Parhaat väriyhdistelmät

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Parhaat väriyhdistelmät

ViestiKirjoittaja Maaria » 09.09.2014 20:34

Minulla on lilaa tai sellaista siniviolettia ja vaaleanpunertavaa, usein
esim. paidoissa ja takeissa.

Ruskeanoranssi kuuluu syksy-väreihin, sekä keltainen.

Asunnossani on rusehtavaa maanläheistä ja minulla on siniset verhot.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.09.2014 21:56

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sähkönsininen voisi olla areenalla hyvä. Mutta ei normioloissa.

Haluaisin niin kovasti olla tyylikäs.

Minulla oli lakkiaisjuhlassani vuonna -93 sähkönsininen pusero ja valkoinen hame. Omasta mielestäni näytin ihan hyvältä.
Vieläkin tykkään sähkönsinisestä ja muistakin sinisistä, kunhan eivät ole liian tummia; ne sopivat minulle. Tosin sähkönsinistä en ole käyttänyt viimeiseen pariinkymmeneen vuoteen. Mielelläni käyttäisin jos kehtaisin, on se niin hieno väri.

Minulla päinvastoin. Sinisen on oltava mustikansinistä, siniviolettia tai tummempaa sinistä, muutoin on liian pliisua ihonväriini.

Ylppärijuhlissa minulla oli tummansininen kaksiosainen silkkipusero sekä yllätys yllätys kermanvalkea ohut villakangashame.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kiss » 09.09.2014 22:41

Rippivaatteeni, olivat lyhyt musta pitsikangas hamonen, valkoinen pitsinen pitapusero
mustat sukkikset kesä saapikkaat ja tukka auki. Kamala! Se oli sitä -70 lukua :shock:
Kiss

ViestiKirjoittaja Rane » 10.09.2014 12:02

Jos vaatteissa on eri väriset ylä- ja alaosa, niin eikö tyylikkyyden kannalta yläosan pitäisi olla se vaaleampi ja alaosan vastaavasti tummempi? Valkoisiin housuihin voisi kyllä yhdistää tummemman yläosan.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.09.2014 12:12

Rane kirjoitti:Jos vaatteissa on eri väriset ylä- ja alaosa, niin eikö tyylikkyyden kannalta yläosan pitäisi olla se vaaleampi ja alaosan vastaavasti tummempi? Valkoisiin housuihin voisi kyllä yhdistää tummemman yläosan.

Kyllä. Ja niin minulla on aikuisena ollutkin. Ylppärijuhliin ompelin itse vaatteet eikä kangasvalikoima ollut niin suuri kuin nykyisin eikä varoja niin paljon, että olisin voinut ihan sellaisen tehdä kuin halusin. Nuoren ja laihan päällä kermanvalkoinen hame ei näyttänyt rumalta. Tummansininen silkkitoppi ja -puseroyhdistelmä ei myöskään ollut tuolloin silmäänpistävän ruma. Lähinnä asiallinen. Nyt muodin ja vaatimusten ollessa toisenlaiset, ei valinta enää näyttäisi hyvältä.

Toisaalta on kuten itsekin totesit. Valkoiset farkut ovat tyylikkäät mustan nahkajakun kanssa.
Hilppa

Edellinen

Paluu Romulaatikko