tris kirjoitti:Paradoksaalinen nimittäin tarkoittaa ristiriitaista
tris kirjoitti:Jos etsit vaan sanoja ja käsitteitä joista olisit tiennyt ko. henkilöiden pahoittavan mielensä nautiskellakseni niistä itseksesi joidenkin passiivisaggressiivisten juttujen tähden?
Golden flower kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Yksin ollessaan potilas voi käydä vuoropuhelua sisäistetyn terapeutin kanssa.
Eikö tällaiset yksinäiset päänsisäiset vuoropuhelut tulkita sairauden merkiksi? Vai vaikuttaako se kenen kanssa vuoropuhelua käy?
Psykopatologia kirjoitti:Ei pääsääntöisesti. Kaikillahan näitä on.
Pinja kirjoitti:Vaikka kävisin päässäni dialogia, niin en parane siitä mihinkään. Yhtä tyhjän kanssa. Varsinkin sinä-muotoinen vuoropuhelu on minulle vierasta. Olen niin sairas, etten jaksa käydä päässäni dialogeja.
Kahvi kirjoitti:tris kirjoitti:Paradoksaalinen nimittäin tarkoittaa ristiriitaista
Tiedän.
Tarkemmin mietittyä pikkupiruni voisi olla absurdeja näkökulmia etsivä tapaus.
Maustettuna paradokseilla ja tarjoiltuna huumorina.
Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
psykoterapeutille esiin sisäisiä ongelmiaan, ne palaavat häneen "paremmassa" muodossa.
Pinja kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
psykoterapeutille esiin sisäisiä ongelmiaan, ne palaavat häneen "paremmassa" muodossa.
Joskus jopa pahemmassa muodossa.
Lette kirjoitti:Jokainen ihminen voi itse alkaa parantaa itseään.
Hypnoosi on osoittanut, että ihmisessä on alitajuiset, tasapainoon pyrkivät
parantavat voimat, jotka ihminen tulisi ottaa käyttöön.
Myös kaikissa terapioissa loppujen lopuksi ihminen parantaa itse itsensä.
Helmenkalastaja kirjoitti:Pinja kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
Se ei kuitenkaan ole terapian tarkoitus. Tässä oli tarkoitus keskustella psykoterapian parantavista tekijöistä.
Pinja kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Pinja kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
Se ei kuitenkaan ole terapian tarkoitus. Tässä oli tarkoitus keskustella psykoterapian parantavista tekijöistä.
Pitää osata antaa kritiikkiä.
Huolieilinen kirjoitti:Lette kirjoitti:Jokainen ihminen voi itse alkaa parantaa itseään.
Hypnoosi on osoittanut, että ihmisessä on alitajuiset, tasapainoon pyrkivät
parantavat voimat, jotka ihminen tulisi ottaa käyttöön.
Myös kaikissa terapioissa loppujen lopuksi ihminen parantaa itse itsensä.
Toot niin töpö, että tekis mieli halia. Miten joku voi olla noin hellyyttävä ja fiksu?
(Ja tämä EI ole aukomista).
Pinja kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
Psykopatologia kirjoitti:Pinja kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
Varmaan usein myös huonossa muodossa, de facto, mutta ko. "pahempi" muoto voi olla
myös sitä, että potilas ei tykkää tulkinnasta - vaikka se olisi oikeakin - tai että potilas
ahdistuu siitä väliaikaisesti mutta ehkä hyötyy siitä sitten kuitenkin.
Tutkivassa psykoterapissa potilas altistuu (myös) epämieluisuuksille, mistä hän ei peri-
aatteessa tykkää (vastarinta).
Psykopatologia kirjoitti:Pinja kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapian prantava tekijä voi liittyä siihen, että kun potilas tuo tunteenomaisesti
Varmaan usein myös huonossa muodossa, de facto, mutta ko. "pahempi" muoto voi olla
myös sitä, että potilas ei tykkää tulkinnasta - vaikka se olisi oikeakin - tai että potilas
ahdistuu siitä väliaikaisesti mutta ehkä hyötyy siitä sitten kuitenkin.
Tutkivassa psykoterapissa potilas altistuu (myös) epämieluisuuksille, mistä hän ei peri-
aatteessa tykkää (vastarinta).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa