Vastaa kun kysytään

Vastaa kun kysytään

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.09.2014 23:14

-
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 08.09.2014 00:15, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pinja

Re: Turvallista ilmapiiriä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.09.2014 23:26

Ei ole sinun asiasi kommentoida yleisellä puolella Mirrin päiväkirja-kirjoittelua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Turvallista ilmapiiriä

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.09.2014 23:58

Psykopatologia kirjoitti:Ei ole sinun asiasi kommentoida yleisellä puolella Mirrin päiväkirja-kirjoittelua.

Minä koen, että Mirri on erikoissuojelussasi ja olen mustasukkainen.
Pinja

Re: -

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 00:28

trisse kirjoitti:Mistä PP sinä tiedät mikä kuuluu pinjan asioihin ja mikä ei?

Kyllä hän tietää(luulee tietävänsä) mitä itsekukin saa tai ei saa sanoa tai kirjoittaa.Hän on kaikkitietävä ja kaikkivoiva.
Toisaalta jonkun päiväkirja-asiat eivät edelleenkään kuulu julkiselle.
saara

Re: Vastaa kun kysytään

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 00:29

PP on känkkäränkkä, hänellä on vaihdevuodet.
saara

ViestiKirjoittaja Kiss » 08.09.2014 00:56

P. On Kauris horoskoopissa, älä odota että saisit mitään ilmaiseksi, kaikenlainen tyhjänpäiväisyys on Herra Kauriille vierasta. Kauris kavahtaa huoletonta elämää.
Mikä sinä Saara olet horoskoopissa? MInä olen Skorpioni.
Kiss

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 01:25

kissi kirjoitti:P. On Kauris horoskoopissa, älä odota että saisit mitään ilmaiseksi, kaikenlainen tyhjänpäiväisyys on Herra Kauriille vierasta. Kauris kavahtaa huoletonta elämää.
Mikä sinä Saara olet horoskoopissa? MInä olen Skorpioni.

Härkä
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.09.2014 10:22

saara kirjoitti:

Kyllä hän tietää(luulee tietävänsä) mitä itsekukin saa tai ei saa sanoa tai kirjoittaa.
Hän on kaikkitietävä ja kaikkivoiva.

Torvelot taas astialla.

trisse kiihottaa Pinjaa jo kolmatta kertaa asiattomuuksiin.

Ja saara on taas - tapansa mukaan - oikein fiksuna.

Beth II vielä tästä puuttuu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 08.09.2014 12:05

Psykopatologia kirjoitti:
saara kirjoitti:

Kyllä hän tietää(luulee tietävänsä) mitä itsekukin saa tai ei saa sanoa tai kirjoittaa.

:lol: Kuolen nauruun.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.09.2014 12:26

Vastaa kun kysytään! on varmaan monille kasvuvuosilta tuttu käsky. On jo varhaisvuosista lähtien opittu, että kysyjä on auktoriteettiasemassa, ja hänelle pitää vastata; on loukkaavaa, ylimielistä, röyhkeää, hävytöntä, ja vaikka mitä muuta olla vastaamatta.
Vastaamisesta kieltäytyminen on vakavaa arvoaseman horjuttamista, joten ainakin kasvuikäisiä on kuulusteltu niin kauan, että kysyjä on saanut haluamansa vastauksen.

Hämmentävää kuulla tuollainen vaatimus/käsky nuorelta ihmiseltä. Luulisi, että nuorella henkilöllä on vielä tuoreessa muistissa mitä se oli, kun aikuisen esittivät saman käskyn - vaativat ja suorastaan pakottivat vastaamaan kysymyksiinsä. Minäkin muistan koko lopun ikäni, vaikka olen jo näin vanha.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 08.09.2014 13:07

trisse kirjoitti:Oletko pinja nyt kiihottunut? :geek:

:oops: Käyn ihan kuumana täällä.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 16:22

Mirri kirjoitti:Vastaa kun kysytään! on varmaan monille kasvuvuosilta tuttu käsky. On jo varhaisvuosista lähtien opittu, että kysyjä on auktoriteettiasemassa, ja hänelle pitää vastata; on loukkaavaa, ylimielistä, röyhkeää, hävytöntä, ja vaikka mitä muuta olla vastaamatta.
Vastaamisesta kieltäytyminen on vakavaa arvoaseman horjuttamista, joten ainakin kasvuikäisiä on kuulusteltu niin kauan, että kysyjä on saanut haluamansa vastauksen.

Hämmentävää kuulla tuollainen vaatimus/käsky nuorelta ihmiseltä. Luulisi, että nuorella henkilöllä on vielä tuoreessa muistissa mitä se oli, kun aikuisen esittivät saman käskyn - vaativat ja suorastaan pakottivat vastaamaan kysymyksiinsä. Minäkin muistan koko lopun ikäni, vaikka olen jo näin vanha.

Mirri kirjoittaa hyvin, mutta pinja ei pysty vastaanottamaan.Tämä kysymys tai komento tai mikä se nyt lieneekin, kertoo "vaatijan" henkisestä kypsyystasosta paljon.
Ehkä pinja on jäänyt lapsuudessaan sitä kaikkea paitsi, mitä nyt täällä vaatii, hellyyttä. huomiota, vastauksia, rakkautta
.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 08.09.2014 20:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
saara

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 16:24

saara kirjoitti:

Torvelot taas astialla.

PP. tekeekö gutaa, kun saa joka mutkassa vähätellä muita ja korostaa omaa erinomaisuuttaan? Sitä sanotaan Napoleon-kompleksiksi.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 20:24

trisse kirjoitti:Kaipaakohan PP koskaan foorumille enemmän mieskirjoittelijoita? :roll:

Varmaankin se tuntuu välillä turhalta ja epätoivoiselta yrittää pitää tätä akkalaumaa kurissa edes jollain tavalla. Ne on ne naisen tippaleivät- Rönsyävät ja pursuavat. Otan osaa... ei ole helppoa sinullakaan :!: :roll:
saara

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 20:40

Saara kirjoitti:

"Mirri kirjoittaa hyvin, mutta pinja ei pysty vastaanottamaan.Tämä kysymys tai komento tai mikä se nyt lieneekin, kertoo "vaatijan" henkisestä kypsyystasosta paljon.
Ehkä pinja on jäänyt lapsuudessaan sitä kaikkea paitsi, mitä nyt täällä vaatii, hellyyttä. huomiota, vastauksia, rakkautta.."

Ehkä me olemmekin käsittäneen pinjan hätähuudot väärin. Eihän siinä kiukuttele pieni uhmainen lapsi, vaan tärkeitä asioita vaille jäänyt turvaton, onneton nuori ihminen. Äiti seuraa häntä hänen oman kertomansa mukaan kaikkialle. Miksi? Miksei hän päästä lapsestaan irti, anna hänelle mahdollisuutta?
Me tai ainakaan minä en tiedä pinjan tilasta muuta kuin sen mitä hän on itse täällä purkanut.
Eikö äiti uskalla/halua vai pysty antamaan pinjalle tilaa? Vai eikö pinja ole henkisesti kypsä sitä ottamaan?
Loppupeleissähän Pinja on kumminkin kyse SINUN omasta elämästäsi. Sitä ei kukaan pysty elämään puolestasi.
Olisi paljon kysymyksiä ,joihin pinja yksin tietää vastauksen, vai tietääkö?
Herkästi tuomitaan, niinkuin itsekin teen, tuomitaan joittenkin sanojen takia, muttei osata katsoa kuoren alle.

Pinja, helpottaisi varmaan muiden suhtautumista jos raottaisit sitä kuorta vähän. Et vaan syyllistäisi muita , vaan ottaisit itse myös vastuuta.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 08.09.2014 22:52

saara kirjoitti:Saara kirjoitti:

"Mirri kirjoittaa hyvin, mutta pinja ei pysty vastaanottamaan.Tämä kysymys tai komento tai mikä se nyt lieneekin, kertoo "vaatijan" henkisestä kypsyystasosta paljon.
Ehkä pinja on jäänyt lapsuudessaan sitä kaikkea paitsi, mitä nyt täällä vaatii, hellyyttä. huomiota, vastauksia, rakkautta.."

Ehkä me olemmekin käsittäneen pinjan hätähuudot väärin. Eihän siinä kiukuttele pieni uhmainen lapsi, vaan tärkeitä asioita vaille jäänyt turvaton, onneton nuori ihminen. Äiti seuraa häntä hänen oman kertomansa mukaan kaikkialle. Miksi? Miksei hän päästä lapsestaan irti, anna hänelle mahdollisuutta?
Me tai ainakaan minä en tiedä pinjan tilasta muuta kuin sen mitä hän on itse täällä purkanut.
Eikö äiti uskalla/halua vai pysty antamaan pinjalle tilaa? Vai eikö pinja ole henkisesti kypsä sitä ottamaan?
Loppupeleissähän Pinja on kumminkin kyse SINUN omasta elämästäsi. Sitä ei kukaan pysty elämään puolestasi.
Herkästi tuomitaan, niinkuin itsekin teen, tuomitaan joittenkin sanojen takia, muttei osata katsoa kuoren alle.

Pinja, helpottaisi varmaan muiden suhtautumista jos raottaisit sitä kuorta vähän. Et vaan syyllistäisi muita , vaan ottaisit itse myös vastuuta.

Pinja, jos jaksaisit lukea tämän, saattaisi olla itsellesikin hyväksi.
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 12.09.2014 15:42

saara kirjoitti:
saara kirjoitti:Saara kirjoitti:

Pinja, jos jaksaisit lukea tämän, saattaisi olla itsellesikin hyväksi.

saara luen kyllä minulle kirjoittamasi tekstit, aina vaan en halua vastata niihin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.09.2014 18:44

saara kirjoitti:
saara kirjoitti:

Torvelot taas astialla.

PP. tekeekö gutaa, kun saa joka mutkassa vähätellä muita ja korostaa omaa erinomaisuuttaan?
Sitä sanotaan Napoleon-kompleksiksi.

Ei, vaan tulen toivottomaksi. Huomautan vain asioista, en turhaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet