Mitä lääkettä ottaisitte?

Re: Mitä lääkettä ottaisitte?

ViestiKirjoittaja saara » 10.09.2014 20:40

Psykopatologia kirjoitti:
saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Olen harkinnut masennuslääkkeen käyttöönottoa. Mitä hyviä masennuslääkkeitä tiedätte? Tarttisin potkua, tajusin sen otettuani temestaa kolmena päivänä, sain paljon uutta virtaa ja minusta tuli toimeliaampi nykyisen passiivisuuteni sijaan.

Taas sama sadannen kerran.Me emme ole täällä suosittelemassa kenellekkään minkäänlaisia lääkkeitä. Miksi yhä penäät samaa vaikka tiedät että on lääkärin asia hoitaa lääkityksesi ei meidän`?

Lupasit jo kerran olla kommentoimatta Pinjan viestejä. Älä jatka enää.

Et sinä PP voi sitä kieltää, mitä jatkan ja mitä en. Jos näen aiheelliseksi kommentoida, en kysy siihen sinun lupaasi.Jos en riko saitin sääntöjä, ei sinulla ole valtuuksia estää minua kirjoittamasta.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.09.2014 20:57

saara (20:40)
Et sinä PP voi sitä kieltää, mitä jatkan ja mitä en. Jos näen aiheelliseksi kommentoida,
en kysy siihen sinun lupaasi. Jos en riko saitin sääntöjä, ei sinulla ole valtuuksia estää
minua kirjoittamasta.

Minun tulkintani on, että minulla on valtuudet vaikkapa estää sinua kirjoittamasta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.09.2014 13:55

Psykopatologia kirjoitti:saara (20:40)
Et sinä PP voi sitä kieltää, mitä jatkan ja mitä en. Jos näen aiheelliseksi kommentoida,
en kysy siihen sinun lupaasi. Jos en riko saitin sääntöjä, ei sinulla ole valtuuksia estää
minua kirjoittamasta.

Minun tulkintani on, että minulla on valtuudet vaikkapa estää sinua kirjoittamasta.

saara ja Beth II ovat puhuneet (vapaasta) ilmaisuvapaudesta. Ko. vapaus on kuitenkin
täällä minun rajoittamaa - ainakin jälkikäteen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 12.09.2014 16:55

Psykopatologia kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:saara (20:40)
minua kirjoittamasta.

saara ja Beth II ovat puhuneet (vapaasta) ilmaisuvapaudesta. Ko. vapaus on kuitenkin
täällä minun rajoittamaa - ainakin jälkikäteen.

Nautit varmaan vallasta :shock:
saara

ViestiKirjoittaja Lette » 13.09.2014 09:54

Pinja kirjoitti:Tänään ollut hieman parempi olo, muutaman kerran on meinannut nyt aamulla tulla itku, mutta olen hyvin saanut pysäytettyä olon, yleensä itkun pitäisi helpottaa oloa mutta tällä hetkellä minulla pahentaa kestämättömäksi. Soitin tänään psykiatrille ja hän lupasi laittaa E-reseptin temestasta.

Sinulla on kaunis ajankohtaan sopiva avatar

Kuva
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 12:26

Missä olen myöntänyt?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 13:41

Miksi saara kääntää keskustelun ylläpitäjän oikeuksista ylläpitäjän himoihin?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 16:31

Psykopatologia kirjoitti:Miksi saara kääntää keskustelun ylläpitäjän oikeuksista ylläpitäjän himoihin?

Siis minäkö? Mihin himoihin?
saara

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 17:44

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Miksi saara kääntää keskustelun ylläpitäjän oikeuksista ylläpitäjän himoihin?

Ehkä koska hän himoitsee sinua?!

:lol:
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 18:14

Vitsi on hauska, mutta miksi saara välttää keskustelemasta ylläpitäjän oikeuksista yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 18:22

Psykopatologia kirjoitti:Vitsi on hauska, mutta miksi saara välttää keskustelemasta ylläpitäjän oikeuksista yms.

Kai sinä oikeutesi minua paremmin tiedät.

Mutta on kirjoittajallakin oikeuksia
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.09.2014 18:26

saara kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Vitsi on hauska, mutta miksi saara välttää keskustelemasta ylläpitäjän oikeuksista yms.

Kai sinä oikeutesi minua paremmin tiedät.

