Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

Re: Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 15:11

trisse kirjoitti:Mirri, niin minullekin. Kyllästynyt on vaiti pitkään ja reagoi sitten tuohon viestiin yksityiskohtaisesti. Pinja kysyi kysymyksen ja minä vastasin rehellisesti miksi uskon ihmisten - niin itseni kuin toistenkin - toimivan netissä tuolla tavoin. On tahallista väärinymmärrystä tulkita viestini niin että siinä puoltaisin huonompaa käytöstä netissä kuin irl. On kuitenkin yleinen totuus - eikä pelkästään minuun liittyvä - että ihmiset käyttäytyvät netissä huonommin. Tahalliseen väärinymmärrykseen minä vastasin omalla tahallisella väärinymmärrykselläni.

Noin ilmeisesti kävi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 15:14

trisse kirjoitti:Mirri, niin minullekin. Kyllästynyt on vaiti pitkään ja reagoi sitten tuohon viestiin yksityiskohtaisesti. Pinja kysyi kysymyksen ja minä vastasin rehellisesti miksi uskon ihmisten - niin itseni kuin toistenkin - toimivan netissä tuolla tavoin. On tahallista väärinymmärrystä tulkita viestini niin että siinä puoltaisin huonompaa käytöstä netissä kuin irl. On kuitenkin yleinen totuus - eikä pelkästään minuun liittyvä - että ihmiset käyttäytyvät netissä huonommin. Tahalliseen väärinymmärrykseen minä vastasin omalla tahallisella väärinymmärrykselläni.

"Muutkin tekevät", ei oikeuta tai anna lupaa käyttäytyä kertomallasi tavalla.

Jos tiedät käyttäytyväsi huonosti, mutta siitä huolimatta teet niin koska et usko/koe joutuvasti itse siitä kärsimään tai vastaamaan, se on itsekästä, omanapaista ja omahyväistä käytöstä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 15:18

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, viestissäsi ammuit hyttystä tykillä; siltä minusta näytti ja tuntui. Mitähän sellainen ylimitoitettu ja vähän kuin puskista tullut hyökkäys on, ellei kaunaisuuden synnyttämää provosointia.

En koe vastaukseni olevan ylimitoitettu tai ampuneeni puskista.

Kaunaisuutta vastauksessani varmasti on, mutta provosoinnista ovat vastanneet aivan toiset kirjoittajat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 15:23

Mirri kirjoitti:

Noin ilmeisesti kävi.

Mitä olen ymmärtänyt väärin?

Jos kertoo oman huonon käytöksensä perustuvan siihen, ettei joudu siitä itse kärsimään, millä perusteella tuollainen ajattelu olisi jotakin muuta kuin omahyväistä ja omanapaista itsekkyyttä ja piittaamattomuutta muiden ihmisten ajatuksista tai olosta?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 15:28

trisse kirjoitti:Minä tiedän ja myönnän mutta sinä et omahyväisyydessäsi ja typeryydessäsi tiedä saati myönnä! Kumpi on toivottomampi tapaus?

Erittäin harvoin olen ketään kohtaan käyttäytynyt samalla tavalla kuin sinä käyttäydyt hyvin usein.
Enkä silloinkaan sen vuoksi, että laskelmoisin netissä olevani "turvassa" vastapuolen reaktioilta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2014 15:36

trisse kirjoitti:Kun kerran olen saamassa joka tapauksessa pitkän bännin niin voin saman tien sanoa että olet yksi haisevapilluinen huora! TOIVOTTAVASTI LOUKKAA EDES VÄHÄN!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 15:38

Kyllästynyt kirjoitti:

Jos tiedät käyttäytyväsi huonosti, mutta siitä huolimatta teet niin koska et usko/koe joutuvasti itse siitä kärsimään tai vastaamaan, se on itsekästä, omanapaista ja omahyväistä käytöstä.

Itsekästä, omanapaista ja omahyväistä käyttäytymistä on monenlaista.
Kyllästynyt, minusta tuntuu, että sinä et tunnista omaasi. Itsekkäästi ja omahyväisesti kävit kimppuun heti tilaisuuden tullen, teit suorastaan tikusta asiaa voidaksesi tehdä niin. Porhaltaessasi tykkeinesi paikalle ja ryhtyessäsi hyökkäykseen viis veisasit muista ihmisistä, kuten tämän ketjun lukijoista ja tässä ketjussa keskustelleista. Sinulla oli tähtäimessäsi oma kohteesi ja omat tavoitteesi.

En ymmärrä mitä sellainen muista piittaamaton toiminta on, ellei itsekästä, omanapaista, ja omahyväistä käyttäytymistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2014 15:47

Mutta trissehän tuota jatkoi vaikka sanoi toisin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 15:51

trisse kirjoitti:Mutta sinähän olet ylläpitäjän takaamassa turvassa eikä käytöksesi olisi muutoin mahdollistakaan! (Muilla palstoilla käytöksesi on suistanut sinut ikibänniin taikka nettikiusatuksi - suomi24, tukiasema.net, tukiasema.org, blogini kommenttipalstat jne)

Tarkoitatko, että kiusatuksi joutuminen on osoitus siitä, että vika on uhrissa?

Sinun blogissasi harjoittama moderointisi oli aivan omaa luokkaansa ja perustui siihen, että sinä päätit mitä julkaiset ja mitä et. Kerroit myös jättäväsi julkaisematta kaikki kirjoitukseni jotka eivät sinua miellytä. Kun vielä kaikilla mainituilla palstoilla olet omissa viesteissäsi puolustellut ja ennen kaikkea vähätellyt omaa käytöstäsi ja muutenkin puhunut siitä palturia, viittauksesi banneihini ja siihen että olen joutunut kiusatuksi, ei ole todiste tai osoitus, että minä olisin käyttäytynyt niin, että olisin jotenkin "ansainnut" saamani kohtelun.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 15:55

Kyllästynyt syyttely on väärä tapa saada toinen pyytämään anteeksi. Opettele parempi tapa!
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 16:03

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Itsekästä, omanapaista ja omahyväistä käyttäytymistä on monenlaista.
Kyllästynyt, minusta tuntuu, että sinä et tunnista omaasi. Itsekkäästi ja omahyväisesti kävit kimppuun heti tilaisuuden tullen, teit suorastaan tikusta asiaa voidaksesi tehdä niin. Porhaltaessasi tykkeinesi paikalle ja ryhtyessäsi hyökkäykseen viis veisasit muista ihmisistä, kuten tämän ketjun lukijoista ja tässä ketjussa keskustelleista. Sinulla oli tähtäimessäsi oma kohteesi ja omat tavoitteesi.

En ymmärrä mitä sellainen muista piittaamaton toiminta on, ellei itsekästä, omanapaista, ja omahyväistä käyttäytymistä.

En ole koskaan käynyt kenenkään (muun kuin Psykopatologian) kimppuun ilman vastapuolen aloitetta. Eikä se, etten suostu vastaansanomatta katsomaan, enkä edes sivusta seuraamaan, kiusaamista tai muuta asiatonta käytöstä, tee minusta omanapaista tai omahyväistä.

Tikkuja on monenlaisia, mutta jos joku ryhtyy minua tökkimään, ei pidä kummastua tai yllättyä, etten pisteltäväksi suostu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 16:06

Kyllästynyt parempi nimimerkki sinulle olisi Ikiloukkaantuva
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 16:12

trisse kirjoitti:Ansaitsemiseen en ota kantaa mutta aiheuttanut olet. En ottanut kantaa suomi24:ssä ja tukiasema.orgissa tilanteeseesi aktiivisesti joten turha minua syyttää asiasta. Saatoin suutuispäissäni blogissani joskus noin sanoa mutta sen seitsemän vuotta kun häiriköit blogieni kommenttipalstoja sait valtaosan ajasta sitä vapaasti tehdä sielläkin. Olit bännissä ehkä yhden kuukauden (josta olet jaksanut jälkikäteen itkeäkin).

En ole koskaan häiriköinyt blogejasi, enkä itse aiheuttanut esimerkiksi Suomi24 -palstalla saamaani kohtelua.

En tiedä kuinka suutuspäissäsi tuon julkaisematta jättämisen sanoit, mutta ainakin toteutit ilmoitustasi johdonmukaisesti. Jopa niin johdonmukaisesti, että valitsit palstaformaatinkin sillä perusteella, että sen ulkomailla sijainnut ylläpito antoi sinulle mahdollisuuden kirjoittaa mitä tahansa asiatonta ja perätöntä, eikä minulla (tai kenelläkään muullakaan) ollut minkäänlaista mahdollisuutta sinun väitteitäsi oikaista tai kirjoituksiasi kommentoida.

Mistään kuukauden bännistä ei ole koskaan ollut kyse, enkä ole sellaisesta itkenyt; et julkaissut ainoatakaan viestiä jossa kerroin levittämistäsi perättömistä väitteistä tai kommentoin sinun käytöstäsi ja harjoittamaasi kiusaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 16:13

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Sinä ryömit sitten keskusteluun? Minusta kommenttini oli pikemminkin rehellinen ja itsekriittinen. En jatka keskustelua sinun kanssasi enää tästä aiheesta.

En minä mihinkään ole ryöminyt vaan vastasin sinun viestiisi, koska se on mielestäni suorastaan henkeäsalpaavan itsekäs ja omanapainen - ja valitettavasti myös uskottava ja tosi.

Psykopatologia, miten Trissen olisi pitänyt suhtautua Kyllästyneen hyökkäykseen?

