http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/pa ... -eroistasi"Opi päästämään irti
Ero on rankka kokemus suhteen muodosta huolimatta. Sekä avioliiton että seurustelusuhteen katkeaminen sattuu paljon ja joissain tapauksissa myös kauan.
– Joku on joskus verrannut suhteen päättymistä läheisen ihmisen kuolemaan, toteaa terapeutti Vanhanen.
Erilaisten tunteiden on päästävä pintaan, jotta pääset itse perille omista ajatuksistasi. Vain ollessasi itsellesi rehellinen, voit siirtyä eteenpäin ja päästää irti edellisestä suhteestasi siirtämättä ongelmia eteenpäin.
– Emootiot on kohdattava kunnolla. Älä hyppää siis omien tunteidesi yli, niin voit oppia itsestäsi hirvittävän paljon"
(-)
------------------------
Minä itse eron kokeneena olen mietiskellyt tähän tapaan:
Totta kyllä erossa kuolee ihmisestä paljon,joskus tuntuu että koko ihminen kuolee.
Ero fyysisessä ja henkisessä kuolemassa piilee siinä, että jälkimmäisestä voi toipua.
Ei se hetkessä tapahdu, joillakin kestää vuosia, joku saa elinikäisen trauman.
Eron jälkeisen elämän kohtaaminen on tottakai yksilöllistä.Joku hyppää uuteen suhteeseen välittömästi. toinen vannoo ettei ikinä mene uuteen suhteeseen.
Ei yksinjääminen (, tai pikemminkin valinta se on, eikä mikään jääminen ) niin kamalaa ole. Monia kysymyksiä tietysti käy mielessä. Oliko syy minussa, onko minussa jotain vialla kun en pystynyt hoitamaan ihmissuhdettani?
Mutta syntyneeseen tilanteeseen tarvitaan aina kaksi. Syyllisyyden kantamisesta ei ole kellekkään apua.
On oikeasti opittava päästämään irti! Ja alkaa elää omaa elämäänsä , vapautua menneisyyden haamuista.