trisse kirjoitti:Miten sinun oma tyytymättömyytesi eroaa minun sellaisesta?...
Siten, että minulla oli osoittaa, etten ollut saanut hoitoa lainkaan ja/tai saamani hoito oli laadultaan sellaista, ettei sitä voinut pitää "käypänä hoitona" -sairauteeni.
trisse kirjoitti:... Ei minulla ole mitään ehdotonta haluttomuutta mennä päiväsairaalaan mutta valitettavasti olen materialtani siinä määrin jälkijättöinen että pystyn olemaan ainoastaan yhdessä paikassa samaan aikaan! ...
Eihän tässä siitä ole kysymys. Kyse on siitä, etteivät he kykene sinulle oman toimintansa puitteissa terapiaa järjestämään, eivätkä halua nähdä sitä vaivaa, että lähtisivät sinulle sairaanhoitopiirin kustantamaa terapiaa yrittämään - etenkin, kun et ole kyennyt heitä vakuuttamaan terapian toimivuudesta sinun kohdallasi.
Se, menetkö päiväsairaalaan tai töihin vai et kumpaankaan, ei heitä kiinnosta. Päiväsairaala on pelkkä säilytyspaikka ja hoidon pahvikulissi. Se on kuitenkin heille helppo ja vaivaton ratkaisu; tyrkkäävät sinut päiväsairaalajonoon ja siinäpä sitten odottelet.
Jos kuitenkin menet töihin, sekin osoittaa toimintalinjan olleen oikea; olet ainakin siinä määrin työkykyinen, että pystyt hankkimaan itsellesi työpaikan ja ehkä jopa selviävänkin siellä. Tuokin on heille vaivaton ja helppo ratkaisu.
trisse kirjoitti:... Eli tämä töihin meno syö vitusti sitä päiväsairaalamahdollisuutta!...
Ei sillä ole merkitystä, kysehän on vain tilastoista ja suoritteiden määrästä. Laadustahan ei heidän tarvitse välittää mitään.
trisse kirjoitti:... Myöskin työkyisyyttäni heidän on mukavaa ajatella jatkumona jossa en ansaitse mitään työkyvyttömien etuuksia... jos en ansaitse niin menen töihin. Ansainnen onnentoivotuksia!

Onnea!