Trisse ilmoitti lopettavansa heti alkuunsa, mutta Kyllästynyt jatkoi provosointiaan. Kyllästynyt oli tullut vahvalla kaunaisuudella aseistettuna paikalle, niin ihmekös, että halusi ammuskella vielä vähän lisää saatuaan otollisen tilaisuuden. Itsekkäästi, omahyväisesti ja muista piittaamatta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 16:15

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Sinä ryömit sitten keskusteluun? Minusta kommenttini oli pikemminkin rehellinen ja itsekriittinen. En jatka keskustelua sinun kanssasi enää tästä aiheesta.

En minä mihinkään ole ryöminyt vaan vastasin sinun viestiisi, koska se on mielestäni suorastaan henkeäsalpaavan itsekäs ja omanapainen - ja valitettavasti myös uskottava ja tosi.

Psykopatologia, miten Trissen olisi pitänyt suhtautua Kyllästyneen hyökkäykseen?

Trisse ilmoitti lopettavansa heti alkuunsa, mutta Kyllästynyt jatkoi provosointiaan. Kyllästynyt oli tullut vahvalla kaunaisuudella aseistettuna paikalle, niin ihmekös, että halusi ammuskella vielä vähän lisää saatuaan otollisen tilaisuuden. Itsekkäästi, omahyväisesti ja muista piittaamatta.

Lihavointi minun.

Ei voi jatkaa mitään sellaista jota ei ole koskaan aloittanutkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 16:21

Kyllästynyt kirjoitti:En ole koskaan käynyt kenenkään (muun kuin Psykopatologian) kimppuun ilman vastapuolen aloitetta. Eikä se, etten suostu vastaansanomatta katsomaan, enkä edes sivusta seuraamaan, kiusaamista tai muuta asiatonta käytöstä, tee minusta omanapaista tai omahyväistä.

Tikkuja on monenlaisia, mutta jos joku ryhtyy minua tökkimään, ei pidä kummastua tai yllättyä, etten pisteltäväksi suostu.

Kyllästynyt, tässä ketjussa nimenomaan sinä hyökkäsit sotimaan omaa sotaasi - häikäilemättömästi ja itsekkäästi, ja muista piittaamatta. Suorastaan pilasit koko ketjun ryhtymällä ampumaan yhtä kirjoittajaa kaunojesi vuoksi. Mutta eihän sillä asialla sinulle ole merkitystä; tarpeidesi niin vaatiessa kävelet mennen tullen muiden kirjoittajien ja lukijoiden ylitse - aivan sama mistä on keskusteltu ja mitä ketju pitää sisällään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 16:23

Kyllästynyt syyttelyllä saat syyttelyä takaisin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2014 16:28

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

trissen olisi pitänyt lopettaa ensimmäiseen viestiinsä, kuten hän sanoi.
Tai tietysti hän olisi voinut jatkaa toisella tyylillä - asianmukaisella.

16:31
Ko. asiattomuus on sitten jatkunut monin tavoin muissa viesteissä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 16:33

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Ongelma on se, että täällä ei ole halua osata käytöstapoja.

Miksi ei ole halua osata käytöstapoja täällä?

Kaipa sitä voi netissä rauhassa keskittyä omiin tunteisiinsa joutumatta kohtaamaan toisen tunteita. Esim. täällä voi kirjoittaa "oot aika kusipää!" eikä se ole niin merkittävää jos toinen kirjoittaakin "Olet itse!" tai vastaavaa. Jos on kahvilla jonkun kanssa ja sanoo saman niin tilanne on raskaampi itselle.

"Raskaampi itselle"???
Onpa harvinaisen vastenmielinen ja omanapakeskeinen ajattelumalli; "Jos minua itseäni asia ei haittaa tai häiritse, minä voin ja saan sanoa toisille mitä lystään".

En (vieläkään) käsitä, miten sinulle ei ole missään vaiheessa mennnyt jakeluun se, ettet ole maailmassa yksin, ja ettei sinun "ei merkittävää" ole mikään lupa tai oikeutus käyttäytyä tuollaisella ajattelumallilla ketään kohtaan - missään tai milloinkaan.

Tiedoksesi Tristan, että ainakin minua haittaa, ja tulee aina haittaamaan, jos joku nimittelee ketä tahansa - olkoon se sitten netissä, puhelimessa tai nenätysten.

Trisse kirjoittaa yleisestä ja itselleenkin tutusta netti-ilmiöstä puolustelematta ja avoimesti, Kyllästynyt käy kirjoittajan kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Onhan Kyllästyneen kirjoitus suoranainen hyökkäys ja erittäin törkeäkin vielä satuttavine sanavalintoineen.
Tämän ketjun pilaantuminen alkoi Kyllästyneen julmasta hyökkäyksestä, joka oli kuin sodanjulistus; noin minä koin asian.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 16:35

Psykopatologia laita Kyllästynyt myös bannaukseen.
Pinja

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet