saara kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, mutta ei skitsofreeninen, vaan kyseessä on paranoinen persoonallisuushäiriö, suuruusharhainen.
Joo jotain tuommosta muistelin lukeneeni.
Ehkä suuntaista, mutta et ihan tuollaista.
saara kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, mutta ei skitsofreeninen, vaan kyseessä on paranoinen persoonallisuushäiriö, suuruusharhainen.
trisse kirjoitti:Mirri kirjoitti:trisse kirjoitti:Päihteitä käyttävät väärin hyvin monenlaiset ihmiset. Päihdesairaus muuttaa ihmisen persoonallisuutta.
Käyttävätkö tunne-elämältään terveet ihmiset päihteitä väärin?
Kyllä kai päihteiden väärinkäyttö hyvin usein liittyy nimenomaan jonkinasteiseen persoonallisuuden häiriöisyyteen. Tunne-elämän häiriintyneisyys altistaa päihteiden väärinkäytölle, ei toisinpäin.
eivat kaikki paihdeongelmaiset ole persoonallisuushairioisia. jos on sopiva ymparisto, tunnelukkoja, masennusta niin sekin riittaa.
Psykopatologia kirjoitti:saara kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, mutta ei skitsofreeninen, vaan kyseessä on paranoinen persoonallisuushäiriö, suuruusharhainen.
Ehkä suuntaista, mutta et ihan tuollaista.
Psykopatologia kirjoitti:Epäsosiaalinen persoonallisuus -diagnoosia ei tule asettaa,
elleivät ko. "merkit" ole olleet läsnä viimeistään adolesenssissa,
useimmiten kuitenkin jo kouluikäisenä ja ennenkin.
Täten aikaisesta ei tule "psykopaattista", ellei hän ole ollut
tällainen jo (hyvin) nuorena.
Mm. Breivikiä diagnosoitiin aikuisuuden käyttäytymisen
pohjalta (virheellisesti) epäsosiaaliseksi.
ESJONNE kirjoitti:Mikä on persoonahäirio=?
saara kirjoitti:ESJONNE kirjoitti:Mikä on persoonahäirio=?
Se on semmoinen jota et itse tiedosta mutta jonka kanssaihmiset sinussa havaitsevat.

Mirri kirjoitti:Esjonne, haluatko sinua puhuteltavan foorumilla noin vai näin: ESJONNE?
Mirri kirjoitti:Esjonne, haluatko sinua puhuteltavan foorumilla noin vai näin: ESJONNE?
saara kirjoitti:Mirri kirjoitti:Esjonne, haluatko sinua puhuteltavan foorumilla noin vai näin: ESJONNE?
Vai ehkä huolieilisenä, se sopisi sinulle hyvin
ESJONNE kirjoitti:Mirri kirjoitti:Esjonne, haluatko sinua puhuteltavan foorumilla noin vai näin: ESJONNE?
Mite? OOn Jonne. ESJOnne t'ääl.

saara kirjoitti:Eikävälitetä Svetlanasta joka oli täällä aika paska.
Mirri kirjoitti:ESJONNE kirjoitti:Mirri kirjoitti:Esjonne, haluatko sinua puhuteltavan foorumilla noin vai näin: ESJONNE?
Joo, Jonne kuulostaa hyvältä. Lyhyt ja ytimekäs; käteväkin, kun ei tarvitse kirjoittaa koko nimimerkkiä tikkukirjaimin.
Vasikkafondi kirjoitti:Mirri kirjoitti:ESJONNE kirjoitti:Mirri kirjoitti:Esjonne, haluatko sinua puhuteltavan foorumilla noin vai näin: ESJONNE?
Joo, Jonne kuulostaa hyvältä. Lyhyt ja ytimekäs; käteväkin, kun ei tarvitse kirjoittaa koko nimimerkkiä tikkukirjaimin.
Älä nyt. Osa osaa kirjoittaa vain tikkukirjaimin, kuten tietyt muistihäiriöiset. Ei pidä syrjiä *käsiään heiluttel*
Psykopatologia kirjoitti:Turhia kommentteja. Ja tyhmiä vielä.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa