoseista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.10.2014 12:50

Mirri kirjoitti:Itse tehty juureskeitto ei ole laiskan keitto, niin paljon siinä on hommaa kuorimisineen ja pilkkomisineen. Laiskan version saisi valmistamalla soppansa pakastejuureksista, tai peräti valmiista juuressoseista.

Mutta valmiista soseista ja pakastevihanneksista tulee teollisen makuista tai mautonta. Suomi on vihannesten maa, joten miksi tyytyä valmismössöihin? Keittoa voi pakastaa, joten siitä muodostuu helppous. Itse tehden myös hinta on halvempi kuin kaupan valmistuotteissa, jota sisältävät enemmän lisäaineita, keinotekoisia aromiaineita ja ovat usein paljon kalliimpia kuin itse valmistetut.

Meillä vihannekset kasvavat pitkänpäivän olosuhteissa, joten ne muodostuvat maukkaammiksi kuin etelässä, jossa satoja on useita per kesä.

Lisäys: Puolijalosteiden, kuten soseiden ja pakasteiden käyttö, muuttaa valmiin tuotteen makua ja rakennetta, mitä yleensä täysjalosteissa parannetaan keinotekoisin aromiainein.
Hilppa

Paluu Romulaatikko