Salaattia hyh, hyh

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Salaattia hyh, hyh

ViestiKirjoittaja saara » 14.09.2014 20:09

Pinja kirjoitti:PP ehdotan salaattisekoituspussin hommuuta. Ruoan päälle, vaikka valmisruoan päälle iso ruko salaattisekoitusta, jossa vain salaatinlehtiä. Ei tarvitse maustaa millään, ei öljyjä eikä salaatinkastikkeita päälle, koska maistuu ilman paremmalta. Yksi erittäin hyvänmakuinen salaattisekoitus on nimeltään Lempi ja sitä myydään myös Stocmannin Herkussa. Miltä kuulostaa PP? Muille myös sama vinkki.

Minä suhtaudun epäilyksellä noihin valmiisiin salaattisekoituksiin, niistä olen saanut vatsavaivoja,kun niissä muovipussessa alkaa nopeasti kasvaa kaikenmoista. Parhaan salaatin saa kun ostaa erilaisia, ei pakattuja salaattiaineita jja sekoittaa itse raikkaan salaatin
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 20:29

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:PP ehdotan salaattisekoituspussin hommuuta. Ruoan päälle, vaikka valmisruoan päälle iso ruko salaattisekoitusta, jossa vain salaatinlehtiä. Ei tarvitse maustaa millään, ei öljyjä eikä salaatinkastikkeita päälle, koska maistuu ilman paremmalta. Yksi erittäin hyvänmakuinen salaattisekoitus on nimeltään Lempi ja sitä myydään myös Stocmannin Herkussa. Miltä kuulostaa PP? Muille myös sama vinkki.

Minä suhtaudun epäilyksellä noihin valmiisiin salaattisekoituksiin, niistä olen saanut vatsavaivoja,kun niissä muovipussessa alkaa nopeasti kasvaa kaikenmoista. Parhaan salaatin saa kun ostaa erilaisia, ei pakattuja salaattiaineita jja sekoittaa itse raikkaan salaatin

taidat olla minua rahakkaampi, minä köyhänä syön 'homesalaattia', PP voisi nuukana ja viitsimättömyyttään ostaa valmiin sekoituksen.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 14.09.2014 20:31

Olen löytänyt noista valmiiksi pakatuista joskus etanan.Minä haluan nähdä joka aineosan mistä salaattini teen ja huuhtoa ne .
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 20:32

saara kirjoitti:Olen löytänyt noista valmiiksi pakatuista joskus etanan.Minä haluan nähdä joka aineosan mistä salaattini teen ja huuhtoa ne .

Tuun joku päivä salaatille. ;)
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 14.09.2014 20:35

Pinja kirjoitti:
saara kirjoitti:Olen löytänyt noista valmiiksi pakatuista joskus etanan.Minä haluan nähdä joka aineosan mistä salaattini teen ja huuhtoa ne .

Tuun joku päivä salaatille. ;)

tuu vaan, mä oon hyvä tekemään erilaisia salaatteja:D
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 20:36

:D Nam. Tykkään sallaadista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.09.2014 20:49

Kuka oli herra Salaatti?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 20:55

Psykopatologia kirjoitti:Kuka oli herra Salaatti?

Rucola.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 14.09.2014 20:58

Psykopatologia kirjoitti:Kuka oli herra Salaatti?

Olisko joku Mauri Kunnaksen hahmoja?
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.09.2014 22:16

Omar ben Salaad, Ykisisarvisen salaisuus.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Th ... characters
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 15.09.2014 01:22

Salaatista voi tehdä myös keitot ja syödä haudettuna kuten pinaattiakin.

Olen joskus laittanut foorumille yhden hienon ja hyvin helpon ohjen sosehernekeitosta johon kuuluu jääsalaatti. Itse syön usein lämmin salaatti-punainen linssi- sipuli seos. Eli keitän linssit vihannesliemi kuutiossa, sitten kuulotan sipuli ja salaatti pannulla ja yhdistän linsseihin. Sopii lihalle. Kalalle sopii haudettu jääsalaatti ja paprika lisukkena erittäin hyvin.
Beth II

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2014 01:53

Kallista ja turhaa lystiä ryhtyä hauduttamaan salaattia tai valmistamaan siitä keittoja. Paitsi jos omistaa salaatinkeriä pursuilevan salaattimaan. Kaupasta ostetuista salaateista ei kannata kokata mitään keitoksia.

Kiinankaali on mielestäni kätevä ja terveellinen 'salaatti', joka on hyvä pohja moniin salaatteihin. Keskon Pirkalla on pussiin pakattu valmiiksi pilkottu ja aika edullinen salaattisekoitus nimeltään Perhesalaattisekoitus, joka käy vihersalaatiksi sellaisenaan tai erilaisiksi salaateiksi lisukkeiden kera.
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/p ... itus-300g/

Salaatti on sanana laaja käsite, jolla voidaan tarkoittaa vaikka mitä vihreistä lehdistä monenlaisiin sörsseleihin, jotka eivät ole nähneetkään salaatti-nimisiä kasveja.
Mirri

ViestiKirjoittaja Beth II » 15.09.2014 02:46

Ei vältämättä kallista, samaksi hinnaksi tulee jos syöt puolikas jäävuorensalaattia päivässä raakana tai laitat saman puolikkan keitoon. Koska se on vai yksi ingredientti keitossa muiden joukossa, keittoa riittää monelle ja saa monta annosta vaikka yksin söisi. Ehkä jopa halvemmaksi.
Beth II

ViestiKirjoittaja saara » 15.09.2014 17:07

Miksi ihmeessä pitää tuore salaatti hauduttaa? Siitähän häviää kaikki ravintoarvo! Kiinankaalia voi kypsentää, mutta parasta sekin on raakana salaattiaineena.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.09.2014 17:27

Pitäkää salaattinne!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.09.2014 20:08

Psykopatologia kirjoitti:Pitäkää salaattinne!

Syötköhän sinä koskaan muuta kuin lettuja, jäätelöä, pullaa ja suklaata?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.09.2014 20:41

Olen minä joskus ostanutkin lihaa tai kalaa välipalaksi.
Joskus olen saanut myös herkkuruokaa muualla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 15.09.2014 20:50

Psykopatologia kirjoitti:Olen minä joskus ostanutkin lihaa tai kalaa välipalaksi.
Joskus olen saanut myös herkkuruokaa muualla.

Tuus PP joskus maistamaan mun tekemiä herkkuruokia!Siis tää ei ollu kutsu, vaan toteamus 8-)
Saisit ison kulhon saalaattia jossa paljon muutakin kuin pari nähveetä salaatinlehteä.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.09.2014 20:53

Tulen viivana!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 15.09.2014 20:54

Psykopatologia kirjoitti:Tulen viivana!

:)
saara

EdellinenSeuraava