Mutta on kirjoittajallakin oikeuksia

Ylläpitäjän on myös huolehdittava muiden kirjoittajien oikeuksista.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 18:33

Näin toimit oikein keskustelupalstoilla! Kirjoittaja Ulla Huovinen:

"Nykyään enenevässä määrin myös matkailuyritykset pyrkivät hyödyntämään asiakaspalautetta markkinoinnissaan.

Sosiaalinen media alkaa olla vahvasti läsnä ja joskus yritykset käyttävät omilla sivuillaan myös keskusteluforumeita kanavoidakseen näitä palautteita. Oletko koskaan miettinyt mikä on keskustelupalstan ylläpitäjän vastuu osallistujien forumille kirjoittamista viesteistä? Samat ohjeet koskevat suurelta osin myös muita sosiaalisen median välineitä.

Sananvapaus on yksi keskeisimmistä perusoikeuksistamme (Suomen perustuslaki) ja siihen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.

Sananvapaus ei kuitenkaan tarkoita rajoittamatonta ilmaisun vapautta. Rajoituksia on lukuisia. Kiellettyjä ja rangaistavia ovat esim.

kunnian ja yksityiselämän loukkaus
erilaisten tietojen salassapitoa koskevien säännösten rikkominen
kiihottaminen rotuvihaan
yllyttäminen (joihinkin) rikoksiin
Laki sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä (460/2003) koskee niin perinteistä kuin sähköistäkin viestintää ja sitä sovelletaan näihin verkossa olevin keskustelupalstoihin.

Pääsääntö edellä mainitunlaisten rikollisten viestien kohdalla on, että niiden kirjoittaja on henkilökohtaisesti vastuussa viesteistään ja vastaa myös niiden julkaisemisesta aiheutuneen vahingon korvaamisesta. Koska Suomessa sallitaan pitkälti myös nimetön viestintä tai nimimerkin suojassa tapahtuva kirjoittelu on vastuuta siirretty myös keskustelupalstojen ylläpitäjille eli yrityksille, jotka niitä tarjoavat yleisön käyttöön.

Keskustelupalstan ylläpitäjä eli tarjoaja ei ole vastuussa kirjoitettujen viestien sisällöstä, jos hän valvoo keskustelupalstaa ja viipymättä puuttuu vääränlaiseen viestintään ja poistaa asiattomat viestit julkisuudesta. Välittömästi tulee reagoida, mikäli tuomioistuin siihen velvoittaa tai mikäli kirjoitettu viesti loukkaa jonkun tekijänoikeuksia ja tekijänoikeuden haltija sitä vaatii, mutta muutenkin kannattaa olla aktiivinen ja reagoida, jos joku ilmiantaa asiattomia viestejä. Ennakkovalvonta (moderointi) sitä vastoin ei ole välttämätöntä.

Muista siis:

nimeä sivustolle vastaava toimittaja, ylläpitäjä
kerro kuka palstaa julkaisee
luo palstalle pelisäännöt ja kerro niistä osallistujille
tee asiattomien viestien ilmiantaminen helpoksi palstan lukijoille
valvo palstaa säännöllisesti ja poista asiattomat viestit aktiivisesti"
—–
Lisää tietoa:
Innanen- Saarimäki: Internet-oikeus. Edita 2009
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030460

—–
Ulla Huovinen on Sähköinen Liiketoiminta Suomen uusimpia konsultteja, joka keskittyy toiminnassaan matkailun ja internetin juridiikkaan.

Mielestäni tämän foorumin ylläpito toimii pääosin näitten ohjeistuksien mukaan. tosin pientä lipsumistakin esiintyy, kuten kirjoitrtajienkin ilmaisuissa:D

Mielestäni on joskus hyvä muistuttaa yleisistä pelisäännöistä, vaikken ylläpitoon kuulukkaan; se on sananvapautta.
saara

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2014 18:59

Sananvapaus on yksi keskeisimmistä perusoikeuksistamme (Suomen perustuslaki) ja siihen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.
Keskustelupalstan ylläpitäjä eli tarjoaja ei ole vastuussa kirjoitettujen viestien sisällöstä, jos hän valvoo keskustelupalstaa ja viipymättä puuttuu vääränlaiseen viestintään ja poistaa asiattomat viestit julkisuudesta. Välittömästi tulee reagoida, mikäli tuomioistuin siihen velvoittaa tai mikäli kirjoitettu viesti loukkaa jonkun tekijänoikeuksia ja tekijänoikeuden haltija sitä vaatii, mutta muutenkin kannattaa olla aktiivinen ja reagoida, jos joku ilmiantaa asiattomia viestejä. Ennakkovalvonta (moderointi) sitä vastoin ei ole välttämätöntä.

Kirjoittaja unohtaa mainita, että julkaisupaikan tarjoajalla ei ole velvollisuutta julkaista yhtäkään tekstiä, jota ei halua palstallaan julkaistavan. Tarjoajalla - siis netissä ylläpitäjällä - on oikeus julkaista vain itse valitsemiaan tekstejä. Julkaisuoikeus ja sen käyttö menee sananvapauden edelle; julkaisuoikeuden käyttö ei ole sananvapauden estämistä.

Netissä tuo tarkoittaa käytännössä sitä, että saadaan kirjoittaa, mutta joudutaan hyväksymään se, että ylläpitäjä voi ja saa kieltäytyä huolimasta kirjoitusta foorumilleen. Julkaisuoikeus sisältää myös oikeuden julkaista mitä itse tahtoo, eli julkaisijan ei ole pakko julkaista - ei edes kirjoittajan sananvapauden nimissä. Käsittääkseni Suomessa julkaisuoikeus on hyvin vahva; julkaisijaa ei herkästi syytetä, jos se panee palstalleen julkaistavaksi tahdotun kirjoituksen romukoppaan - tai vaikka paperisilppuriin. Tuskin netissä sen suurempaa julkaisuvelvollisuutta on kuin muuallakaan Suomen mediassa.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 19:03

Mirri kirjoitti:

Kirjoittaja unohtaa mainita, että julkaisupaikan tarjoajalla ei ole velvollisuutta julkaista yhtäkään tekstiä, jota ei halua palstallaan julkaistavan. Tarjoajalla - siis netissä ylläpitäjällä - on oikeus julkaista vain itse valitsemiaan tekstejä. Julkaisuoikeus ja sen käyttö menee sananvapauden edelle; julkaisuoikeuden käyttö ei ole sananvapauden estämistä.

Netissä tuo tarkoittaa käytännössä sitä, että saadaan kirjoittaa, mutta joudutaan hyväksymään se, että ylläpitäjä voi ja saa kieltäytyä huolimasta kirjoitusta foorumilleen. Julkaisuoikeus sisältää myös oikeuden julkaista mitä itse tahtoo, eli julkaisijan ei ole pakko julkaista - ei edes kirjoittajan sananvapauden nimissä. Käsittääkseni Suomessa julkaisuoikeus on hyvin vahva; julkaisijaa ei herkästi syytetä, jos se panee palstalleen julkaistavaksi tahdotun kirjoituksen romukoppaan - tai vaikka paperisilppuriin. Tuskin netissä sen suurempaa julkaisuvelvollisuutta on kuin muuallakaan Suomen mediassa.

Kiitos mirri lisäyksestä ja tarkennuksesta.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 19:05

Taas mennään niin vierestä aloitusviestiä että heikoimpia vallan huimaa :roll: :P
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 14:24

Toivuin eilen koko aika päällä olevasta masennuksesta ja ahdistuksesta. Eilen ja tänään on ollut oikein hyviä päiviä, on ollut energisyyttä ja olen jaksanut tehdä asioita. Ihmettelen miten tilanne voi muuttua näin totaalisesti.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.09.2014 21:06

Kolme viime päivää on ollut ihan käsittämättömän hyvä olo. Ihan kuin en olis masennusta ikään nähnytkään. Olo on ollut niin hyvä, että olen alkanut taas tauon jälkeen katsoa enemmän ihmisiä silmiin ja nauttinut katsomisesta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.09.2014 22:26

Oloni on vain parantunut tässä päivä päivältä. Epämukavasta olosta olen päässyt mukavampaan oloon. Uskon, että itsetuntoni on jonkin verran parantunut.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 18.09.2014 23:50

trisse kirjoitti:Toivottavasti se ei Temestasta johdu.

Ei johdu. En ottanut kuin kolme päivänä sitä jo aikaa sitten. Pelkkä hätävaralääke.
Pinja

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet